Monesti kuulee ateistienkin sanovan, että toisaalta ajatus kuoleman jälkeisestä elämästä olisi houkutteleva, koska silloin voisi vielä kuolemankin jälkeen nähdä omia läheisiään. Itsekin ajattelin kyseistä asiaa jonkin verran vielä senkin jälkeen, kun olin lopettanut jumaliin uskomisin, mutta tulin lopulta siihen tulokseen, että ikuinen elämä olisi psykologisesti täysin kestämätön tilanne.
Monellakaan ei varmasti olisi mitään sitä vastaan, että ihmisen elämänkaari olisi vähän pidempi, mutta kukaan ei voi käsittää, mitä ikuinen elämä todellisuudessa merkitsee. Lopulta siitä muodostuisi ihmiselle vankila, josta ei ole mitään mahdollisuutta paeta. Itse en ainakaan voisi edes kuvitella, kuinka hirveältä ikuinen elämä voisi tuntua vaikkapa tuhannen, miljoonan tai miljardin vuoden jälkeen, eikä koskaan olisi mahdollisuutta kuolla.
Tähän voidaan tietysti tarjota se vaihtoehto, että ihmisen "sielu" on tehty kestämään ikuisen elämän tuoma paine ja tietoisuus siitä, että poistuminen ikuisesta elämästä ei ole mahdollista. Tästä seuraa kuitenkin välttämättömyydellä kysymys siitä, onko tämä "paranneltu" versio sielusta enää minä, vai onko se joku muu. Jos "minän" käsitteeseen lisätään ominaisuus, joka ei siihen lähtökohtaisesti kuulu, lakkaa se silloin olemasta minä.
Kuoleman lopullisuus on oletus, joka on neurobiologian näkökulmasta kaikkein ilmeisin, vaikkakaan sitä ei voi mitenkään todistaa. Aivojen eri osiahan voidaan tuhota, jolloin näihin osiin liittyvät toiminnot lakkaavat. Oletuksena tästä seuraa se, että ihmisen kuollessa (aivojen tuhoutuessa lopullisesti), ei mitään toimintoja jäisi enää jäljelle. Kuoleman lopullisuus ei kuitenkaan ole mitenkään paha asia, vaan saattaa olla myös ihmiselle itselleen paras vaihtoehto. Ajatus siitä, että kuoleman jälkeen ihmisen tila on sama kuin ennen syntymää on lopulta hyvin kaunis ajatus ja tekee jokaisen ihmisen elämästä ainutkertaisen kokemuksen, josta kannattaa ottaa kaikki irti.
Ikuinen elämä
4
97
Vastaukset
- .....
Sielulla on mahdollisuus kuolla tahtoessaan. Tämä tulee ilmi hengellisissä kirjoituksissa myös Raamatussa. Sielu sulautuu Jumalaan "katoamishetkellään" Tämä on se mitä hindut kutsuvat Nirvanaksi.
Energian häviämättömyden laki saa ajattelemaan, että ihmisessäkin on jotain ikuista, jota kukaan ei ole luonut. Luominen on järjestämistä. Jumalaa voi ajatella olentona, joka on saavuttanut täydellisyyden luonnossa ikuisesti olevan täydellistymisprosessin eli entelekian vaikutuksesta. Nyt Hän järjestää muille mahdollisuuksia tulla sellaiseksi kuin Hän itse on. Raamatun mukaan ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja (tulemaan) Hänen kaltaisekseen.
"Tämä on minun työni ja kirkkauteni: ihmisen kuolemattomuuden ja iankaikkisen elämän aikaan saaminen." "Ihmiset ovat, jotta heillä olisi ilo." "Henki ja ruumis erottamattomasti toisiinsa liittyneinä saavat aikaan ilon täyteyden."
Mikäkö ilmisessä olisi aina ollutta?
Sana äly voi tarkoittaa muun muassa seuraavaa: 1) Totuuden valo, joka antaa elämän ja valon kaikelle maailmankaikkeudessa. Se on ollut olemassa aina. 2) Sana älyt voi tarkoittaa myös Jumalan henkilapsia. 3) Äly voi tarkoittaa pyhissä kirjoituksissa myös henkiainetta, joka on ollut olemassa ennen meidän syntymistämme henkilapsiksi.
Tässä on viitteitä myöhempiin ilmoituksiin:
Äly liittyy älyyn, OL 88:40. Älyä ei ole luotu eikä tehty, OL 93:29. Kaikki äly on riippumatonta siinä piirissä, mihin Jumala on sen asettanut, OL 93:30. Jumalan kirkkaus on äly, OL 93:36–37. Tässä elämässä hankittu äly nousee meidän kanssamme ylösnousemuksessa, OL 130:18–19. Herra hallitsee kaikkia älyjä, Abr. 3:21. Herra näytti Abrahamille älyt, jotka järjestettiin ennen kuin maailma oli,- taivaskuvauksia
Monelta elämä jää "kesken", kuolema yllättää, vaikka paljon olisi vielä ollut koettavaa. Toisilta sairaus vie voimat ja mahdollisuudet. Toiset saavat olla rampoina koko elämänsä, toiset elävät nälän, sodan ja kauhujen keskellä. Jeesus tarjoaa onnellista elämää kaikille, jotka haluavat jotain parempaa tämän jälkeen. Tässä kuvaus tuosta ihanasta Paratiisista:
"mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat" (1. Kor. 2:9).
Ilm. 21
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
"Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspis-kivi;
12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
Ilm. 22
1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti. - P-Kenkä
Ikuisen elämän, eli pelastuksen kadotukselta, saa kun uskoo Pyhään Kenkään ja Hänen opetuksiinsa. SIllä Pyhä Kenkä on meidän ainoa jumalamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925961
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262800Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764