Comeon.com

mikä tää on ?

Tämmönen on alkanut lähettää testiviestejä. Katsoin netistä, niin ymmärsin, että olisi joku Italialainen juttu. Miten ihmeessä he ovat alkaneet laittamaan minulle tekstiviestejä..En pelaa koskaan missään mitään. Ei kai nämä ole mitään maksullisia viestejä ? Tietääkö kukaan ?

6

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homer Simpson

Ilmaisia viestejä ovat. Olen operaattorilla töissä ja tulevat bulk käytävää pitkin veloituksettomina, eli normaaleja mainosviestejä.

• aloittaja....

Kiitos molemmille vastauksista ! :) Eipä sieltä nyt ole tullut mitään. Toisesta paikasta kyllä tuli ja olisin joutunut maksamaan yhdestä tekstiviestistä 5 euroa, jos en olis huomannu oikasta puhelinoperaattorille.

• näin on näreet

Joo, mulle tuli sama 5€ huijausviesti numerosta 17115. Kun eilen kyselin tuosta comeonin tekstarista, niin samalla kysyin, että oliko minulle hyvitetty tuo huijausviesti. Aspa kertoi, että laskulleni oli kirjattu 10€ hyvitys palvelunumeron 17115 virheellisestä laskutuksesta. Eli asiat ovat kunnossa, sillä nyt liittymässäni on palveluesto kaikkiin mahdollisiin palveluihin, joka DNA:n mukaan estää kaikki ei-halutut, maksulliset viestit ja puhelut.

Pari päivää sitten Yle uutisoi, että Suomeen on rantautunut tekstiviestiroskaposti. Eli ne viestit, jotka ennen olivat sähköpostissa (Onneksi olkoon olet voittanut sitä ja tätä! , Nigerialaiskirjeet, pankkitietojen urkinta yms kieroilu) ovat nyt kännykkäkäyttäjien riesa. Viesteille ei voi paljoa mitään, sillä viestien lähetys on huijareille käytännössä ilmaista, kun he toimivat ulkomailta ja lähettävät tuhansia viestejä kerralla. Sitä paitsi viestejä voi tulla, vaikkei antaisi numeroansa mihinkään. Huijarit käyttävät numerogeneraattoreita, eli kokeilevat kaikki mahdolliset puhelinnumerot läpi koneellisesti ja sitten valitsevat ne, jonne viesti meni perille.

Kyllä lainsäädäntötasolla pitäisi ottaa aiheeksi netti ja verkkomarkkinoinnin keinot ja eettisyys. Monet markkinointikampanjat ja kilpailut, kuten tämänkin sivun yläosassa oleva "Suuri Saunakysely" ovat täyttä huijausta. Käytännössä mitään ei voi voittaa, mutta osoite, puhelinnumero ja s-posti menevät eteenpäin mainostajille ja muille tietojenkalastelijoille. Tekstiviestien ainakin ulkomailta voisi rajoittaa jonkinlaisella filtterillä. Filtteri ohjaisi kaiken hämärän esim. operaattorin verkkosivulla olevaan palveluun (esim. oma dna, oma sonera?) ja sieltä voisi lukea ne ja lisätä ei-halutut lähettäjät filtteriin, jotta viestit blokkautuvat kokonaan.

• aloittaja...........

Sinulle siis hyvitettiin 10e viiden euron viestistä ?

• näin on näreet

Kyllä, kuten monelle muulle 17115 numerosta viestin saanneille. Hyvitys oli tullut palveluntarjoajalta, eli Chapamobilelta. Lähettivät maksullisia viestejä ilman syytä. Niin kertoi DNA. Pääasia, että viestejä ei tule enää. Tuo 10€ kattaa myös palveluestojen muuttamisesta syntyneen kulun.

• aloittaja...........
        näin on näreet kirjoitti:

Kyllä, kuten monelle muulle 17115 numerosta viestin saanneille. Hyvitys oli tullut palveluntarjoajalta, eli Chapamobilelta. Lähettivät maksullisia viestejä ilman syytä. Niin kertoi DNA. Pääasia, että viestejä ei tule enää. Tuo 10€ kattaa myös palveluestojen muuttamisesta syntyneen kulun.

En minä kyllä saanut hyvitystä kuin tuon 5 e. Sekin vaan vähennettiin seuraavasta laskusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53