AUTTAKAAA!!!!!!?

-.- pläää...:DD

huoh-.- mulla on hoitohevosia jotka elää mun sedän tallilla ja on yhtä suurta perhettä. aloin ratsastaan yhellä niistä (suokki) ja eka se vähä pysähteli pellolla mut ei iha ryöstäny ja sit meni toosi hyvin.....putosin ja ratsatin vähä vähemmän ja talvella en ollenkaa....sit koitin keväällä ja päästiin aidatulle laitumelle nii se rupes hyppeleen pystyyn ja tanssiin balettii!!! mun oli pakko nousta selästä ja taluttaa se tallille. mut just ja just sain sen sinne vietyy-.- se on ennenki muillaki ratsastajilla vissii ryästäny, mut johtu kai siitä et ei oo ollu olympia kuolaimia ja ne vaikuttaa toosi hyvi:)) niiin miten saisin sen meneen rauhas ja ton "eroahdistuksen" loppuun....ooon sit vasta 13 v ja se hepo 12 v

2

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppahaalija

Jos se kerran oli suokki, niin suokit vaan tekevät mitä lystää.. ;D
      Hanki vaikka ylläpitoon joku lv-ruuna, ne jaksavat ihmistä jotenkin paremmin kuin junttisuokit.
      Itsellä on omia ja siksi tiiän kertoa.
      Joskus säännöllinen ratsastelu aidatulla kentällä, ei laitumella, auttaa yhteisymmärryksen kehittymiseen, mutta se ei tapahdu hetkessä.
      Eli ensin pari kertaa viikko alle tunti kerralla, sit kolme kertaa ja jos sit menee hyvin eikä heppuli osoita tympiintymisen merkkejä voisi olla yksi tai kaksi vapaapäivää viikossa, tai pitempi kertajutska kolmasti viikossa.
      Muista myös että jos saat hevosen nauttimaan 'töistä', niin et voi lopettaa kuin samoin tavoin harventaen, että luisuminen entiseen tylsyyteen tapahtuu kivuttomimmin.

• suokit on parhaita ja monikäyttöisiä, lämppärit kuumenee helposti. mutta kokeile olla itse rauhassa ja kävele senkaa vaan rapsuttele ja puhu sille kokoajan rauhassa. :) jos ei liiku niin seiso sen kans niin kauan kun se seisoo.. hevonen luovuttaa jossain vaiheessa ja lähtee käveleen. et reagoi mitenkään siihen kun se seisoo.. :) sit ku liikkuu ite ni kehu!!! sit jos taas pysähtyy kokeile pyytää ystävällisesti eteen. jos menee kehu hyvin ja pidä löysää ohjaa mutta tuntuma kumminkin. istu syvällä satulassa rentona. oletko juoksuttanut ennen ratsastusta? saattais auttaa.. kokeile ettet käytä pohkeita vaan äääniapuja. itse harrastan suokilla lännen ratsastusta tekee kaiken kun sanooo vaan ääneen :) sano jos tepsi mut jos jännität älä mene selkään. taluta vaikka pellolla sitä kunnes molemmat rauhottuu :) sit menet selkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2276
    2. 129
      1822
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      93
      1160
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      965
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      945
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      922
    Aihe