Raamattu sanoo seuraavaa:
"Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä. Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu. Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä."
1 Kor 11:4-6
Tuleeko tämä ottaa todesta?
Onko raamattu totta?
54
3048
Vastaukset
- Hah hah haa
Yhtä todesta kuin Nooan arkki, vedenpaisumus, Eedenin puutarha, käärme, neitseestäsyntyminen ja muukin Raamatussa oleva roska.
- uskomiselle
hah hah haalle. Usko ja raamattu on tarkoitettu USKOMISTA VARTEN , ei epäilemistä varten. JUMALA on myös uskomistavarten. Ei niiden tarvi olla totta kun ne on uskomista varten kirjoitettu ei niinkään realismiin tehty ja istutettu. Usko älä epäile.
Tietämättömyydelles naurat vai
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Matt 5:18
Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys.- Anonyymi
Raamattu on totta
- Totta on
Oma kantani on, että raamattu on totta ja ellei noudata raamatun oppia sellaisenaan syyllistyy syntiin.
- 3+17
minun kantani on, että raamattu on kuin dokumentti tapahtuneista ja sanotuista ja kirjoitetuista.
Mutta kaikki raamatussa olevat asiat eivät ole oikeita ja totta, sillä raamattu sisältää myös väärää.
Ja tässä on todiste:
Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
Ja nämä mitä he puhuivat ovat raamatussa.
Siksi tulee koetella kaikki ja etsiä ja rukoilla viisautta ja ymmärrystä. - Loft
3+17 kirjoitti:
minun kantani on, että raamattu on kuin dokumentti tapahtuneista ja sanotuista ja kirjoitetuista.
Mutta kaikki raamatussa olevat asiat eivät ole oikeita ja totta, sillä raamattu sisältää myös väärää.
Ja tässä on todiste:
Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
Ja nämä mitä he puhuivat ovat raamatussa.
Siksi tulee koetella kaikki ja etsiä ja rukoilla viisautta ja ymmärrystä.Itse en tiedä voiko raamatun sanomaan lainkaan luottaa ja nykyihmisistä vain harva ottaakin raamatun sanoman tosissaan. Sadan vuoden päästä tuskin kukaan uskoo raamattuun ja ne jotka ovat uskovaisia uskovat koraaniin.
- pyh!
Loft kirjoitti:
Itse en tiedä voiko raamatun sanomaan lainkaan luottaa ja nykyihmisistä vain harva ottaakin raamatun sanoman tosissaan. Sadan vuoden päästä tuskin kukaan uskoo raamattuun ja ne jotka ovat uskovaisia uskovat koraaniin.
Olet väärässä. Miksi mitään kyselet, kun olet jo etukäteen päättänyt, että et usko, vaikka mitä vastattaisiin ...
- Hah hah haa
Loft kirjoitti:
Itse en tiedä voiko raamatun sanomaan lainkaan luottaa ja nykyihmisistä vain harva ottaakin raamatun sanoman tosissaan. Sadan vuoden päästä tuskin kukaan uskoo raamattuun ja ne jotka ovat uskovaisia uskovat koraaniin.
Ei tietenkään Raamattuun voi luottaa. Se on niin lapsellinen satukirja kuin olla ja voi.
- jep jep
Hah hah haa kirjoitti:
Ei tietenkään Raamattuun voi luottaa. Se on niin lapsellinen satukirja kuin olla ja voi.
Raamattu on satua mitä suuremmassa määrin. 11-vuotias poikani purskahti räkäiseen nauruun lukiessaan juttuja Nooan arkista, ei uskonut tarinaa sitten millään. Kummallisinta on, että on olemassa aikuisia ihmisiä, jotka aikuisiälläänkin uskovat noita höpinöitä.
- T: Iloinen nauraja
jep jep kirjoitti:
Raamattu on satua mitä suuremmassa määrin. 11-vuotias poikani purskahti räkäiseen nauruun lukiessaan juttuja Nooan arkista, ei uskonut tarinaa sitten millään. Kummallisinta on, että on olemassa aikuisia ihmisiä, jotka aikuisiälläänkin uskovat noita höpinöitä.
Hauska kuulla, että poikasi on normaali ihminen. Terve reaktio uskontoon on juurikin erittäin makea nauru.
T: Iloinen nauraja jep jep kirjoitti:
Jep Jep
Nuraa omalle ymmärtämättö myydelleen,jos opetus on jäänyt ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."Matt28:20
Ne on niitä höpinöitä jota ovat olleet täysintä totta,jatkuvat uuden kirjan puolella eivä ole vielä toteutuneet,mutta täyttyvät se on varma.- Jep jep
kuulija1 kirjoitti:
Jep Jep
Nuraa omalle ymmärtämättö myydelleen,jos opetus on jäänyt ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."Matt28:20
Ne on niitä höpinöitä jota ovat olleet täysintä totta,jatkuvat uuden kirjan puolella eivä ole vielä toteutuneet,mutta täyttyvät se on varma.Niinpä niin, raamatun mukaan lepakkokin on lintu. Heh heh ...
- ViimeinenVipunen
Hah hah haa kirjoitti:
Vaikka tämä onkin vanha keskustelu, kommentoin silti.
Raamatun aikaiset arkeologiset todisteet todistavat kutakuinkin kiistattomasti, että suurin osa sen kertomuksista ovat historiallisia. Se, että Raamattu vaikuttaa satukirjalta, johtuu sen myyteistä, jotka kertovat, kuka teki mitäkin eikä selitä tarkkaan kuinka jokin tapahtui. Ja Raamatun kirjoittivat tavalliset ihmiset Jumalan innoittamina eikä niin että yht'äkkiä taivaasta olisi tippunut kirja, jossa oli kaikki valmiina.
Loft
On katsottava kokonaisuus eikä jakeita poima,
Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala 1.Kor 11:3
sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja.
Kyllä se on todesta otettava.
Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.
Eihän seurakunta voi mitään jos Jeesus ei olisi sen ohjaaja.Ilman minua te ette voi mitään tehdä,sanoo Jeesus itse.- Voi tätä pimeyttä!
"Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon."
Kylläpä on vaimollasi kova kohtalo, jos sinulla vaimo on, toivottavasti ei ole. - Jep jep
Kokonaisuus on osiensa summa. Jos osat ovat puutaheinää, ei kokonaisuuskaan toimi. Raamattuun ei tietenkään voi juuri tästä syystä luottaa ...
Voi tätä pimeyttä! kirjoitti:
"Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon."
Kylläpä on vaimollasi kova kohtalo, jos sinulla vaimo on, toivottavasti ei ole.Voi tätä pimeyttä
Et näköjään ymmärrä jakeiten merkitystä,
Vaimot ja aviomiehet
sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja.Ef.5:21
Olen ollut aviossa jo 49 vuotta,elokuussa.Me palvelemme herra.
Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta.Ef 5:25Jep jep kirjoitti:
Kokonaisuus on osiensa summa. Jos osat ovat puutaheinää, ei kokonaisuuskaan toimi. Raamattuun ei tietenkään voi juuri tästä syystä luottaa ...
Kaikessa minä luotan sanaan,mitä on kirjoitettu,myös toteutuu sen sanoma tänäkin päivänä.
On nauraneet sanalle niin kauvan kun on kirjoitettu,mutta se on heidän häpeänsä.
Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi1.kor 11:14,
mutta
Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla naiselle kunniaksi.
Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi15- jep jep
kuulija1 kirjoitti:
Kaikessa minä luotan sanaan,mitä on kirjoitettu,myös toteutuu sen sanoma tänäkin päivänä.
On nauraneet sanalle niin kauvan kun on kirjoitettu,mutta se on heidän häpeänsä.
Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi1.kor 11:14,
mutta
Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla naiselle kunniaksi.
Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi15Niin sehän on suuri synti, jos naisella on lyhyet hiukset ja miehellä pitkät hiukset. Voi tätä maailman menoa.
Niin niin tätä maailmaa,tuopa esille tapausen jossa syövän takia on hiuset lähteneet naiselta miltein kokonaan,on synti nyt suureksi tullut kun on miltein kalju.
Kysyn vain? Mitä maailman viisaat sanovat.- monta on muotoa
Tai joku muu tauti vie naiselta hiukset. ??????????????????????? !!!!!!!!!!!!!!!! Jos Mies jonkun taudin takia joutuu peittämään päänsä. Niin mites sitten ??????
- Praxeis apostoloon
No mutta miksi se tulisi ottaa todesta? Otammeko todesta muun antiikin kirjallisuuden käytös- ja tapaohjeita?
- 1liberaalikristitty
Itse katson tuon niin että naisen ei ole pakko käyttää huivia mikäli on mahdollisuus ajaa tukkansa lyhyeksi. Nykyyän kaikilla naisilla on suomessa on tämä mahdollisuus jaa niin he tekevät joten huivipakko on täysin tääysin tarpeeton.
Tiivistetysti:
"Mies rukoilkoon ilman huivia, naisen kohdalla ihan sama miten lystää."
1 Kor 11:4-6
(Monella naispapilla onkin lyhyt tukka) - alfa123om2222
Jokainen mies, joka rukoilee pää peitettynä eli jokainen mies, joka ei ilmaise kenen nimessä rukoilee tai kuka on hänen päänsä. Sellainen häpäisee päänsä rukoilessaan. Sillä Jumala ei anna kunniaansa vieraille Jumalille. Kun rukoilee on siis rukoiltava tehden tiettäväksi kuka on miehen pää ja kenen nimessä rukoilee. Kunnia sille kenelle se kuuluu!
Itse olen esim. usein ilmaissut käyneeni Israelissa 1996 ja saaneeni siellä pyhän hengen armolahjan, lisäksi olen usein maininnut Jehovan todistajat, joiden vanhimman laittaessa henkisesti kätensä pääni päälle sain tiedon hengen. Ja mainitse aina myös islamin, jonka Koraania luettueani olen saanut ihmeellistä johdatusta, vielä olen maininnut Hare Krishna liikkeen, jonka mantran laulaminen on vaikuttanut positiivisesti elämässäni.
Aina en muista mainita käyneeni Vapaakirkossa yhden vuoden ajan 2002, jossa kiroileminen loppui kuin seinään, opin hieman laulamaan virsiä sekä täysin poikki ollut selkäni parani alttarilla käydessäni.j
Joitakin muita tahoja myös ehkä olen unohtanut mainita. Israelissa käytyäni sain innon tutustua kaikkiin seurakuntiin ja uskontoihin. Heistä siis on peräisin rohkeus vapasti kulkea eri uskontojen ja seurakuntien keskellä. Mutta minusta tuli Vihkiytynyt Jehovan todistaja noin vuonna 2007 kun Jehova oli sanonut: Vain Jehovan todistajien yhteydessä sinusta voi tulla hyödyllinen.
Nainen puolestaan rukoilkoon pää peitettynä eli hänen ei tarvitse nimetä kenen nimessä rukoilee tai rukoileeko aviopuolisonsa nimessä tms. - hihhulitalas
Ei ole eikä tule.
- Nebuganesar
Kun lukee näitä "totuus väitteitä"Raamatusta,ja sen sovellutuksia,kuten islamista,-juutalaisuudesta ja kristinuskosta tulee mieleen miksi pitäisi uskoa johonkin .Onko tarkoitus vain varmistaa taivaaseenpääsy ja ilkkua sitten muille jotka ei usko samaan Miksi muuten on käsitettävissä että Hitlerin vainoissa tapettiin 6 miljoonaa ihmistä.Kun Jeesusta vaadittiin tuomittavaksi uskontonsa vuoksi,ja vaihtoehtona oli barabbas "murhamies",juutalainen kansa huusi vaihtoehdoille.kumpi ristiinnaulitaan.Jeesus,ja käsien pesun jälkeen kansa huusi Tulkoon hänen verensä meidän ja lastemme päälle.Tästä päätellen uskonnot ovat väärässä.Ei Jumala voi olla murhaaja.
- Ei.voi.olla.totta
Väittääkö joku vielä tällä vuosituhannella raamatun olevan totta???
- y76t6r6
rikollisuuden käsikirjana se on rikollisille totuus!
Jeesus ei opeillaan ja teoillaan unohtanut omia, KRISTILLISIÄ valittujaan vaan lähetti heille Pyhän Hengen tueksi...
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta. - Anonyymi
Raamattu on Jumalan vihan viiniä. Se on kuva hänen vihansa mielentilasta ja sen psykologiaa voidaan tässä valossa arvioida.
Jumalan vihastuksen mielentila on suloisen katkeraa myrkkyä. Hän on vihastuessaan selvästi vaarallinen aina helvetin tuleen asti.
Jumalalla on muitakin mielentiloja. Esim. Hare Krishna liikkeen ja Intian kirjat ovat MAKEAA VIINIÄ. Pyhiä kirjoituksia on 36525 kpl. Eli koko sanavaraston verran jonka huippu voi omata.
Yksi sana per yksi kirja.
Jos aikoo saada selvyyden Jumalan kaikista mielentiloista on se vaativaa työtä. - Anonyymi
Jes.2:19 Silloin menään kallioluoliin ja maakuoppiin Herran kauhua ja hänen kirkkautta pakoon, kun hän nousee maata kauhistuttamaan. Luuk.23:30 Silloin ruvetaan sanomaan vuorille: Langetkaa meidän päällemme, ja kukuloille: peittäkää meidät. Ilm.6:15-17 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapääliköt ja rikkaat ja vähevät ja kaikki orjat ja vapaae kätkeytyivät luoliin ja vuoren rotkoihin ja sanoivat vuorille ja kalliolle: Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valatistuimella istuu, ja Karitsan vihalta! Sillä' heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi sen kestää? Hoos.10:8
- Anonyymi
> Tuleeko tämä ottaa todesta?
Paavali jatkaa tuosta ja sanoo:
"Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?... ...Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla."
1 Kor. 11:13,16
Heillä ei ollut sellaista tapaa. Ehkä tuon voi arvoida tällä periaatteella:
"Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita."
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12
"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna."
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23 - Anonyymi
1Kor.11:6-15 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiusensankin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiukensa, niin verhotkoon itsensä. Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia. Sillä mies ei ole aikuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä; eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten. Sentähden vaimon tulee pitää päässään valinanalaisuuden merkki enkelien tähden. Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa. Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta. Päätäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämättömänä? Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi; ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.
- Anonyymi
Hebr.8:9 Biblia (1776) En sen Testamentin jälkeen, jonka minä heidän isillensä sinä päivänä annoin, kuin minä heidän käteensä rupesin, heitä Egyptin maalta johdattaakseni; sillä ei he pysyneet minun Testamentissani, niin en minäkääm ole heistä lukua pitänyt, sanoo Herra.
- Anonyymi
Kuinka moni mies käyttää pään peittävää Raamatun vastaista peruukkia? Peruukit on jätettävä narikkaan!
- Anonyymi
Hebr.8:10 Biblia (1776) Sillä tämä on se Testamenti, jonka minä tahdon säätää Israelin huoneelle, niiden päivien jälkeen, sanoo Herra: minä tahdon antaa minun lakini heidän mieleensä, ja tahdon ne kirjoittaa heidän sydämiinsä, ja tahdon olla heidän Jumalansa, ja heidän pitää oleman minun kansani. Jer.24:7. 31:33. Sak.8:8. Hebr.10:16-18
- Anonyymi
Hes.11:19-20 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan heidän sisinpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasymämen, niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. 2Kor.3:1-3 Alammeko taas suositella itseämme? Vai tarvinnemmeko, niinkuin muutamat, suosituskirjeitä teille tai teiltä? Te olette meidän kirjeemme. joka on sydämeenne kirjoitettu ja jota kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
- Anonyymi
itse luen raamattua myös, historiallisena kertomuksena, siis niinhän kristinusko sitten levinnyt "kaikkeen maailmaan", onhan se kertomus kokonaisuudessaan, maailman luomisesta, ja Jumalan suunnitelmasta ihmiskunnalle.
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa eikä lukenut heille
heidän rikkomuksiaan"
2 Kor: 5: 19 - Anonyymi
DigiJezebel iski jälleen?
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa "DigiJezebel"? Aloitus, johon vastasit on10 vuotta vanha.
- Anonyymi
Isä on tientekijä. Sitä Iisebeliä ei tekijänoikeus juuri kosketakaan.
- Anonyymi
"onko raamattu totta"
On. Vaan raamattu ei ole "lakikirja" : - Anonyymi
4Moos.31:11-18 Ja he ottivat kaiken ryötettävän ja kaiken otettavan, sekä ihmiset että karjan. Ja he toivat Moosekselle ja pappi Elesarille sekä Israelin kansalle vangit ja ottamansa ja ryöstämänsä saaliin leiriin Mooabun arolle. joka on Jordanin luona, Jerikon kohdalla. Silloin Mooses ja pappi Eleasar ja kaikki kansan päämiehet lähtivät heitä vastaan leirin ulkopuolelle. Ja Mooses vihastui sotajoukon johtajiin, tuhannen- ja sadanpäämiehiin, kun he palasivat sotaretkeltä. Ja Mooses sanoi heile: Oletteko siis jättäneet henkiin kaikki naiset? Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa. Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.
- Anonyymi
5Moos.4:3 Te olette omin silmin nähneet, mitä Herra teki Baal-Peorin asiassa, kuinka Herre, sinun Jumalasi, hävitti sinun keskuudestasi jokaisen, joka lähti kulkemaan Baal-Peorin perässä. Joos.22:10-15
- Anonyymi
raamattua on koottu useita satoja vuosia > vuosisatoja, sitä ennen ne olleet erilaisia tekstejä, ensimmäinen Suomenkielinen raamattu ilmestyi v. 1642, on ne aiemmatkin sukupolvet uskossa olleet, vaikka eivät ole raamattua edes nähneet.
- Anonyymi
Tuom.21:11-14 Tehkää näin: kaikki miehenpuolet ja kaikki naiset, jotka ovat yhtyneet mieheen, vuhkikää tuhon omaksi. Ja Gileadin Jaabeksen asukkaiata he löysivät neläsataa nuorta naista, jotka olivat neitsyitä eivatkä olleet yhtyneet mieheen; ja he veivät nämä leiriin Siiloon, joka on Kanaanin maassa. Sitten koko kansa lähetti sanansaattajia puhumaan benjaminlaisten kanssa, jotka olivat Rimmonin kallioilla, ja tarjosi heille rauhaa. Sillon bejaminilaiset palasivat takaisin, ja heille annettiin ne naiset, jotka oli jätetty henkiin Gileadin Jaabeksen naisista. Mutta ne eivät riitäneet heille.
- Anonyymi
Hes.28:13-18 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; kareolia, topaasia ja jaspista, krysoliittiä, onyksia ja beryliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotusja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin. Sinä olit kerubi, laajslti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle, sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihtyväin kivien keskellä. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinusta löydettiin vääryys. Suuressa kaupankäynnisssäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut hävästynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä. Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiksi kuninkaille, heidän silmän herkukseen. Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
- Anonyymi
1Moos.35:10 Biblia (1776) Ja Jumala sanoi hänette: sinun nimes on Jakob: mutta ei silleen pidä sinun nimes kutsuttaman vaan IsraEl pitää sinun nimes oleman. Ja niin kutsueeiin hänen nimensä IsraEl.
- Anonyymi
1Moos.33:20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel **, Israelin Jumala. * Hebeaksi sukkot. ** Nimi merkitsee: Jumala.
- Anonyymi
Jes.42:14-19 Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nyt minä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskutan. Minä teen autioksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltä kaiken ruohon, minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot. Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä. Mutta ne peräytyvät ja joutuvat häpeään, jotka turvaavat veistettyyn kuvaan, jotka sanovat valetuille kuville: Te olette meidän Jumalamme. Te kuurot, kuulkaa, ja te sokeat, katsokaa ja nähkää. Kuinka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija? Jes.57:11-21
- Anonyymi
No, ei se ehkä Raamatun tärkeimmästä päästä ole. Tärkeintä ovat kymmenen käskyä, (käsitykseni mukaan) niitä on hyvä noudattaa parhaansa mukaan.
- Anonyymi
Jer.46:28 Biblia (1776) Sentähden älä mitään pelkää, sinä Jakob palveliani, sanoo Herra, sillä min olen sinun tykönäs; sillä minä lopetan kaikki pakanat, kuhunka minä olen sinut ajanut, mutta en sinua lopeta, vaan tahdon kurittaa sinua kohtuudella, ja en sinua peräti rankaisematta pidä.
- Anonyymi
Niin paljon kun täällä on tietämättömiä, joko alottaja ei tunne S24:ää, tai sitten ei tunne raamattua, tai sitten on vielä liian nuori.
- Anonyymi
Niin totta kuin herra elää, ovat hänen sanansakin totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241741
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6791656Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651343Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3231305Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231298- 431268
- 251215
- 671165
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611142