AUTTAKAAA!!!!!!?

-.- pläää...:DD

huoh-.- mulla on hoitohevosia jotka elää mun sedän tallilla ja on yhtä suurta perhettä. aloin ratsastaan yhellä niistä (suokki) ja eka se vähä pysähteli pellolla mut ei iha ryöstäny ja sit meni toosi hyvin.....putosin ja ratsatin vähä vähemmän ja talvella en ollenkaa....sit koitin keväällä ja päästiin aidatulle laitumelle nii se rupes hyppeleen pystyyn ja tanssiin balettii!!! mun oli pakko nousta selästä ja taluttaa se tallille. mut just ja just sain sen sinne vietyy-.- se on ennenki muillaki ratsastajilla vissii ryästäny, mut johtu kai siitä et ei oo ollu olympia kuolaimia ja ne vaikuttaa toosi hyvi:)) niiin miten saisin sen meneen rauhas ja ton "eroahdistuksen" loppuun....ooon sit vasta 13 v ja se hepo 12 v

2

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppahaalija

      Jos se kerran oli suokki, niin suokit vaan tekevät mitä lystää.. ;D
      Hanki vaikka ylläpitoon joku lv-ruuna, ne jaksavat ihmistä jotenkin paremmin kuin junttisuokit.
      Itsellä on omia ja siksi tiiän kertoa.
      Joskus säännöllinen ratsastelu aidatulla kentällä, ei laitumella, auttaa yhteisymmärryksen kehittymiseen, mutta se ei tapahdu hetkessä.
      Eli ensin pari kertaa viikko alle tunti kerralla, sit kolme kertaa ja jos sit menee hyvin eikä heppuli osoita tympiintymisen merkkejä voisi olla yksi tai kaksi vapaapäivää viikossa, tai pitempi kertajutska kolmasti viikossa.
      Muista myös että jos saat hevosen nauttimaan 'töistä', niin et voi lopettaa kuin samoin tavoin harventaen, että luisuminen entiseen tylsyyteen tapahtuu kivuttomimmin.

    • suokit on parhaita ja monikäyttöisiä, lämppärit kuumenee helposti. mutta kokeile olla itse rauhassa ja kävele senkaa vaan rapsuttele ja puhu sille kokoajan rauhassa. :) jos ei liiku niin seiso sen kans niin kauan kun se seisoo.. hevonen luovuttaa jossain vaiheessa ja lähtee käveleen. et reagoi mitenkään siihen kun se seisoo.. :) sit ku liikkuu ite ni kehu!!! sit jos taas pysähtyy kokeile pyytää ystävällisesti eteen. jos menee kehu hyvin ja pidä löysää ohjaa mutta tuntuma kumminkin. istu syvällä satulassa rentona. oletko juoksuttanut ennen ratsastusta? saattais auttaa.. kokeile ettet käytä pohkeita vaan äääniapuja. itse harrastan suokilla lännen ratsastusta tekee kaiken kun sanooo vaan ääneen :) sano jos tepsi mut jos jännität älä mene selkään. taluta vaikka pellolla sitä kunnes molemmat rauhottuu :) sit menet selkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe