Kertokaas ateistit, onko joukossanne paljonkin nihilistejä?
Kiinnostaa, kun minä olen tämmöinen entinen änkyräfundamentalistikristitty, nykyinen arvonihilisti.
Nihilismi
21
295
Vastaukset
Mua huvittaa nää ateisti-nihillistit, kun tulee mieleen tällainen uskovainen herra, kuin Friedrich Nietzsche, josta on tehty jonkinlainen ateistien Jumala. Nietzschehän esitti kritiikkiä kirkkoa kohtaan ja osoitti hienolla pilkkaavalla runoudella kirkon antikristillisen ja Jumalanvastaisen luonteen.
Nietzschen pilkka on yhteiskunnallistuneen psykopatian ja antikristillisyyden pilkkaa, mutta psykopaattiset ateistit monesti vääristävät Nietzschen nihillismin anti-Nietzscheläiseksi ateismiksi.Ensimmäistä kertaa kuulen että Nietzsche olisi "ateistien Jumala".
Eikös se olekaan Dawkins? Tai Darwin? Tai...
Joskus olen Nietscheä yrittänyt lukea, enkä näe hänessä muuta kuin sekopääfilosofin. Runoilijana tylsä ja huono.Ateismi = jumaluskon puuttuminen
"Nietzsche, josta on tehty jonkinlainen ateistien Jumala."
Sinun logiikkasi on kyllä täysin pettämätöntä.kekek-kekek kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa kuulen että Nietzsche olisi "ateistien Jumala".
Eikös se olekaan Dawkins? Tai Darwin? Tai...
Joskus olen Nietscheä yrittänyt lukea, enkä näe hänessä muuta kuin sekopääfilosofin. Runoilijana tylsä ja huono.Ihmettelen muuten suuresti tätä Darwin-juttua nyt, kun otit puheeksi ja täällä muuallakin siitä on kirjoiteltu.
Uskooko joku uskis ihan tosissaan, että maailma on 6000 vuotta vanha? Minä joskus otin osaa sellaiseen väittelyyn, missä amerikkalaiset uskovaiset ihan tosissaan leimasivat Darwinin oppeihin uskovat joksikin s*atanan lähettiläiksi.
Minusta nykyään voitaisiin sulkea loppuelämäkseen laitokseen, jos ihminen on niin hullu, että ottaa luomiskertomuksen täysin kirjaimellisesti ja siltä pohjalta kieltää tieteelliset faktat.
Kyllä Amerikassa on ainakin kymmeniä miljoonia ihmisiä, jotka ovat jo ajattelunsa perusteilta tuhat kertaa vaarallisempia kanssaihmisilleen, kuin kaikki Suomen joukkomurhaajat yhteensä.
Kysehän tuollaisessa jänkkäyksessä ei ole muusta, kuin mielen sairaudesta, tai henkisesti hyväksikäytetyksi tulemisesta, mille on tarvittu altistava psyykkinen sairaus.- Kalapagos (ei kirj.)
dazu kirjoitti:
Ihmettelen muuten suuresti tätä Darwin-juttua nyt, kun otit puheeksi ja täällä muuallakin siitä on kirjoiteltu.
Uskooko joku uskis ihan tosissaan, että maailma on 6000 vuotta vanha? Minä joskus otin osaa sellaiseen väittelyyn, missä amerikkalaiset uskovaiset ihan tosissaan leimasivat Darwinin oppeihin uskovat joksikin s*atanan lähettiläiksi.
Minusta nykyään voitaisiin sulkea loppuelämäkseen laitokseen, jos ihminen on niin hullu, että ottaa luomiskertomuksen täysin kirjaimellisesti ja siltä pohjalta kieltää tieteelliset faktat.
Kyllä Amerikassa on ainakin kymmeniä miljoonia ihmisiä, jotka ovat jo ajattelunsa perusteilta tuhat kertaa vaarallisempia kanssaihmisilleen, kuin kaikki Suomen joukkomurhaajat yhteensä.
Kysehän tuollaisessa jänkkäyksessä ei ole muusta, kuin mielen sairaudesta, tai henkisesti hyväksikäytetyksi tulemisesta, mille on tarvittu altistava psyykkinen sairaus.Oletko sinä ateisti? Jos et omasta niin tosiuskovien mielestä taidat olla.
Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:
Oletko sinä ateisti? Jos et omasta niin tosiuskovien mielestä taidat olla.
Kyllä minä olen mielestäni uskovainen. :D Raamatusta ja muutenkin olen saanut varsin järkevän kuvan uskosta. Samaa kuvaa en pysty saamaan evoluutioteorian kieltävistä uskovaisista.
Nihilismi on ateismia, mutta ateismi ei ole välttämättä nihilismiä. Nietzche ei myöskään pilkkaa yhtään mitään, Nietzche tuo vain yksinkertaisesti esiin sen, että kristus ja anti-kristus ovat sama asia. Nietzche kertoo, että dualismi jonka varaan kristinusko on rakennetu on harhaa. Kristittyjen on mahdotonta luopua dualismista ja tämän takia he eivät kykene ymmärtämään mistä Nietzche puhuu.
- määrittele se ensin
Määrittele nyt ensin edes se mitä haluat nihilismillä tarkoittaa niin keskustellaan sitten.
- nihilnihilnihil
Sovitaan niin, että tässä ketjussa nihilismi tarkoittaa jokaisen omaa tulkintaa siitä, mitä nihilismi on.
- True Nihil
nihilnihilnihil kirjoitti:
Sovitaan niin, että tässä ketjussa nihilismi tarkoittaa jokaisen omaa tulkintaa siitä, mitä nihilismi on.
Vitutt. Minun tulkintani on oikeampi kuin muiden tulkinnat. Olette jo helvetissä, saatananperkeleenvääräuskoiset. Tulkitkaa oikein!
- Raine Keskikopsunen
nihilnihilnihil kirjoitti:
Okei.
Nihilismi ei ole sitä, miten jokainen itse tulkitsee nihilismin käsitteen tässä ketjussa.
Auttaako tämä käsiteanalyysi meitä? Nyt kun "nihilismi" on määritelty, niin voit taas ottaa ohjakset niin sanotusti takaisin käsiisi ja hämmästyttää meitä tarkkanäköisyydelläsi.
T: Raine, a moral skeptic - asvawvwa
Raine Keskikopsunen kirjoitti:
Okei.
Nihilismi ei ole sitä, miten jokainen itse tulkitsee nihilismin käsitteen tässä ketjussa.
Auttaako tämä käsiteanalyysi meitä? Nyt kun "nihilismi" on määritelty, niin voit taas ottaa ohjakset niin sanotusti takaisin käsiisi ja hämmästyttää meitä tarkkanäköisyydelläsi.
T: Raine, a moral skepticEi, ei. Kun tässä ketjussa nihilismi on negaatio sille, että nihilismi ei ole sitä, miten jokainen itse tulkitsee nihilismin käsitteen tässä ketjussa.
Nyt voimme ruveta keskustelemaan. - Raine Keskikopsunen
asvawvwa kirjoitti:
Ei, ei. Kun tässä ketjussa nihilismi on negaatio sille, että nihilismi ei ole sitä, miten jokainen itse tulkitsee nihilismin käsitteen tässä ketjussa.
Nyt voimme ruveta keskustelemaan.Niinpä niin.
Juuri tämän lain mukaan minä muotoilin oman määritelmäni.
Tietänet varmaan varsin hyvin, että kaksi peräkkäistä negaatiota kumoavat toisensa?
~(~N) N
Hmm. Jos meidän molempien määritelmät nihilismistä ovat tosia, niin se johtaa yllättäen loogiseen ristiriitaan laatua N ≠ N.
Paljastit itsesi, trolli. Seuraavassa trollauksessasi kannattaa esittää tyhmempää kuin olet. - wergbert
Raine Keskikopsunen kirjoitti:
Niinpä niin.
Juuri tämän lain mukaan minä muotoilin oman määritelmäni.
Tietänet varmaan varsin hyvin, että kaksi peräkkäistä negaatiota kumoavat toisensa?
~(~N) N
Hmm. Jos meidän molempien määritelmät nihilismistä ovat tosia, niin se johtaa yllättäen loogiseen ristiriitaan laatua N ≠ N.
Paljastit itsesi, trolli. Seuraavassa trollauksessasi kannattaa esittää tyhmempää kuin olet.No, niinhän se taitaa olla.
Tässä ketjussa sovimme siis, että nihilismi tarkoittaa tai ei tarkoita tässä ketjussa sitä, miten kukin nihilismin tulkitsee. Nyt voimme ruveta keskustelemaan. nihilnihilnihil kirjoitti:
Ok. Mistä me siis nyt keskustellaan jos jokainen saa tulkita omiaan? :D
- dfsdsfd
missxcessive kirjoitti:
Ok. Mistä me siis nyt keskustellaan jos jokainen saa tulkita omiaan? :D
Tässä ketjussa saa keskustella ihan mistä haluaa, kunhan keskustelee nihilismistä.
- trolololololollolloo
wergbert kirjoitti:
No, niinhän se taitaa olla.
Tässä ketjussa sovimme siis, että nihilismi tarkoittaa tai ei tarkoita tässä ketjussa sitä, miten kukin nihilismin tulkitsee. Nyt voimme ruveta keskustelemaan.Oliko tämä "No, niinhän se taitaa olla" vastaus Raine Keskikopsusen "Paljastit itsesi, trolli" väittämään?
- wergbert
trolololololollolloo kirjoitti:
Oliko tämä "No, niinhän se taitaa olla" vastaus Raine Keskikopsusen "Paljastit itsesi, trolli" väittämään?
Ei. Minä en oikein ymmärrä, mihin kyseinen henkilö tässä yhteydessä paljastuimsella viittaa. Trolliksi paljastumiseenko? Minua ei niin hirveästi kiinnosta, paljastunko minä trolliksi vai en. Minusta sillä ei ole mitään merkitystä, onko trolli vai ei, tärkeintä on keskustella kulloisestakin aiheesta, oli sitten trolli tai ei-trolli. Se onko trolli vai ei on täysin toissijaista siihen verrattuna, pystyykö keskustelemaan aiheesta vai ei. Mieluummin keskustelen aiheessa pysyvän trollin kanssa kuin aiheessa pysymättömän ei-trollin kanssa.
"No, niinhän se taitaa olla" tarkoittaa, että minä myönnän, että kyseisen henkilön loogiset päättelyt ovat oikein, ja minä hävisin väittelyn, ennen kuin se edes alkoi. Ei siinä mitään. Jos toinen on selvästi oikeassa, se on parempi myöntää.
Tästä eteenpäin siis sovimme, että nihilismi tarkoittaa tai ei tarkoita tässä ketjussa sitä, miten kukin nihilismin tulkitsee.
Nyt voimme ruveta keskustelemaan itse aiheesta.
- Itsetutkiskelija
Poliittinen nihilisti korkeintaan. Tietoteoreettinen nihilismi sekä arvonihilismi ovat mielestäni harhaisia käsityksiä. Toisaalta en usko että minkäänlaiset arvot olisivat itsessään olemassa! Jos totta puhutaan, niin tieto, että arvot, ovat molemmat ihmisestä riippuvaisia olioita...yhteiskunnallinen toiminta on usein yritys kohti parempaa kollektiivista hyvinvointia...ei aina, ikävä kyllä...mutta mielestäni yhteiskunta voisi olla paljon parempi paikka...
Indoktrinaatio ja media ovat ikävästi meitä naruttamassa, tavalla tai toisella...esimerkiksi käsitys kannabiksesta on ikävän negatiivinen, samalla kun keskiverto kansalainen kittaa mäyräkoiran päivässä, ja sauhuttaa jokapäiväiset nikotiini-tuotteensa :/ En siis tuomitse ketään ko. aineiden käytöstä, tuomitsen ne, jotka tuomitsevat niitä, jotka käyttävät kannabista vain siksi, että heille on joskus kerrottu aineen olevan vaaraksi...Jokaisen tulisi saada tehdä itselleen mitä haluaa, niin kauan kun se ei ole vaaraksi, tai haitaksi muille! - Totuuden mies
Vaara ON!, että kannabiksen käyttö leviää koko kansan suosikkihuumeeksi ja sillä taas on ikäviä vaikutuksia tuotantoelämään ja perinteisiin uskontoihin.
Kansalla olisi taipumuksia alkaa käyttämään kannabista, siksi se tuomittavaa.
Seksiasioissa antiikin Rooma ja Kreikka varoittavat muista vaaroista.
Te ateisti marijuana ruukkupäät tuhoatte nykyisen yhteiskuntamallin kannattamalla huumeiden ja seksuaalisuuden vapauttamista jokaisen ykstityisasiaksi.
Vaaralliset houkutukset tuhoavat suomen jos muissa maissa ei tapahtuisi samaan aikaan vastaava kehitys.
Ja Jeesus tulee maanpäälle tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Haluatteko te todella maailmanloppua?
Me kristilliset Päivi Räsäsen johdolla onneksemme olemme oikeilla paikoilla valtion hallinnossa ja tulemme katkaisemaan käärmeenpään ennenkuin ne koituvat vaaraksi.
Me emme anna Jeesukselle syitä tulla maanpäälle, me emme herätä 666 petoa.
Kannabis on vaarallinen huume. Moraali luhistuu ja ajatukset sekä etäisyys jokapäiväisestä sekä jokahetkisestä yhteydestä Jeesukseen voi revetä pahoin.
Saadana on valpas ja odottaa heikkoa kohtaa.
EI huumeiden vapaalle saatavuudelle, koska se leviäisi käytännössä kaikkialle ja melekin jokaiseen perheeseen.
Jumalalla on muita suunnitelmia.
Taivaasssa hänellä on valtava tynnyri hengenvuodatusta suomen kansalle.
Ja se tynnyri on valmiina kaatumaan hengen ravinnoksi koko maan päälle.
Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikki synneistämme.
Myös taipumuksemme käyyttää huumeita Jumalan sanan kuulemisen sijaan.- aloittaja--
Painu v|ttuun siitä höpisemästä. Tässä ketjussa pitää keskustella vain nihilismistä eikä mistään höpöhöpöjutuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241