minulle ja miehelläni on noin 45000tuhatta ulosotossa ollaan molemmat nykyään töissä käyviä. olen yrittänyt hoitaa laskuja mutta nyt olis menossa mulla noin 10000e lisää ulosottoon. nyt pelkään että ne vievät talon velkoihin. talo on panttina lainasta pankilla. eli jos pankki ei sano lainoja irti niin voiko ulosotto viedä meiltä talon. meillä otetaan palkasta joka kuukausi rahaa. nyt on pakko laittaa toi 10000e lisää kun pitää asuntolainat maksaa ajan tasalle etteivät sano niitä irti.
voidaanko talo ulosmitata
11
6567
Vastaukset
- 11+14
Voidaan.
- hmmm...
No jos molemmat töissä ja makselette velkoja silti menee vielä 10,000 ulosottoon niin eihän siitä pääse eroon kuin myymällä talo tai kohta menee taas toiset 10,000 eurot ulosottoon. No nykyään saa ensin yrittää myydä itse se talo ennen pakkohuutokauppaa. Kannattaa pistää myyntiin kun ette hallitse raha asioitanne...
- Öhköh.
Mun käsittääkseni kotia ei voida,laittaa myyntiin, mutta se voidaan lunastaa pantiksi myös ulosottoon. Eli saatte asua siinä mutta teillä ei ole itsellä oikeutta myydä sitä, vaan ulosottomieheltä tulee pyytää ns. suostumus.
- 11215
Ulosotto voi viedä talon. Suosittelen, että hakeudutte velkaneuvojalle ja selvitätte, onko teillä mahdollisuutta esim. velkajärjestelyyn. Velkajärjestelyssä voi usein säilyttää oman asunnon. Uskon, että teillä se voisi olla mahdollista, kun olette molemmat töissä. Siinä täytyy olla tuloja sen verran, että pystyy velkajärjestelyn aikana maksamaan tietyn verran myös muita velkoja asuntolainan lisäksi. Velkaneuvoja osaa neuvoa teitä hyvin näissä asioissa. Ei kannata murehtia yksin, vaan hakeutukaa ammattilaisen juttusille. Kyllä ne asiat järjestyy. Olen kokenut samaa, kuin te, joten neuvoni tulevat kokemuksesta. Ulosottoon ne velat eivät lyhene, lisääntyvät vain koko ajan.
- hmmm..
Huomioi että aloittaja ei itse omista taloa vaan pankki. Pankki voi kyllä antaa luvan myydä talo mutta rahoilla on ensin maksettava asuntolaina pois ja lopuilla sitten ulosottovelkaa. Pankki tuskin antaa talon ulosottoon koska se on ainoa vakuus millä pankki varmistaa rahojensa saamisen. Ulos ottokaan ei ota haltuun taloa mikläli velalliset pystyvät muulla hyväksyttävällä tavalla suosiutumaan UO veloista. Esim. palkkatuloistaan. Mutta aloittaja on siinä tilanteessa että taas lisää menossa ulosmittaukseen ja epäilen ettei se siihen lopu. Parasta vaan myydä talo ja maksaa velkoja pois kun ei palkkatyöllä siihen kykene.
hmmm.. kirjoitti:
Huomioi että aloittaja ei itse omista taloa vaan pankki. Pankki voi kyllä antaa luvan myydä talo mutta rahoilla on ensin maksettava asuntolaina pois ja lopuilla sitten ulosottovelkaa. Pankki tuskin antaa talon ulosottoon koska se on ainoa vakuus millä pankki varmistaa rahojensa saamisen. Ulos ottokaan ei ota haltuun taloa mikläli velalliset pystyvät muulla hyväksyttävällä tavalla suosiutumaan UO veloista. Esim. palkkatuloistaan. Mutta aloittaja on siinä tilanteessa että taas lisää menossa ulosmittaukseen ja epäilen ettei se siihen lopu. Parasta vaan myydä talo ja maksaa velkoja pois kun ei palkkatyöllä siihen kykene.
Pankki ei kyllä ole talon omistaja, vaan se joka talon on ostanut. Se että talo on lainan vakuutena, ei muuta omistussuhdetta. Mutta tuo on ihan totta, että jos talo on lainan vakuutena, niin ensiksi pankki saa toki omansa päältä pois ja sen jälkeen vasta ulosotto.
- ....,,,,
Eikös tuo 45000tuhatta ole yksinkertaisemmin sanottuna 45 miljoonaa?
Aikas velan olette saaneet aikaan.- Edelleen EI EU;lle !
Mitä helvettiä sekoilet?
Jos meinaat mitä tuo 45 000e olisi mummonmarkoissa (joissa kukaan nykyaikainen ihminen ei kyllä mitään enää muunna) se summa on mummoissa 225 000 mummoa (mummon muuntokurssi ollut jo 2012 5mk = 1e) eikä nyt minkään mittapuun mukaan nykyään enää mikään iso velka!
Mietis niitä nuoriapareja vaikka joilla on asuntolainaakin jo yli 200 000 EUROA eli sinun kaipaamasia mummonmarkkoja MILJOONA MUMMOA
( 1 000 000 mummoa) Kellä nuorellaparilla olisi olut tuollaisia asuntolainoja markkaaikaan tai mikä pankki sellaisia edes olisi myöntänyt vastavalmistuneille peruspalkalla oleville jolla kenties pari pientä muksua? EI MIKÄÄN mutta tänäpäivänä ihan normia hommaa.
Mietis nyt vähän kuka oikeasti olisi maksanut markkaaikana esim. kahvikupistaan 7;50 - 25;00 mk ???? Tänäpäivänä sen teet kun kahvi maksaa 1,50 - 5,00 e /kuppi jos mummoiksi muutat! Ihan perseestä koko euro ja sen myötä hintojen muummot! - Näin on
Edelleen EI EU;lle ! kirjoitti:
Mitä helvettiä sekoilet?
Jos meinaat mitä tuo 45 000e olisi mummonmarkoissa (joissa kukaan nykyaikainen ihminen ei kyllä mitään enää muunna) se summa on mummoissa 225 000 mummoa (mummon muuntokurssi ollut jo 2012 5mk = 1e) eikä nyt minkään mittapuun mukaan nykyään enää mikään iso velka!
Mietis niitä nuoriapareja vaikka joilla on asuntolainaakin jo yli 200 000 EUROA eli sinun kaipaamasia mummonmarkkoja MILJOONA MUMMOA
( 1 000 000 mummoa) Kellä nuorellaparilla olisi olut tuollaisia asuntolainoja markkaaikaan tai mikä pankki sellaisia edes olisi myöntänyt vastavalmistuneille peruspalkalla oleville jolla kenties pari pientä muksua? EI MIKÄÄN mutta tänäpäivänä ihan normia hommaa.
Mietis nyt vähän kuka oikeasti olisi maksanut markkaaikana esim. kahvikupistaan 7;50 - 25;00 mk ???? Tänäpäivänä sen teet kun kahvi maksaa 1,50 - 5,00 e /kuppi jos mummoiksi muutat! Ihan perseestä koko euro ja sen myötä hintojen muummot!Aloittaja sanoo että hänellä ja miehellään on velkaa "45000tuhatta"
Eli siis 45 000 tuhatta eli siis 45 miljoonaa helpommin sanottuna.
- assonnuk taisa
Olisiko viisainta itse laittaa talo myynttin ja hoitaa raha-asiat kuntoon, että pääset aloittamaan ns. puhtaalta pöydältä.
Tämän jälkeen menet talouden rahahallinta kurssille. - 11215
Huomioikaa, että talon myynti ei ole aina helppoa. Vuokra-asuntoakin voi olla vaikea saada, kun merkinnät ulosotosta luottotiedoissa. Jos aloittaja on perheellinen, kodista luopuminen koskee muitakin, kuin aloittajaa. Ulosmittauksen voi tehdä vaikka on velkainen talo. Ulosottomies vain tilittää pankille osuuden myynnin jälkeen ja loput menee muihin velkoihin. Jos aloittaja haluaa elämäänsä turvaa ja ammattilaisten neuvoja, jotka eivät perustu arvailuihin suosittelen velkaneuvojaa. Sitä kautta aloittaja voi ottaa selvää löytyykö sellainen ratkaisu,jossa kodin saa pitää ja muutkin velat järjestykseen. Toivon, että ratkaisu löytyy, ettei joudu elämään pelossa vuosikausia. Meillä oli samantapainen tilanne ja asioihin löytyi ratkaisu velkaneuvojan avustuksella. Voimia aloittajalle velkataakan keskellä. Älkäämme tuomitko, uskon, että aloittajalla on ilman ulkopuolisten tuomitsemistakin tarpeeksi syyllinen ja ahdistunut olo. Voimia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713