Käännyin Lahdesta oikealle Tampereelle päin letkassa, jossa samalla on vilkuiltava päätieltä tulevia autoja. Edessäni ajava nainen hidasti ja sitten kiihdytti, samalla vilkaisin vasemmalle ja näin reitin selväksi mutta eikös nainen päättänyt tehdä äkkijarrutuksen, enkä pystynyt välttämään peräänajoa.
Törmäyksessä autojen välinen nopeusero oli noin 10 km/h ja edellä ajavan peräkoukku osui etupuskuriini niin, että siitä lähti pieni muovipala irti.
Ajoimme sivuun, jossa totesimme että vastapuolen autossa ei näkynyt mitään, koukku vain osui omaan autooni.
Mutta, kuinka ollakaan (ilmeisesti auton omistaja) kiikaroi vanhaan autoon tulleen naarmuja ja vetokoukku on vinossa!
Nyt If-vakuutus on laskemassa bonustani 20 %, joten menetän vakuutusmaksuissa yli 1000 euroa. Menikö kaikki oikein?
Lähetin juuri vakuutusyhtiölle s-postin, jossa vastustan päätöstä: paikan päällä kumpikaan ei havainnut "syyttömässä" autossa vikaa ja sain selkeän käsityksen siit, että maksan oman autoni kulut, ja asia on selvä.
peräänajaja maksaa?
4
503
Vastaukset
- DrIdiot
Olit kiistatta syyllinen osapuoli. Ei voi olettaa, että kaikki vauriot huomattaisiin paikan päällä. Voiit tietysti vastustaa päätöstä ja maksaa itse vastapuolen vauriot.
- Maksa pois..
Voit alkaa riitelemään, mutta koska peräänaja maksaa aina, niin helpommalla pääset, kun maksat heti.
Oikeudessa häviäisit kumminkin. - Wurg.
Peräänajajaon yleensä syyllinen, mutta syytönkään osapuoli ei saa vedättää vaatimalla korvattavaksi vahnempia vaurioita.
"Törmäyksessä autojen välinen nopeusero oli noin 10 km/h ja edellä ajavan peräkoukku osui etupuskuriini niin, että siitä lähti pieni muovipala irti."
Kuitenin vastapuoli väittää "vetokoukku on vinossa"
Tuollainen kolari ei pysty vääntämään vetokoukkua. Se on tukevaa terästä ja kiinnitetty tukevasti auton pohjarakenteisiin. Koukun vääntyminen peräänajossa edellyttää että kumpikin auto kärsii huomattavia peltivaurioita.
Vaadi vakuutusyhtiötä tarkastamaan tarkemmin kummankin auton vahingot ja vertaamaan niitä toisiinsa. Vastapuolen toiminta haiskahtaa vakuutuspetoksen yritykseltä ainakin koukun osalta, narrmuihin ei voi ottaa kantaa vertaamatta autoihin tulleita jälkiä toisiinsa. - dm v,.
Kannattaa yrittää sovitella asia, todennäköisesti sinulle tulisi halvemmaksi jos maksat itse vastapuolen auton vauriot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057