Nyt kusettavat kunnolla, apua! Nainen 22

Nainen 22

Renault Kangooni tuli ajonesto ongelma, jonka takia jouduin viemään sen Merkki liikkeeseen huoltoon. (Autoilves hyvinkää) Autoni toimi aivan moitteetta, lukuun ottamatta sitä, että avainta joutu rämppäämään pitkään ennen kuin auto ''tunnisti'' avaimen.
No Autokorjaamolta minulle soitettiin, että auto on kunnossa tule hakemaan. Menin hakemaan autoni ja he ilmoittivat, että autoni vika oli se että siinä ei ole vikaa. ja lasku perään 125e
No sen jälkeen se kesti 6 päivää moitteetta ja ei mitään vikaa avain toimi hienosti (eli ilmeisesti se että ne oli laittaneet sen tietokoneeseen kiinni oli nollanut sieltä jotain) ja auto alkoi tunnistamaan avaimen, vika ilmeni tosiaan uudestaan ja jouduin viemään sen takaisin huoltoon. Sitten minulle soitettiin, että vika on löytynyt, että avain on rikki ja se on uusittava. He soittivat seuraavana viikkona että avain on täällä ja auto toimii. Menin liikeeseen ja maksoin yli 200 e auton avaimesta ja pihalle päästyäni hyppäsin autoon ja olin lähdössä, mutta auto ei. Se ei vielläkään TOIMINUT. Menin Sisälle selvittämään asiaa ja he tulivat katsomaan pihalle ja totesivat että se ei toimi. Sitten taas tietokoneeseen kiinni, ja ne sanoivat että sinne ei tule jotain paineita ja sanoivat ''kyllä me se tänään pihalle ajettiin''. Sen jälkeen he lupasivat soittaa mikä hinta arvio ja mikä vika. Sitä puhelua en unohda koskaan, he sanoivat että sieltä 4 kpl suuttimia rikki ja kappale hinta suuttimelle on 400e
Putosin tuolilta ja en voinut uskoa kuulemaani. Nyt joudun riitauttamaan asian sillä tätä vikaa ei ole ollut kun olen auton sinne vienyt.. määräaikais huollot olen suorittanut autolla on ajettu alle 200 000. Nyt olen ihan toivottomassa tilanteessa, sillä he ovat rikkoneet autoni. Kaikki ihmiset ovat sanoneet että, sellaista ei voi vaan yht äkkiä tapahtua että suuttimet hajoaa kerralaan ja että se olisi huomannut jos ne olisi rikki olleet.
Mitä tehdä? Toivoton 22v Nainen

14

11027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mekaanikko

Sulla on 2 vikaa siinä yhtäaikaa päällä.Asia,joka on tavallisen autonomistajan täysin mahdotonta käsittää.Käynnistyksenestossa,ja lisäksi joku suutin vuotaa niin,ettei se commonrail-diesel saa käynnistykseen tarvittavaa polttoainepainetta aikaiseksi.Kumpi tahansa vika saa aikaan sen,että eihän se käynnisty...Ensimmäisellä kerralla sulla on se kaukosäädin hukannu koodinsa.No,se on koodattu uudelleen.Sitten seuraavalla kerralla vuotaaki joku suutin...siitä ei enää avaimen koodauksella selvitä...voi sieltä olla se korkeapainepumppukin hajallaan ja sen takia ei paineet nouse.Ei ne kaikki suuttimet kyllä kerralla hajoa,se on ihan totta se...mutta absoluuttisen varmaa on se,että avaimen uusimisella ei ole polttoainejärjestelmän hajoamisen kans mitään tekemistä.Mutta maallikon silmissä ne kaikki on samaa.Korjaamolla rikottu...ku ei käynnisty taaskaan vaikka just korjattiin samaa vikaa...

• as2

Jeps.
      Kyllähän tuon asian voi tietenkin riitauttaa niin saa taas jotain tekemistä korjaamo ja asiakas, mutta tosi tilanne on se että sen käynnistyksen eston ongelman kanssa tuskin on tarvinnut edes konepeltiä avata joten aika kaukaa haettu että korjaamolla olisi rikottu.
      Eikös noita commonrail suuttimiakin pysty korjaamaan?

• Kimi

Ei ne siellä korjaamolla riko niitä autoja... Luultavasti asentajaa on v*tuttanu vanha rellu niin paljo ettei se olis ikinä halunnu nähä uudestaan sitä. Iso pettymys varmasti myös asentajalle.

• waler

Herää taas kysymys siitä,ettei vaan kalliita osia vaihdeta näon vuoksi,
      kun ei tiedetä missä vika on.
      ennen kuin lähdetään vaihtamaan 2.tonnin osia,mä kyllä käyttäisin
      sen jossain muualla,koska
      kuten mekaanikko tossa mainitsi,en oo koskaan kuullut,että
      neljä suutinta menis kerralla.
      Pahimmassa tapauksessa 2 tonnii köyempänä,sieltä voi löytyy
      vielä 3,tai neljäskin vika,kun auto ei edelleen toimi.
      Ja arvaa ketä maksaa nämä kaikki

• häkiluirio

...opettele,waler,suomea!mikä v.i.t.u.n.KETÄ maksaa,kun pitää kirjoitaa että KUKA maksaa

• nainen 22

;( mutta eikö sen suutin vian olisi huomannut ajaessa??

• loihyi

suutin vikaa ei välttämättä huomaa ajossa, mutta enemmän kiinostaisi miten suutin vika todettu ja kaikissa suuttimissa.

Lisäksi jonkinlaista hyvitystä aikaisemmasta remontista olisi hyvä saada, jonkinlaista päälekkäislaskutusta siin on.

Vaarana on että ettei tule kuntoon vielä suutin rempan jälkeenkään.
        Yksi vaihtoehto viedä johonkin toiseen korjaamoon ja pyytää tutkimaan vikaa, kun vika selviää niin sen jälkeen helpompi miettiä mitä tekee.

• qwearasdc

Ai, että kaikki suuttimet hajonneet yhtäaikaa, ei kuulosta omaan korvaan uskottavalta. Kuulostaa tyypilliseltä merkkiliikkeen toiminnalta, vaihdellaan osia tietämättä oikeaa vikaa. Ja sen päälle kusetetaan tietämätöntä.

Kyllähän suuttimet voi hajota ja hajoaakin, esimerkkinä vaikka volkkarin dieselit, joista hajoaa suuttimet jatkuvasti, mutta ei ne kerralla mene niistäkään.

Hakisin kotteron pois ja tutkituttaisin vikaa jollakin tutulla tai jossakin halvalla korjaamolla. Suuttimet saa varmasti puoleen hintaan merkkiliikkeen hinnoista, jos se vika niissä on.

• zapadapa

Mulla tutkivat pösöä 406hdi 3 viikkoa merkkihuollossa,kun auto sammui parkki halliin,eikä käynnistynyt enää..,kaikki mahdolliset käytiin läpi,ensin epäilivät suuttimia ja olisivat vaihtaneetkin a-500e,mut kielsin,loppujen lopuksi vika löytyi tankissa olevassa pumpusta,se pyöri normaalisti,mutta ei antanu tarpeeksi painetta korkeapaine pumpulle,lasku 1300e!Töistä eivät pystyny laskuttaa,kuin 8t(vian etsintä).Onneksi löytyi tarvike pumppu 250e,alkup,800e.

• vikakoodi

hei,otappa yhteyttä kuluttajaasiamieheen jos ovat laskuttaneet
        vianetsinnästä,
        kuluttajalaissa on sellainen pykälä joka kieltää laskuttamasta
        VIANETSINNÄSTÄ,

• 20
        vikakoodi kirjoitti:

hei,otappa yhteyttä kuluttajaasiamieheen jos ovat laskuttaneet
        vianetsinnästä,
        kuluttajalaissa on sellainen pykälä joka kieltää laskuttamasta
        VIANETSINNÄSTÄ,

Kuulostaa kovin tyhmältä että laissa olisi sanottu että vian tutkinnasta ei saa veloittaa. Mitenhän ihmeessä korjaamolla sitten tiedetään että mikä palikka sinne pitää vaihtaa?
        Itse olen veloittanut vian tutkinnasta ja tulen veloittamaan myös jatkossa.
        Tietenkin jos asiakas nimenomaan sanoo että ei halua autoonsa vian tutkintaa onkin sitten aivan eri juttu. Tosin silloin se asiakas saa myös ihan itse päättää mikä osa autoon vaihdetaan.

• Huiijausvaara todell

"Ei ne siellä korjaamolla riko niitä autoja... ". Kyllä tuollaista sattuu. Kaverille sattui, että asentaja peruutti ovi auki ja ovi osui pylvääseen. Itse näin korjaamolla, kun asentaja peruutti oman autoni pylvääseen.

Muutakin on sattunut: Ikkunanpesimen letkut irti korjaamokäynnin jälkeen ja silloin, kun omistin vanhan VW Golfin sanoin korjaamon saavan kuntoon sen vian, jonka vuoksi sinne auto viedään, mutta haettaessa siinä on kaksi uutta vikaa. Sanoin kokemuksen perusteella.
      BMW:n korjaus olisi maksanut merkkiliikkeessa kaksi tonnia, pikkukorjaamo veloitti 85 €.

• vahinkoja sattuu

Joo, kerran itsellenikin kävi tuollain että auto rikottiin huollossa. He kyllä hoitivat homman asiallisesti, tilasivat seuraavaksi päiväksi rikotut osat ja vaihtoivat ne sinne ilmaiseksi tietysti.

• asentaja

Kuinkakohan kävi nainen22 autolle loppujen lopuksi. Korjaamot kusettaa tietämättömiä niin paljon kuin sielu sietää kunnes asiakas totaalisesti hermostuu.Tämä nyt vaan on ollut tosi jo niin kauan kuin korjaamoita on ollut. vain idiootit uskovat etteivät ne sitä tekisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe