HELLUNTAI - IHANKO TOTTA?

Näin aloituksen: "Jeesus tulee 27.5!!" Toivottavasti tulee monen sydämeen tänä helluntain muistopäivänä. Helluntaina Pyhä Henki tuli, tuli tuhansiin sydämiin.
Helluntain tapahtumat 2000 vuotta sitten . . . ne ovat hämmentvää ihmettä.
Jerusalem on tosin aina ollut kansainvälinen paikka aj monien kielten tulkki, mutta
NYT PUHUIVAT OPPIMATTOMAT SUJUVASTI NIITÄ KIELIÄ, JOITA TARVITTIIN:

10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
(Ap.t. 2. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 2:1&rnd=1338109394331 )

7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?

Vielä tänäkin päivänä Pyhä Henki antaa sanat sydämeen ja suuhun, mutta harvoin vieraallakielellä. Emme ehkä osaa hartaasti toivoakaan, että vieraalla kielellä.

Mark. 13:11
Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä,
mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa.
Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki.

Me uskovatkin olemem usein järkeilijöitä; asettelemme sanamme tarkoin taktisesti. Mutta Jeesus opettaa sellaista uskoa, että APU TULEE SILLÄ HETKELLÄ EIKÄ ETUKÄTEEN. Toki Herra jo edeltä on päättänyt, että auttaa.

1. Kor. 14:5
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän
profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla
selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

KRISTUKSEN SEURAKUNTA ON "HELLUNTAISEURAKUNTA"

1. Kor. 12:10
toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

1. Kor. 12:28
Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

TÄMÄ on kuitenkin tärkeämpi opetus kuin nuo edelliset, tämä:

1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,
mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain
helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Aurinkoista helluntaita kaikille lukijoille, toivottaa
Antti

4

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niilo Yli- sen vaini

http://www.saarna.net/saarna.php?id=1640

Lataa saarna "Kuka tekee ihmeteot"

Väsynyt saarnamies Lapualla 1978.05.16 Asia on niin kallis, ja minä olen luvannut Jumalalle, että niin kauan kuin veri kiertää ja leuka liikkuu, minä kierrän ja kerron hänestä, hänen rakkaudestaan ja hänen hyvyydestään ja laupeudestaan ihmislapsia kohtaan.

Siinä väliaikasaarnoja

• Herran armoittamasta Yli-Vainiosta on vain muisto jäljellä. Surullista sikäli, että Niilo
      oli niin lojaali helluntailiikkeelle, ettei suostunut puhujaksi herätysliikkeen ulkopuolelle.
      ( http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/6533-niilo-yli-vainion-toiminnasta-vain-muisto-jaljella )

Asiasta asian viereen: Yli-Vainon rukouksiin luotin, mutta kuka tietää, mitä tämä on:
      http://nettirukoilijat.com/

YLI-VAINION SAARNOJA : http://www.saarna.net/puhuja.php?id=Ylivainio

kUUNTELIN nIILOA SILLOIN, KUN HÄN VIELÄ OLI TULIKIVENKATKUINEN LAIN JA TUOMION SAARNAANA, MUTTA MUKAVA OLI KUUNNELLA SITTEN, KUN HÄN ALKOI LEPPEÄSTI JÄRKKYMÄTTÖMÄSTÄ ARMOSTA SAARNATA JA PARANTAA ASIAN TODISTEEKSI.

Matt. 9:5
      Kumpi on helpompaa, sanoa: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi',
      vai sanoa: 'Nouse ja kävele'?

6 Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle - - "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
      7 Silloin mies nousi ja lähti kotiinsa.

antti

• no sama se mulle

Jeesus vain nosti ja nostaa vieläkin. Mutta miksiköhän ihmeessä Niilo sitten kaatoi ihmisiä "kanttuvei"? Sitä ihmettelen.

• ## Jeesus vain nosti ja nostaa vieläkin. Mutta miksiköhän ihmeessä Niilo
      sitten kaatoi ihmisiä "kanttuvei"? Sitä ihmettelen. ##

Jotkut meistä eivät kestä äkkinäistä Voiman vuodatusta. Jeesuskin kaatoi siksi.

Matt. 28:4
      Vartijat pelästyivät häntä niin, että alkoivat vapista ja kaatuivat maahan kuin kuolleet.

Joh. 18:6
      Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan.

Dan. 10:16
      Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin ja
      sanoin edessäni seisovalle: "Herrani, nähdessäni näyn valtasi minut tuska, ja minulta meni kaikki voima.

Ap. t. 22:7
      ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle:
      'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Kaatuminen ei ehkä ole hyvä merkki senhetkisestä tilasta aina, mutta monen kohdalla se näyttää ainakin Raamatun esimerkkien valossa olevan muutoskohta parempaan.

1 / 99

Tärkein, mitä Pyhä Henki, helluntaihenki, vaikuttaa maan päällä, mitä se on?
      Minun mieelstäni se käsittämätön totuus, että Jeesus jättää 99 omaansa ja etsii sensijaan yhden kadonneen. Todellinen hätä ratkaisee, Jeesuksen omillahan ei hätää erityisemmin ole, mutta niillä, jotka vielä ovat helvetin herran ansoissa, heillä on. JOS olisi kyse vain pelastaa tyhjiin raukeamiselta, mikäs hätä se olisi.

Luuk. 15:7
      Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä,
      joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä
      vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 15:1&rnd=1338203261740

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe