http://www.kristitynfoorumi.fi/luominenvaievoluutio.htm
Linkki vie erään innokkaan kristityn vastineeseen evoluutioteoriasta. Täytyy myöntää, että hän oli vakuuttava. Itse en ole asiaan perehtynyt juurikaan, joten en osaa sanoa pitävätkö hänen lukuisat tieteelliset perustelut evoluutiota vastaan paikkaansa. Joka tapauksessa tuossa on ehdottomasti parhaat perustelut evoluutiota vastaan, mitä on tullut minulle vastaan.
Suosittelen lukemaan vaikka pitkähkö onkin (10min). Erittäin mielenkiintoisia tieteellisiä perusteluita löytyy. Jos on järkyttävä kiire tai asia ei juurikaan kiinnosta niin tässä kirjoituksen pointit, kommentteja olisi myös kiva lukea:
-Maapallon ikä 6000-10000 vuotta. Raamattu sanoo niin ja sille on kymmeniä tieteellisiä perusteita. (perustelut tulevat kirjoituksen loppuvaiheessa).
-Evoluutioteoria on satua. Sitä ollaan jauhettu niin kauan ihmisten päähän että he lopulta ovat sisäistäneet sen ja lumivylöry -ilmiö on lähtenyt käyntiin. Myös tiede sotii evoluutioteoriaa vastaan.
-Evoluutioteoriaa ja Raamattua ei saa missään tapauksessa yhdistää millään tavalla. Evoluutioon uskominen on ateismia. Kaikki epätoivoiset Raamatun tulkinnat, joissa yritetään saada asiat täsmäämään tieteen kanssa ovat vääryyttä (tästä olen samaa mieltä).
Niin, mitäs mieltä? Pystyttekö kumoamaan kirjoituksen väitteet? Pystyttekö todistamaan maapallon olevan miljardeja vuosia vanha? Ja toistan, minä en ole opiskellut juuri yhtään evoluutioteoriaa tai maailman historiasta joten olen avoin kaikelle tiedolle.
evoluuitiosta
23
96
Vastaukset
- 34
PerkeIettäkö evoluutiosta puhut? Mene evoluutiopalstalle, toIvana.
- älä luikastu
>PerkeIettäkö evoluutiosta puhut? Mene evoluutiopalstalle, toIvana.
Hei! Ole hetki itsesi kanssa hippasillasi ja mene sitten suihkuun.;)
"Lähtöpisteestä laajentuvassa maailmankaikkeudessa planeettojen pitäisi kiertää keskipistettä samaan suuntaan. Mutta niin ei ole. Aurinkomme kiertää myötäpäivään ja kaikki yhdeksän planeettaa vastapäivään. Kaksi planeettaa, Venus ja Uranus, kiertävät taaksepäin. Aurinkokunnassamme on 60 tunnettua kuuta. Niistä 11 pyörii taaksepäin. Näistä 11:sta neljä kulkee radallaan taaksepäin. Kahdella planeetalla on kuut, jotka kulkevat samanaikaisesti eri suuntiin. Tri Kent E. Hovind sanoo, että Jumala laittoi ne kulkemaan kuten ne kulkevat, jotta alkuräjähdysteoria näyttäisi typerältä."
Ja lehmä lentää.- Golossia
Et sitten osannut sanoa pyörimissuuntiin mitään.
- kysyn vaan
Ja lehmä lentää.
Ja kiellätkö sinä tosiasiat?? - tieteenharrastaja
Golossia kirjoitti:
Et sitten osannut sanoa pyörimissuuntiin mitään.
Ei avaajan viitekään sanonut, kenen mielestä planeettojen muka "pitäisi".
Omaa aurinkokuntaamme tutkivien tähtitieteilijäin mielestä ei ainakaan.
- ++++++++++++
"Maapallon ikä 6000-10000 vuotta. Raamattu sanoo niin ja sille on kymmeniä tieteellisiä perusteita. (perustelut tulevat kirjoituksen loppuvaiheessa)."
Se on sitten erittäin mielenkiintoista, että Homo erectuksen fossiileja on löytynyt Kiinasta jotka on ajoitettu monia tuhansia vuosia ennen kuin maailmankaikkeus luotiin ja sillä mitä raamattu sanoo jotakin yliluonnollisesta on jotakin merkitystä. - No ei kai nyt taas
"Maapallon vanhin puu on Metusalem puu Kaliforniassa." - roskaa.
Valtaisat suolakerrokset välissä olevine fossiilikerroksineen eivät vakuuta maapallon nuoresta iästä.
Eroosiota esiintyy, mutta maan kohoaminen on kirjoittajalta tyyten unohtunut.
Magneettisuutta on tutkittu ja havittu napojen vaihtaneen paikkaansakin useita kertoja.
Auringon kutistuma ei pidä paikkaansa, vaan se tulee aikanaan nielaisemaan maapallon.
- jne...jne...
Eipä näistä kommenteista nyt mihinkään ole >Erittäin mielenkiintoisia tieteellisiä perusteluita löytyy.
Voivat olla mielenkiintoisia mutta tieteellisiä ne ovat vain, jos johtopäätöksiä tehtäessä on otettu huomioon _kaikki_ perustelut, joista ikävä kyllä kirkkaasti suurin osa toki puhuu evoluutioteorian puolesta.
Moderni tiede ei tosiaankaan toimi niin, että valitaan rusinoita pullasta tarkoituksena vahvistaa jotain ennakkokäsitystä. Se toimii niin, että käytetään _kaikkia_ tieteellisesti päteviä tutkimustuloksia _mitään_ pois jättämättä ja päätellään sitten, kuinka asiat ovat."Joka tapauksessa tuossa on ehdottomasti parhaat perustelut evoluutiota vastaan, mitä on tullut minulle vastaan."
Epäilemättä. Mutta nekin ovat silkkaa tuubaa. Peräisin vankilassa istuvalta huijarilta, Hovindilta ja kumottu tälläkin palstalla satoja kertoja. Jos nyt satut oikeasti olemaan uusi kirjoittaja ja kiinnostunut asiasta, niin tuossa kumous yhteen väitteeseen:
"Tiedetään, että aurinko kutistuu tietyn määrän vuodessa. Havaintoja siitä on tehty n. 300 vuoden ajalta. Vain 20 miljoonaa (ei lähelläkään 1 miljardia) vuotta sitten se olisi ollut niin suuri, että olisi koskettanut maapalloa. Auringon koko olisi tehnyt kaiken elämän mahdottomaksi."
Todellisuudessa mallit ja mittaukset osoittavat Auringon koon vaihtelevan, oskilloivan ja itse asiassa olevan kasvamassa. Tarkimman tähän mennessä suoritetun mittauksen lopussa Auringon koko oli mittausjakson lopussa hivenen suurempi kuin alussa.
http://www.avaruus.fi/uutiset/aurinko-planeetat-ja-kuut/aurinko-pysyy-hammastyttavan-vakaasti-mitoissaan.html
"Niin, mitäs mieltä? Pystyttekö kumoamaan kirjoituksen väitteet? Pystyttekö todistamaan maapallon olevan miljardeja vuosia vanha?"
Me emme pysty todistamaan sitä kenellekään todellisuuden kiistäjälle, mutta tiedemiehet ovat mitanneet Aurinkokunnan ja samalla Maan iän n.4,6 miljardiksi vuodeksi n.kymmenellä eri ajoitusmenetelmällä lukuisista eri näytteistä. Jos se ei riitä, niin mikä voisi riittää?>Pystyttekö todistamaan maapallon olevan miljardeja vuosia vanha?
Jestas sentään, emme tietenkään pysty. Ei meillä ole sellaisia tutkimusresursseja käytettävissämme. Miksi pitäisikään? Tiedeyhteisöhän on maapallon iän todistanut kaikella pätevyydellään ja on asiasta käytännössä täysin yksimielinen.
Mietipä, miksi tuhat johtavaa tiedemiestä olisi tällaisesta asiasta yhtä mieltä. No minä vastaan: Siksi, että kaikki tieteellinen näyttö viittaa juuri miljardien vuosien ikään.- seuraava huijaus?
>Mietipä, miksi tuhat johtavaa tiedemiestä olisi tällaisesta asiasta yhtä mieltä. No minä vastaan: Siksi, että kaikki tieteellinen näyttö viittaa juuri miljardien vuosien ikään.
Ei ei! Tuhannet ja sadat tuhannet, jopa miljoonat tiedemiehet eivät osanneet poistaa Piltdownin väärennöstä yli 40 vuoteen ja selitykset ovat sitä luokkaa, että tiedemaailma epäili ja itse lopulta paljasti kyhäelmän, jota oli itse piilotellut vuosikymmeniä, ja kun paine lopulta kasvoi, niin oli pakotettu paljastamaan TÖRKEÄN vuosikymmenten huijauksen.
Yksinkertaisesti HEH HEH! seuraava huijaus? kirjoitti:
>Mietipä, miksi tuhat johtavaa tiedemiestä olisi tällaisesta asiasta yhtä mieltä. No minä vastaan: Siksi, että kaikki tieteellinen näyttö viittaa juuri miljardien vuosien ikään.
Ei ei! Tuhannet ja sadat tuhannet, jopa miljoonat tiedemiehet eivät osanneet poistaa Piltdownin väärennöstä yli 40 vuoteen ja selitykset ovat sitä luokkaa, että tiedemaailma epäili ja itse lopulta paljasti kyhäelmän, jota oli itse piilotellut vuosikymmeniä, ja kun paine lopulta kasvoi, niin oli pakotettu paljastamaan TÖRKEÄN vuosikymmenten huijauksen.
Yksinkertaisesti HEH HEH!Osut sentään oikeaankin: tiedemaailmahan epäili jo alun alkaenkin ja paljasti väärennöksen heti kun sen omistajat antoivat sen tutkittavaksi.
On se vaan hassua miten kovasti te tuota Piltdownin väärennöstä rakastatte, kun ottaa huomioon että tiedehän siinä viimeisen sanan sanoi. Sopii muistaa sekin, että tekele "löydettiin" sata vuotta sitten ja paljastettiin noin 60 vuotta sitten, ja niistä ajoista tiede on kehittynyt koko ajan - mutta te vain kiikutatte satavuotiaan väärennöksen uudelleen ja uudelleen näyttämölle.reynard.the.fox kirjoitti:
Osut sentään oikeaankin: tiedemaailmahan epäili jo alun alkaenkin ja paljasti väärennöksen heti kun sen omistajat antoivat sen tutkittavaksi.
On se vaan hassua miten kovasti te tuota Piltdownin väärennöstä rakastatte, kun ottaa huomioon että tiedehän siinä viimeisen sanan sanoi. Sopii muistaa sekin, että tekele "löydettiin" sata vuotta sitten ja paljastettiin noin 60 vuotta sitten, ja niistä ajoista tiede on kehittynyt koko ajan - mutta te vain kiikutatte satavuotiaan väärennöksen uudelleen ja uudelleen näyttämölle.Kretut takertuvat Piltdownin jäbään kuin hukkuva oljenkorteen.
Vertaus taitaa tässä tapauksessa olla hyvinkin sattuva.seuraava huijaus? kirjoitti:
Yksinkertaisesti HEH HEH!Tiede paljastaa, jos se vain päästetään tutkimaan.
Päästäisiinpä Torinon käärinliinaa tutkimaan samassa mittakaavassa kuin sitä Piltdownin kalloa.
Mutta kun katolinen kirkko ei päästä. Mitä nyt 1980-luvulla vähän räävittiin.
Jostain syystä.- O'ou
seuraava huijaus? kirjoitti:
Yksinkertaisesti HEH HEH!"jopa miljoonat tiedemiehet eivät osanneet poistaa Piltdownin väärennöstä yli 40 vuoteen..."
Oletko tosissasi varma, että jopa miljoonat tiedemiehet askartelivat 40 vuotta yhden kallon kanssa? O'ou kirjoitti:
"jopa miljoonat tiedemiehet eivät osanneet poistaa Piltdownin väärennöstä yli 40 vuoteen..."
Oletko tosissasi varma, että jopa miljoonat tiedemiehet askartelivat 40 vuotta yhden kallon kanssa?>Oletko tosissasi varma, että jopa miljoonat tiedemiehet askartelivat 40 vuotta yhden kallon kanssa?
Jos saarnaaja on noin keronut, se on varmasti totta.
- tieteenharrastaja
Nämäko sinusta ovat "parhaita perusteluj:
"Raamattu ei todellakaan anna suoraan ikää maapallolle. Kuitenkin se tähdentää, että taivas ja maa ovat Jumalan luomistyön tuloksia. Hän ei tarvitse miljardien vuosien evoluutiota luomistyöhönsä. En myöskään usko, että tiede on täysin yksimielinen miljardien vuosien evoluutiosta."
Mistä kirjoittaja on tietävinään, mitä Jumala "tarvitsee". Ja tiedeyhteisö on todella yksimielinen miljardien vuosien evoluutiosta.
"Jopa itse Charles Darvin kielsi myöhemmällä iällä omat kirjoituksensa.."
Kreationismin USA-lainen pääkonttori on kieltänyt tämän väitteen käyttämisen, koska se on osoitettu vääräksi.
"Galileo Galilei vietti viimeiset vuotensa kotiarestissa syytettynä jumalanpilkasta, koska hän väitti, että aurinko oli maailman-kaikkeuden keskuksessa maan sijasta. Nykyisin pidämme silloisen tiedemaailman menettelyä typeränä.."
Galileita syytti jumalanpilkasta tietenkin kirkko eikä "tiedemaailma".
Ajanmääritysten osalta vastauksia onkin jo tullut. - Aivot narikasta
"Joka tapauksessa tuossa on ehdottomasti parhaat perustelut evoluutiota vastaan, mitä on tullut minulle vastaan."
Jos nämä ovat parhaat todisteet "evoluutiota" vastaan, niin se kertookin kaiken "evoluution" kritiikin tasosta. Poimitaan pari otetta:
"Itse asiassa voidaan esittää tieteellisiä todisteita, että maapallon ikä on alle 10000 vuotta."
Tämä on suoranainen vale. Ei ole yhtäkään tieteellistä maapallon ikää tutkivaa tieteellistä tutkimusta viimeisen 200 vuoden ajalta, joka esittäisi maapallon iäksi alle 10.000 vuotta. Ei yhtäkään.
"Evoluutio perustuu "sattumaan" ja pitkään ajanjaksoon."
Ei tietenkään pelkästään näihin.
"Toiseksi, että tiede itse todistaa, ettei maapallo voi olla miljardeja vuosia vanha."
Kirjoituksessa on paljon diibaadaabaa siitä miten ”evoluutio” ei sovi kristinuskon kanssa yhtään, mutta sen jälkeen siirryttiin tyhjänpäiväisyyksistä suoraan ja sumeilemattomaan valehteluun. Tuollaista tutkimusta ei ole olemassa.
"Teorianakaan se ei ole kovin hyvä. Jopa itse Charles Darvin kielsi myöhemmällä iällä omat kirjoituksensa "nuoren miehen typerinä mietteinä"."
Tuhannen ja yhden yön tarinoissa esiintyy termi "rehellinen kuin kristitty" ja sillä tarkoitetaan juuri tätä.
"Kivikerrostumat, joista löytyy fossiileja, ovat voineet muodostua tulvan kaltaisessa katastrofissa muutamien tuntien aikana."
Esimerkiksi Länsi-Euroopan kalkkikivikerrostumat edellyttävät sellaista määrää merieläimiä, että elävien eläinten määrä meressä olisi ollut satoja metrejä paksu, jos ne olisivat eläneet samaan aikaan. Kaikki maailman meret eivät riitä elättämään niin suurta eläinmäärää yhdellä kerralla.
"Teoria esitetään yhtä varmasti totena kuin painovoima."
Tämä johtuu osittain siitä, että näinhän asia on.
"Vaikka se (evoluutio) uhmaa tieteellisen tutkimuksen omia periaatteita, niin siitä huolimatta siitä on tullut kaikkein hyväksytyin selitys elämän synnystä maan päälle."
Evoluutioteoria ei selitä elämän syntyä, vaan biodiversiteetin synnyn.
"Tieteessä termodynamiikan toinen laki esittää, että järjestys pyrkii muuttumaan epäjärjestykseksi. Evoluutio toimii tätä tieteen omaa lakia vastaan."
Kuten täällä on todettu, niin lumihiutaleiden synty on yliluonnollinen ilmiö, jos termodynamiikan toinen pääsääntö tulkitaan noin idioottimaisesti, kuin kreationistit sen tulkitsevat.
"Evoluutio ei edes tarkastele sellaista kysymystä kuin aineen alkuperä. Se puhuu elämän alusta, mutta ei vastaa kysymykseen, mistä aine itse on peräisin."
Kirjoittaja esittelee tässä kohtaa laveasti, miten hän ei ymmärrä edes mitä evoluutioteoria sisältää.
"Maapallon väkiluku on yksi tapa laskea maapallon ikää."
Lauseesta puuttuu pari oleellista sanaa. Kokonaisuudessaan lauseen tulisi kuulua: Maapallon väkiluku on yksi idioottimaisin ikinä esitetty tapa laskea maapallon ikää.
"Jokainen tähtitieteilijä tietää, että komeetat menettävät materiaaliaan. Niiden arvioitu elinikä on n. 10000 vuotta."
Idioottimaisten laskelmien välillä esitetään kevennykseksi taas suoranainen valhe. Kirjoittaja tai kukaan muukaan ei pysty esittämään yhtään viitettä tutkimukseen, joka todistaisi, että yli 10.000 vuotta vanhoja komeettoja ei voisi olla.
"Kuun pinnalle kertyy tomua aivan kuin auton tuulilasin pinnalle pölyä. On laskettu, että tomua kertyy n. 2,5 cm 10000 vuoden aikana. 1954 tiedemiehet arvelivat, että kuun pinnalla olisi tomua n. 130 cm:n vahvuinen kerros, ..."
Mistähän tästä "tiedemiesten arviosta" voi lukea? Ai ei mistään muualta kuin väitteinä fundamentelistien kirjoituksissa. Miksiköhän?
"Mantereet kulkeutuvat erilleen toisistaan tiettyä vauhtia. Jos maa olisi edes 14 miljoonaa vuotta vanha (puhumattakaan 4,6 miljardista vuodesta), maapallo olisi litteä, ei meriä ei vuoria, eroosion takia."
Tämä on harvinaisen typerä väite maassa, jonka jokainen peruskoululainen tietää, että maa täällä kohoaa.
"Maapallon vanhin puu on Metusalem puu Kaliforniassa. Sen iäksi on laskettu 4300 vuotta."
http://www.tiede.fi/uutiset/3232/maailman_vanhin_puu_kasvaa_ruotsissa Olet koomikko.
Vanhaa huttua ja hitler-kortteja. Sivut kannattaa päivittää, tein itse parempia 90-luvun puolivälissä.
"Niin, mitäs mieltä? Pystyttekö kumoamaan kirjoituksen väitteet? Pystyttekö todistamaan maapallon olevan miljardeja vuosia vanha? Ja toistan, minä en ole opiskellut juuri yhtään evoluutioteoriaa tai maailman historiasta joten olen avoin kaikelle tiedolle."
Kerropas krisse123 vieläkö pidät kreationismia varteenotettavana selityksenä noiden kumoamisten jälkeen?- dumdi dam
Joitain linkin väitteistä on käsitelty jopa kreationistipäämajan sivuilla otsikolla "Argumentit, joita kreationistien tulisi mielestämme välttää": http://creation.com/arguments-we-think-creationists-should-not-use.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822