Rasismin määrittely nykyisessä oikeuskäytännössä on epämääräinen. Kun joku asia on rikos, pitäisi olla selkeästi selvillä tunnusmerkistö sekä ketä syytetään ja mistä. Nämä seikat eivät toteudu koska rasismi on käsitteenä jätetty niin epämääräiseksi.
Nykyisin rasismiksi ymmärretään kaikenlainen esimerkiksi typerän maahanmuuttopolitiikaan arvostelu siinä kun kansanmurhatkin. Poliitikot hyötyvät tästä päästessään kyykyttämään kaikkia arvostelijoitaan.
Sananvapauden Suomen arkipäivää...
Epämääräinen rasismi
8
104
Vastaukset
- iso d
rasismi on sitä kun realistit puhuvat tosiasioista niitten oikeilla nimillä. juuri sellaisista asioista, mistä mokuttajat eivät halua puhuttavan. hyvänä esimerkkinä ähdullaheiden uskontoon, kulttuuriin javanhoihin tapoihin perustuva systemaattinen lainrikkominen ja ihmisoikeusloukkaukset.
- Mot rasismen
Rasismi ei ole realismia vaan realiteettien tajun puutetta. Rasismi ei ole sananvapautta eikä mitään muutakaan hienoa vaan yksinkertaisesti rasismia. Rasismia pitää voida kutsua rasismiksi, vaikka rasistit eivät haluakaan, että rasismista käytetään sen oikeaa nimeä. Emme voi hyväksyä rasismikeskustelun käymistä rasistien ehdoilla. Emme voi alistua rasistien tahtoon. Panemme vastaan.
- 2-15
Mot rasismen kirjoitti:
Rasismi ei ole realismia vaan realiteettien tajun puutetta. Rasismi ei ole sananvapautta eikä mitään muutakaan hienoa vaan yksinkertaisesti rasismia. Rasismia pitää voida kutsua rasismiksi, vaikka rasistit eivät haluakaan, että rasismista käytetään sen oikeaa nimeä. Emme voi hyväksyä rasismikeskustelun käymistä rasistien ehdoilla. Emme voi alistua rasistien tahtoon. Panemme vastaan.
Kafir on saastainen.
- iso d
Mot rasismen kirjoitti:
Rasismi ei ole realismia vaan realiteettien tajun puutetta. Rasismi ei ole sananvapautta eikä mitään muutakaan hienoa vaan yksinkertaisesti rasismia. Rasismia pitää voida kutsua rasismiksi, vaikka rasistit eivät haluakaan, että rasismista käytetään sen oikeaa nimeä. Emme voi hyväksyä rasismikeskustelun käymistä rasistien ehdoilla. Emme voi alistua rasistien tahtoon. Panemme vastaan.
aivan. ja ne rasistit ja ihmisoikeuksia systemaattisesti rikkovat sian äpärät ovat muslimeita.
- Monmothma
Mot rasismen kirjoitti:
Rasismi ei ole realismia vaan realiteettien tajun puutetta. Rasismi ei ole sananvapautta eikä mitään muutakaan hienoa vaan yksinkertaisesti rasismia. Rasismia pitää voida kutsua rasismiksi, vaikka rasistit eivät haluakaan, että rasismista käytetään sen oikeaa nimeä. Emme voi hyväksyä rasismikeskustelun käymistä rasistien ehdoilla. Emme voi alistua rasistien tahtoon. Panemme vastaan.
"Rasismi ei ole sananvapautta"
Mutta eihän sellaista ole kukaan väittänytkään. Vain että rasismia tekosyynä käyttäen poljetaan sananvapautta.
Esimerkiksi kun vitsaillaan Kenian maajoukkueen hiihtäjästä, joka voi olla valkoinenkin, niin se on ihan eri asia kuin kansanmurhan järjestäminen jossain Ugandassa. Pulma on nykyisen lainsäädännön kyvyttömyys tehdä eroa näiden välillä. Lisäksi kansalaisten on verovaroin kustannettava kovapalkkainen vähemmistövaltuutettu toimistoineen tekemään loppu kansalaisten sananvapaudesta juuri tuon kuvitteellisen rasismin varjolla. - iso d
Mot rasismen kirjoitti:
Rasismi ei ole realismia vaan realiteettien tajun puutetta. Rasismi ei ole sananvapautta eikä mitään muutakaan hienoa vaan yksinkertaisesti rasismia. Rasismia pitää voida kutsua rasismiksi, vaikka rasistit eivät haluakaan, että rasismista käytetään sen oikeaa nimeä. Emme voi hyväksyä rasismikeskustelun käymistä rasistien ehdoilla. Emme voi alistua rasistien tahtoon. Panemme vastaan.
aikas monta rasismia yhdessä kirjoituksessa.
tyypillistä hysse-vouhotusta.
- Rassisti
Etniseen syntyperään kohdistuva kaikenlainen syrjintä on rasismia nykyisessä oikeuskäytännössä. Ei se ole epämääräistä, vaikka ehkä kansanryhmää vastaan kiihottamisesta voi saadakin aika helpoilla tunnusmerkeillä nimikkeen. Mediassa se on pitkälti ylilyöty ja media soveltaa termiä jo ikäsyrjintään käyttämällä siitä ilmaisua "ikärasismi". Ikärotusorto, täh?
Rasismi on pelkkä sana, joka odottelee hyysärin hihassa sopivaa hetkeä ulostuloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466