Hyvä näkökohta Lutherilta

lapsikasteen puolest

Ei mikään harhaoppi ole milloinkaan pysynyt salassa,
vaan aina ja nopeasti, kuten Pietari sanoo, käynyt
ilmeiseksi ja tuottanut itselleen äkillisen perikadon,
ja niinkuin Paavali kertoo Jannesta ja Jambresta ja
heidän kaltaisistaan, että heidän hulluutensa vihdoin
kävi kaikille ilmi, 2. Tim. 3:8 - 9.

Jos siis lasten kaste ei olisi oikea, ei Jumala olisi
antanut sen niin kauan menestyä, eikä pysyä niin
yleisenä koko kristikunnassa ajasta toiseen; vaan olisi
sen myös täytynyt ennen pitkää tulla paljastetuksi
harhaopiksi kaikkein nähden. Ja siis se, että uudestikastajat
nyt yrittävät lumota sen vääräksi, on vielä tekemättä,
eivätkä he voikaan sitä harhaopiksi todistaa.

33

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja tässäkin

KUKA VOI JÄTTÄÄ LAPSET POIS?

Jos nyt Vanha Liitto ja ympärileikkauksen merkki ovat
      tehneet Abrahamin lapset uskoviksi, niin että he olivat
      ja nimitettiin Jumalan kansaksi, niinkuin Hän sanoo;
      Minä olen sinun siemenesi Jumala, 1. Moos. 17:7; niin
      täytyy vielä paremmin tämä Uusi Liitto ja kasteen merkki
      olla niin voimakkaita ja tehdä niitä, jotka sen vastaan
      ottavat, Jumalan kansaksi.
      Nyt käskee hän koko maailman sitä vastaan ottamaan.
      Tällä käskyllä, (koska ei ketään ole pois jätetty) kastamme me
      huoleti ja vapaasti jokaisen ketään eroittelematta, paitsi niitä,
      jotka sitä vastustavat, eivätkä tätä liittoa tahdo ottaa vastaan.
      KUN ME KASTAMME JOKAISEN HÄNEN KÄSKYNSÄ MUKAAN, NIIN ANNAMME HÄNEN
      HUOLEHTIA SIITÄ, KUINKA KASTETUT USKOVAT. Me teemme sen, mitä
      olemme velvolliset tekemään, kun saarnaamme ja kastamme.

• Puuta heinää

Tarkoitus on hämätä lukijaa kirjoittamalla lapsikasteesta vauvakasteen sijaan.

• Lutterin neuvo

Koska siis uudestikastajat ovat varsin epävarmat asiassaan,
      jossa heidät huomataan myöskin valehtelijoiksi, kieltävät
      ja pilkkaavat Jumalan järjestystä ja sääntöä epätietoisessa
      valheluulossaan, kääntävät kaikki nurinpäin, PERUSTAVAT
      JUMALAN SANAN JA ASETUKSEN IHMISTYÖLLE JA USKOLLE, sekä
      katsovat kastetta ilman uskoa, ja siten toteen näytetään,
      että he ovat erehtyneitä, epävarmoja ja vääriä henkiä, niin
      pitää jokaisen hurskaan kristityn, jos mielii sielunsa autuutta,
      karttaa tarkoin heitä. Siihen lainatkoon Kristus, meidän Herramme, apunsa!

• nimenomaan yleinen

vauvakasteet ovat sitä ihmistyötä yleisenä kasteena ja vastoin Pyhän Hengen johdatusta selvästi helluntaina noin kaksi vuosituhatta sitten kun vain Sanan vastaanottaneet kastettiin.

• mathetes

Kommenttia sinulle - lapsikasteen puolest!

Kirjoittelet mielelläsi Lutterin ajatuksia, mutta et laisinkaan itse Raamatun sanaa!
      Pelkäätkö kirjoittaa Raamatun opetusta suoraan Raamatusta huomataksesi, että oletkin kirjoittanut ja kopioinut tänne vain Lutterin harhoja!? Kokeileppas lukea Raamatusta ihan itse miten asiat ovat, eikä vain Raamatun ulkopuolisia yksittäisen ihmisen kuten Lutterin ajatuksi, elikä Raamatun opetuksen ulkopuolelta tulevia oppeja! Lue aluksi esim; (Apostolien teot), jutellaan sitten lisää kun tietosi edes senverran on Raamatun sanasta lisää karttunut! Jookos!? :)

Jeesus sinulle sanaansa runsaasti valaiskoon!

Terv, mathetes

• pata kattilaa...

Eipä sinunkaan viestissäsi ollut mitään Raamatun sanoja! Taidat olla vielä teini-iässä.

• mathetes
        pata kattilaa... kirjoitti:

Eipä sinunkaan viestissäsi ollut mitään Raamatun sanoja! Taidat olla vielä teini-iässä.

Vastaus sinulle - pata kattilaa.!

Olet ilmeisesti uusi kirjoittaja jos et tiedä, että olen kirjoittanut täällä jo yli kymmenen vuoden ajan ja aina suoraan Raamatun sanasta asiani esiin tuoden! Mutta eipä sitä sitten nyt tullut sinultakaan sitä Raamatun sanaa senpuoleen jos niikseen tulee! Että siis "pata kattilaa"...jne.. kuten sanoit! :)

Mutta olisihan se mukavaa jos vaikka ryhdistäytyisit ja nyt kirjoittaisit, sitä siis Raamatun sanaa, jotta päästäisiin asialinjalle ja ihan ilman Lutteria, niin jatketaan sitten siitä eteenpäin, Raamatun sanaa käyttäen, vai mitä!?

En muuten ole enään teini-iässä, olen jopa jo nelinkertainen isoisä! :)

Terv, nimim, mathetes

• pata kattilaa...
        mathetes kirjoitti:

Olet ilmeisesti uusi kirjoittaja jos et tiedä, että olen kirjoittanut täällä jo yli kymmenen vuoden ajan ja aina suoraan Raamatun sanasta asiani esiin tuoden! Mutta eipä sitä sitten nyt tullut sinultakaan sitä Raamatun sanaa senpuoleen jos niikseen tulee! Että siis "pata kattilaa"...jne.. kuten sanoit! :)

Mutta olisihan se mukavaa jos vaikka ryhdistäytyisit ja nyt kirjoittaisit, sitä siis Raamatun sanaa, jotta päästäisiin asialinjalle ja ihan ilman Lutteria, niin jatketaan sitten siitä eteenpäin, Raamatun sanaa käyttäen, vai mitä!?

Terv, nimim, mathetes

Luther ymmärsi Raamattua paremmin kuin kukaan tälle tai muillekaan palstoille kirjoittava. Ilmeisesti et pidä Lutherista, koska hän kumoaa harhasi niin vastaansanomattomasti! Juuri Raamatun kokonaisnäkemys näkyy noista Luther-lainauksista! Sinä haluat mieluummin kuitenkin saada sellaiset pois silmistä ja pyörittelet pariakymmentä Apostolien Teoista ulkoa osaamaasi jaetta ja niihin virheellisesti teidän uudestikastajien liittämiä tulkintoja! Lutheriin verrattuna et ole vielä edes teini-iässä, varsinkaan mitä tulee Raamatun ymmärtämiseen. Opit vasta kirkkauden puolella asiat oikein. Nyt olet liikaa kaavoihisi kangistunut ja uudestikasteopeilla pilattu.

• mathetes
        pata kattilaa... kirjoitti:

Luther ymmärsi Raamattua paremmin kuin kukaan tälle tai muillekaan palstoille kirjoittava. Ilmeisesti et pidä Lutherista, koska hän kumoaa harhasi niin vastaansanomattomasti! Juuri Raamatun kokonaisnäkemys näkyy noista Luther-lainauksista! Sinä haluat mieluummin kuitenkin saada sellaiset pois silmistä ja pyörittelet pariakymmentä Apostolien Teoista ulkoa osaamaasi jaetta ja niihin virheellisesti teidän uudestikastajien liittämiä tulkintoja! Lutheriin verrattuna et ole vielä edes teini-iässä, varsinkaan mitä tulee Raamatun ymmärtämiseen. Opit vasta kirkkauden puolella asiat oikein. Nyt olet liikaa kaavoihisi kangistunut ja uudestikasteopeilla pilattu.

Vastausta sinulle - pata kattilaa...! :)

Kirjoitit:
        >>Luther ymmärsi Raamattua paremmin kuin kukaan tälle tai muillekaan palstoille kirjoittava. Ilmeisesti et pidä Lutherista, koska hän kumoaa harhasi niin vastaansanomattomasti!>Nyt olet liikaa kaavoihisi kangistunut ja uudestikasteopeilla pilattu.

• Oha näitä hurumykky
        mathetes kirjoitti:

Vastausta sinulle - pata kattilaa...! :)

Kirjoitit:
        >>Luther ymmärsi Raamattua paremmin kuin kukaan tälle tai muillekaan palstoille kirjoittava. Ilmeisesti et pidä Lutherista, koska hän kumoaa harhasi niin vastaansanomattomasti!>Nyt olet liikaa kaavoihisi kangistunut ja uudestikasteopeilla pilattu.

" jae josta minä saan vastaansanomattoman selvästi lukea lapsien kastekehoituksen, tai edes selkeän viitteen siitä, että vastasyntyneet vauvat pitää kastaa"

Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Mark. 10:14
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Ap. t. 16:15
        Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

Room. 16:11
        Tervehdys Herodionille, heimolaiselleni. Tervehdys Narkissuksen perhekuntalaisille, jotka ovat Herrassa.

1. Kor. 1:16
        Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

• tässä on hyvä jae
        Oha näitä hurumykky kirjoitti:

" jae josta minä saan vastaansanomattoman selvästi lukea lapsien kastekehoituksen, tai edes selkeän viitteen siitä, että vastasyntyneet vauvat pitää kastaa"

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

Tervehdys Herodionille, heimolaiselleni. Tervehdys Narkissuksen perhekuntalaisille, jotka ovat Herrassa.

Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

Luuk. 18:17
        Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Huomaa sanat OTA VASTAAN! Lapsi ottaa vastaan. Hän on vastaanottavaisempi kuin aikuinen. Tottakai hänet voidaan silloin kastaakin.

• ootteko lukenu tätä
        tässä on hyvä jae kirjoitti:

Luuk. 18:17
        Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Huomaa sanat OTA VASTAAN! Lapsi ottaa vastaan. Hän on vastaanottavaisempi kuin aikuinen. Tottakai hänet voidaan silloin kastaakin.

Jeesuksella oli eri mittarit kuin ukastajilla, joille järkevä ylpeä aikuinen on uskovan ihanne!

46 Ja heidän mieleensä tuli ajatus, kuka heistä mahtoi olla suurin.
        47 Mutta kun Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen, otti hän lapsen ja asetti sen viereensä
        48 ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."

• vai isoisä. jaa
        mathetes kirjoitti:

Terv, nimim, mathetes

Ovatko lapsesi ja lapsenlapsesikin psykopaatteja niinkuin sinä?

• mathetes
        Oha näitä hurumykky kirjoitti:

Vastaus sinulle - Oha näitä hurumykky! :)

Kirjoitit:
        >Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen<

Vastaus:
        Tuo jae on hieman virheellinen! Alla oikea käännös! HUOM! - hakasulut!
        Siis ne ihmiset jotka tulevat "opetuslapsiksi", niin heidät tulee kastaa, ei muita!
        Jakeessa ei esiinny mitään vastasyntyneiden lapsien kastamisesta!
        ""Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, [kastakaa heitä] Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen""

Kirjoitit:
        >Mark. 10:14
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.<

Vastaus:
        Et oikein oivaltaanut tuon jakeen kokonaisilmoitusta!?
        Asiahan liittyy juuri siihen, että lasten vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen luo "siunattavaksi"! Niinhän Jeesus toimikin tuossa tilantessa, hän siis siunasi nuo lapset, ei siis kastanut heitä! Lueppas tuosta vielä kaksi jaette eteenpäin, jakeet (15 ja 16), niin huomaat miten asia on! Elikä lapset ovat "sellaisinaan" Jumalalle kelpaavia ilman mitään kastamisia! Siksihän Jeesus vain siunasi nuo lapset! Elikä jakeessa ei esiinny lainkaan mainintaa vastasyntyneiden lapsien kastamisesta!

Kirjoitit:
        >38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."<

Vastaus:
        Sinun tulisi ymmärtää asioiden kokonaisuus kun alat jostain asiasta väittelemään! Tuossahan Pietari mainitsee kuulijoilleen, jotta "parannuksenteon ja kasteen kautta" he saavat Pyhän Hengen lahjaksi! Ja tuo sama lupaus kuuluu myöskin heidän lapsilleen! Elikä hekin saavat "parannuksenteon ja kasteenottamisen" kautta lahjaksi Pyhän Hengen lahjan, kunhan toimivat samoin kun heidän vanhempansakin! Ymmärsithän asian nyt!?

Kirjoitit:
        >Ap. t. 16:15
        Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.<

Vastaus:
        Tuo jae liittyy Lyydian kertomukseen! Sinun tulisi taas lukea hieman laajemmin asiasta! Elikä jo jakeesta -(13) alkaen! Lue siis nyt heti se niin saat vastauksen! Siitä sinä jo heti siis huomaat, että ihmiset jotka kastettiin Lyydian tavoin, olivat "naisia"! Siis pienistä lapsista ei ole minkäänlaista mainintaa olemassa, vaan kyseisellä rannalla jossa Paavali saarnasi Jumalan sanaa, oli vain aikuisia "naisia" koolla! Näinhän me saamme sanasta lukea! He siis olivat ilmeisesti juuri Lyydian perheväkeä jotka myös tulivat Lyydian tavoin kastetuiksi!

Kirjoitit:
        >Room. 16:11 Tervehdys Herodionille, heimolaiselleni. Tervehdys Narkissuksen perhekuntalaisille, jotka ovat Herrassa.<

Vastaus:
        Mikä tuossa kertoo kertoo lapsikasteesta?

Kirjoitit:
        >1. Kor. 1:16
        Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.<

Vastaus:
        Ei tuosta voi mitenkään sylilapsien kastamisesta lukea yhtään mitään! Et siis vakuuttanut minua vielä millääntavoin noilla laittamillasi jakeilla! Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon! Jatketaan vaan eteenpäin! :)

Terv, mathetes

• mathetes
        ootteko lukenu tätä kirjoitti:

Jeesuksella oli eri mittarit kuin ukastajilla, joille järkevä ylpeä aikuinen on uskovan ihanne!

46 Ja heidän mieleensä tuli ajatus, kuka heistä mahtoi olla suurin.
        47 Mutta kun Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen, otti hän lapsen ja asetti sen viereensä
        48 ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."

Vastaus sinullekin -- ootteko lukenu tätä!

Tuo laittamasi (Luukkaan 9 luvun) kertomus kertoo siinä (lapsista) kreikan alkutekstin sanalla "paidion/paidia"! Ja se merkitsee sitä, että nuo kyseiset "paidia - lapset" ovat jo vähintäänkin leikki-ikäisiä tai jopa jo teini-ikäisiä lapsia, elikä he eivät ole siis enään vastasyntyneitä sylivauvoja! Ja toisekseen eihän tuossa kertomuksessa kerrota kastamisesta yhtään mitään!

Jeesus sinulle sanaansa runsaasti valaiskoon!

Terv, mathetes

• mathetes
        mathetes kirjoitti:

Vastaus sinulle - Oha näitä hurumykky! :)

Kirjoitit:
        >Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen<

Vastaus:
        Tuo jae on hieman virheellinen! Alla oikea käännös! HUOM! - hakasulut!
        Siis ne ihmiset jotka tulevat "opetuslapsiksi", niin heidät tulee kastaa, ei muita!
        Jakeessa ei esiinny mitään vastasyntyneiden lapsien kastamisesta!
        ""Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, [kastakaa heitä] Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen""

Kirjoitit:
        >Mark. 10:14
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.<

Vastaus:
        Et oikein oivaltaanut tuon jakeen kokonaisilmoitusta!?
        Asiahan liittyy juuri siihen, että lasten vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen luo "siunattavaksi"! Niinhän Jeesus toimikin tuossa tilantessa, hän siis siunasi nuo lapset, ei siis kastanut heitä! Lueppas tuosta vielä kaksi jaette eteenpäin, jakeet (15 ja 16), niin huomaat miten asia on! Elikä lapset ovat "sellaisinaan" Jumalalle kelpaavia ilman mitään kastamisia! Siksihän Jeesus vain siunasi nuo lapset! Elikä jakeessa ei esiinny lainkaan mainintaa vastasyntyneiden lapsien kastamisesta!

Kirjoitit:
        >38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."<

Vastaus:
        Sinun tulisi ymmärtää asioiden kokonaisuus kun alat jostain asiasta väittelemään! Tuossahan Pietari mainitsee kuulijoilleen, jotta "parannuksenteon ja kasteen kautta" he saavat Pyhän Hengen lahjaksi! Ja tuo sama lupaus kuuluu myöskin heidän lapsilleen! Elikä hekin saavat "parannuksenteon ja kasteenottamisen" kautta lahjaksi Pyhän Hengen lahjan, kunhan toimivat samoin kun heidän vanhempansakin! Ymmärsithän asian nyt!?

Kirjoitit:
        >Ap. t. 16:15
        Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.<

Vastaus:
        Tuo jae liittyy Lyydian kertomukseen! Sinun tulisi taas lukea hieman laajemmin asiasta! Elikä jo jakeesta -(13) alkaen! Lue siis nyt heti se niin saat vastauksen! Siitä sinä jo heti siis huomaat, että ihmiset jotka kastettiin Lyydian tavoin, olivat "naisia"! Siis pienistä lapsista ei ole minkäänlaista mainintaa olemassa, vaan kyseisellä rannalla jossa Paavali saarnasi Jumalan sanaa, oli vain aikuisia "naisia" koolla! Näinhän me saamme sanasta lukea! He siis olivat ilmeisesti juuri Lyydian perheväkeä jotka myös tulivat Lyydian tavoin kastetuiksi!

Kirjoitit:
        >Room. 16:11 Tervehdys Herodionille, heimolaiselleni. Tervehdys Narkissuksen perhekuntalaisille, jotka ovat Herrassa.<

Vastaus:
        Mikä tuossa kertoo kertoo lapsikasteesta?

Kirjoitit:
        >1. Kor. 1:16
        Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.<

Vastaus:
        Ei tuosta voi mitenkään sylilapsien kastamisesta lukea yhtään mitään! Et siis vakuuttanut minua vielä millääntavoin noilla laittamillasi jakeilla! Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon! Jatketaan vaan eteenpäin! :)

Terv, mathetes

Nimim, "oha näitä hurumykky" ei ole vielä vastannut!

Kuten kirjoitin edelliseen vastaukeesi sinulle, niin jatketaan vaan keskustelua!

Terv, nimim, mathetes

• voi pimeyttä

Eipä ole johdomukaisuus Lutherin vahvimpia ominaisuuksia:

"Jos siis lasten kaste ei olisi oikea, ei Jumala olisi
      antanut sen niin kauan menestyä, eikä pysyä niin
      yleisenä koko kristikunnassa "

Tuollaisella periaatteella voidaan väittää, että hindulaisuus ja buddhalaisuus
      ovat Jumalan lähettämiä oikeita uskontoja, sillä Jumala on antanut niiden menestyä paljon kauemmin kuin kristinuskon.
      Niin, ja onhan Neitsyt Marian palvominenkin säilynyt meidän päiviimme
      saakka, joten varmaan sekin on Jumalan lähettää!

• kuka tässä pimeä on

Hindulaisuutta ja buddhalaisuutta ei ole esiintynyt KRISTIKUNNASSA. Jumala ei ole sallinut kumpaakaan niistä siinä ollenkaan!

• voi pimeyttä
        kuka tässä pimeä on kirjoitti:

Hindulaisuutta ja buddhalaisuutta ei ole esiintynyt KRISTIKUNNASSA. Jumala ei ole sallinut kumpaakaan niistä siinä ollenkaan!

Et tainnut tajuta Lutherin epäjohdonmukaisuutta!
        No, sattuuhan sitä.

Luther taitaa olla sinulle Jumalasta seuraava?

Oletko koskaan lukenut Raamattua?

• kuka on pimeä
        voi pimeyttä kirjoitti:

No, sattuuhan sitä.

Oletko koskaan lukenut mitään?

• papille duunia
        voi pimeyttä kirjoitti:

No, sattuuhan sitä.

Siksihän luterilaisuus ei ole kristinusko koska se ei perustu raamattuun, ja nämä uskovat ennemmin Lutheriin kuin evankeliumiin.
        Lutherista on tullut heille epäjumala.

• papille duunia kirjoitti:

Siksihän luterilaisuus ei ole kristinusko koska se ei perustu raamattuun, ja nämä uskovat ennemmin Lutheriin kuin evankeliumiin.
        Lutherista on tullut heille epäjumala.

Oikeat luterilaiset uskovat Jeesukseen Kristukseen, "uskovien kaste" -oppilaiset yleisesti ottaen uskovat omaan tekoonsa (ratkaisurukoiluunsa tms).

Luterilaiset Jeesukseen Kristukseen uskovat, hienoa ettette ole langenneet "uskovien kaste" -oppiin! Onhan se oppi niin selvästi vastaan Raamattua!

www.opetuksia.net

• hauska oppi
        JEV238 kirjoitti:

Oikeat luterilaiset uskovat Jeesukseen Kristukseen, "uskovien kaste" -oppilaiset yleisesti ottaen uskovat omaan tekoonsa (ratkaisurukoiluunsa tms).

Luterilaiset Jeesukseen Kristukseen uskovat, hienoa ettette ole langenneet "uskovien kaste" -oppiin! Onhan se oppi niin selvästi vastaan Raamattua!

www.opetuksia.net

Lisätään:

Ja JEV uskoo "ratkaisukasteeseen" ja huutamiseen! Siinä ihminen itse
        ratkaisee, milloin menee kasteelle.

Onneksi kukaan ei ota häntä tosissaan.

• hauska oppi kirjoitti:

Lisätään:

Ja JEV uskoo "ratkaisukasteeseen" ja huutamiseen! Siinä ihminen itse
        ratkaisee, milloin menee kasteelle.

Onneksi kukaan ei ota häntä tosissaan.

Tosiaan kiitos Herralle, että yhä harvempi luterilainen tulee höynäytetyksi "uskovien kaste" -harhaoppiin! :)

• Kerrankin asiaa Jevillä
        JEV238 kirjoitti:

Tosiaan kiitos Herralle, että yhä harvempi luterilainen tulee höynäytetyksi "uskovien kaste" -harhaoppiin! :)

Amen!

On todella hyvä ettei luterilaiset ota uskovien kastetta.
        Mistäs sitten kukaan enää tietäisi ketkä ovat uskossa?

• huhuu!!
        Kerrankin asiaa Jevillä kirjoitti:

Amen!

On todella hyvä ettei luterilaiset ota uskovien kastetta.
        Mistäs sitten kukaan enää tietäisi ketkä ovat uskossa?

Totta.

Turhaa on epäuskoisten luterilaisten ottaa uskovien kastetta, koska
        eivät ole uskossa.
        Heidän kannattaa mennä tuonne JEV:n masinoimalle jumalattomien
        kasteelle ja huutaa kovasti!

• hyvin paljon

enemmän menestyy katollisuus ja vapaat suunnat kuin luterilaisuus maailmassa.

• älkää sekoittako

Huom. Täällä sekoitetaan nyt kaksi asiaa. Lapsikaste ja sylivauvakaste. Uskoontullut lapsi voidaan kastaa, olettaen että hän on kyllin vanha ymmärtämään ja kuulemaan evankeliumin. Sen sijaan sylivauva ei ole kyllin vanha..

• perämela

Raamatussa ei ketään kasteta ilman omaa uskontunnustusta.

ja jos olet ryövärin tapaan puuhun naulattu, olet varmasti vapaa niin kasteista kuin muustakin kristillisestä elämästä ja pääset paratiisiin jos olet uudestisyntynyt.

millään kasteilla ilman uskoa ei ole mitään merklitystä, se on ihan sam akuin uintireissu kesähelteillä.

lukekaa mitä lutter sanoo vauvakasteesta itse !

• toinen Hega

>>millään kasteilla ilman uskoa ei ole mitään merklitystä, se on ihan sam akuin uintireissu kesähelteillä.>>

Tuleeko kahvia pannussa, kun laittaa siihen pelkkää vettä ilman kahvia?

Sama juttu tuon kasteen kanssa: ei tule Pyhää Henkeä ylhäältä, jos usko puuttuu ja kastetapahtumassa on pelkkää vettä:

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Niinkuin pelkkä vesi ei ole kahvia, niin ei myöskään uudestisyntymistä ylhäältä tapahdu ilman uskoa.

Edellisen Raamatun kohdan on tosin joku vääntänyt päälaelleen, väittäen että Pyhän Hengen sinetin Jeesukselta saanut ei voisi olle uudestisyntynyt ilman toisten ihmisten hänelle antamaa vesitoimitusta (sama kuin joku väittäisi, että kahvi ei olisi kahvia ilman siihen lisättyä vettä!).

On selvää, että ilman ylhäätä annettua voimaa ei kukaan voi olla Jeesuksen todistaja, siksi Jeesus tulee tunnustaa ihmisten edessä:
      http://www.koivuniemi.com/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=mat 10:32-33#jae

Ryöväri käsittääkseni teki näin, vaikkei vesikasteella ihmisten edessä käynytkään, vaan tunnusti hänet silloin kun muut eivät uskaltaneet.

Pyhä Henki tekee opetuslapsesta Jeesuksen todistajan:
      http://www.koivuniemi.com/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=apt 1:8#jae

Ei pelkkä vesi ilman uskon tunnustusta.

• Kysyn vaan?

Islam on kristinuskon harhaoppi eikä se ole pysynyt salassa.
      Miksei siis Islam ole kadonnut maapallolta, vaan 1/5 maapallon väestöstä on muslimeja?

• xnfgjfdhxg

Ei Islam ole kristinuskoa, ei edes sen harhaoppi

• ajattele edes

Katolisuusko on sitten sitä "alkuperäistä" kristinuskoa Neitsyt Marian
        palvontoineen ja paavin jumaloimisineen?
        Niin ja tietysti vielä anekaupat!

Sehän on säilynyt hyvin miekan avulla!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3666
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3589
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3320
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3291
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2166
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1758
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      31
      1496
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32