Mahtuisiko kotiisi mummo tai kaksi? Tampere etsii nyt perhehoitajia
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194745344110/artikkeli/mahtuisiko kotiisi mummo tai kaksi tampere etsii nyt perhehoitajia.html
-"Lyhytaikaisesta perhehoidosta maksetaan 50 euron palkkio ja 24 euron kulukorvaus päivältä."-
Työttömälle mukava lisä...
Dementoituneita mummoja kotiisi hoitoon?
12
69
Vastaukset
- kepukkaa!!
Yhdellä mummolla saa jo monta keppanaa..Mmm..10 mummoa....
- Yhdellä dementikolla
saat oman yksityisen helvettisi kotiisi ja kiireellä maksat 100kertaa enemmän että pääset eroon siitä ja äkkiä.
- Nostat sen vaan
komeroon henkariin roikkumaan, jesaria suun eteen ja kuittaat hynät, dementikkohan ei muista missä päivänsä on viettänyt.
- ..
Ei muuten huono ajatus yhtään. Mummo/vaari virkistyy kun pääsee pois laitosympäristöstä. Tuo on oikeasti hyvä homma jos se alkaa toimimaan.
"Yhdellä mummolla saa jo monta keppanaa..Mmm..10 mummoa.... "
Jos mummo jää hoitamatta keppananjuontisi takia, mummo viedään parempaan kotiin. Silloin jäät ilman tukia. Myös mummo pitää ruokkia ja hoitaa, 24 euron kulukorvaus saa kattaa myös mummon ruuan.
En usko että mummoja jaellaan ihan mihin osoitteisiin tahansa, toivon syvästi että mummot ja papat pääsevät koteihin, joissa heistä pidetään huolta. - bbcnnkkbm
Huutolaismummojen aika! Kuka halvimmalla ottaa. Kun senhän jokainen tietää ettei tuolla hinnalla laadukasta hoitoa voi saada. Voi voi, turhaan maksoivat mummot aikoinaan kovia veroja..
- wertewwtret
Ilmankos sitä eutanasia-lakia ajetaan, eläkeläiset ovat valtava kuluerä, vanhainkoteja ajetaan alas, joten elitti haluaisi eläkeiläisistä eroon, siksi ajetaan eutanasiaa, jota kutsutaan orwellimaisesti "armomurhaksi".
Tuo Tampereen malli on moraalisesti hyvin arveluttava, entäs jos joku ottaa kotiinsa noita vanhuksia vain siitä saatavan 1800 kk palkan takia ja sitten tuskin antavat vanhuksille ruokaa kun haluavat itselleen mahdollisimman suuren voiton.- -.-.-.-.-.-.-.
eliitin edustaja, Bilderberg- Sauli Niinistö kannattaa eutanasiaa, eli suomeksi murhaamista.
http://www.hs.fi/msn/kotimaa/Yle Presidentti Niinistö kannattaa eutanasiaa/a1305571280538
Tottakai, koska he ajavat globaalia depopulaatiota
United Nations, CFR & Bilderberg Group ~ Depopulation for Agenda 21 Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=Pdp4OcTf-PQ
luovat valepandemioita, harmittomaan virukseen tarjottiin suurelle osalle maapallon väestöstä myrkkyinjektiota, jota kutsuttiin sikainfluenssarokotteeksi.
http://www.sikharchives.com/wp-content/uploads/2010/03/vaccslowkill.jpg
.,
- harkintaa
Olen kuullut että kunnat maksavat yksityisille hoitokodeille 4000-7ooo£ kk.
Niin että kovin halpa tuo tulolähde on, mutta kotihoidossa olevalle pitää
löytyä kolmeksi pv, varahoito niin että hoitaja saa myös joskus v-päivän.
En ole koskaan tavannut dementikkoa muuta kuin ohimennen,mutta kuvittelen
että huolenpito on kuitenkin helpompaa kun jonkun vuodepotilaan.
Entä jos perustaisi pienkodin jossa pari ihmistä vuorottelisi, mutta ei tuolla
hinnalla, hinnoistahan voi neuvotella,koska kuntien on palvelut järjestettävä.
Laitoksissa se on joka tapauksessa paljon kalliimpaa.- perusta pelifirma.
Jos ensin olisit töissä dementiaosastolla ja hankkisit kokemuksia. Sitten voisit saada näkökulmaa, mihin kuvittelet ryhtyväsi. Vuodepotilaitakin on montaa sorttia ja vaikeitakin joskus. Dementikkoja on myös monenmoisia. Yhteistä dementikoille on kuitenkin se, että eivät muista mitään ja touhuavat mitä sattuu, mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Siis valvot heitä 24 t vuorokaudessa.
Huonoja huutolaisiksi.
- Vanhustenhoitaja
Minusta tämä on hieno mahdollisuus. olen itse vanhustyöhön erikoistunut lähihoitaja. Lapseni ovat molemmat jo täysi-ikäisiä ja kohta kotoa pois muuttamassa. Harkitsen itse perhehoitajaksi ryhtymistä, sillä minä todella pidän vanhuksista.
Perhehoitajien palkkiot todennäköisesti vaihtelevat kunnittain, mutta hyvin minä eläisin kahden vanhuksen kanssa, vaikka palkkio olisi hiukan pienempikin.
Teen itse aina ruoat ja leivon paljon, joten menot pysyvät kohtuullisina.
Valvonta on olemassa ja seulakin toivottavasti tarpeeksi tiukka. Parasta olisi että koteihin sijoitettavilla vanhuksilla olisi sukulaisia jotka voisivat katsoa hoidettavien perään ja käydä tapaamassa vanhuksia.
Tässä saattaapi olla tulevaisuuden työni. Alkuun ajattelin ottaa väliaikaissijoitukseen, niin näkee sit miten kaikki todellisuudessa sujuu. Mutta hyvä asia kaikinpuolin. Kodeissa on paljon parempi asua kuin laitoksissa tai yksin kotona jos tuntee turvattomuutta, eikä muutenkaan pärjää ilman apua. Ja onhan tämä hoitomuoto myöskin kansantaloudellisesti paljon kannattavampaa kuin laitoshoito. - Miksei somaleita saa
"perhehoitoon" ?? ottaisin heti, mutta voisin kadottaakin :D
Jännä homma että suomalaiset vankukset on P.ASKAA mamujen rinnalla, mamuille kyllä löytyy rahaa. - kohtuus.
Varmasti perhehoito sopii vanhuksille jotka ovat jääneet yksinäisiksi leskiksi, eivätkä oikein uskalla asua enää yksin. Dementoituneet eivät kyllä sovi tuohon systeemiin. Siis vain niille, joilla muisti toimii shut hyvin, mutta muu itsenäinen toimintakyky on rajoittunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057