Suomen Siion kuuntelee hiljaisuutta

Voiko hiljaisuuden kuulla?
Voi, voi - voi toki -
olemalla hiljaa hiljaisessa paikassa

Mitä hiljaisuudessa oppii?
Ainakin Jumalan äänen kuulee,
jos tahtoo

1.Kun. 19:11
Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
12 Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
13 Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"

Jes. 30:15
Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne; mutta te ette tahtoneet,

Jeesus hiljaisuuden luo
hiljaa tullaan Jeesuksen luo

http://www.hiljaisuudenystavat.fi/

HÄN TYYNTÄÄ MYRSKYN MI ON MUN PURRESSAIN

MARK. 4:38
Ja itse hän oli peräkeulassa ja nukkui nojaten päänaluseen. Ja he herättivät hänet ja sanoivat hänelle: "Opettaja, etkö välitä siitä, että me hukumme?"
39 Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa". Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
40 Ja hän sanoi heille: "Miksi olette niin pelkureita? Kuinka teillä ei ole uskoa?"

http://www.youtube.com/watch?v=-EIyn64XI2E

antti

8

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen pursiseura
    • Leppee Louna-Tuuli

      K u u n t e l e S i i o n

      Kuuntele Siion, kevättä tuulet soittaa
      Vuorilla aamun kajo hiljaa säteitä luo.
      Morsiuskansa, kruunausjuhlasi koittaa,
      sydämes kaipuu hengen pilviä tuo.
      Rakkauden kaste kuin Hermonin huippujen lumi.
      Hohtaa loistetta Jumalan kirkkauden.
      Saaronin liljojen, tuoksuissa väistyvi uni,
      Pilvet on liikkeellä sadetta enteillen.

      Kuuntele Siion, vaikkakin koillistuulet,
      Syöksyvät ylitse Hengen kukkamaan.
      Liljojen keskellä morsiusikävän kuulet,
      soittavan hiljaa kaipuun kanneltaan.
      Syttyös henkeni tulesta Jumalan lieden,
      Armon kukkien valkean kauneuden näät.
      Uudista uudeksi, entisen virrassa vieden
      oi, kesä saapuu, ja silloin on ylhäällä häät.

      Hiljenny Siion, kuuntele airueet soittaa,
      kohta jo päättyy öinen itkujen tie.
      Jumalan kansa, veren voimassa voittaa,
      Helkähdä harppuni, Jeesus perille vie
      vaikka viel' tänään, murhetta murheitten mailla,
      kirkkaaksi muuttuu se, tuhkaksi hiiltyessään.
      Aamulla kerran, kilvoitusvaljaita vailla,
      Saavun juhlaan, Jumalaa ylistämään.

      san: Hilja Aaltonen

      Ossaisko joku kopasata palstalle Kuuntele Siion äänityksen, ihanan herkkää se.

      • Tommy Taapertaja

      • Vitsit vähissä
        Tommy Taapertaja kirjoitti:

        Tämä jäi Taabermannin viimeiseksi runoksi - "Hiljaisuuden Huuto"

        http://hiljaisuushuutaa.blogspot.fi/2010/09/tommy-tabermann-viimeinen-runo.html

        Luuk. Evank. 18:11-13
        Vitsit vähissä . .

        Luuk. 18:13

        Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

        Vitsin vääntöä . .

        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

        ei naurata


      • Hiljaseks vetää?
        Vitsit vähissä kirjoitti:

        Luuk. Evank. 18:11-13
        Vitsit vähissä . .

        Luuk. 18:13

        Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

        Vitsin vääntöä . .

        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

        ei naurata

        Kerrotaan muinaisista nälkään nääntyvistä, että lähettelivät sanansaattajia spartaalisten luo: antakaa meille leipää.

        Spartalaiset eivät uskoneet. Eräänä vuonna tuotiin vain sana: "Apua!"

        Niin sitten spartalaiset uskoivat avuntarpeen ja lähtivät viemään ruokaa niille.
        Hiljaisuus todisti hädän; ei löytynyt enää sanoja.

        Ps. 4:4Vaviskaa, älkääkä syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne vuoteillanne ja olkaa hiljaa

        Hiljaa Hyvä Tulee


      • Anonyymi

        Tiedätkö mistä tämän kappaleen nuotit voisi löytyä?


    • Moosesta kansalle!

      2. Moos. 14:14 Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa."

      Olemalla hiljaa tuli Ruut Mooabilaisesta Ruut israelilainen . .

      Ruut 3:7

      Ja kun Booas oli syönyt ja juonut, tuli hänen sydämensä iloiseksi, ja hän meni maata viljakasan ääreen. Ja Ruut tuli hiljaa ja nosti peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pani siihen maata.

      Vauuhh!! Mik äintohimo . . tulla osaksi Jumalan kansaa!

      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ruut 3:1&rnd=1338580366675

      Niin niin, Moosesta, Moosesta . . Ja Mooses kertoi -- Hänestä! "Mooses laissa"

      Joh. 1:45

      Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".

      Joh. 5:46

      Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.

      "Mooses laissa" kirjoitti . . niin: Jeesuksesta!

      1. Kor. 10:4

      ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.

    • JOO, HILJAA HYVÄ TULEE - - JA ON NEGATIIVISTAKIN HILJAISUUTTA

      Joh. 8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
      9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi,
      menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti;
      ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.

      Mark. 11:31
      Niin he neuvottelivat keskenään sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta',
      niin hän sanoo: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
      32 Vai sanommeko: 'Ihmisistä'?" -sitä he kansan tähden pelkäsivät sanoa,
      sillä kaikkien mielestä Johannes totisesti oli profeetta.
      33 Ja he vastasivat ja sanoivat Jeesukselle: "Emme tiedä".
      Silloin Jeesus sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille,
      millä vallalla minä näitä teen".

      Matt. 22:12
      Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle,
      vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

      antti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe