Kepun nukkujat

Jäsenäänestyksen vilkkaus oli heikko eli kymmenisen prosenttia. Mari Kiviniemi on tulkinnut tätä niin, että jäsenet haluavat antaa puoluekokoukselle asiassa päätösvallan. Jokainen käsittää, että tällainen tulkinta on ihan syvältä ja minkki tekee itsensä vain naurunalaiseksi tällaisillä höpinöillään.

Väyrynen sai presidenttivaaleissa suurehkon kannatuksen. Sitä voi hyvinkin tulkita protestiksi Maria vastaan sen ohella, että siinä oli paljon myös EU-vastaisten protestiääniä. Mari Kiviniemihän teki kaikkensa, ettei Väyrysestä olisi tullut Kepun ehdokasta. Edelleen hän pyrki vaikuttamaan siihen, ettei Väyrynen lähtisi häntä haastamaan puheenjohtajana. Kun mari luopui sitten ehdokkuudesta, jäsenvaalista hävisi kaikki jännite. Väyrynenhän vaati sitä nimenomaan näyttääkseen Marille närhen munat. Jäsenistö ei sitten enää innostunut kolmen ukon välisestä mittelöstä. Jos vastakkain olisivat olleet Mari ja Paavo, prosentit olisivat kohonneet paljon suuremmiksi. Kepuväki olisi keskeyttänyt toukotyöt siihen paikkaan ja vaatinut maataloustuettua vapaapäivää äänestystä varten.

Kepulaisjäsenistöä on alkanut vuosien mittaan yhä enemmän kismättämään elitistinen Kepujohto, joka katselee jäsenistöä puolihalveksivasti ylhäältä alaspäin. Paula Lehtomäen junailema paskalaki oli tässä kohdin kaiken huippu ja viimeinen pisara. Kepulaiset ovat kyyllääntyneet elitistiseen "liberaali"johtoonsa. Kun lisäksi tähän sakkiin kuuluu euroa kynsin hampain puolustava Olli Rehn, se potuttaa kepuänkyröitä enemmän kuin yllin kyllin. Matti Vanhanen ja Mari Kiviniemi ovat jo persoonina kaikkea muuta kuin kansanmiehiä ja -naisia. Paavo Väyrynen sen sijaan osaa ainakin sujuvasti näytellä sitä, että hän osa tavallista kansaa. Omasta mielestään vain paljon keskimääräistä etevämpi ja sen vuoksi ylempienkien voimien valitsema kansanvillitsijä. Puumalan etu on myös se, että hän nuoresta iästään huolimatta näyttää kokeneelta kyntömieheltä, jolla on känsiä kädet täynnä. Sen vuoksi Puumalan mahdollisuudet tulevat olemaan hyvät loppupeleissä.

16

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25

      Menehän sinäkin horiseva punikki-ruuna nukkumaan. Mitä hittoa täällä notkut? Hanki elämä kurja punikki!

    • Pellehermanni

      Mitä sinä siellä SDP:n puoluetoimistossa tukityöllistettynä tiedät Keskustan jäsenten ajatuksista?

      Ps. SDP 16,4%

    • Mielipidepunkki

      ...ja vielä lisäksi.
      Minun mielestä keskustan PJ vaalit ovat Vuoden ykkösuutinen Suomessa.
      Aion valvoa vaalipäivään asti ja kommentoin päivittäin, Keputa on minun henkireikä .
      PuumalaVäyrynen PuumalaKaunisto MariPaavo MattiPaula Hallelujaa!

    • Lääkkeet ottamatta

      No oletkos aloittanut viikonloppujuopottelusi jo torstaiaamusta kun tuollaisia sekokirjoituksia tunget palstalle.

      Vai jäikö vaan aamulääkkeet ottamatta?

    • kepu-saattohoidossa

      keputapittelijat ovat ryömineet koloistaan. Jälki on kepumaista.

      Kepu on tosiaankin nukkuvien puolue.

      • Pakostakin tulee taas mieleen parikymmentä vuotta sitten näkemäni Kuutamosonaatti -elokuva, joka kuvasi degeneroitutta maaseutumiljöötä. Varsinkin elokuvan onnikkakohtaus oli mieleenpainuava, kun puolihulluilta näyttävät ukot odotelivat linjabiiliä. Paljon samaa menoa on nykyään palstalla eli eiköhän sekin kerro kepulaisuuden vähittäisestä poismenosta.


      • puoli- ja täyshullut
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Pakostakin tulee taas mieleen parikymmentä vuotta sitten näkemäni Kuutamosonaatti -elokuva, joka kuvasi degeneroitutta maaseutumiljöötä. Varsinkin elokuvan onnikkakohtaus oli mieleenpainuava, kun puolihulluilta näyttävät ukot odotelivat linjabiiliä. Paljon samaa menoa on nykyään palstalla eli eiköhän sekin kerro kepulaisuuden vähittäisestä poismenosta.

        Niin, palstalla meuhkaa muutama puolihullu ja sitten kourallinen täyshulluja, kuten sinä.


      • Saisra niin sairas
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Pakostakin tulee taas mieleen parikymmentä vuotta sitten näkemäni Kuutamosonaatti -elokuva, joka kuvasi degeneroitutta maaseutumiljöötä. Varsinkin elokuvan onnikkakohtaus oli mieleenpainuava, kun puolihulluilta näyttävät ukot odotelivat linjabiiliä. Paljon samaa menoa on nykyään palstalla eli eiköhän sekin kerro kepulaisuuden vähittäisestä poismenosta.

        Sen jälkeen et ole kyennyt katsomaan elokuvia kiitos voimakkaan lääkityksen?


      • Parempipantteri
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Pakostakin tulee taas mieleen parikymmentä vuotta sitten näkemäni Kuutamosonaatti -elokuva, joka kuvasi degeneroitutta maaseutumiljöötä. Varsinkin elokuvan onnikkakohtaus oli mieleenpainuava, kun puolihulluilta näyttävät ukot odotelivat linjabiiliä. Paljon samaa menoa on nykyään palstalla eli eiköhän sekin kerro kepulaisuuden vähittäisestä poismenosta.

        Älä nyt ystävä hyvä ota hikeen, mutta mieluummin elän kauniin luonnon keskellä kuin poimin pudonnutta saippuaa Yrjönkadun uimahallissa.
        Sinulle kai järjestys on päinvastainen?


      • 2. homo
        Parempipantteri kirjoitti:

        Älä nyt ystävä hyvä ota hikeen, mutta mieluummin elän kauniin luonnon keskellä kuin poimin pudonnutta saippuaa Yrjönkadun uimahallissa.
        Sinulle kai järjestys on päinvastainen?

        Jomppekin oli lauteilla, harvat ja harmaat olivat munakarvat kuten ennenkin.Pilotteli nysääsnsä jalkovälissään, pussit oli pitemmät kuin varsi.


      • Parempipantteri kirjoitti:

        Älä nyt ystävä hyvä ota hikeen, mutta mieluummin elän kauniin luonnon keskellä kuin poimin pudonnutta saippuaa Yrjönkadun uimahallissa.
        Sinulle kai järjestys on päinvastainen?

        Kyllä minäkin elän mielellään kauniin luonnon keskellä, mutta valitettavasti elämän realiteetit tulevat vastaan, kun ajatellaan väestöä kokonaisuutena. Ihminen ei vaan elä kauniin luonnon katselusta, vaikka se kuinka mukavaa olisi. Joidenkin on vaan pakko painaa niska limassa duunia ja käydä vaikka siellä Yrjönkadun uimahallissa sitten peseytymässä hiestä, että jaksaa taas puhtaana ja puhtain mielein seuraavankin päivänä ansaita elantonsa. Maaseutelämää ihannoivien elämänkuva on kyllä idealistinen, mutta romantisoimalla ei leipää pöytään tuoda.


    • Vitsiniekka???

      "Joidenkin on vaan pakko painaa niska limassa duunia..."

      Oletko läheltäkin seurannut työntekoa?

      • Olen seurannut varsin läheltä, kun perhetaustani on vähävarainen työläiskoti, missä vanhempien oli pakko sitä duunia tehdä. Itse hakeuduin työelämään ensi kerran 14-vuotiaana eli siis kesätöihin. Jäin tässä kohdin kyllä pahasti jälkeen isästäni, joka oli aloittanut työnteon jo 6-vuotiaana. Oma työurani oli kuitenkin myös pitkä eli oliskohan noin 40 vuotta kaikkiaan plus opiskeluvuodet ja armeijavuosi päälle. Oma työurani ei nuoruusvuosia lukuunottamatta ollut fyysisesti kovin rasittavaa, koska olen ollut ns. siisteissä sisätöissä, mikä taas johtuu siitä, että kouluttauduin varsin pitkälle eli minulla oli lukupäätä kuten siihen aikaan sanottiin. Olen kyllä itse ollut sitä mieltä, että pään lisäksi oli hyvä olla tukevat istumalihakset.

        Mutta ihailen nykyisin myös paljon maaseutua, kun sitä aikaa on sellaiseen enemmän käytettävissä. Asunkin hyvin maaseutumaisissa oloissa ja kaiken lisäksi pääkaupunkiseudulla. Vaimo on käynyt edelleen töissä ja se sitoo minuakin tänne. Tosin hän on kieltäytynyt muualle lähtemästä, vaikka olisi eläkkeellä. Maalaistyttö ei siten maaseutukaihoa enää paljon tunne eikä ole koskaan tuntenutkaan, mikä on yllättänyt minut, joka suhatudun maaseutuelämään häntä myönteisemmin. Mutta ilmeisesti kokemus opettaa ja tässä naapurissa asuu enemmänkin maaseudulta tänne muuttaneita ja heillä tuntuu olevan kovasti samanlaisia ajatuksia siitä maaseudun "ihanuudesta", siis että takaisin ei enää ikinä. Minulla ei siis sellaisia ennakkoluuloja ole, mikä voi johtua tosiaan siitä, että pitkäkestoinen omakohtainen asuminen maalla puuttuu. Olen paljasjalkainen stadilainen.


      • Olet hullu
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Olen seurannut varsin läheltä, kun perhetaustani on vähävarainen työläiskoti, missä vanhempien oli pakko sitä duunia tehdä. Itse hakeuduin työelämään ensi kerran 14-vuotiaana eli siis kesätöihin. Jäin tässä kohdin kyllä pahasti jälkeen isästäni, joka oli aloittanut työnteon jo 6-vuotiaana. Oma työurani oli kuitenkin myös pitkä eli oliskohan noin 40 vuotta kaikkiaan plus opiskeluvuodet ja armeijavuosi päälle. Oma työurani ei nuoruusvuosia lukuunottamatta ollut fyysisesti kovin rasittavaa, koska olen ollut ns. siisteissä sisätöissä, mikä taas johtuu siitä, että kouluttauduin varsin pitkälle eli minulla oli lukupäätä kuten siihen aikaan sanottiin. Olen kyllä itse ollut sitä mieltä, että pään lisäksi oli hyvä olla tukevat istumalihakset.

        Mutta ihailen nykyisin myös paljon maaseutua, kun sitä aikaa on sellaiseen enemmän käytettävissä. Asunkin hyvin maaseutumaisissa oloissa ja kaiken lisäksi pääkaupunkiseudulla. Vaimo on käynyt edelleen töissä ja se sitoo minuakin tänne. Tosin hän on kieltäytynyt muualle lähtemästä, vaikka olisi eläkkeellä. Maalaistyttö ei siten maaseutukaihoa enää paljon tunne eikä ole koskaan tuntenutkaan, mikä on yllättänyt minut, joka suhatudun maaseutuelämään häntä myönteisemmin. Mutta ilmeisesti kokemus opettaa ja tässä naapurissa asuu enemmänkin maaseudulta tänne muuttaneita ja heillä tuntuu olevan kovasti samanlaisia ajatuksia siitä maaseudun "ihanuudesta", siis että takaisin ei enää ikinä. Minulla ei siis sellaisia ennakkoluuloja ole, mikä voi johtua tosiaan siitä, että pitkäkestoinen omakohtainen asuminen maalla puuttuu. Olen paljasjalkainen stadilainen.

        Puhaltele ay-puniikiapina homojen perrseeseen, sillä sitähän sinä poloinen dikkaat.


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Asia on todellakin puoluekokouksen päätettävä asia.

      En äänestänyt jäsenäänestyksessä. Annan evästksen sille joka minua edustaa puluekokouksessa.

    • pol.t.

      Painavaa ja punnittua tekstiä. Näin ne asiat juuri ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe