Näin säästä bensaa

Ääni menneisyydestä.

Mitä kaikkea on matkan varrella keksitty bensiinin säästämiseksi. On jos vaikka mitä. Mutta meillä on yksi asia joka on viimeisen kymmenen vuoden aikana jäänyt unholaan:Magneetit!!

Niitä kaupattiin muutamia vuosia sitten yhdessä paineentasausventtiilien kanssa, mutta nyt ne ovat jääneet pois. Ne kuitenkin vaikuttavat bensankulutukseen. Tee siis seuraavaa:

- pura vanha rikkinäinen kovalevy ja ota lukupään ulkokehältä magneetit talteen. SCSI-levyissä on parhaat magneetit. IDE-levyissä vähän huonommat ja SATA levyissä kaikkein kurpimmat.

- laita magneetteja moottoritilaan bensaputkeen, mahdollisimman lähelle suutintukkia tai suuttimia. Asenna ne joko täysin vastakkain tai 180 asteen vaihessa niin että ne ovat peräkkäin. Jos halua on, niin P-P ja N-N napa antaa parhaan tuloksen, mutta magneetit "lipsuvat" helposti. Voit laittaa kaksi tai neljä magneeettia. Niin paljon kun putkistoon mahtuu.

Ja sitten ei muuta kuin ajamaan... Toisissa autoissa huomaa eron heti käynnistyksessä. Ne käynnistyvät paljon herkemmin. Mutta kaikki käyvät tyhjäkäyntiä paljon tasaisemmin ja pakoputken pöksähtely poistuu välittömästi. Vaikutuksen huomaa jo pakokaasujen haju muuttuu myös ja alun vesikaasupilvi jää niinikään pois.

Ja sitten ei kun ajamaan. Eron huomaa parhaiten kun ajaa matkaa. Auto kulkee ihan pintakaasulla ja vauhtia tuntuu tulevan koko ajan lisää. Vaikka mittari näyttää moottoritiellä 120km/h niin yhä edelleen auto kulkee pintakaasulla. Vaikutus ei nurkka-ajossa tai kovissa kiihdytyksissä ole samaa luokkaa. Mutta herkällä kaasujalalla ja magneeteilla voi säästää bensaa paljonkin.

Nyt on testissä ollut kuusi autoa. Jeepistä Audiin ja Opelista Toytotaan. Kaikissa sama efekti. Auto hyrrää hiljaisesti ja tasaisesti ja vääntöä tuntuu tulleen paljon lisää. Bensankulutus on pinimmillään laskenut 0.4 l/100km ja suurimmillaan 1.1 l/100km. Melkoinen säästö siis jos 7.3 l/100km autosta saadaan parilla mekaanisella palikalla 0.5 l/100km pois.

Mihin tämä perustuu, älkää kysykö minulta. Ehkä joku fyysikko tai kemisti osaa kertoa. Mutta se toimii. Onko bensa "onnellisempaa"? Voihan se olla. Vai onko kuski onnellisempi? Sekin on mahdollista. Yhtä kaikki. Näin säästätte ilman uloista energiaa ja ilman ostamista bensaa. Keräätte vain vanhat magneetit talteen ja napsauttelette bensaputkien kylkiin kiinni.

Ja teille epäilijöille. Älkää minua uskoko. Laittakaa ne magneetit paikoilleen ja todistakaa väitteeni vääräksi!!

14

421

Vastaukset

  • Tehokkaampi keino on se, että ne jotka keksii "tosi taloudellisia moottoreita" ei haluisi äkkirikastumista öljy-yhtiöiden lahjuksista, vaan julkaisisi keksinnöt. ja rikastuisi pikkuhiljaa.

    Meinaan joku 90% hyötysuhteella toimiva moottori olisi liian "epäedullinen" öljy-yhtiöille ja siksi keksinnöt pitää ostaa hiljaisiksi

  • Wankel-II moottori oli sellainen että siinä ei ollut kuluvia osia ja sen kierroslukualue oli 500-30 000rpm. Eli, vaihdelaatikkokin tulisi turhaksi. Sen lisäksi kankälaatikon kokoisesta moottorista saataisiin 300hv. Ei mikään pikku juttu.

    Mutta kuka sitten valmistaisi venttiilejä ja saisi merkkihuollot? Hallit kaikuisivat tyhjyyttä kuten nytkin, mutta nyt onkin lama. Sitä ei vielä vaan ole uskallettu sanoa ääneen.

  • Mulla toimi paremmin, laitoin 17 magneettia öljyntäyttöaukosta sisään, ja nyt moottori kehtää niin, ettei edes ääntä kuulu.

  • hahahhahhahah oottekste tosissanne?
    Ootte te viisaita.
    Autotehtaat yrittää kokoajan tiputtaa kulutuksia ja päästöjä. On se kumma kun eivät käytä tota hienoo ideaa

  • Jos on metalliset polttoaine putken magneetti ei vaikuta mitenkään putken sisälle ns. faradayn häkki.

  • Ei kannata. Ei magneetteja kannat tuollaiseen haaskata.

    Minä asensin ne magneetit vanhaan Kemiran lippalakkiin ja pistin sen päähäni. Hetkessä minusta tuli superälykäs. Havaitsin, että teoria Higgsin bosonista on virheellinen ja keksin huoneen lämpötilassa toimivan suprajohteen. Fuusioenergian hyödyntämismenetelmäkin on kirkkaana mielessäni.

    Ja teille epäilijöille. Älkää minua uskoko. Kiinnittäkää magneetit hattuun ja pankaa päähänne. Jos ei tule nerokkaita ajatuksia, niin menkää peilin eteen. Jos siellä näkyy suuren neron sijasta iditootti typerän näköinen hattu päässään, niin sitten teissä ei vaan ole ainesta.

  • Koska suomalainen ei usko ennen kuin itse näkee, tätä pitäisi melkein kokeilla. Legenda on kyllä tuttu ja muistaakseni autolehtien toimesta toimimattomaksi testattu, mutta jos sattuisi jostain löytymään sopiva kasa sopivia magneetteja niin miksei tuotakin voisi kokeilla. Jännittävintä olisi nähdä oma typertynyt ilmeensä testin jälkeen tankatessa siinä tapauksessa jos tuo sattuisikin jostain syystä toimimaan.

    • Ei voi toimia teoriassakaan, saati sitten käytännössä.

      Mutta kokeilkaapas tätä:

      Otetaan pitkä onkivapa ja kiinnitetään auton kattotelineisiin kärki eteenpäin. sitten vavan kärkeen kiinnitetään ne magneetit lyhyellä siimalla niin, että ne jäävät roikkumaan auton puskurin korkeudelle, mutta eivät yllä puskuriin asti. Sitten lähdetään ajamaan. Eteenpäin ajettaessa magneetit vetävät autoa puoleensa. Vaikkei ne eivät yksin pysty autoa liikuttamaan, niin ne vähentävät huomattavasti auton liikkumiseen tarvittavaa energiaa. Tämä näkyy sitten roimasti alentuneena polttoaineen kulutuksena.

      Tässä on yhtä vankka teoria pohjalla kuin polttoaineen magneettikäsittelyssä. Eli siis aivan yhtä varmasti toimii.


    • Todennäköisyys magneettien toimivuudelle on toki olematon. Jos jotain vaikutusta olisikin, se todennäköisesti olisi negatiivinen.


    • g kirjoitti:

      Todennäköisyys magneettien toimivuudelle on toki olematon. Jos jotain vaikutusta olisikin, se todennäköisesti olisi negatiivinen.

      Sitten oli semmoinen häntä, joks kiinnitetään takapuskuriin. Se tasaa staattisen sähkön aiheuttamaan kitkaa ja pienentää huomattavasti polttoaineen kulutusta. Erittäin yleinen muuten Venäjällä. Arvatkaapa toimiiko? Voi ostaa kokeiltavaksi, eikä maksa paljoa.


    • Forrestcunt kirjoitti:

      Sitten oli semmoinen häntä, joks kiinnitetään takapuskuriin. Se tasaa staattisen sähkön aiheuttamaan kitkaa ja pienentää huomattavasti polttoaineen kulutusta. Erittäin yleinen muuten Venäjällä. Arvatkaapa toimiiko? Voi ostaa kokeiltavaksi, eikä maksa paljoa.

      Jos se estää kuisallisia sähköiskuja, niin sehän toimii.


  • Vauhdin pudottaminen 120stä 100aan pienentää polttoaineen kulutusta 8 litrasta 6,5een. Kannattaa kokeilla.

  • Tsekkasin mökkireissuillani ajotyylin vaikutusta polttoaineen kulutukseen. Autoni on ns. pieni tila-auto jossa on 1.4 litran turboahdettu moottori. Ekalla reissullani ajelin muun liikenteen mukana, ohitellen kuorma-autoja ja kärryn vetäjiä. Paluumatkalla oli "kiire" joten ajoin koko matkan suurinta sallittua nopeutta. Edestakainen matka oli 440 km.
    Toisella menomatkalla autoni perässä oli peräkärry jossa 100 kg rakennustarvikkeita. Paluumatkalla kärry oli tyhjä.
    Ekalla reissulla kulutus oli 7.2 litraa satasella. Kärryn kanssa ajaessa vain 6.4 litraa.
    Alenisikohan bensan kulutus jos ostaisin isomman kärryn?
    Vai vaikuttikohan se, että ajelin kärryn kanssa vain kahdeksaa kymppiä?

  • Vanha juttu,
    ite olen tilannut ensimmäiset Kiinasta jo ehkä 8 vuotta takaperin, sähkömagneetin puolikkaat bensaletkuun.

    nykyään kolmannet autossa. katsastuksessa pitää ottaa pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.