eutanasia puhuttaa

manna gryn

sovinistit kaipaavat asiantuntijoiden mielestä kuolinapua :

"Perinteinen maskuliinisuus on ajautunut lopullisesti kriisiin. Ensimmäiset iskut tulivat jo 1960- ja 70-luvuilla, kun naiset alkoivat joukolla tasa-arvoistua. Tässä on kyseessä vanhakantaisen sukupuolikäsityksen viimeinen kuolinkouristus"

19

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvuuttelija.

      Kukahan tämä lainaamasi "asiantuntija" on ja miksi juuri hänet pitäisi ottaa vakavasti? Onko maskuliinisuudelle yleensäkään mitään tekemistä minkään vanhakantaisen sukupuolikäsityksen (joka jätettiin sopivast määrittelemättä) kanssa?

      Mitenkä vasta nyt ilmaantuneet liivijengit sopivat tähän kuvaan? Entä se, että nykyään suomalaiset firmat ovat 60-70-lukuihin verrattuna huomattavasti kansainvälistyneet, miesjohdon toimesta?

      • manna gryn

        arto jokinen.

        tuossa puhutaan "perinteistä maskuliinisuudesta", jäykkään dikotomiseen sukupuolieroa korostavaa mieheyteen kasvaneita henkilöitä siis.

        rikollisliigat edustavat melko pieniä marginaaliryhmiä ja eikä niitä voi käyttää yhteiskunnallisina verrokkeina. eivät siis edusta valtavirtaa.

        kansainvälistyminen on geopolitiikan muutoksen aikaansaannosta eikä se koske ainoastaan suomea, muutkin maat toimivat kansainvälisesti. itse asiassa koko teollisuus pyörii nykyisin globaalisti ja markkina-alue on periaatteessa koko maapallon suuruinen.


      • Arvuuttelija.
        manna gryn kirjoitti:

        arto jokinen.

        tuossa puhutaan "perinteistä maskuliinisuudesta", jäykkään dikotomiseen sukupuolieroa korostavaa mieheyteen kasvaneita henkilöitä siis.

        rikollisliigat edustavat melko pieniä marginaaliryhmiä ja eikä niitä voi käyttää yhteiskunnallisina verrokkeina. eivät siis edusta valtavirtaa.

        kansainvälistyminen on geopolitiikan muutoksen aikaansaannosta eikä se koske ainoastaan suomea, muutkin maat toimivat kansainvälisesti. itse asiassa koko teollisuus pyörii nykyisin globaalisti ja markkina-alue on periaatteessa koko maapallon suuruinen.

        ...ja mistä tästä oli pääteltävissä, että mies (tai vaikka sitten maskuliinisuus) on kriisissä? Oli kysymys sitten marginaaliryhmistä tai kansainvälisistä toimijoista, ei kai voida olettaa, että tekijämiehet piehtaroivat syvässä alemmuudentunnossa ja itsesäälissä, tietäen vapisevansa viimeisissä kuolinkouristuksissaan? Kovin feminiinisiä malleja eivät ole avukseen hakeneet näkemäni johtajat eivätkä motopojatkaan, aika perinteisillä mennään.

        Eikä kyllä näytä ryhmillä näiden väliltäkään olevan suuria ongelmia.


      • Huru-Guru
        manna gryn kirjoitti:

        arto jokinen.

        tuossa puhutaan "perinteistä maskuliinisuudesta", jäykkään dikotomiseen sukupuolieroa korostavaa mieheyteen kasvaneita henkilöitä siis.

        rikollisliigat edustavat melko pieniä marginaaliryhmiä ja eikä niitä voi käyttää yhteiskunnallisina verrokkeina. eivät siis edusta valtavirtaa.

        kansainvälistyminen on geopolitiikan muutoksen aikaansaannosta eikä se koske ainoastaan suomea, muutkin maat toimivat kansainvälisesti. itse asiassa koko teollisuus pyörii nykyisin globaalisti ja markkina-alue on periaatteessa koko maapallon suuruinen.

        "Naistutkimus on lähtökohtaisesti kriittinen tieteenala, johon kuuluu myös itseäänkorjaavuus, joten on outoa, että sitä arvostellaan kritiikin puutteesta."

        Näin kertoo samainen Arto Jokinen, eikä muista laittaa mukaan yhtään esimerkkiä siitä, miten naistutkimus olisi "korjannut" itseään, ts. myöntänyt olleensa väärässä. Ehkä on niin, että naistutkimus itsekorjaa itsensä vasta siinä teoreettisessa tilanteessa, kun virhe on tapahtunut, mutta sellaista tilannetta ei vaan ole tullut vastaan?


      • Peräskammarista
        manna gryn kirjoitti:

        arto jokinen.

        tuossa puhutaan "perinteistä maskuliinisuudesta", jäykkään dikotomiseen sukupuolieroa korostavaa mieheyteen kasvaneita henkilöitä siis.

        rikollisliigat edustavat melko pieniä marginaaliryhmiä ja eikä niitä voi käyttää yhteiskunnallisina verrokkeina. eivät siis edusta valtavirtaa.

        kansainvälistyminen on geopolitiikan muutoksen aikaansaannosta eikä se koske ainoastaan suomea, muutkin maat toimivat kansainvälisesti. itse asiassa koko teollisuus pyörii nykyisin globaalisti ja markkina-alue on periaatteessa koko maapallon suuruinen.

        kansainvälistyminen on geopolitiikan muutoksen aikaansaannosta eikä se koske ainoastaan suomea

        Niin, mitä sitten, liittyy mihin? Miten se kriisissä oleva mies on kyennyt menemään mukaan tähän geopolitiikan muutokseen eikä ole heittäytynyt pankolle pillittämään?


      • manna gryn
        Arvuuttelija. kirjoitti:

        ...ja mistä tästä oli pääteltävissä, että mies (tai vaikka sitten maskuliinisuus) on kriisissä? Oli kysymys sitten marginaaliryhmistä tai kansainvälisistä toimijoista, ei kai voida olettaa, että tekijämiehet piehtaroivat syvässä alemmuudentunnossa ja itsesäälissä, tietäen vapisevansa viimeisissä kuolinkouristuksissaan? Kovin feminiinisiä malleja eivät ole avukseen hakeneet näkemäni johtajat eivätkä motopojatkaan, aika perinteisillä mennään.

        Eikä kyllä näytä ryhmillä näiden väliltäkään olevan suuria ongelmia.

        sopeutumista on siis havaittavissa.

        kansainvälisillä markkinoilla ei toimi perinteinen maskuliinisuus, ellei sitten ole kauppaamassa aseita esimerkiksi jemeniin tai valko-venäjälle. talous- ja kauppasuhteissa vanhoillisesti ajattelevat miehet joutuvat piankin vaikeuksiin, sillä vastapuolella voi hyvinkin olla piinkovia kauppanaisia.

        tokikaan feminiinisyys ja maskuliinisuus sinänsä biologiaan pohjautuvina olemuksina eivät ole pitkiin aikoihin katoamassa minnekään. sosiaalisiin sukupuolen ilmentymiin on tullut variaaioita, joten siinä mielessä soviniostinoloiset miehet ja samalla tietenkin kotirouvanoloiset naiset alkavat olla harvinaisuuksia.


      • Terveisiä Tutkijalle
        Huru-Guru kirjoitti:

        "Naistutkimus on lähtökohtaisesti kriittinen tieteenala, johon kuuluu myös itseäänkorjaavuus, joten on outoa, että sitä arvostellaan kritiikin puutteesta."

        Näin kertoo samainen Arto Jokinen, eikä muista laittaa mukaan yhtään esimerkkiä siitä, miten naistutkimus olisi "korjannut" itseään, ts. myöntänyt olleensa väärässä. Ehkä on niin, että naistutkimus itsekorjaa itsensä vasta siinä teoreettisessa tilanteessa, kun virhe on tapahtunut, mutta sellaista tilannetta ei vaan ole tullut vastaan?

        Niin, Arto-poika on siis itsekin naistutkija. Liturgia on hallussa, mutta siihen se sitten jääkin.

        Feministit teloittaisivat vastaava maanpetturinaisen, mutta me suhtaudumme ymmärtäväisesti hymyillen. Rauhaa, Artsi, sujuu se elämä munattomanakin.


      • manna gryn
        Peräskammarista kirjoitti:

        kansainvälistyminen on geopolitiikan muutoksen aikaansaannosta eikä se koske ainoastaan suomea

        Niin, mitä sitten, liittyy mihin? Miten se kriisissä oleva mies on kyennyt menemään mukaan tähän geopolitiikan muutokseen eikä ole heittäytynyt pankolle pillittämään?

        siten niin, että uusi feministimyönteinen miessukupolvi on rynninyt framille eli estradille ja sitä myöten perinteisiin sitoutunut miessukupolvi alkaa olla haudassa.

        ville valo, marco bjurström, pekka haavisto jne.. ovat kansainvälisesti tunnettuja suomalaisia nykymiehiä, eikä heitä voi pitää mitenkään öyhöttäjinä.

        arvuuttelija liitti aloituksen kauppasuhteisiin ulkovaltioiden kanssa, siksi tuo geopolitiikan muutos ja esimerkiksi euroopan unioni ovat vaikuttaneet suomen kansainvälistymiskehitykseen.


      • Arvuuttelija.
        manna gryn kirjoitti:

        sopeutumista on siis havaittavissa.

        kansainvälisillä markkinoilla ei toimi perinteinen maskuliinisuus, ellei sitten ole kauppaamassa aseita esimerkiksi jemeniin tai valko-venäjälle. talous- ja kauppasuhteissa vanhoillisesti ajattelevat miehet joutuvat piankin vaikeuksiin, sillä vastapuolella voi hyvinkin olla piinkovia kauppanaisia.

        tokikaan feminiinisyys ja maskuliinisuus sinänsä biologiaan pohjautuvina olemuksina eivät ole pitkiin aikoihin katoamassa minnekään. sosiaalisiin sukupuolen ilmentymiin on tullut variaaioita, joten siinä mielessä soviniostinoloiset miehet ja samalla tietenkin kotirouvanoloiset naiset alkavat olla harvinaisuuksia.

        Miten niin ei toimi perinteinen maskuliinisuus? Alfauroksia sinne lähinnä valikoituu kauppamiehiksi, vai oletko huomannut, että firmat taistelevat siitä, kuka saa palkattua ihanimmat homomiehet itseään edustamaan?

        En myöskään näe, että "vanhoillisesti" ajatteleva perinteinen ranskalaismies olisi minkäänlaisissa vaikeuksissa kaupatessaan vaikkapa parfyymeja suomalaisille naisasiakkailleen.


      • Peräskammarista
        manna gryn kirjoitti:

        siten niin, että uusi feministimyönteinen miessukupolvi on rynninyt framille eli estradille ja sitä myöten perinteisiin sitoutunut miessukupolvi alkaa olla haudassa.

        ville valo, marco bjurström, pekka haavisto jne.. ovat kansainvälisesti tunnettuja suomalaisia nykymiehiä, eikä heitä voi pitää mitenkään öyhöttäjinä.

        arvuuttelija liitti aloituksen kauppasuhteisiin ulkovaltioiden kanssa, siksi tuo geopolitiikan muutos ja esimerkiksi euroopan unioni ovat vaikuttaneet suomen kansainvälistymiskehitykseen.

        Nyt meni suihku ohi pöntöstä. Se, että kuuluu nykyaikaiseen sukupolveen, ei suinkaan tarkoita sitä, että olisi feministimyönteinen. Nuoremmat henkilöt eivät oikein ymmärrä koko asiaa vaan pitävät täysin tarpeettomana nykyaikana ottaa mitään kantaa feminismiin, tuohon kommunismin aikaiseen ja kaltaiseen hurmaliikkeeseen.

        Olitko ihan tosissasi sitä mieltä, että Ville Valon maskuliinisuus on suuressa kriisissä?


      • manna gryn
        Peräskammarista kirjoitti:

        Nyt meni suihku ohi pöntöstä. Se, että kuuluu nykyaikaiseen sukupolveen, ei suinkaan tarkoita sitä, että olisi feministimyönteinen. Nuoremmat henkilöt eivät oikein ymmärrä koko asiaa vaan pitävät täysin tarpeettomana nykyaikana ottaa mitään kantaa feminismiin, tuohon kommunismin aikaiseen ja kaltaiseen hurmaliikkeeseen.

        Olitko ihan tosissasi sitä mieltä, että Ville Valon maskuliinisuus on suuressa kriisissä?

        ville valon maskuliinisuus ei ole kriisissä, koska v.v. on profeministi :)

        sitä paitsi, jos kerran feminismi on menneen ajan ideologia, niin miksi ihmeessä sitten päivystät tällä palstalla?


      • Peräskammarista
        manna gryn kirjoitti:

        ville valon maskuliinisuus ei ole kriisissä, koska v.v. on profeministi :)

        sitä paitsi, jos kerran feminismi on menneen ajan ideologia, niin miksi ihmeessä sitten päivystät tällä palstalla?

        No, tuosta voit lukea Valon haastattelun ja etsiä siitä salaisia profeministisiä viittauksia:

        http://www.city.fi/artikkeli/Ville Valo/1642/

        Feminismi tosiaan on menneen ajan ideologia, koska sen kaikki suuret tavoitteet on jo saavutettu. Nyt jatketaan vain ideologisista syistä ja linjaksi on valittu vihanpito sekä pakkokeinot lainsäädännön avulla. Vanhoja feministihörhöjä tuskin voi enää auttaa, mutta nuorisolle hyvä välittää oikea kuva siitä, mitä kamaa feministitäti tarjoilee. Ei myöskään ole pahaksi saada feministiä/profeminismiä häpeämään sitä, mitä hän on.


    • Tuhotkaa!

      Kuolinapuunhan feministeillä on valmis ja laajasti kannatettu ohjelma, jota he tarjoavat mielellään sovinisteille, siis feministisen tulkinnan mukaan kaikille väärää sukupuolta edustaville.

      Lisätietoja saa Akuliinalta.

      • manna gryn

        scum manifesto on edelleen 60-lukulainen tuote ja sitä tarkastellaan aikakauteensa sidottuna. solanaksen tekstissä tapettiin arkkityyppejä eikä niinkään ihmisiä :)

        tarzan-kirjoissakin on enemmän väkivaltaa ja rasistista syrjintää.


      • Kreegah Bundolo!
        manna gryn kirjoitti:

        scum manifesto on edelleen 60-lukulainen tuote ja sitä tarkastellaan aikakauteensa sidottuna. solanaksen tekstissä tapettiin arkkityyppejä eikä niinkään ihmisiä :)

        tarzan-kirjoissakin on enemmän väkivaltaa ja rasistista syrjintää.

        Mutta Akuliina, kuten monet sisarensakin, tulkitsee Raamatun tekstejä kirjaimellisesti ja tavoitehan ei ollut enempää eikä vähempää kuin tuhota yhteiskunta sen nykymuodossa.

        Tarzan opastaa enintään tuhoamaan Numa-leijonan.


      • Tuhotkaa!
        manna gryn kirjoitti:

        scum manifesto on edelleen 60-lukulainen tuote ja sitä tarkastellaan aikakauteensa sidottuna. solanaksen tekstissä tapettiin arkkityyppejä eikä niinkään ihmisiä :)

        tarzan-kirjoissakin on enemmän väkivaltaa ja rasistista syrjintää.

        Scum olisi jo aikaa sitten unohdettu, jos feministit itse eivät pitäisi sitä jatkuvasti esillä. Tuskin minäkään olisin koskaan kuullutkaan siitä.

        Kysymys kuuluukin: miksi feministit haluavat edelleen palvoa pyhää kirjoitustaan? Joku syyhän siihen täytyy olla. Feministi ei ilmeisestikään halua kehittyä, vaan saa kiksinsä väkivaltafantasioista ja taisteluraivon adrenaliinistä.


      • manna gryn
        Tuhotkaa! kirjoitti:

        Scum olisi jo aikaa sitten unohdettu, jos feministit itse eivät pitäisi sitä jatkuvasti esillä. Tuskin minäkään olisin koskaan kuullutkaan siitä.

        Kysymys kuuluukin: miksi feministit haluavat edelleen palvoa pyhää kirjoitustaan? Joku syyhän siihen täytyy olla. Feministi ei ilmeisestikään halua kehittyä, vaan saa kiksinsä väkivaltafantasioista ja taisteluraivon adrenaliinistä.

        lukevathan monet kalevalaakin edelleen kuten myös aleksis kiven teoksia. kulttuurihistorian tunteminen auttaa kehittymään.

        - ken ei tunne omaa historiaansa se ei myöskään kykene uutta rakentamaan -

        juho kusti paasikivi


      • Tuhotkaa!
        manna gryn kirjoitti:

        lukevathan monet kalevalaakin edelleen kuten myös aleksis kiven teoksia. kulttuurihistorian tunteminen auttaa kehittymään.

        - ken ei tunne omaa historiaansa se ei myöskään kykene uutta rakentamaan -

        juho kusti paasikivi

        Kyllähän niitä luetaan, mutta niiden perusteella ei rakenneta ideologioita, jotka pyrkivät purkamaan vallitsevat yhteiskuntarakenteet ja korvaamaan ne Kalevalaisella utopialla.

        Ulkomaisen feministisen historian tunteminen tuskin on tärkeää nykypäivän feministille. Selityksesi ontuu.

        Talvisodan tunteminen saattaa olla arvokasta, mutta vanhan vihan ylläpitäminen ei ole hyvä pohja nykyisille eikä tuleville naapuruussuhteille. Juho Kusti voisi olla samaa mieltä, mutta feministi jatkaa rautaa rajalle - linjallaan.


    • manna gryn

      Hah , mitä skeidaa väännät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe