Elämän outo huumnori

Komedien

Kaikki aina kuvittelevat että elämäni tarinat on valhetta ja siksi haluankin tietää mitämieltä olette?!?!

89 vuonna kun synnyin jouduin samantein teholle josta minut siirretiin lastenkotiin sillä perheessäni oli skitsofreniaa ja p*-puhetta alkoholismista. Puolen vuoden ikäisenä viimein pääsin kotiin vanhempieni luokse. Lapsuuteni vietin väkivallan keskellä minua lyötiin ensimmäisenkerran jo ennen kun osasin kävellä

Eikä siinäviellä kaikki olihan siinä viellä epilepsiaa ja koulukiusaamista omiamielenterveys häiriöitä ja omat kohellukset ja pienet mutta vakavat terveysongelmat.

13vuotiaana elämäni heitti viellä vähän vettä myllyyn ja menetin äitini. No minut otettiin hetihuostaan. Juorut äitini kuolesmasta olivat sellaisia että olen tappanut hänet ja ongelmat kasaantuivat. Minut erotettiin huonon käytöksen takia koulusta ja jatkuvasti ajauduin liian hävyttömiin tilanteisiin joten päätin ettäen ole yleisessä koulussa vaan sijoituspaikkani järjesti minulle oman opettajan.kun elämänisolmuja alettiin sen jälkeen aukaisemaan niin hullunmyllly lähti liikkeelle. Tuli alkoholiongelmaa, huumausaineet, omaa pahaa oloani purin väkivallalla ja pahinta oli kun en osannut puhua. No viimein 16 vuotiaana tajusin ottaa viimein apua vastaan ja aloin ymmärtää että elämä on sitä mitä siittä itse rakentaa. Mutta eihän se helpoksi tehty. Perheeni ei ollut valmis henkisellä tasolla olemaan tukenani niinkuin toivoin ja ajauduimme jatkuvasti riitoihin.Alkoi taistelu omasta vapaudesta joka jatkui kauan ja taistelu tanner oli kuin rooman hyökkäyksen jäljiltä. Aina kun onnistuin esim. saamaan koulusta hyvän todistuksen tuli ilmoitus että isäni ei suostu ottamaan minua asumaan luokseen.

No sain viimein opiskelu paikan ja kaikki viimein sujui kuin saduissa muistan sen tunteen kun olin ystävieni kanssa rannalla ja se onnellisuus vilpittömyys ja rakkaus elämää kohtaan valtasi minut. No tämä onni olisi jatkunut kunnes itse koin sen ensirakkauden huuman ja tein virheen ja muutin sen miehen perässä vanhalle kotipaikka kunnallenija vuoden ajan tyhmänäkestin lähisuhde jamuutaväkivaltaa kunnes hän viimein heitti minut meidän asunnosta pihalle. Sain pian tietää että hän oli vienyt säästöni ja hän myi kaiken arvokjkaan mitä asuntoon jäi. Olisin ehkä saanut rahani takaisin jos hän ei olisi tehnyt viimeistäpäätöstään oman käden kautta.

Exäni jätti minulle myös velkaa jotka oli tehnyt pikavipein ja tilaillut nimilläni kaiken mitä voi. No nyt sitten makseleen velkoja joita oli liikaa. Vuosia yritin löytää oman itseni takaisin jatkuvalla tsempillä jota tarjosivat onneksi kaverit ja sosiaalitoimi. Stressin ja rahattomuuden (huonoruokavalio pitkään) ansiosta sain pysyviä ruumiin toiminnallisia häiriöitä jotka vaikuttivat alavalintoihini.

Burn outtien lukuisien sairaslomien, kärvistelyn ja viimein ymmärryksen jälkeen päätin antaa itselleni hetken aikaa. Lopetin edelliset opiseklut ja jatkan vielläkin etsimistä sitämitä olen. Onneksi olen tottunut tekemään töitä ja ei tarvitse olla notkumassa yhdyskunnan taakkana.

Toivon että teksti on jotenkin ymmärrettävä. Siinä on elämäni pikkupähkinänkuoressa. Mutta kaikki te siellä joilla on vaikeaa muistakaa aina että hymy sieltä tulee jossain kohti aina. Ei auta kun nostaa leuka ja nauttia elämän antamista ihanista asioista ja oppia huonoista.

0

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
        Terveys
        325
        7788
      2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
        Suhteet
        66
        2186
      3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
        Ikävä
        177
        1876
      4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
        Kajaani
        16
        1432
      5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
        Ikävä
        112
        1297
      6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
        Suomalaiset julkkikset
        9
        1271
      7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
        Maailman menoa
        170
        1241
      8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
        Puolanka
        60
        1220
      9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
        Ikävä
        41
        1091
      10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        290
        1039
      Aihe