Muutoksen aika

on käsillä

Lakkautukaia, leikkauksia, uhkailua ties minkä lopettamisilla. Siinä Kokoomuksen anti tavalliselle Suomalaiselle sekä köyhille ja katsokaa miten on käynyt, kymmeniätuhansia syrjäytyneitä jo pelkästään nuorissa. Tälläkin palstalla on varoitettu montakertaa Suomessa tikittävästä aikapommista, järjettömistä tuloerojen kasvusta sekä hyvinvoinnin jakautumisen vaaroista..

18

78

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieleenhän se meni

Senhän nyt kaikki ymmärtävät mitä siitä tulee kun lahtarin perustamasta ampumaseurasta tehdään puolue; ruumiita siinä tulee. Rauhan aikana lahtari harjoittaa politiikkaa jossa kuolevat omat kansakaiset, nyky lahtari on niin kiero että ainakin toistaiseksi se tappaa syrjäyttämiään Suomalaisia ilman asetta, se vaatii palvelujen ja kaiken muun mahdollisen lakkautuksia "säästö syistä" syytäen samaan aikaan miljardeja itsensä ja kaltaistensa aiheuttamiin kriiseihin. Nähtävästi tulee vielä paljon vertaja karvoja ennenkuin lahtari saadaan pois vallasta.

• oldmetall

Mutta miksi Kokoomus on Suomessa suurin puolue. Moni katsoo kuuluvansa etuoikeutettujen luokkaan vaikka ei palkkatulojensa puolesta kuuluisikaan.
      Kaupallisilla TV-kanavillahan kaikki juontajat ovat kokoomuslaisia samoin kaikki jääkiekkoilijat, missit ja muut lööpijulkimot ovat porvareita.
      Suomen kanshan on kokoomusta äänestänyt ja siten antaneet mandaatin lahtaripolitiikalle.
      Tällä palstalla voi kirjoitella mielipiteitänsä, mutta niillä mielipiteillä ei ole lainkaan painoarvoa.
      Ne nuoret jotka äänestävät haluavat samaistua voittajiin ja siksi äänestävät Kokoomusta.Porvarit vanhakantaisesti peloittelevat ihmisiä Pohjois Korealla nyt kun NL on hajonnut. Mutta ei porvarilehdistö eikä päättäjtäkään ole korjanneet sitä, että Venäjän vallan peräsimessä on Kokoomuksen veljespuolue vaan annetaan tyhmien kansalaisten olla siinä uskossa, että Putin ja Medvedev ovat kommunisteja.
      Aikapommi tikittää ja se räjähtää jos ei ihmiset itse välitä toimia. Ei köyhyyttä ja syrjäytyneisyyttä auta PERSUTKAAN. Se puolue pelaa propagandalla ja saa voimavirtaa ihmisten vihasta ja kaunausuudesta.

• niinkö...

""Moni katsoo kuuluvansa etuoikeutettujen luokkaan vaikka ei palkkatulojensa puolesta kuuluisikaan""

Minun tietääkseni heidän puolueen politiikka ei aseta tulorajoja kannattajilleen.

• meizi83

Kokoomuksen politiikka ei todellakaan aseta tulorajoja, mutta: kokoomuksen kannattajat ovat yhtä mieltä siitä, että jokainen on vastuussa itsestään.

Mutta.... eihän suomessa saisi ottaa vastuuta tekemisistään. Rahat kuuluisi jakaa mahdollisimman tasan.

ostat asunnon - et osta asuntoa = saat silti saman
      ostat osakkeita - et osta osakkeita = saat silti saman
      teet vuorotyötä - et tee vuorotyötä = saat silti saman

Vasemmistolais/Persulais-politiikka ei siis todellakaan aja politiikkaa, jolla saisi palkinnon ahkerasta tekemisestä. Ihmisen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta omista valinnoistaan - silti pärjää ihan samalla lailla, kuin muut.

Esim. Minä olen ostanut osakkeita 100 000 eurolla. Siihen on vaadittu säästämistä ja työn tekemistä.

Silti tuosta summasta menee yhteiseen kassaan tuottona n. 40% niiden hyväksi, jotka ei ole säästäneet, eivätkä ole työtä tekemällä ansainneet tuota sataa tonnia!!

Tässä siis palkitaan ahkeruus.

• oldmetall

Nytpä edell. vastaajalla ja sinulla meni toi lukeminen selektiiviseksi eli teitte oman tulkintanne viestistäni.
        En puhunut viestissäni mitään kokoomuksen asettamasta tulopolitiikasta.
        En myöskään ole koskaan peräänkuuluttanut rahojen jakamisesta tasan.
        Olen peräänkuuluttanut oikeudenmukaisuuden poltitiikkaa.Niin minäkin olen koko ikäni viime laman alun työttömyys ajanjaksoa lukuunottamatta tehnyt töitä ja olenpa maksellut kohtalaisesti veroja minäkin.
        Mutta ei voi kiistää etteikö olis ahneuden poltiikkaa ja se politiikka on toteutunut vallan ihailtavasti.
        Moni tekee töitä ja suorastaan raataa ja palkka kun häthätää riittää niin ei siitä pinenestä palkasta asuntoja ostella. Osakkeista puhumattakaan.
        Ja nyt kun esiinnyt asiantuntijana niin mitäpä jos lopettaisit tuon porvarillisen aivopesun.
        Minä ja moni muu toveri on tehnyt töitä ja tekee töitä ja minäkin olen ottanut vastuuta tekemisistäni.
        Ei voi asioita tarkastella noin yksinkertaistaen.Nyt kun porvarillinen politiikka ajaa vastuun kantamisesta vain itsestään niin sanoisimpa, että väkivalta ja viha valtaavat enemmän alaa.
        Kun porvarit ovat jääneet vanhakantaisesti voivottelemaan, että pahat vasurit sosialisoivat kaikki ja ei saa kokea sitä omistamisen riemua, niin ummistetaan silmät sitlä tosiseikalta, että kun vanhanaikainen kommunismi on kuollut ja nykyaikaiset vasurit haluavat uudistua ja pyrkiä oikeudenmukaisempaan yhteiskuntaan niin te taistelette tuulimyylyjä vastaan ettekä huomaa , että se uhka on pahempi muualla kuin vasemmiston piirissä

• ent. rutiköyhä...
        oldmetall kirjoitti:

Nytpä edell. vastaajalla ja sinulla meni toi lukeminen selektiiviseksi eli teitte oman tulkintanne viestistäni.
        Olen peräänkuuluttanut oikeudenmukaisuuden poltitiikkaa.Niin minäkin olen koko ikäni viime laman alun työttömyys ajanjaksoa lukuunottamatta tehnyt töitä ja olenpa maksellut kohtalaisesti veroja minäkin.
        Mutta ei voi kiistää etteikö olis ahneuden poltiikkaa ja se politiikka on toteutunut vallan ihailtavasti.
        Moni tekee töitä ja suorastaan raataa ja palkka kun häthätää riittää niin ei siitä pinenestä palkasta asuntoja ostella. Osakkeista puhumattakaan.
        Ja nyt kun esiinnyt asiantuntijana niin mitäpä jos lopettaisit tuon porvarillisen aivopesun.
        Minä ja moni muu toveri on tehnyt töitä ja tekee töitä ja minäkin olen ottanut vastuuta tekemisistäni.
        Ei voi asioita tarkastella noin yksinkertaistaen.Nyt kun porvarillinen politiikka ajaa vastuun kantamisesta vain itsestään niin sanoisimpa, että väkivalta ja viha valtaavat enemmän alaa.
        Kun porvarit ovat jääneet vanhakantaisesti voivottelemaan, että pahat vasurit sosialisoivat kaikki ja ei saa kokea sitä omistamisen riemua, niin ummistetaan silmät sitlä tosiseikalta, että kun vanhanaikainen kommunismi on kuollut ja nykyaikaiset vasurit haluavat uudistua ja pyrkiä oikeudenmukaisempaan yhteiskuntaan niin te taistelette tuulimyylyjä vastaan ettekä huomaa , että se uhka on pahempi muualla kuin vasemmiston piirissä

""Ne nuoret jotka äänestävät haluavat samaistua voittajiin""

Tuskinpa noin. Haluavat vain mahdollisuuden saada kovalla työnteolla ja muilla aikaansaannoksilla jotain hyvitystä itselleen eikä niin että kaikki saavutettu revitään käsistä pois. Samoin ajatuksin minäkin vartuin aikuiseksi 80-luvulla. Tein töitä perheen hyvinvoinnin vuoksi minkä olemme saavuttaneet tänäpäivänä. Tosin se tie siihen oli kova ja vastoinkäymisiä on riittänyt. Pitkät ulosotot ja totaalista köyhyyttä pitkiäkin jaksoja m,m, 90-luvulla. En vaan antanut periksi. En myöskään talouteni romahtamisen aikan muutama vuosi sitten kun jäin yllättäen työttömäksi pidemmäksi aikaa. Jos Kokoomuksen politiikka on sitä että yrittämistä pitää palkita niin kannatan heitä, Kannatan kyllä kaikille hyvinvointia mutta en niin että kaikille vain jaetaan rahaa vaan että kaikille annetaan ja motivoidaan se mahdollisuus tehdä omatoimisuudella.

• oldmetall
        ent. rutiköyhä... kirjoitti:

""Ne nuoret jotka äänestävät haluavat samaistua voittajiin""

Tuskinpa noin. Haluavat vain mahdollisuuden saada kovalla työnteolla ja muilla aikaansaannoksilla jotain hyvitystä itselleen eikä niin että kaikki saavutettu revitään käsistä pois. Samoin ajatuksin minäkin vartuin aikuiseksi 80-luvulla. Tein töitä perheen hyvinvoinnin vuoksi minkä olemme saavuttaneet tänäpäivänä. Tosin se tie siihen oli kova ja vastoinkäymisiä on riittänyt. Pitkät ulosotot ja totaalista köyhyyttä pitkiäkin jaksoja m,m, 90-luvulla. En vaan antanut periksi. En myöskään talouteni romahtamisen aikan muutama vuosi sitten kun jäin yllättäen työttömäksi pidemmäksi aikaa. Jos Kokoomuksen politiikka on sitä että yrittämistä pitää palkita niin kannatan heitä, Kannatan kyllä kaikille hyvinvointia mutta en niin että kaikille vain jaetaan rahaa vaan että kaikille annetaan ja motivoidaan se mahdollisuus tehdä omatoimisuudella.

Minä olen pääpirteittäin samaa mieltä kanssasi.Minä suon jokaiselle työteliäälle ihmiselle mahdollisuuden hankkia hyvitystä itselleen, niin minäkin olen tehnyt.
        joitakin asioita on vaan mitkä sotivat mun asenteitani vastaan, en ole kateellinen sellaisille ihmisille joilla on talo, mökki ja muuta mikä on kovalla työllä ansaittu.
        Mua suivoo tämä nykyajan ahneuden poltiikka, että miten joku voi olla niin arvokas , että saa monisatakertaiset ansiot duunarin vuosipalkkaan verrattuna.
        Nostan hattua ettet ole antanut periksi, hammasta minäkin olen joutunut puremaan pärjätäkseni.
        Toisaalta minäkin olen närkästynyt kun on sellainen lisääntyvä äänekkäiden möykkääjien joukkio, jotka ilman koulutusta, työhistoriaa ja ammattitaitoa vaativat, että heille kuuluu mukamas sama elintaso kuin pitkät opiskelut läpikäyneellä ammatti-ihmisellä.
        Minäkin kannatan hyvinvointia, mutta niin köyhien ystävä kuin olenkin niin kyllä läheltä seuranneena voin sanoa rehellisesti, että hyvinvoinnin vaatimus ja sen saaminen vastikkeetta edistää pikemminkin pahoinvointia.
        Hattua nostan, että hoidit ulosottosi kun työni puolesta olen huomannut ja kuullut suorastaan näiden hyväkkäiden sanovan ettei heidän kannata mihinkään töihin mennäkään kun on ulosottoa.
        Siinäpä onkin metsään menty kun toimeentulotuki pitäisi olla väliaikainen eikä mikään säännöll. tulo, mutta niin monet kuitenkin tkevät vaikka mitä että saavat tukia että voivat lojua kotona ja juoda kaljaa

• ent. rutiköyhä.
        oldmetall kirjoitti:

Minä olen pääpirteittäin samaa mieltä kanssasi.Minä suon jokaiselle työteliäälle ihmiselle mahdollisuuden hankkia hyvitystä itselleen, niin minäkin olen tehnyt.
        joitakin asioita on vaan mitkä sotivat mun asenteitani vastaan, en ole kateellinen sellaisille ihmisille joilla on talo, mökki ja muuta mikä on kovalla työllä ansaittu.
        Mua suivoo tämä nykyajan ahneuden poltiikka, että miten joku voi olla niin arvokas , että saa monisatakertaiset ansiot duunarin vuosipalkkaan verrattuna.
        Nostan hattua ettet ole antanut periksi, hammasta minäkin olen joutunut puremaan pärjätäkseni.
        Toisaalta minäkin olen närkästynyt kun on sellainen lisääntyvä äänekkäiden möykkääjien joukkio, jotka ilman koulutusta, työhistoriaa ja ammattitaitoa vaativat, että heille kuuluu mukamas sama elintaso kuin pitkät opiskelut läpikäyneellä ammatti-ihmisellä.
        Minäkin kannatan hyvinvointia, mutta niin köyhien ystävä kuin olenkin niin kyllä läheltä seuranneena voin sanoa rehellisesti, että hyvinvoinnin vaatimus ja sen saaminen vastikkeetta edistää pikemminkin pahoinvointia.
        Hattua nostan, että hoidit ulosottosi kun työni puolesta olen huomannut ja kuullut suorastaan näiden hyväkkäiden sanovan ettei heidän kannata mihinkään töihin mennäkään kun on ulosottoa.
        Siinäpä onkin metsään menty kun toimeentulotuki pitäisi olla väliaikainen eikä mikään säännöll. tulo, mutta niin monet kuitenkin tkevät vaikka mitä että saavat tukia että voivat lojua kotona ja juoda kaljaa

9 vuotta. Siis 9 kokonaista vuotta olin ulosotossa.Osan vuosista työtön. Vaikka sainkin töitä 1995 niin samana vuonna tapasin vaimoni joka opiskeli iäkkäämpänä uutta ammattia seuraavat 6-7 vuotta. Hän ei saannut kuin 100 euroa kk kun asuimme yhdessä ja minun palkkani oli ulosmittauksessa opintovelkojen takia jotka laman aikana en pystynyt hoitamaan. Laki´muutos tuli vasta sen jälkeen ettei niitä saada ulosmitata. Moni itkee jos velkojen takia ovat joutuneet kärsimään rahattomuudesta muutaman kuukauden. Minä päätin että asiat hoidetaan pois hammasta purren vaikka liki 10 vuotta elämästäni meni köyhyyteen.

No asiat paremmin tänä päivänä vaikka olin tuossa viellä viime vuonna työtön liki vuoden ja rahat taas tiukilla mutta tulimme toimeen koko perhe vaikka mihinkä turhuuksiin ei kyllä ollut varaa. Vaikka yhteiskuntatilanne potkinut minua päähän moneen kertaan niin en olen antanut periksi. Uskon vieläkin että omaan hyvinvointiin voi parhaiten vaikutta itse mikäli ei sitten ole sairas. Keltään muulta en voisi vaatia hyvinvointini ylläpitoa.

• oldmetall
        ent. rutiköyhä. kirjoitti:

9 vuotta. Siis 9 kokonaista vuotta olin ulosotossa.Osan vuosista työtön. Vaikka sainkin töitä 1995 niin samana vuonna tapasin vaimoni joka opiskeli iäkkäämpänä uutta ammattia seuraavat 6-7 vuotta. Hän ei saannut kuin 100 euroa kk kun asuimme yhdessä ja minun palkkani oli ulosmittauksessa opintovelkojen takia jotka laman aikana en pystynyt hoitamaan. Laki´muutos tuli vasta sen jälkeen ettei niitä saada ulosmitata. Moni itkee jos velkojen takia ovat joutuneet kärsimään rahattomuudesta muutaman kuukauden. Minä päätin että asiat hoidetaan pois hammasta purren vaikka liki 10 vuotta elämästäni meni köyhyyteen.

No asiat paremmin tänä päivänä vaikka olin tuossa viellä viime vuonna työtön liki vuoden ja rahat taas tiukilla mutta tulimme toimeen koko perhe vaikka mihinkä turhuuksiin ei kyllä ollut varaa. Vaikka yhteiskuntatilanne potkinut minua päähän moneen kertaan niin en olen antanut periksi. Uskon vieläkin että omaan hyvinvointiin voi parhaiten vaikutta itse mikäli ei sitten ole sairas. Keltään muulta en voisi vaatia hyvinvointini ylläpitoa.

Saat täyden respectin! Epäonnistuminen ei ole ikuista jos auttaa itseänsä. Kunnioitan sisukkuuttasi ja se, että kirjoitit ettei turhuuksiin ole varaa. Ja minäkään en ole antanut periksi, vaikka välillä on tuntunut kaikki turhalta, mutta olen luontaisesti optimisti ja aikani kiviä potkittuani olen ruvennut miettimään voisko jotkut asiat tehdä toisinkin päin.
        Olet oikeassa, että moni itkee vlkojensa takia eivätkä ollenkaan mietikään miten niistä veloista selvitään, mutta osaltaan selittää velkojesi laatu eli ne ovat opintovelkoja.
        Mutta nykyisen median mukaan ihmiset velkaantuvat yli varojen elämisestä ja siitä ettei ole positiivista luottorekisteriä vaan ihmiset velkaantuvat lisää kun ottavat kulutusluottoja ja pikavippejä ja sitten vielä pitää olla uudet kännykät sun muut härppäimet ja postimyynnistä tilaillaan tavaraa.
        Köyhyys on katkeraa, kokemusta on, mutta ei auta itku markkinoilla vaan on ryhdyttävä tiukkaan henkilökohtaiseen talouskuriin.
        Ja olen samaa mieltä edelleen kanssasi, että toimeentulotuki on ensisijaisesti tarkoitettu peruselämiseen.
        Jos jotakin ektraa haluaa niin silloin on tehtävä töitä tai jos ei ole töitä niin on oltava ilman.

• Järkimies75
        oldmetall kirjoitti:

"vanhanaikainen kommunismi on kuollut ja nykyaikaiset vasurit haluavat uudistua ja pyrkiä oikeudenmukaisempaan yhteiskuntaan"

Ongelma vaan on siinä että sama tarina on kuultu niin moneen kertaan. Maailmassa on lukematon määrä vasemmistopuolueita jotka edustavat tätä uutta vasemmistoa, ja ovat kuulemma aivan erilaisia kuin vanhat kommarit. Mutta ainoa olennainen ero on siinä miten pitkälle ollaan valmiita menemään. Ja mitä pidemmälle mennään, sitä huonompi seuraus.

Haastoin sinut osoittamaan seimerkkejä maista joissa vasemmistolainen politiikka on onnistunut verrattuna taloudellisesti oikealla oleviin. Et pystynyt nimeämään ainuttakaan. Missä vasemmistolainen haastaja Sveitsille tai edes Hong Kongille, joka sentään oli Bitannian vallassa oleva kehitysmaa? Jos Neuvostoliitossa ja Pohjois-Koreassa mentiin liian pitkälle, missä on tämä sopiva välimuoto? Kreikassa? Portugalissa? Venezuelassa? Kuubassa?

Ja nyt pitäisi uskoa että tällä kertaa kaikki on toisin. Tällä kertaa, ensimmäistä kertaa historiassa, olisi mahdollista onnistua. Hei, oldmetall. Sama tarina on kuultu kaikkialla missä vasemmistolaisuutta tai sosialismia on yritetty saada toimimaan. Jossain vaiheessa on syytä ottaa järki käteen ja ymmärtää että mikä ei toimi, ei toimi.

• *************'''''''

Suomen moninaiset ongelmat johtuvat suurimmaksi osaksi täällä harjoitetusta edesvastuuttomasta pelkkään ahneuteen ja muista täysin, etenkään huono-osaisista piittaamattomasta Kokoomus politiikasta. Voidaan hyvällä syyllä sanoa että ampu tulee, lanka palaa. Luulisi hälytyskellojen jo soivan paatuneimmankin Kokoomuslaisen päässä.. Tämmöinen politiikka ei voi enää jatkua, pelkästään syrjäytyneitä nuoria on jo kymmeniätuhansia, siihen vielä sitten vanhemmat päälle ja suurtyöttömyys yhdistettynä kasvavaan köyhyyteen ja järkyttäviin tulo- ja varallisuus eroihin jotka Suomen kokoisessa maassa ovat maailman huippua. Harmaaseen talouteenkaan ei voida enää puuttua kun Suomessa ei kohta muuta taloutta olekkaan. Kaikesta voimme kiittää "isänmaallista" oikeistoporvaria joka on tuhoamassa meidän kaikkien isänmaan.

• meizi83

Myönnettävä on, että kummassakin äärisuuntauksessa on omat ongelmansa.

Ihmiset tosiaan tekee eri valintoja. Siitä ei koskaan päästä eroon, toiset ostaa ne kämpät ja osakkeet - toiset ei.

Näin se aina tulee menemään. Sitten pistetään yhteisvastuullisesti muiden maksettavaksi se, kun jotkut ei ota vastuuta mistään.
      Väkivallalla ei voi mitenkään ratkaista sitä, että henkilö X menestyy, tai hän on tehnyt hyviä ratkaisuja aiemmin.

Se, että vasuri menee osoittamaan mieltä eduskuntatalon eteen ei muuta sitä faktaa, että Nalle Wahlroosilla on 2,13% Sammon osakekannasta.

Ja edelleen, kun tästä arvopaperikaupasta puhuin - nimenomaan se luo uutta jaettavaksi. (ja aina osakkeilla on omistaja, jonka kuuluu saada korvaus omistuksensa mukaan).

Vasemmistolaispolitiikka ei puhu mitään osakkeista - ostakoot muut niitä, VASURIT EI OSTA... ja lopputulos on se, että rahavirta ohjautuu sinne, jossa se omistuskin on.
      Ja kun osakeomistusta ei ole - ei ole yrityksiäkään!!

Väkivaltaa aiheuttavat ihmiset ei todellakaan ole ottaneet vastuuta mistään, heistä ei ole mitään hyötyä millekään instanssille.
      Oikeudenmukaisuutta on ottaa vastuu omista tekemisistään, eikä maksattaa muilla!

• onko pää pipi?

Ihmiset tosiaan tekee eri valintoja. Siitä ei koskaan päästä eroon, toiset ostaa ne kämpät ja osakkeet - toiset ei."

Sinä etsit täällä kokoajan syitä jättää ihmiset heitteille jotka eivät täytä SINUN kriteereitäsi. Olet täysi idiootti ja tunnevammainen ääliö. Hakeudu hoitoon ja yritä edes olla ihminen.

ps. oletko koodari? niissä on paljon kaltaisiasi tunnevammaisia.

• meizi83 on pipi pää

Moi meizi83!

Sinulta puuttuu parimetriä tapettia seinästä.

Olet täällä ilmoittanut suunnitelleesi työurasi 40v. päähän, oletko seinähullu? Älä vastaa sillä tiedämme totuuden. Toivottavasti joudut elämässäsi pahaan kuseen sillä vain vastoinkäymiset opettavat kaltaistasi.

• meizi83

En aivan tuohon usko, että olisin tunteeton, tai edes kylmä ihminen.

Fakta vain on, että suomen huoltosuhde on huono. Se ei tukia vaatimalla parane, ei mielenosoittamalla, eikä kaupan katolta tähtäilemällä.

Ja myönnän, että vihaan syvästi kaikenlaista tukien väärinkäyttöä.
      Suomen 500 000 työttömän joukossa on aivan varmasti näitä loisia, joilla on "pelkkiä oikeuksia, ilman velvollisuuksia".

En ole koskaan kirjoittanut, että suunnittelen työuraani 40v päähän. Kysymyksessä on toteamus - keskimäärin työssäoloaika on 40 vuotta.
      Ei kannata laittaa sanoja suuhun.

Tarkoitukseni ei ole aiheuttaa riitaa, ainoastaan tuoda toinen näkökulma esille.

• K & P.

"En aivan tuohon usko, että olisin tunteeton, tai edes kylmä ihminen."

Olet tunnevaimainen narsisti ja psykopaatti.

• meizi83

Ei.

Olen esittänyt faktoja, tietyistä kestoaiheista.

1. Asunto on maksettava (haluaa - tai ei halua) = maksettava kuitenkin, vuokra-asuminen ei ratkaise mitään, vaan siirtää maksut lopulta eläkkeellä muiden maksettavaksi.

(tämän takia minä maksan asumisesta 150eur/kk)

2. Työnteko, se on pakollista: huoltosuhde on kestämätön. Rahaa ei voida jakaa aina vastikkeetta.

3. Porvari-tyyppinen toiminta. Omistajalla on aina oikeus saada omistamastaan yhtiöstä tuloa. Tätä ei voida peruuttaa, eikä tätä vastaan voida taistella. Omistajan oikeus on/pysyy.
        Ainoastaan yrityksiin investoimalla suomi pärjää. Jos ei yrityksiä - ei hyvinvointia, jostain yritysten täytyy saada omistaja, joka sijoittaa rahaa liiketoimintaan.

(tästä syystä minä omistan/olen ostanut osakkeita)

4. Tulojen vaatiminen tyhjästä. = ei onnistu, työtä tekemättömän elintaso on aina huonompi, kuin työtä tekevän. Jos tekee itselleen karhunpalveluksen ja on työttömänä, koska "niin tienaa enemmän", aiheuttaa se myöhemmin CV:hen aukon "miksi et ole ollut kolmeen vuoteen edes siivoamassa/hanttihommissa??"
        Lopputulos = ei saa työtä, koska "ilmainen/vastikkeeton raha on ollut parempi", kuin perus-duuni. Työpaikan saa lopulta se, joka on tehnyt niitä paskaduuneja!!
        Lorvailija jää rannalle ruikuttamaan.
        Jos on Entry-level tasoinen työmies, turha luulla saavansa 3000egee/kk palkkoja.

5. Hyysääminen. Hoidat asiasi huonosti = eipä ole kovin hyvä taloudellinen tulevaisuus. Jokainen tietää tämän. Kuitenkin rahaa jaetaan ns. sossupummeille, joista ei koskaan tule veronmaksajaa. Todellinen narsisti on se siivelläeläjä.

6. Suomen huono kilpailukyky. mm. lämmitys/energiakustannukset. Primäärienergiasta menee suuri osa lämmitykseen, jota vastaavasti ei tarvita muualla = kilpailukyky pysyvästi heikompi, kuin toisilla. -> lopputuloksena työpaikat siirtyy muualle.

Näistä asioista olen pääasiassa keskustellut. On myös ollut puhetta, että "edustan vain omaa mielipidettäni", joka on "MINUN" mielestäni oikein.

No, tottahan se on, mikä on minun mielestäni oikein, on tottakai minun mielestäni oikea. Itse tekemällä, omilla mielipiteilläni, valinnoillani olen saavuttanut hyvän elintason.

Jokainen taaplaa tyylillään.

En ole ottanut kantaa tunteisiin, rakkauteen ym. Keskustelen mielelläni niistä jossain muussa paikassa kuin S24-foorumilla.

• Anne -91
        meizi83 kirjoitti:

Ei.

Olen esittänyt faktoja, tietyistä kestoaiheista.

1. Asunto on maksettava (haluaa - tai ei halua) = maksettava kuitenkin, vuokra-asuminen ei ratkaise mitään, vaan siirtää maksut lopulta eläkkeellä muiden maksettavaksi.

(tämän takia minä maksan asumisesta 150eur/kk)

2. Työnteko, se on pakollista: huoltosuhde on kestämätön. Rahaa ei voida jakaa aina vastikkeetta.

3. Porvari-tyyppinen toiminta. Omistajalla on aina oikeus saada omistamastaan yhtiöstä tuloa. Tätä ei voida peruuttaa, eikä tätä vastaan voida taistella. Omistajan oikeus on/pysyy.
        Ainoastaan yrityksiin investoimalla suomi pärjää. Jos ei yrityksiä - ei hyvinvointia, jostain yritysten täytyy saada omistaja, joka sijoittaa rahaa liiketoimintaan.

(tästä syystä minä omistan/olen ostanut osakkeita)

4. Tulojen vaatiminen tyhjästä. = ei onnistu, työtä tekemättömän elintaso on aina huonompi, kuin työtä tekevän. Jos tekee itselleen karhunpalveluksen ja on työttömänä, koska "niin tienaa enemmän", aiheuttaa se myöhemmin CV:hen aukon "miksi et ole ollut kolmeen vuoteen edes siivoamassa/hanttihommissa??"
        Lopputulos = ei saa työtä, koska "ilmainen/vastikkeeton raha on ollut parempi", kuin perus-duuni. Työpaikan saa lopulta se, joka on tehnyt niitä paskaduuneja!!
        Lorvailija jää rannalle ruikuttamaan.
        Jos on Entry-level tasoinen työmies, turha luulla saavansa 3000egee/kk palkkoja.

5. Hyysääminen. Hoidat asiasi huonosti = eipä ole kovin hyvä taloudellinen tulevaisuus. Jokainen tietää tämän. Kuitenkin rahaa jaetaan ns. sossupummeille, joista ei koskaan tule veronmaksajaa. Todellinen narsisti on se siivelläeläjä.

6. Suomen huono kilpailukyky. mm. lämmitys/energiakustannukset. Primäärienergiasta menee suuri osa lämmitykseen, jota vastaavasti ei tarvita muualla = kilpailukyky pysyvästi heikompi, kuin toisilla. -> lopputuloksena työpaikat siirtyy muualle.

Näistä asioista olen pääasiassa keskustellut. On myös ollut puhetta, että "edustan vain omaa mielipidettäni", joka on "MINUN" mielestäni oikein.

No, tottahan se on, mikä on minun mielestäni oikein, on tottakai minun mielestäni oikea. Itse tekemällä, omilla mielipiteilläni, valinnoillani olen saavuttanut hyvän elintason.

Jokainen taaplaa tyylillään.

En ole ottanut kantaa tunteisiin, rakkauteen ym. Keskustelen mielelläni niistä jossain muussa paikassa kuin S24-foorumilla.

Mitä sinä oikein pyörit täällä köyhien palstalla?
        Oletko itse köyhä vai mikä mättää?
        Ymmärrätkö että alle 600e/kk käteen saava ihminen on todella oikeasti köyhä? Miksi yrität kokoajan leimata kaikki köyhät ihmiset pummeiksi ja vaadit heiltä kaiken lakkauttamista?

Taidat olla jotenkin sekaisin nörtti....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12833
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4780
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2788
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1955
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      111
      1706
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe