huoh-.- mulla on hoitohevosia jotka elää mun sedän tallilla ja on yhtä suurta perhettä. aloin ratsastaan yhellä niistä (suokki) ja eka se vähä pysähteli pellolla mut ei iha ryöstäny ja sit meni toosi hyvin.....putosin ja ratsatin vähä vähemmän ja talvella en ollenkaa....sit koitin keväällä ja päästiin aidatulle laitumelle nii se rupes hyppeleen pystyyn ja tanssiin balettii!!! mun oli pakko nousta selästä ja taluttaa se tallille. mut just ja just sain sen sinne vietyy-.- se on ennenki muillaki ratsastajilla vissii ryästäny, mut johtu kai siitä et ei oo ollu olympia kuolaimia ja ne vaikuttaa toosi hyvi:)) niiin miten saisin sen meneen rauhas ja ton "eroahdistuksen" loppuun....ooon sit vasta 13 v ja se hepo 12 v
AUTTAKAAA!!!!!!?
2
162
Vastaukset
- Heppahaalija
Jos se kerran oli suokki, niin suokit vaan tekevät mitä lystää.. ;D
Hanki vaikka ylläpitoon joku lv-ruuna, ne jaksavat ihmistä jotenkin paremmin kuin junttisuokit.
Itsellä on omia ja siksi tiiän kertoa.
Joskus säännöllinen ratsastelu aidatulla kentällä, ei laitumella, auttaa yhteisymmärryksen kehittymiseen, mutta se ei tapahdu hetkessä.
Eli ensin pari kertaa viikko alle tunti kerralla, sit kolme kertaa ja jos sit menee hyvin eikä heppuli osoita tympiintymisen merkkejä voisi olla yksi tai kaksi vapaapäivää viikossa, tai pitempi kertajutska kolmasti viikossa.
Muista myös että jos saat hevosen nauttimaan 'töistä', niin et voi lopettaa kuin samoin tavoin harventaen, että luisuminen entiseen tylsyyteen tapahtuu kivuttomimmin. suokit on parhaita ja monikäyttöisiä, lämppärit kuumenee helposti. mutta kokeile olla itse rauhassa ja kävele senkaa vaan rapsuttele ja puhu sille kokoajan rauhassa. :) jos ei liiku niin seiso sen kans niin kauan kun se seisoo.. hevonen luovuttaa jossain vaiheessa ja lähtee käveleen. et reagoi mitenkään siihen kun se seisoo.. :) sit ku liikkuu ite ni kehu!!! sit jos taas pysähtyy kokeile pyytää ystävällisesti eteen. jos menee kehu hyvin ja pidä löysää ohjaa mutta tuntuma kumminkin. istu syvällä satulassa rentona. oletko juoksuttanut ennen ratsastusta? saattais auttaa.. kokeile ettet käytä pohkeita vaan äääniapuja. itse harrastan suokilla lännen ratsastusta tekee kaiken kun sanooo vaan ääneen :) sano jos tepsi mut jos jännität älä mene selkään. taluta vaikka pellolla sitä kunnes molemmat rauhottuu :) sit menet selkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185323MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162770- 112330
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5922037Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231756Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421325Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31098Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3931063Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057