Keskusta ja keskustalaiset Helsingissä?

Toki tiedän, että Suomen Keskustan pääpaikka sijaitsee Apollonkadulla, siis täällä Helsingissä, missäpä muualla sekään. Siellähän on liuta keskustalaisia, joista en kyllä tunne ulkonäöltäkään muita kuin Mari Kiviniemen ja täällä Paloheinässä asuvan Timo Laanisen. Valion pääkonttorilla tulin työtovereinanikin tuntemaan muutaman julki-kepulaisen, kunnon ihmisiä he olivat, eivätkä yritelleet ”käännytystyötä”.

Mutta missä ovat muut Helsingin kepulaiset? Täällä kauan asuneena ja toimineena paljon helsinkiläisiä tunnen, mutta yhden käden sormin voin laskea heistä kepulaisiksi tietämäni. Eikä kai tällä palstallakaan liene helsinkiläisiä kepulaisia, kun entinen kepun ”uusi, tehokas voimavara” on siirtynyt persujen leiriin. Maalta tuntuvat olevan nuo muutamat järkevämmätkin kepulaiset, ja nuo pikkutörkimykset ovat varmaan niitä jo koulupudokkaina syrjäytyneitä maalaistalojen peräkammarien poikia. Mutta näkyy kepulaisia jonkin verran olevan täällä Stadissakin, innokkaitakin, kun neuvoa antavassa kepun pj-äänestyksessä täällä oli maan korkein äänestysaktiivisuus, 20,6 % täkäläisistä kepun jäsenistä kävi äänestämässä.

Suosituin täällä näkyy olleen Juha Sipilä, joka sai 44,3 % äänistä. Häntä äänestäneet ovat varmaan sitä Stadin oikeasti kepulaista pikkuruista joukkoa. Toiseksi suosituin täällä oli Paavo Väyrynen. Luulen, että häntä äänestivät monet sellaiset, jotka piruuttaan rekisteröityivät nyt kepun jäseniksi tuota vaalia varten. Ehkä juuri he selittävät muuta maata korkeamman äänestysprosentin täällä. Jos olisin ollut kotimaassa vaalipäivänä, olisin saattanut minäkin liittyä kepuun – vain siksi päiväksi – ja äänestää Väyrystä.

Valitettavasti Väyrynen ei kuitenkaan päässe kepun puikkoihin. Maaseudun Tulevaisuuden päätoimittaja Lauri Kontro näkyy sanoneen, että äänestyksen tulos ei ohjaa keskustan puoluekokousta mihinkään suuntaan. Hänen mielestään vahvimmat ehdokkaat ovat ilman muuta Juha Sipilä ja Tuomo Puumala, mutta Väyrynen voi kyllä olla ”kuninkaantekijä”. Tuskinpa tuo rooli tyydyttää Väyrystä. Mielenkiintoista nähdä, mitä hän yrittää seuraavaksi, sillä pyrkyä hänellä riittää niin kauan kuin henki hänessä pihisee.

Kotipiirit näkyvät olleen ehdokkaille varsin uskollisia. Joku voisi kutsua sitä tyypilliseksi kepulaiseksi nurkkakuntaisuudeksi, mutta kaunistahan se on, jos omaan mieheen luotetaan myös valtakunnan tason asioissa. Sipilä on saanut yli puolet äänistä Pohjois-Pohjanmaalla, sanoin Puumala Keski-Pohjanmaalla. Uusmaalaisetkin luottivat nyt eniten Väyryseen, vaikkeivät häntä eduskuntaan äänestäneetkään. Suositumpi toki Väyrynen oli Lapissa ja Perä-Pohjolassa. Siellä kepulaiset kokenevat miehen edelleen ”omaksi pojaksi”. Perikepulaisen ajattelun mukaanhan on niin, että jos on kerran ollut jotakin, on sitä samaa aina. Olenhan minäkin heille edelleen rautavaaralainen ja aliupseeri!

Sipilän nousu ykköseksi Helsingissä kertoo, että täällä kaikki kepulaisetkaan eivät ole vain jonnekin menneeseen jämähtäneitä. Tulosta selittää myös se, että täkäläisissä kepulaisissa luultavasti on pienyrittäjiä ja Kepulandiasta tänne hiljattain tulleita opiskelijoita ja ammateissakin toimivia, jotka ihailevat Sipilän menestystä yritysmaailmassa. He hakevat itsekin menestystä ja saattavat sitä saadakin täällä paremmin kuin olisi ollut mahdollista Kepulandiassa. Ja menestystä mahdollisesti saatuaan – sivistyvät pois kepulaisuudesta ja omaksuvat stadilaisen identiteetin! Niin täällä aina käy. Kun Paloheinään rakennettiin vielä vuosituhannen vaihteessa paljon uusia asuntoja, niihin varmaan muutti paljon ihmisiä Kepulandiasta, ja vuoden 2003 ek-vaaleissa täällä kepu sai lähes seitsemän prosentin kannatuksen, mutta viime ek-vaaleissa sen kannatus oli enää vain nipin napin neljä prosenttia.

Kaupunki kasvattaa, mitä isompi kaupunki, sitä paremmin tuloksin! Onneksi Suomi kaupungistuu ja kaupungit kasvavat yhä suuremmiksi. Ja mitä isot edellä, sitä pienet perässä, joten valoisia tulevaisuuden näkymiä maallamme on ainakin poliittisen kenttämme osalta. Eikä helsinkiläisen kepulaisenkaan osa tule välttämättä huono olemaan: hän voi päästä samaan arvokkaaseen kategoriaan, jossa jo nyt ovat mm. valkoselkätikka, liito-orava ja saimaannorppa;))

92

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistatko viel?

harmajapantteri
      10.5.2012 10:31
      -2
      Sulje
      Ei sitä kuvaa löydy mistään, sellaista ei ole. Ei kamerastanikaan. Oli vain ehkä minuutin ajan.

Kerrotaan nyt sitten koko story:

Kesällä 2010 synnyin- ja lapsuusseuduillani vieraillessani kyläilin myös Rautavaaran naapuripitäjässä Sonkajärvellä hirsirakennusyrittäjä-veljeni kesäpaikassa Luotonen-järven rannalla ja muun ohella saunoin hänen hienossa savusaunassaan. Veljeni nappasi pyynnöstäni minusta kuvan sen saunan lauteilla, ja kun kerroin reissustani ja veljeni hienosta kesäpaikasta ja tietysti itsensä rakentamista rakennuksista, joihin kuuluu tuo savusaunakin. Kun kuva otettiin tarkoituksella niin säädyllisenä, ettei sieltä jalkojeni välistä mitään näkynyt, alkoi palstalla kepulaisten kiihkeä pohdinta siitä, onko minulla munakarvoja vai ei. Kun sitä oli jatkunut monta päivää, saadakseni moisen loppumaan laskin hieman housunkaulustani ja nappasin sen yltä paljastuvasta kuvan, josta näkyi, että kyllä karvoitusta on, joskin se on jo varsin harmaa kuten ennen niin tummat hiuksenikin. Ilmoitin samalla, että painakaa nyt mieliinne, että yleensä on myös karvoitusta sillä, jolla on munaa, sillä poistan heti tämän kuvan, kuten teinkin.

Tuo nyt ei taatusti ole siveettömin tai muutenkaan törkein teko tällä palstalla, ja käsittämättömintä on, että sitä eniten kauhistelevat ne, jotka ovat jatkuvasti kaikkein iljettävintä saastaa tänne tuottaneet. Mutta ei minun olisi kuitenkaan pitänyt näyttää edes väläykseltä sitä kuvaa, kun siitä nuo kepulit syttyivät sellaiseen kiimaan, että se ei näytä ottavan laantuakseen. Säälittävää tekopyhyyttä on siis vaahdota tuosta kuvasta, vaan paljon aiheellisempaa olisi vaahdota tuosta pikkukepulien kiimasta. Millaisia ”miehiä” sellaiset ovatkaan? He ovat joko ”niitä miehiä” tai vain ”miehiä”, eivät missään tapauksessa MIEHIÄ.

• Millainen MIES

esittelee munakarvojaan politiikkasaitilla???

• peräkammarista mieki
        Millainen MIES kirjoitti:

esittelee munakarvojaan politiikkasaitilla???

Kepupalstalle se on aivan oikein, yksinäisille maaseudun ja peräkammarin pojille päiväunia.

• Et ole sitten
        peräkammarista mieki kirjoitti:

Kepupalstalle se on aivan oikein, yksinäisille maaseudun ja peräkammarin pojille päiväunia.

tutustunut netin ihmeelliseen sisältöön?

Kapi ääliön munakarvakuvat ovat vain sen henkilökohtaisen loputtoman typeryyden tulosta ;)

• Peräkammarista mieki
        Et ole sitten kirjoitti:

tutustunut netin ihmeelliseen sisältöön?

Kapi ääliön munakarvakuvat ovat vain sen henkilökohtaisen loputtoman typeryyden tulosta ;)

Meillä ei täällä maalla laajakaistat toimi, vaikka yhteiskunnan piti ne maksaa, soratiessäkin reikiä ja yhteiskunta ei niitä korjaa. Kyllä nuo antoi meidän kylälle mukavaa keskusteltavaa ja varsinkin yksi sikafarmari oli todella onnellinen ja näki niistä unta päivästä toiseen. MIksi kaikki naiset muuttaa maalta kaupunkiin? Ei se lanta niin pahalta haise ja siihen tottuu.

• Paloheinän

"munakarvamies" on sitten palannut raivokkaasti takaisin rakkaalle kepusaitille esittelemään päänsä tuotoksia. Kovin köykäisiä näyttää taas nuo tuotteet olevan ;)

"Maalta tuntuvat olevan nuo muutamat järkevämmätkin kepulaiset, ja nuo pikkutörkimykset ovat varmaan niitä jo koulupudokkaina syrjäytyneitä maalaistalojen peräkammarien poikia."

"Luulen, että häntä äänestivät monet sellaiset, jotka piruuttaan rekisteröityivät nyt kepun jäseniksi tuota vaalia varten."

"Eikä helsinkiläisen kepulaisenkaan osa tule välttämättä huono olemaan: hän voi päästä samaan arvokkaaseen kategoriaan, jossa jo nyt ovat mm. valkoselkätikka, liito-orava ja saimaannorppa;))"

Siinä muutama näyte tuon umpitollon sosiaalidemokraatin pään tuotoksista.

Mitäpä siihen on sanomista? Faktat tietäen voi vain todeta kaunan ja mielikuvituksen tuottavan milloin mitäkin. Enimmäkseen tosin sitä samaa...

• 16

Vantaan perhokalastajat ovat kynineet punikki-reppanan munakarvat olemattomiksi.
        Jäljellä enää kaksi karvaa joita evp aliupseeri vaalii ja valokuvaa....;)

• Peräkammarin lusmu
        16 kirjoitti:

Vantaan perhokalastajat ovat kynineet punikki-reppanan munakarvat olemattomiksi.
        Jäljellä enää kaksi karvaa joita evp aliupseeri vaalii ja valokuvaa....;)

Naiset on maaseudulta kadonneet ja ei siellä enää perhokalasteta. Vähätkin särjet varastetaan vauraaman naapurin katiskasta ja tien käytöstä riidellään.
        Tukea ei tule mistään riittävästi, jopa töillä pelottelevat maalaisia.

• Parempipantteri

Tiedät varmaan kaupungin kasvattavan itsekkääseen ja kaikkitietävän besservisserin rooliin. Varsinkin typerimpien osalta em on tädellinen sääntö. Olet itse kävelevä malliesimerkki.

Kylä, siis pienyhteisö, jossa kaikki tuntevat toisensa, pystyy kyllä kasvattamaan. Tämä saittikin on omaa henkilökohtaista kasvuasi mallikkaasti tukenut.

Asia on kuule Jomppe niin, että minulla on faktatietoa sekä empiirisiä havaintoja asiasta, josta kirjoitan, enemmän kuin ikinä pystyt koskaan omaksumaan. Se johtuu siitä kun Sinulla pikkuinen ei ole laajaa yleissivistystä eikä vastaanottavaista mieltä.

• Controlman

Hoh, hoh, hoooooooo, olipas hyvin sanottu. Ei ole kapotilla yleissivistystä (koulujakäymätön moukka) pätkääkään. Eikä narsistiseen mieleen mahdu kuin oma "hyvyys". Hoh, hoh, hoooooooo,nostakaa mi......

• Kyrsä-Uuno kepusta
        Controlman kirjoitti:

Hoh, hoh, hoooooooo, olipas hyvin sanottu. Ei ole kapotilla yleissivistystä (koulujakäymätön moukka) pätkääkään. Eikä narsistiseen mieleen mahdu kuin oma "hyvyys". Hoh, hoh, hoooooooo,nostakaa mi......

Miten se hierrinpeli onnistuu näin kylmällä? Tee taas pari ennustusta ja laita porukka nauramaan!

• Kiitoksia! Nimittäin siitä, että et nyt yritä virkaveljekseni tuppautua, sillä sellaiseksi sinä et pääse edes eläkeläisenä, niin eri tasoisia olemme siinäkin asemassa, puhumattakaan, että olisit ollut virkaveljeni eli samoilla tasoilla sotaväessä tai siviilityöelämässä. Kun ylentelet itseäsi samaan sotilasarvoon kanssani ja jäljittelet nikkiäni, se tietysti kertoo minuun kohdistuvasta ihailustasi, mutta en kaipaa sellaista, olen saanut ja saan edelleen tarpeekseni tunnustusta enemmän arvostamiltani tahoilta.

Tuo lapsellinen itsesi korostaminen ei enää jaksa naurattaakaan, vaikka sen täysin perusteettomaksi tiedän minäkin kuten myös kaikki muut ja varmaan itsekin, et sentään niin harhainen liene, että siihen uskoisit. Joten enpä viitsi keskustella siitä enempää kuin muustakaan kanssasi, ainakaan niin kauan, kuin esiinnyt noilla naurettavilla puskanikeilläsi. Enhän tietäisi, kenen kanssa kulloinkin keskustelen, kun tuollakin nikillä on esitetty niin vastakkaisia näkemyksiä, että sellaisia ei voine syntyä samalta henkilöltä, vaikka kuinka skitso olisi. Sitten voin keskustella, jos rekisteröidyt ja lopetat tuollaiset naurettavuudet ja alat puhua asiaa. Ota nikiksesi vaikka kepupelle tai pellekepuli, ne varmaan ovat vapaita. Ei rekisteröidyllä nikillä tarvitse henkilöllisyyttään paljastaa eikä esittää kuvaansa, jos ne kummatkaan eivät ole julkisuutta kestäviä.

• Parempipantteri
        harmajapantteri kirjoitti:

Kiitoksia! Nimittäin siitä, että et nyt yritä virkaveljekseni tuppautua, sillä sellaiseksi sinä et pääse edes eläkeläisenä, niin eri tasoisia olemme siinäkin asemassa, puhumattakaan, että olisit ollut virkaveljeni eli samoilla tasoilla sotaväessä tai siviilityöelämässä. Kun ylentelet itseäsi samaan sotilasarvoon kanssani ja jäljittelet nikkiäni, se tietysti kertoo minuun kohdistuvasta ihailustasi, mutta en kaipaa sellaista, olen saanut ja saan edelleen tarpeekseni tunnustusta enemmän arvostamiltani tahoilta.

Tuo lapsellinen itsesi korostaminen ei enää jaksa naurattaakaan, vaikka sen täysin perusteettomaksi tiedän minäkin kuten myös kaikki muut ja varmaan itsekin, et sentään niin harhainen liene, että siihen uskoisit. Joten enpä viitsi keskustella siitä enempää kuin muustakaan kanssasi, ainakaan niin kauan, kuin esiinnyt noilla naurettavilla puskanikeilläsi. Enhän tietäisi, kenen kanssa kulloinkin keskustelen, kun tuollakin nikillä on esitetty niin vastakkaisia näkemyksiä, että sellaisia ei voine syntyä samalta henkilöltä, vaikka kuinka skitso olisi. Sitten voin keskustella, jos rekisteröidyt ja lopetat tuollaiset naurettavuudet ja alat puhua asiaa. Ota nikiksesi vaikka kepupelle tai pellekepuli, ne varmaan ovat vapaita. Ei rekisteröidyllä nikillä tarvitse henkilöllisyyttään paljastaa eikä esittää kuvaansa, jos ne kummatkaan eivät ole julkisuutta kestäviä.

Tottahan joskus tulee myös pelleiltyä. Täysin kuosissa olevat sen kyllä ymmärtävät.
        Yleisimmin kuitenkin tulee asiaa, josta minulla on valtava empiirinen kokemus.
        Oletkohan Sinä nyt ihan täydessä tikissä? Sitä olen jo pitempään epäillyt.

P.S. Ei meuhkaaminen täällä ole lääke onnettomaan ja yksinäiseen oloosi. Yritähän nyt pikkuiseni ahtaa se kaaliisi.

• Sinä surkimus
        Parempipantteri kirjoitti:

Tottahan joskus tulee myös pelleiltyä. Täysin kuosissa olevat sen kyllä ymmärtävät.
        Yleisimmin kuitenkin tulee asiaa, josta minulla on valtava empiirinen kokemus.
        Oletkohan Sinä nyt ihan täydessä tikissä? Sitä olen jo pitempään epäillyt.

P.S. Ei meuhkaaminen täällä ole lääke onnettomaan ja yksinäiseen oloosi. Yritähän nyt pikkuiseni ahtaa se kaaliisi.

puhut onnettomasta ja yksinäisestä olosta kapille, joka taas on ollut maailmalla hyvässä seurassa naisensa kanssa hyviä ruokia ja viinejä nauttien ja paljon mielenkiintoista nähden. Sinä reppana olet senkin ajan joka päivä viettänyt yksinäistä surkeaa elämääsi vain kepupalstalla. Jotain rotia, vaikka miten seko olisit.

• Parempipantteri
        Sinä surkimus kirjoitti:

puhut onnettomasta ja yksinäisestä olosta kapille, joka taas on ollut maailmalla hyvässä seurassa naisensa kanssa hyviä ruokia ja viinejä nauttien ja paljon mielenkiintoista nähden. Sinä reppana olet senkin ajan joka päivä viettänyt yksinäistä surkeaa elämääsi vain kepupalstalla. Jotain rotia, vaikka miten seko olisit.

Kyllä minulla on myös ymmärrystä pohjattoman yksinäisyyden ja onnettoman olon eri ilmenemismuodoista.
        Siihen tarvitaan myös vastapeluri, johon purkaa hyvänä ihmisenä elämisen epäonnistumista.
        Näin se vain pienokaiseni menee.

• Parempipantteri kirjoitti:

Kyllä minulla on myös ymmärrystä pohjattoman yksinäisyyden ja onnettoman olon eri ilmenemismuodoista.
        Siihen tarvitaan myös vastapeluri, johon purkaa hyvänä ihmisenä elämisen epäonnistumista.
        Näin se vain pienokaiseni menee.

Taas kiitoksen paikka! Sinähän yllätät olemalla kerran rehellinen! Eli purat minuun epäonnistumistasi hyvänä ihmisenä olemisessasi. Mutta miksi minuun, syytön minä siihen olen, purkaisit mieluummin kepuun, se lienee ainakin osasyyllinen.

Kokemusta pohjattoman yksinäisyyden ja onnettoman olon eri ilmenemismuodoista sinulla varmasti on paljon, on se nähty, joten tuo tunnustus oli tarpeeton.

• Parempipantteri

Taas kiitoksen paikka! Sinähän yllätät olemalla kerran rehellinen! Eli purat minuun epäonnistumistasi hyvänä ihmisenä olemisessasi. Mutta miksi minuun, syytön minä siihen olen, purkaisit mieluummin kepuun, se lienee ainakin osasyyllinen.

Kokemusta pohjattoman yksinäisyyden ja onnettoman olon eri ilmenemismuodoista sinulla varmasti on paljon, on se nähty, joten tuo tunnustus oli tarpeeton.

On suorastaa sydäntä särkevää tuo huuto sisimmästäsi: Miksi kukaan ei välitä eikä rakasta minua.
        Näin se vain Pikku-Jomppe on.

• Yli ltn evp

On suorastaa sydäntä särkevää tuo huuto sisimmästäsi: Miksi kukaan ei välitä eikä rakasta minua.
        Näin se vain Pikku-Jomppe on.

Kyllä välittää, kepulaisetkin suorastaan huutaa yksinäisyyttään Kapia kirjoittamaan tänne, sinäkin onneton homonaamakepulainen sait melkein orgasmin. Kapi on palstan kuningas ja kepuloisten elämän ilo!

• Uusi-Ukki se hinaaja

paloheinän matalan murjun lyhytjalkainen, isopallinen, mutta olemattoman nysän omaava narsisti-punikki on tainnut saada potkut ihraiselle perseelleen Tampereen mötköltä. panee epäilemään herra paratkoon??????????????

• Edellä nähtävän johdosta vähän: On paheksuttu sitä, että olen taas palstalla. Olisivat iloisia, kun ovat taas saaneet tänne joksikin aikaa hänet, jota niin kiihkeästi, joka päivä ja monilla avauksillaankin ovat kaipailleet täältä kuukauden poissa oltuani.

On paheksuttu myös sitä, että olen päätellyt nuo edellisellä kuten tälläkin avauksellani lapsellisen avuttomasti, aina samaa toistaen törkyilleet jo koulupudokkaina syrjäytyneiksi vielä murrosiässään oleviksi peräkammarien pojiksi. Paheksuttavampaa olisi, jos olettaisin heidän olevan aikuisia. Tuollaiseen pystyy kuka tahansa murrosikäinenkin, jota ei ole kotikasvanut pilannut ja joka on tippunut riittävän ajoissa peruskoulusta, jottei kirjallinen ilmaisu olisi kehittynyt alaluokilla vaivoin opitusta eikä asiakeskusteluun mahdollisesti pätevöittävä tietopuolinen sivistys olisi päässyt hänen luontaisia lahjojaan pilaamaan.

Erääseen kysymykseen viitaten kysyn puolestani: millainen on ”mies”, jonka eräs saunakuvani sai niin kiihottumaan, että syntyi monia päiviä kestänyt kiihkeä pohdinta, onko minulla munakarvoja vai ei, Ja kun he nyt tietävät, että niitä on aina miehellä, jolla on munaakin, niin yhä jatkuu polttava mielenkiinto asiaan niillä, joilla ei ilmeisesti ole niitä karvoja, kun ei ole munaakaan, eikä sitä kai sellaiselle ”miehelle” koskaan kasvakaan – mitäpä hän sillä tekisi.

Luulen tosiaan, että kun Väyrynen sai toiseksi eniten ehdokkaista ääniä täällä Helsingissä, sitä selittää se, minkä avauksessani selitykseksi arvelen. Jos olisin silloin ollut kotimaassa, olisin todellakin voinut rekisteröityä kepun jäseneksi ja äänestää Väyrystä minäkin, syistä, jotka tiedätte. Kai minä olisin kestänyt päivän kepulaisenakin, kun olen ollut elämässäni pahoissakin paikoissa jo nuorukaisena ja myöhemminkin.

Ja kun on paheksuttu myös tuota avaukseni lopuksi sanomaani, kysyn: enkö minäkin voisi toivoa kepulaisille myös jotain hyvää?

Pieni korjaus vielä edellä pääteltyyn: en ole sosialidemokraatti, en millään muullakaan puolueella määriteltävää, vaan olen itsetietoinen ja omanarvontuntoinen vapaa kansalainen, mutta myös velvollisuudentuntoinen niin, että äänestän kyllä kaikissa vaaleissa, mutta kulloinkin sitä puoluetta ja sellaisia ehdokkaita, joiden näen silloisessa tilanteessa parhaiten pystyvän edistämään omaa etuani, lähimmäisteni etua ja näin vanhemmiten yhä tärkeämmäksi minulle on tullut maan etu. Se, että en ole koskaan nähnyt kepun tai jonkun kepulaisen ehdokkaan vastaavan noita kriteerejäni, ei ole minun syy, vaan kepun syy.

• Osmium 76

Tiedätkö vanhus harmajapää onko tämä viesti jo mennyt XXXX-autoon. Katsooko lähimmäisesi jo sinua vieroksuen ja ehkä häveten:

XXXX auton hallitukselle
        XXXX auton henkilöstöosasto

Asia: Työntekijöidenne taustatiedot

Olemme huomioineet huolestuneena, että oletteko autotehtaanne osalta onnistunut rekrytoinnissa kaikkien tehtävien osalta. On syytä epäillä että eräs työntekijänne on tullut kasvatetuksi erittäin kyseenalaisin keinoin ja suurella todennäköisyydellä on kaiken kokemansa jälkeen mieleltään hyvinkin järkkynyt ja epätasapainoinen hoitamaan tiukan paikan tullen yksinkertaisiakaan tehtäviä.

Todistetusti erään kuuleman mukaan korkeassa vrassa olevan henkilön lähiomainen jatkuvasti postittaa suomi24 poliittiselle palstalle pornoksi luokiteltavaa materiaalia ja myös analysoi kehonsa peitteitä.

Valitettavasti teidän kannalta tämä henkilö on tuonut julki myös läheiset sidoksensa yhtiöönne. Tämä tietysti aiheuttaa sen, että jos tällainen haureus ei lopu yhdistyy nämä pervoiksi luokiteltavat sekoilut eittämättä jatkossa teihin ja teidän tuotteisiinne mikä on varmasti myös imagomielessä erittäin epämieluista.

Voimme tarvittaessa pyynnöstänne postittaa teille k-18 materiaalia jota täällä poliittisella palstalla tämän henkisesti järkkyneen toimesta on runsaasti saatavilla. Toivottavasti asiakkaanne eivät pääse tuohon materiaaliin käsiksi.

Suomen maineesta huolestuneet kansalaiset

HUOM !!

Lisäksi tämä menee kuvamateriaalin kanssa jakeluun seuraaville tahoille:

Valioeläkeläiset, Helsingin Sydäntoipilaat, Päällystöliiton evp-yhdistys, Suomen Rauhanturvaajaliitto, SPR ym

• Tilaviini kepusta
        Osmium 76 kirjoitti:

Tiedätkö vanhus harmajapää onko tämä viesti jo mennyt XXXX-autoon. Katsooko lähimmäisesi jo sinua vieroksuen ja ehkä häveten:

XXXX auton hallitukselle

Olemme huomioineet huolestuneena, että oletteko autotehtaanne osalta onnistunut rekrytoinnissa kaikkien tehtävien osalta. On syytä epäillä että eräs työntekijänne on tullut kasvatetuksi erittäin kyseenalaisin keinoin ja suurella todennäköisyydellä on kaiken kokemansa jälkeen mieleltään hyvinkin järkkynyt ja epätasapainoinen hoitamaan tiukan paikan tullen yksinkertaisiakaan tehtäviä.

Todistetusti erään kuuleman mukaan korkeassa vrassa olevan henkilön lähiomainen jatkuvasti postittaa suomi24 poliittiselle palstalle pornoksi luokiteltavaa materiaalia ja myös analysoi kehonsa peitteitä.

Valitettavasti teidän kannalta tämä henkilö on tuonut julki myös läheiset sidoksensa yhtiöönne. Tämä tietysti aiheuttaa sen, että jos tällainen haureus ei lopu yhdistyy nämä pervoiksi luokiteltavat sekoilut eittämättä jatkossa teihin ja teidän tuotteisiinne mikä on varmasti myös imagomielessä erittäin epämieluista.

Voimme tarvittaessa pyynnöstänne postittaa teille k-18 materiaalia jota täällä poliittisella palstalla tämän henkisesti järkkyneen toimesta on runsaasti saatavilla. Toivottavasti asiakkaanne eivät pääse tuohon materiaaliin käsiksi.

HUOM !!

Valioeläkeläiset, Helsingin Sydäntoipilaat, Päällystöliiton evp-yhdistys, Suomen Rauhanturvaajaliitto, SPR ym

Kovin on heikot kepulaisen eväät, laita vielä Mtk´lle ja Apollonkadulle kepun ohviisiin. Siinä olisi kepulaisille päivittelemistä ja työtä päiväkausiksi.

• Oikaistaan nyt edes

yksi "oman pään" tuotos. Kuten lehdet ovat ansiokkaasti kertoneet, liittyi Suomen Keskustaan jäsenäänestyksen yhteydessä muutama kymmenen uutta jäsentä. Nämä uudet eivät ole ratkaisseet yhtään mitään, vaikka ääniä taisi kaikkineen olla jokunen kymmenen tuhatta. Väyrynenhän sai jo presidentin vaaleissa huomattavasti enemmän ääniä Helsingissä kuin Soini. Voittiko edes Lipponen Väyrysen äänimäärää?

Eiköhän olisi sinun parempi keskittyä näihin karvaanalyyseihisi?

• Parempipantteri
        Oikaistaan nyt edes kirjoitti:

yksi "oman pään" tuotos. Kuten lehdet ovat ansiokkaasti kertoneet, liittyi Suomen Keskustaan jäsenäänestyksen yhteydessä muutama kymmenen uutta jäsentä. Nämä uudet eivät ole ratkaisseet yhtään mitään, vaikka ääniä taisi kaikkineen olla jokunen kymmenen tuhatta. Väyrynenhän sai jo presidentin vaaleissa huomattavasti enemmän ääniä Helsingissä kuin Soini. Voittiko edes Lipponen Väyrysen äänimäärää?

Sinä et kepuhomona ymmärrä sitä, että presidentivaalit on aivan eri juttu, kuin kepun puheenjohtajavaalit. Jokainen kepulaisten elättäjä toivoo kerrankin, että tämän vaalin Väyrynen voittaa. Helsingissä ja Vantaalla taitaa olla kaksi kepulaista, City-Kepu ja Oiva Härkönen, no, Laatikainen Paloheinässä, mutta lähtö taitaa olla lähellä ja hajasijoitus odotamassa;-)))

• Viiltävää analyysiä

Sinä et kepuhomona ymmärrä sitä, että presidentivaalit on aivan eri juttu, kuin kepun puheenjohtajavaalit. Jokainen kepulaisten elättäjä toivoo kerrankin, että tämän vaalin Väyrynen voittaa. Helsingissä ja Vantaalla taitaa olla kaksi kepulaista, City-Kepu ja Oiva Härkönen, no, Laatikainen Paloheinässä, mutta lähtö taitaa olla lähellä ja hajasijoitus odotamassa;-)))

älykkyysosamääräsi äärirajoilta :)))

Sinulla taitaa olla ylittämätön tehtävä itsesi elättäminen?

• totuus esiin
        Oikaistaan nyt edes kirjoitti:

Vähän on nyt hakusessa, äänestystilanteessa liityviä oli 796 henkilöä (kaikki äänestivät) eikä suinkaan muutamaa kymmentä. Äänestäneitä oli 15 791, Väyrynen sai 5734 ääntä ja Sipilä 5297 ääntä joten on hyvin mahdollista ja jopa todennäköistä että Sipilä olisi voittanut äänestyksen ilman tätä Väyrysen vaatimaa puolueen ulkopuolisten rahalla äänestämistä.

• Parempipantteri
        Viiltävää analyysiä kirjoitti:

Ho hoo ho hoo, osamäärä on mitattu, onkos Sinulla?

• Parempipantteri
        Viiltävää analyysiä kirjoitti:

Ymmärrän täysin, että tuo sattui sinun kepulaiseen homosieluun ja tukiaisilla eläjään. Mutta hyvin tulen toimeen ja elätän siinä sivussa monta kaltaistasi homokepulaiset, te reppanat ette vaan omillanne tule toimeen. Vaan Väyrystä kannatan täysillä, saataisiin vihdoin länsimaiset olot meillekin ja hajasijoituksille asiallinen loppu. Miksi muuten kepulaiset vaatii muita elättämään itseään? Kreikan kepulaiset tekivät täsmälleen saman, mutta laajemmalla perspektiivillä...

• Liki kahdeksansataa
        totuus esiin kirjoitti:

Vähän on nyt hakusessa, äänestystilanteessa liityviä oli 796 henkilöä (kaikki äänestivät) eikä suinkaan muutamaa kymmentä. Äänestäneitä oli 15 791, Väyrynen sai 5734 ääntä ja Sipilä 5297 ääntä joten on hyvin mahdollista ja jopa todennäköistä että Sipilä olisi voittanut äänestyksen ilman tätä Väyrysen vaatimaa puolueen ulkopuolisten rahalla äänestämistä.

uutta jäsenmaksun maksajaa? Ei ollenkaan heikosti.

Mutta salaliittoteoriasi ontuu pahasti ;)

Puoluekokoushan se puoluejohdon valitsee. Kaikesta huolimatta.

• Kummalisinta on,

Ymmärrän täysin, että tuo sattui sinun kepulaiseen homosieluun ja tukiaisilla eläjään. Mutta hyvin tulen toimeen ja elätän siinä sivussa monta kaltaistasi homokepulaiset, te reppanat ette vaan omillanne tule toimeen. Vaan Väyrystä kannatan täysillä, saataisiin vihdoin länsimaiset olot meillekin ja hajasijoituksille asiallinen loppu. Miksi muuten kepulaiset vaatii muita elättämään itseään? Kreikan kepulaiset tekivät täsmälleen saman, mutta laajemmalla perspektiivillä...

kaltaisesi yhteiskunnan loiset(eläkeläiset) pitävät suurinta meteliä omillaan elämisestä?

Ja meidän veronmaksajien on kuukaudesta toiseen haalittava kasaan eläkeläispaskojen elanto.

• Parempipantteri
        Kummalisinta on, kirjoitti:

kaltaisesi yhteiskunnan loiset(eläkeläiset) pitävät suurinta meteliä omillaan elämisestä?

Ja meidän veronmaksajien on kuukaudesta toiseen haalittava kasaan eläkeläispaskojen elanto.

Kepulaisena homona et näet asiat täysin vääränä ja kuvittelet, että minä eläisin tukiaisten tai eläkkeen varassa, ei suinkaan, minä rahoitan teidän kepulaisten älyttömiä hajasijoituksia, maatalousharrastuksia ja tuottamatonta elämään. Onneksi käsitys Suomessa näyttää vihdoin muuttuvan ja kepu päättyy samalla ja oikealle tasolle länsimaiden kanssa, enää ei kepu voi pelata Väyrysen ja Kekkosen tapaan neuvostoliiton peloittelu korttien kanssa. Tiesitkö muuten, että homoidolisi Väyrynen tilasi kirjallisesti vaikeuksia Suomeen oman etunsa vuoksi?
        Tosin sen on varmaan hyvin normaalia kepulaisten kannalta. Mutta kyllä minä vielä muutaman vuosikymmenen työskentelen ja rahoitan kepulaisten homonaamojen elättämistä, teiltähän ei koskaan tule yhteiskunnalle muuta kuin kuluja;-)))

• "kirjallisesti

Kepulaisena homona et näet asiat täysin vääränä ja kuvittelet, että minä eläisin tukiaisten tai eläkkeen varassa, ei suinkaan, minä rahoitan teidän kepulaisten älyttömiä hajasijoituksia, maatalousharrastuksia ja tuottamatonta elämään. Onneksi käsitys Suomessa näyttää vihdoin muuttuvan ja kepu päättyy samalla ja oikealle tasolle länsimaiden kanssa, enää ei kepu voi pelata Väyrysen ja Kekkosen tapaan neuvostoliiton peloittelu korttien kanssa. Tiesitkö muuten, että homoidolisi Väyrynen tilasi kirjallisesti vaikeuksia Suomeen oman etunsa vuoksi?
        Tosin sen on varmaan hyvin normaalia kepulaisten kannalta. Mutta kyllä minä vielä muutaman vuosikymmenen työskentelen ja rahoitan kepulaisten homonaamojen elättämistä, teiltähän ei koskaan tule yhteiskunnalle muuta kuin kuluja;-)))

vaikeuksia" ????

Nyt ei tainnut puoluetoimistolta löytyä aivan terävin kynä tälle työmaalle :)))

Otahan punikki iisisti ja jatka loisimista eläkkeelläsi....

• totuus esiin
        Liki kahdeksansataa kirjoitti:

uutta jäsenmaksun maksajaa? Ei ollenkaan heikosti.

Mutta salaliittoteoriasi ontuu pahasti ;)

Puoluekokoushan se puoluejohdon valitsee. Kaikesta huolimatta.

mikä v..un salaliittoteoria? en minä näe missään tuossa tekstissä mitään salaliittoteorioita!

• Arvaas kuka??
        Osmium 76 kirjoitti:

XXXX auton hallitukselle

HUOM !!

Sinuita "Osmium 76" jäi tämä pois.
        Et taida olla Oikea osmium?
        Syöttiläsmaakunnan itsensä ylentänyt Upseeti-Tollisko?
        Harmi kun (kai) ylläpito poisti varsin moni puoisen ja kiinnostusta herättävän keskusteluketjun tänä iltana, siinä keskustelussa tarkastelivat keskustalaisten sivistystä ja siitä, että onko muuta sivistävää toimintaa keskustalaisilla kuin Tolliskomaasssa, ent. Etelä-Pohjanmaa, pekattava Älypeli.

Lisäksi tuli ehdotus, että kun Tolliskomaan Itsenäisyyspäivä on Puna-armeijan Voiton ja Kunnian päivä, niin myös Kansallislaulu voi olla sama kun Ikuisella Neuvostoliitolla oli ja Venäjällä on nyt. Tosin siihen on kirjoitettava uudet hyvin Tolliskomaahan sopivat sanat, alkaa näin:

"Oi Suuri ja surkea Tolliskomaa
        sut synytti kateus ainoastaan
        sut luonut on Lakeuden yhteinen tahto
        sun konnuutes on säilyvä aikojen taa
        Oi suuri ja vapaa Tolliskomaa
        sun kaunaasi kaijuttaa
        Lakeuden katkeruus muuttumaton
        Sun lippuas seuraten tolliskoihminen*
        kaunasta katkeruuteen astuva on

*alk per neuvostoihminen

Tolliswkomaa on kaiken keskipiste ja meidän totuus on parasta, sen todistaa Anneli Oikeus ja Totuus-Tollisko.

• Parempipantteri
        "kirjallisesti kirjoitti:

vaikeuksia" ????

Nyt ei tainnut puoluetoimistolta löytyä aivan terävin kynä tälle työmaalle :)))

Otahan punikki iisisti ja jatka loisimista eläkkeelläsi....

Tarkoitatko Aki Haaroloikaa? Apollon terävin kynä hyppäsi aidan yli Haaroloikkka, kun toimittajat tuli kyselemään kepuloisten vaalirahoitusta. Lehdissä oli hieno kuva, penaalin tylsimmän kynän Haaroloikasta (keskusta). Edelleen maksan maajussien elämistä, mutta mielummin maksaisin muun maalaisten, kun suomalaisten kepu itkijöiden.

• Lumen sulamisen tark

Kepun ja sen pääorganisaation MTK:n konttorit sijaitsevat Helsingin ydinkeskustassa eli siellä missä arvoa luodaan ja kehitytään. MTK kepu tarraa valtion verotuloihin ja käy kuluttajan kukkarolle. Tämä MTK.kepun pääasiallinen toiminta luontuu parhaiten Helsigissä, lähellä valtionhallintoa.

MTK-Kepu jakelee oikeaa työtä tekevien veronmaksajien rahat suurmaanomisatjien laareihin. Lopuksi purraan ruokkivaa kättä ja haukutaan oikean työn tekijät samalla kun tukiasvuoren päältä työtehtävänä "tarkkaillaan lumen sulamista".

Onneksi myös ökyisäntien vedätys on heikkenemässä ja kepu on menettänyt kannatustaan. Toki se vieläkin on 16-kertainen oikeaan kokoonsa nähden, mutta suunta on oikea.

• kepun pimeä ydin

Palstan parhaita kirjoituksia pitkään aikaan. Aplodeja sinulle!!

• Mensalainen...

Kapin älykkyys on mitattu. Munakarvojaan valokuvaava evp aliupseeri sijoittuu hieman imbesillin alapuolelle.....;)

• mutta-

niistä munakarvoista pysyvän kiinnostuksen saaneella ei ole edes täin älykkyyttä, satiainen hän on.

• Sonnimies, se aito
        mutta- kirjoitti:

niistä munakarvoista pysyvän kiinnostuksen saaneella ei ole edes täin älykkyyttä, satiainen hän on.

Mutta kepulaisten käsitys jää hierrintasolle, joka on kiistatta ja todistetusti alle täiden tason. Olen ylpeä Keskustalaisuudestani!

• Oikea Mensalainen

Nyt sinulla meni Mensa ja Mtk sekaisin. Mutta korjaa rauhassa tilanne, kunhan tajuat..........

• Vastakysymys jormall

Millainen on "MIES" joka ihan itse otta kuvia munakarvoistaan
      ja ihan itse laittaa ne nähtäväksi yleiselle politiikanpalstalle?

Jokuhan voisi jopa epäillä ettei tuolla "miehellä" ole
      henkinen hyvinvointi parhaalla mahdollisella tasolla.

• Sylvi Kekkonen

Hieno ihminen, joka laittaa kepulaisille miettimistä ja elämänsisältöä, olet selvästi miettinyt asiaa kuukausi kaupalla. Good for you or betterad vor?

• Mitäpä jos hetkeksi voisit jättää sivuun palavan kiinnostuksesi munakarvoihini ja yrittäisit keskustella avaukseni aiheesta! Tai edes palstan aiheista, sillä munakarvani eivät niihin kuulu, vaikka ne teitä eräitä reppanoita kiinnostavatkin eniten maailmassa. Ei tietenkään vaatimattomilla tiedoillasi ja tuolla taidolla kovin kummoista keskustelua syntyisi, mutta yrittelevät täällä eräät, joiden tiedota ja taidot ovat vain vähän omiasi paremmat. Yrittäisit sinäkin, yrittäisit edes, että saisit edes pikkuhetkeksi pois mielestäsi munakarvani. Kyllä ne sinullekin aikanaan kasvavat, kun tulet miehen ikään, vaikkei sinusta muuten miestä tulisikaan.

• Näin on näreet????

Mitäpä jos hetkeksi voisit jättää sivuun palavan kiinnostuksesi munakarvoihini ja yrittäisit keskustella avaukseni aiheesta! Tai edes palstan aiheista, sillä munakarvani eivät niihin kuulu, vaikka ne teitä eräitä reppanoita kiinnostavatkin eniten maailmassa. Ei tietenkään vaatimattomilla tiedoillasi ja tuolla taidolla kovin kummoista keskustelua syntyisi, mutta yrittelevät täällä eräät, joiden tiedota ja taidot ovat vain vähän omiasi paremmat. Yrittäisit sinäkin, yrittäisit edes, että saisit edes pikkuhetkeksi pois mielestäsi munakarvani. Kyllä ne sinullekin aikanaan kasvavat, kun tulet miehen ikään, vaikkei sinusta muuten miestä tulisikaan.

Kyllä heikkolahjaisen evp aliupseerin munakarvat tänne kuuluvat koska itse ne täällä olet ne kuvannut ja täällä esittänyt.

• Tärkeän poliittisen

Mitäpä jos hetkeksi voisit jättää sivuun palavan kiinnostuksesi munakarvoihini ja yrittäisit keskustella avaukseni aiheesta! Tai edes palstan aiheista, sillä munakarvani eivät niihin kuulu, vaikka ne teitä eräitä reppanoita kiinnostavatkin eniten maailmassa. Ei tietenkään vaatimattomilla tiedoillasi ja tuolla taidolla kovin kummoista keskustelua syntyisi, mutta yrittelevät täällä eräät, joiden tiedota ja taidot ovat vain vähän omiasi paremmat. Yrittäisit sinäkin, yrittäisit edes, että saisit edes pikkuhetkeksi pois mielestäsi munakarvani. Kyllä ne sinullekin aikanaan kasvavat, kun tulet miehen ikään, vaikkei sinusta muuten miestä tulisikaan.

näkökannan toit jälleen esille!

Tottakai tollon aliupseerin munakarvat kuuluvat saitin vakioteemoihin?

• " teinipoika"

Eipä minua harvat munakarvasi sinänsä kiinnosta, enemmän
        minua kiinnostaa millainen "mies" kuvaa itse munakarvansa
        ja laittaa tuon otoksen yleiselle politiikan saitille kaikkien nähtäväksi.

Ei se ainakaan minusta täysin normaalilta vaikuta.

ps. Satiiri ja ironia ovat älylajeja, jätä sinä ne älykkäämmille.

• Jarmo Korhonen
        " teinipoika" kirjoitti:

Eipä minua harvat munakarvasi sinänsä kiinnosta, enemmän
        minua kiinnostaa millainen "mies" kuvaa itse munakarvansa
        ja laittaa tuon otoksen yleiselle politiikan saitille kaikkien nähtäväksi.

Ei se ainakaan minusta täysin normaalilta vaikuta.

ps. Satiiri ja ironia ovat älylajeja, jätä sinä ne älykkäämmille.

Hierrinpeli on kepulainen älypeli. Pane paskaa nenään ja odota kärpästä. Kepulaiselle kieltämättä monimutkainen juttu, mutta Suur-Mestari Controlman auttaa teitä kepuloisia homonaamoja.

• Sokerijuurikas

Mutta edes tuon annoit kepuluusereille ja se oli jalomielistä, ei niillä raukoilla ole muuta ja kylätkin niiltä tapetaan nopeasti. Eivät pysty elättämään itseään. Säälittää, mutta muiden elintaso nousee.

• Osmium 76

Täällä oikea Osmium 76, nuo keputolliskot käyttävät nimimerkkiäni, no tollisko on Tollisko vaikka me elätämme heidät sanan mukaisesti kohdusta hautaa.

Osa Keskustaa äänestävistä on maatalousministeriön virkamiehiä ja muita maatalouden ympärillä pyöriviä keskustalaisia, kepuänkyröitä ja Tolliskoita, siis samanlaisia kun nämä saittikepulaiset muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
      Maaseudun Tulevaisuuden ja Suomenmaan toimittajat ja muu henkilökunta lienee keputotuuden, tai kepuänkyrätotuuden saastuttamaa.

Maatalouden ympärillä pyörivien virkamiesten määrä ei ole kovin vähäinen, ennen EU:n laajennusta koko EU:n virkamiesmäärä oli vain hieman isompi kuin Suomen maatalouden virkamiesten määrä. Osmium tietää, Osmium kertoo jopa Tolliskoille, jos he kauniisti pyytävät.

Tuo änkyrälauma ei lähde Helsingista tai pääkaupunkiseudulta millään, hyvä esimerkki on Hannele Pokka, kun Ynpäristöministeriötä ja hallintoa piti "alueillistaa" niin pokka ilmoitti heti. "Missään TAPAUKSESSA EI VOI SIIRTÄÄ HELSINGISTÄ." Ja perustelut olivat aivan samat kun hulluutta nimeltä "Alueillstaminen" vastustajat ovat esittäneet, esittävät ja ja tulevat esittämään. Sattuuko totuus pahasti Tolliskot? .

Ei Hannele Pokka lähde Helsingistä kepulandiaan millään, Toliskomaasta puhumattakaan.

Ihmettelen, miksi isänmaalliset voima,t Kokoomus ja SDP ei nyt käytä tilaisuutta hyväkseen ja aluellista kaikki kepulaisten vallassa olevat ja kepulaisilla miehitetyt ministeriöt ja Valtion laitokset?. Kemijärven sellutehtaan läheisyydessä olisi asuntoja ja puhdasta raitista ilmaa, kepuänkyrät sinne. Kaikista pahimmat tietysti pitäisi alueillistaa Tolliskomaahan, saisiva sitä ihanuutta mitä kertoivat maalla olevan, KUN SINNE MUITA PAKKKOSIIRSIVÄT.

Sellainen paikka sopisi erittäin hyvin, jossa turvesuon valuma- ja hulevedet ovat pilanneet vesistön ja elohopeapäästöt ovat aivan järjetömän suuret. Tai eihän niitä ole kun lähes Tolliskojen tasolle alentunut Mauri Pekkarinen uudelleen organisoi ELY keskukset ja käytännlössä lopetti valvonnan esimerkiksi turvesoilla ja turpeenpoltossa ja kaikkialla muuallakin, msita Kepuänkyrät ja ylempi aste, Tolliskot, saavat vähänkin hyötyä. Kaikki muu jää unholaan, esimerkiksi vesien pilaantuminen ja suuret päästöt ilmaan turvetta poltettaessa.

Miten nämä Saitti-Tolliskot voisivat ymmärtää tosiasioita? Eivät millään, Tolliskojen Totuuden Torvi puhaltaa kuin Tuomiopäivän Pasuuna Tolliskototuutta ja nämä surkeat kepureppamat eivät muuta tiedä ja usko.
      Surullista, mutta totta.

• Niin on kuin sanot, tuon kepupolitiikan ja –poliitikkojen osalta. Mutta eihän demokraattiset puolueemme kokoomus ja sdp voi ryhtyä samanlaisiin toimenpiteisiin kuin kepu, eli valloittamaan epädemokraattisesti niitä ministeriöitä ja laitoksia, joihin kepu vallassa ollessaan on ujuttautunut. Aika hoitaa sen asian kuntoon.

Terve on näkemyksesi myös palstan kepulaisista. Tai ehkä älykkyytemme ei riitä ymmärtämään heidän esityksiään, kuten tuossa edellä joku minua valistaa sanoen, että satiiri ja ironia ovat älylajeja. Ehkä siinä on heiltä itseironiaa, kun jatkavat lakkaamatta noita munakarvajuttuja. Tahdotonta tosin, kuten heidän huumorinsa yleensä.

Tuolla edellisellä avauksellani joku keputörkimys puhui niin hävyttömästi Väinö Tannerista, että vastasin siihen tällä, joka saattaa kiinnostaa Sinua ja ehkä muitakin historiaa tuntevia:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10690155#comment-55480573-view

• "UPSEERIKO?"

Niin on kuin sanot, tuon kepupolitiikan ja –poliitikkojen osalta. Mutta eihän demokraattiset puolueemme kokoomus ja sdp voi ryhtyä samanlaisiin toimenpiteisiin kuin kepu, eli valloittamaan epädemokraattisesti niitä ministeriöitä ja laitoksia, joihin kepu vallassa ollessaan on ujuttautunut. Aika hoitaa sen asian kuntoon.

Terve on näkemyksesi myös palstan kepulaisista. Tai ehkä älykkyytemme ei riitä ymmärtämään heidän esityksiään, kuten tuossa edellä joku minua valistaa sanoen, että satiiri ja ironia ovat älylajeja. Ehkä siinä on heiltä itseironiaa, kun jatkavat lakkaamatta noita munakarvajuttuja. Tahdotonta tosin, kuten heidän huumorinsa yleensä.

Tuolla edellisellä avauksellani joku keputörkimys puhui niin hävyttömästi Väinö Tannerista, että vastasin siihen tällä, joka saattaa kiinnostaa Sinua ja ehkä muitakin historiaa tuntevia:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10690155#comment-55480573-view

Eikö törkimykseksi pidä nimitellä ennemminkin sitä,
        joka on oikeudessa saanut vankilatuomion?

Ja Väinö Tanner on. Vaan onko Väyrynen?

Sinäkö, reppana, pidät itseäsi viisaampana kuin suomen
        senaikainen poliittinen ja oikeuslaitoksen johto?

Jos noin on, ei sinulla raukalla ole kaikki kohdallaan.

• >>>Täällä kauan asuneena ja toimineena paljon helsinkiläisiä tunnen, mutta yhden käden sormin voin laskea heistä kepulaisiksi tietämäni.

• Voi olla keskimääräisesti noin tuossa sosiaalisessa verkostumisessa, mutta paljon laajempi on minun verkostoni, johon kuuluu ihmisiä evp-yhteisöistäni, rauhanturvaajista, valioeläkeläisistä, sydäntoipilaista ja tietysti sukulais- ja muusta läheispiiristäni. Eivät he tosin läheskään kaikki ole helsinkiläisiä, joten en siinäkään mielessä asu pienessä kylässä.

Voi tuntemissani helsinkiläisissä olla kyllä kepun kannattajiakin enemmän kuin avauksessani arvelen, sillä emmehän me yhteisöissämme paljokaan politiikasta puhu, ja jos joskus puhummekin, mahdolliset kepulaiset varmaan vaikenevat, koska kokevat olevansa niin pienenä vähemmistönä.

Kyllä se Helsingin kepulaisten äänestysprosentti oli tosiaan yllättävän korkea. Selittynee niillä seikoilla, joita avauksessani arvelen, ja lisäksi tuossa Osmium on ottanut esille huomionarvoisen näkemyksen: täällä on kepun pääpaikka, jossa paljon ihmisiä, ja täällä ovat ministeriöt ja muut sellaiset virastot ja laitokset, joissa myös on paljon kepulaisia. He varmaan ovat olleet äänestyksessä aktiivisia, ja Sipilä on ollut heiudän suosikkinsa.

Parikymppiä on niin pieni raha, että sen on moni voinut uhrata päästäkseen piruuttaan äänestämään epämieluisinta ehdokastaan, jonka on myös uskonut olevan kepulle turmiollisin. Niin olisin hyvin voinut tehdä minäkin, jos olisin silloin ollut kotimaassa.

• Osmium 76

Voi asia olla niin, että kepulaiset ovat oimissa oloissaan, kuten Timo Kauniosto kertoi heidän "Maataloustieteitä" lueskelevien osalta, he olivat omissa oloissaan ja eivät olleet kanssakäymisissä muiden opiskelijoiden kanssa.

Tämä on tietysti aivan luonnollista, heidän on oltava yhdessä ja vakuutettava itselleen ja toisilleen, että se minkä he näkevät ja kokevat ei ole olekaa todellisuutta, koska se ei vastaa sitä keputotuutta mitä on heidän päihinsä hakattu jo kehdosta asti.

He eivät uskalla tulla "ihmisten ilmoille" siitä synkästä keputotuudesta, vaan ovat omissa oloissaan ja hiljaa. Tämä näkyy myös Mari Kiviniemen käytöksestä ja siitä, ettei käy kaupunginvaltuuston kokouksissa. Miksi hän ei mene ja julista hinka hienoa on kun jälleen Pekkarisen risupaketti imee yli 2 000 000 000 000 euroa elinvoimaa pääkaupunkiseudulta kepulandiaan.

Jos Pääkaupunkiseudun kepulaiset tulisivat kaapeistaan ja julistaisivat kaiken näkemänsä olevan vai Etelän Median valheita, niin mitä sitten?
        Toistaisvat nipun Lakeuden Tolliskojen Totuuden Torvea, Ilkka - lehteä ja lukisivat, ettei mitään vaalirahasotkua ole ja Vanhanen ja Korhonen eivät tiedä mitään KMS:n, Rovaniemen kelkkatehtaan Nova Groupin, Arto Merisalmen ja muiden kovan luokan talousrikollisten yms. touhuista ja kaikki on vain punikkien valehtelua, NIIN SE VARMASTI TEKEISI VAIKUTUKSEN.- Vai mitä? Ei Änkyrä- ja Tolliskototuus siellä oikeaksi totuudeksi menisi.

Parempi olla kotona, verhot edessä ja uskoa Tolliskototuuteen ettei lapsenusko mene. Joku voisi sanoa, että Lepikon Torppa ei ollut torppa ja sen Savupirtissä oli ja on korsteeni.

• Osmolla mopo
        Osmium 76 kirjoitti:

Voi asia olla niin, että kepulaiset ovat oimissa oloissaan, kuten Timo Kauniosto kertoi heidän "Maataloustieteitä" lueskelevien osalta, he olivat omissa oloissaan ja eivät olleet kanssakäymisissä muiden opiskelijoiden kanssa.

Tämä on tietysti aivan luonnollista, heidän on oltava yhdessä ja vakuutettava itselleen ja toisilleen, että se minkä he näkevät ja kokevat ei ole olekaa todellisuutta, koska se ei vastaa sitä keputotuutta mitä on heidän päihinsä hakattu jo kehdosta asti.

He eivät uskalla tulla "ihmisten ilmoille" siitä synkästä keputotuudesta, vaan ovat omissa oloissaan ja hiljaa. Tämä näkyy myös Mari Kiviniemen käytöksestä ja siitä, ettei käy kaupunginvaltuuston kokouksissa. Miksi hän ei mene ja julista hinka hienoa on kun jälleen Pekkarisen risupaketti imee yli 2 000 000 000 000 euroa elinvoimaa pääkaupunkiseudulta kepulandiaan.

Jos Pääkaupunkiseudun kepulaiset tulisivat kaapeistaan ja julistaisivat kaiken näkemänsä olevan vai Etelän Median valheita, niin mitä sitten?
        Toistaisvat nipun Lakeuden Tolliskojen Totuuden Torvea, Ilkka - lehteä ja lukisivat, ettei mitään vaalirahasotkua ole ja Vanhanen ja Korhonen eivät tiedä mitään KMS:n, Rovaniemen kelkkatehtaan Nova Groupin, Arto Merisalmen ja muiden kovan luokan talousrikollisten yms. touhuista ja kaikki on vain punikkien valehtelua, NIIN SE VARMASTI TEKEISI VAIKUTUKSEN.- Vai mitä? Ei Änkyrä- ja Tolliskototuus siellä oikeaksi totuudeksi menisi.

Parempi olla kotona, verhot edessä ja uskoa Tolliskototuuteen ettei lapsenusko mene. Joku voisi sanoa, että Lepikon Torppa ei ollut torppa ja sen Savupirtissä oli ja on korsteeni.

pörrää pitkin ojan pohjia...

Vai maksaa risupaketti yli 2000 miljardia???

Hulluna taitaa olla hyvä olla ;)))

• Osmium 76 kirjoitti:

Noita omissa oloissa oleskelevia opiskelijaryhmiä, jotka eivät juurikaan ole tekemisissä muiden aineiden opiskelijoiden kanssa, on muitakin. Omilta opiskeluajoiltani sellaisiksi enemmistön silmissä leimautuivat lääketieteen opiskelijat ja peruskoulun opettajiksi opiskelleet. Oman ainejärjestönsä ulkopuolisisten vapaa-ajan järjestöjen toimintaan kumpikaan ryhmä ei osallistunut, eivät myöskään paria poikkeusta lukuun ottamatta käyneet muiden opiskelijoiden suosimissa pubeissa tai diskoissa. Tosin kuulemma ainakin lääketieteen opiskelijoiden omissa bileissä alkoholipitoiset juomat (ehkä ilmainen spriikin) kyllä maistuivat. Kansankynttilöiden alkoholinkäytöstä en tullut kuulleeksi kommentteja.

Mahtoivatko nämä suurimmaksi osaksi kokoomuskotien vesat pelätä kommunisteja ja kepulaisia, kun eivät muiden porukoihin uskaltautuneet. Toisaalta pitkälle samoista piireistä saapuneet oikeustieteilijät olivat kyllä sosiaalisesti normaaleja. Ehkä se kuului heidän koulutukseensa, että pitää tutustua rahvaan elämään käytännön tasolla, vaikka iljettäisikin.

Vai olisiko mahdollista, että tiettyihin tiedekuntiin on syntynyt eristäytymisen perinne siksi, että opiskelu ei ole pelkkää luennoilla istumista, vaan siihen liittyy tiivis käytännön harjoittelu (sairaalat, opetuskoulut, Viikin navetat yms), mikä samalla tiivistää keskinäisiä sosiaalisia suhteita, eikä ilmiöllä ole mitään tekemistä opiskelijoiden poliittisten taustojen kanssa?

• Osmium 76
        Osmolla mopo kirjoitti:

pörrää pitkin ojan pohjia...

Vai maksaa risupaketti yli 2000 miljardia???

Hulluna taitaa olla hyvä olla ;)))

joo meni kolme nollaa liikaa, mutta mikä on keskustalaisten totuus, kepuänkyrätotuus, tai ylin aste Tolliskototuus em. asioista?
        Vieläkö kepu totuus väittää viljelijöiden maksavan itse eläkkeensä, lomituskustannukset ja luopumisesiseta johtuvat kustannukset.

Vieläkö keputotuus väittää ettei turvetuotanto pilaa vesistöjä? Entä turvesoiden metaanipäästöt tai ylivoimaisesti suurimmat päästöt ilmaan turvetta poltettaessa.

• Osmium 76
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Noita omissa oloissa oleskelevia opiskelijaryhmiä, jotka eivät juurikaan ole tekemisissä muiden aineiden opiskelijoiden kanssa, on muitakin. Omilta opiskeluajoiltani sellaisiksi enemmistön silmissä leimautuivat lääketieteen opiskelijat ja peruskoulun opettajiksi opiskelleet. Oman ainejärjestönsä ulkopuolisisten vapaa-ajan järjestöjen toimintaan kumpikaan ryhmä ei osallistunut, eivät myöskään paria poikkeusta lukuun ottamatta käyneet muiden opiskelijoiden suosimissa pubeissa tai diskoissa. Tosin kuulemma ainakin lääketieteen opiskelijoiden omissa bileissä alkoholipitoiset juomat (ehkä ilmainen spriikin) kyllä maistuivat. Kansankynttilöiden alkoholinkäytöstä en tullut kuulleeksi kommentteja.

Mahtoivatko nämä suurimmaksi osaksi kokoomuskotien vesat pelätä kommunisteja ja kepulaisia, kun eivät muiden porukoihin uskaltautuneet. Toisaalta pitkälle samoista piireistä saapuneet oikeustieteilijät olivat kyllä sosiaalisesti normaaleja. Ehkä se kuului heidän koulutukseensa, että pitää tutustua rahvaan elämään käytännön tasolla, vaikka iljettäisikin.

Vai olisiko mahdollista, että tiettyihin tiedekuntiin on syntynyt eristäytymisen perinne siksi, että opiskelu ei ole pelkkää luennoilla istumista, vaan siihen liittyy tiivis käytännön harjoittelu (sairaalat, opetuskoulut, Viikin navetat yms), mikä samalla tiivistää keskinäisiä sosiaalisia suhteita, eikä ilmiöllä ole mitään tekemistä opiskelijoiden poliittisten taustojen kanssa?

Timo Kaunisto kirjotti blokissaan tästä "maatalousmaistereiden" eristäytymisestä opiskeluaikana. On totta, että tiettu "eristäityminen" on hyvin tuttua ja yleistä, sillä voidaan kohottaa omaa ammattiylpeyttä, auttaa niitä joilla on vaikeuksia ja jopa kilvoitella.
        Uskon Timo Kauniston tarkoittavan suurempaa omissa oloissa oloa ja ehkä arvotkin olivat toiset kuin esimerkiksi työläiskodeista lähteneillä.

Osaatko sanoa, paljonko on maatalouden ympärillä pyöriviä virkamiehiä Helsingissä, tai Pääkaupunkiseudulla yhteensä?

Ennen helvetti sulaa kun nämä virkamiehet suostuvat "alueellistettavaksi".

• Juha Sipilä näkyy jakavan itseni ja Keskustapuoleen perinteisen strategian kanssa ajatuksen siitä, että hajauttamisesta on mahdollista tehdä kilpailuetu vastapainoksi ikiaikaiselle kapitalistisporvarilliselle keskittämisen idealle. Tosin keskittämisen kutsuminen ideaksi antaa turhan arvokkaan mielikuvan, koska kysymyshän ei ole muusta kuin riistotermin kätkemisestä muotoon, jolla vähäisen ajattelukyvyn omistava ihminen toivotaan saatavan hämätyksi ja huijatuksi kannattamaan porvareiden, siis etupäässä Kokokoomuksen, riistopolitiikkaa.

Blogissaan Sipilä kirjoittaa tästä hajautetusta mallistaan seuraavaa:
      " Hajautetussa mallissa ihminen voi asua kotonaan - koko Suomessa. Puolangalta tai Hailuodosta voidaan tehdä etätyötä minne tahansa. Etätyö voidaan tehdä kotoa tai kunnan "yrityspalvelukeskuksesta". Nykyisen teknologian huimat mahdollisuudet tehdä hajautetusti työtä, koulutusta, hallintoa, palveluja, energiaa ja elintarviketuotantoa uhkaavat jäädä hyödyntämättä. Suomalaisilla yrityksillä on erinomainen pohja rakentaa virtuaaliyliopistoa tai -terveysasemaa. Kun laajakaista viimein saataisiin joka kotiin, tarjoaisi suomalainen teknologia erinomaisen alustan hajautettuun elämiseen. Nykyinen kuntarakenteemme vapaaehtoisilla liitoksilla höystettynä tarjoaa erinomaisen alustan hajautetun mallin viilaamiselle sellaiseen iskuun, että niin mallista kuin teknologiastakin syntyisi uusia vientituotteita".

On hyvä että Keskustassa on myös talouselämän osaajia, kuten Sipilä mitä ilmeisimmin. Kun tähän lisätään Paavo Väyrysen ylivoimainen osaaminen erityisesti poliittisen päätöksenteon osalta, niin Keskustan johdolla valtakuntamme uudistuisi radikaalilla tavalla eikä jatkaisi sitä patavanhoillista kapitalistista talousviisauden perinnettä, joka pyrkii keskittämiseen, väestön kasaamiseen suuriin kekoihin ja suosimaan etupäässä vain peltitötteröiden valmistusta ja näillä tötteröillä käytävää ulkomaan kauppaa. Kun vielä Tuomo Puumala näkyy olevan sosiaalisen oikeudenmukaisuuden asialla, niin jos kansalainen ajattelee yhtäänkään rationaalisesti, niin Keskusta tarjoaa ehdottomasti parhaan vaihtoehdon valtakunnan tulevaisuuden suhteen.

Niin että jos sitä valkoselkätikkaa ja norppaa pitää etsiä, niin Kansallinen Kokoomus on tässä suhteessa kyllä aivan kärkisijoilla. Esimerkiksi Kokoomuksen kuntapolitiikka on kuin suoraan joltakin keisarivallan ajalta, kuten myös virkamiehenä tunnettu Raimo Sailas, jonka ulosanti ainakin on silkkaa kapitalismia. Pakkokeinot eivät mielestäni ole ainakaan normaalin demokratian mukaisia menettelytapoja, mutta saattaa olla, että jos esimerkiksi koulutus on joittenkin kohdalla epäonnistunut, kuten eriarvoistava koulutus tekee, niin se saattaa tuottaa tämänkaltaisia lopputuloksia.

• Keskustaporvari

Vastaa nyt kerrakin agraarikommunisti Ilmarinen, että millä me elätetään teidät kepulaiset. Edes pieni vinkki siitä, että mistä ne rahat otetaan. Jos et voi vastata, niin lopeta tuo kepulainen itkeminen eläköityvistä kepukunnista, joita ei tarvita, eikä meillä ole vara elättää.. Kerro mistä ne varat otetaan..

• Hyvä ja asiallinen kirjoitus, kuten sinulta aina. Kun sanon avauksessani, että ”maalta tuntuvat olevan nuo muutamat järkevämmätkin kepulaiset”, tarkoitin lähinnä sinua, Seppo Ilmarista ja keskustaporvaria. Mutta en tarkoita, että olisin samaa mieltä kanssasi monessakaan asiassa. Jaan kyllä paljolti näkemyksesi Juha Sipilästä, mutta en ollenkaan näkemystäsi Paavo Väyrysestä.

Mutta kyllä tuossa Sipilänkin blogikirjoituksessa on paljon utopistista. Toki nykytekniikalla voidaan tehdä paljon rutiinitöitä etätyönä, niin tekee esim. poikapuoleni, ja videokokouksetkin onnistuvat, mutta paljossa edelleen tarvitaan kasvoista kasvoihin kontakteja ja eri tutkimuslaitosten ja vastaavien synergiaetuja, jollaiset ovat kunnolla mahdollisia vain siellä, missä ne laitokset sijaitsevat. Siis yliopistokaupungeissa ja parhaiten täällä Helsingissä. Ei kai tänne muuten kepukaan olisi päämajaansa laittanut.

Tiedän ja ymmärrän, että kepun kannatukselle on tehnyt suurta hallaa sen läheinen yhteys kokoomukseen, käytännössä yhteinen politiikka, mutta en silti yhdy näkemyksiisi porvarien ja kapitalismin kauheudesta. Mutta onhan virkistävää kuulla tuollaistakin siltä taholta, josta minäkin saan alvariinsa kuulla olevani punikki!

(Tuo sinulle vastannut keskustaporvari ei ehkä ole edellä tarkoittamani keskustaporvari, vaikkei hänkään varmaan noita kaikkia näkemyksiäsi jaa, ja ainakin osin aiheellinen on tuo hänen vuodatuksensa. Pidän sitä tarkoittamaani keskustaporvaria varsin fiksuna kaverina, ja ihmettelenkin, miksi hän ei ole rekisteröinyt nikkiään)

• Keskustaporvari kirjoitti:

Vastaa nyt kerrakin agraarikommunisti Ilmarinen, että millä me elätetään teidät kepulaiset. Edes pieni vinkki siitä, että mistä ne rahat otetaan. Jos et voi vastata, niin lopeta tuo kepulainen itkeminen eläköityvistä kepukunnista, joita ei tarvita, eikä meillä ole vara elättää.. Kerro mistä ne varat otetaan..

Arvoisa kustakeskusporvari, kyllä rahat ansaitaan, ei niitä kukaan muu ottamalla ota kuin kapitalistinen riistäjäporvari. Jos vaivaudut lukemaan juuri kirjoittamani tekstin, niin löydät sieltä vastauksen.

Mielestäni pisa -testien lisäksi pitäisi järjestää testi, joka mittaa koulunsa päättäneiden lukutaidon. Esimerkiksi USA:ssa lukutaidottomien määrä on järkyttävä. Washingtonin asukkaistakin kolmannes mainitaan lukutaidottomiksi. Sen lisäksi 20 prosenttia usalaisista uskoo, että aurinko kiertää maapalloa niin että tällainen on maailmanlaajuisesti kapitalistinen tietämisen taso.

Suomessa tilanne saattaa olla vieläkin pahempi. Erityisesti jotkut tämän palstan kirjoituksista antaa aiheen tähän vahvaan pelkotilaani.

• harmajapantteri kirjoitti:

Hyvä ja asiallinen kirjoitus, kuten sinulta aina. Kun sanon avauksessani, että ”maalta tuntuvat olevan nuo muutamat järkevämmätkin kepulaiset”, tarkoitin lähinnä sinua, Seppo Ilmarista ja keskustaporvaria. Mutta en tarkoita, että olisin samaa mieltä kanssasi monessakaan asiassa. Jaan kyllä paljolti näkemyksesi Juha Sipilästä, mutta en ollenkaan näkemystäsi Paavo Väyrysestä.

Mutta kyllä tuossa Sipilänkin blogikirjoituksessa on paljon utopistista. Toki nykytekniikalla voidaan tehdä paljon rutiinitöitä etätyönä, niin tekee esim. poikapuoleni, ja videokokouksetkin onnistuvat, mutta paljossa edelleen tarvitaan kasvoista kasvoihin kontakteja ja eri tutkimuslaitosten ja vastaavien synergiaetuja, jollaiset ovat kunnolla mahdollisia vain siellä, missä ne laitokset sijaitsevat. Siis yliopistokaupungeissa ja parhaiten täällä Helsingissä. Ei kai tänne muuten kepukaan olisi päämajaansa laittanut.

Tiedän ja ymmärrän, että kepun kannatukselle on tehnyt suurta hallaa sen läheinen yhteys kokoomukseen, käytännössä yhteinen politiikka, mutta en silti yhdy näkemyksiisi porvarien ja kapitalismin kauheudesta. Mutta onhan virkistävää kuulla tuollaistakin siltä taholta, josta minäkin saan alvariinsa kuulla olevani punikki!

(Tuo sinulle vastannut keskustaporvari ei ehkä ole edellä tarkoittamani keskustaporvari, vaikkei hänkään varmaan noita kaikkia näkemyksiäsi jaa, ja ainakin osin aiheellinen on tuo hänen vuodatuksensa. Pidän sitä tarkoittamaani keskustaporvaria varsin fiksuna kaverina, ja ihmettelenkin, miksi hän ei ole rekisteröinyt nikkiään)

Utopiasta vielä jokunen sana. Ihmisten keskittäminen kasoihin suosii tietysti jonkinlaista taloudellista aktiviteettia ainakin jossakin määrin, eritotenkin, jos ajatellaan, että taloudellinen aktiviteetti tarkoittaa lähinnä kaljan kittaamista ja uusien yritysten syntymistä nimenomaan kaljan ympärille.

Sen sijaan perinteinen teollinen toiminta ei kuulu kaupunkien keskustoihin eikä niin ollen edellytä väestön kasaamista muutoin kuin mahdollisesti tehtaiden ympäristöön. Tätä tehdastyötäkin voi tehdä jo etätyönä, koska robotit alkavat olla yleisiä tehtaissakin. Myyntityötä voi tehdä aivan hyvin vaikka Huitsin Nevadassa. Etäisyyden ongelmakin on vain kapitalistisessa päässä, kun ei viitsitä katsoa etäisyyksiäkään muualta kuin yleensä eteläsuomalaisesta perspektiivistä.

Nykyaikainen tuotanto, ohjelmointi ja muu alan työ voidaan aivan hyvin tehdä vaikka keskellä erämaata, kunhan tieto vain saadaan liikkumaan ripeästi. Nykyaikainen tuotanto on myöskin usein projektiluontoista ja se vain kootaan yhteen tietyn tavoitteen saavuttamiseksi. Ei tällainen tuotanto vaadi mitään ehdotonta paikkaa tai aikaakaan toteutuakseen. Se vaatii vain päänupin luovaa toimintaa ja kykyä saada asioita aikaiseksi.

• 9+5
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

Arvoisa kustakeskusporvari, kyllä rahat ansaitaan, ei niitä kukaan muu ottamalla ota kuin kapitalistinen riistäjäporvari. Jos vaivaudut lukemaan juuri kirjoittamani tekstin, niin löydät sieltä vastauksen.

Mielestäni pisa -testien lisäksi pitäisi järjestää testi, joka mittaa koulunsa päättäneiden lukutaidon. Esimerkiksi USA:ssa lukutaidottomien määrä on järkyttävä. Washingtonin asukkaistakin kolmannes mainitaan lukutaidottomiksi. Sen lisäksi 20 prosenttia usalaisista uskoo, että aurinko kiertää maapalloa niin että tällainen on maailmanlaajuisesti kapitalistinen tietämisen taso.

Suomessa tilanne saattaa olla vieläkin pahempi. Erityisesti jotkut tämän palstan kirjoituksista antaa aiheen tähän vahvaan pelkotilaani.

Taas sitä sepitetään omiaan, tyypillistä kommunisteille...

Yhdysvalloissa on PISA 2009 tutkimuksen mukaan oppilailla parempi lukutaito kuin EU:ssa keskimäärin. Esimerkiksi Saksassa, Iso-Britaniassa, Italiassa, Ranskassa, Belgiassa, Venäjällä, Bulgariassa, Romaniassa, Kreikassa, Tsekissä, Liettuassa, Israelissa on oppilailla keskimäärin huonompi lukutaito kuin Yhdysvalloissa.

Yhdysvalloisa on myös aikuisilla parempi luktaito kuin OECD-maissa keskimäärin, kun huomioidaan että Yhdysvaltojen rajojen yli tulee vuosittain lukutaidottomia laittomia siirtolaisia arviolta noin 0,2 - 0,5 miljoonaa (laittomia siirtolaisia yht. noin 1,3milj/vudessa) on jopa pienoinen ihme että lukutaito on niin hyvällä jamalla.

• Keskustaporvari
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

Edelleen et vastannut kysymykseen hyvä Seppo? Millä rahoitetaan hajasijoitus, kun samaan aikaan vientimme leviää, tai siirtyy kilpailukykyisiin maihin. Millä me maksamme hajasijoitusten tuet?

• Osmium 76
        Keskustaporvari kirjoitti:

Olen juuri lukenut pari kirjaa, jotka käsittelevät kunnallispolitiikkaa kuuskytluvun puolestavälistä näihin päiviin asti. Kirjoitta ja on ollut muutaman kunnan, kauppalan ja keupunginjohtajana.
        Niissä hän kertoo kuinka vaikea on saada aivan välttämättömät asiat eteenpäin esimerkiksi kuntaliitosasioissa. 970 asukkaan kunta pitää kiinni itsenäisyydestään. Osa keskustaa vastustaa kaikkea ja kaikin tavoin. Heidän totuutensa saarnamiehet pitävät laumassa kovaa kuria.
        Erään kunnanvaltuuston puheenjohtajaa oma puolue, Keskusta, uhkasi ehdokspaikan menetyksellä, jos hän vielä kannattaa välttämätöntä kuntaliitosta.
        Eräässä toisessa aivan pienessä kunnassa kunnanvaltuuston puheenjohtaja piti kirjaa kunnanhallituksen kokouksissa ja samalla toimi erään suuren teollisuushankkeen saamiseksi kuntaan.
        Hyvin erikoinen järjestelmä totesi kirjoittaja.
        Kun kepulaiset puhuvat lähidemokratiasta, he tarkoittavat että muutaman hengen kepulaisten ydin päättää kaikki asiat ennen valtuustonkokousta. Näissä muutama kepulainen, osa yrittäjiä, muuten ei tule urakoita kunnalta, päättävät KAIKEN.

• Arvoa Oikealle Kapte

Herra Kapteeni veti taas kepupalstan luetuimman avauksen. Kukaan muu ei siihen pysty! Kepu melkein marssii sinun ohjeiden mukaan. Maaseudulle annoit taas syyn elää seuraavaan päivään. Olet inhimillinenkin kepuja kohtaa.

• Kiitos, kiitos!

Ei itsetunnossani ole puutteita muutenkaan, mutta nyt koen olevani jopa entistäkin parempi ihminen!

• Hyvä ihminen...

Kiitos, kiitos!

Ei itsetunnossani ole puutteita muutenkaan, mutta nyt koen olevani jopa entistäkin parempi ihminen!

Niin omasta mielestäsi. Tosiasiassa olet imbesilli, munakarvojaan esittelevä evp aliupseeri reppana...;)

• kotipuutaarhuri

Kiitos, kiitos!

Ei tietenkään, sinä olet tämän palstan herramies ja absoluuttinen johtaja. Nuorempana upseerina toivotan teille hyvää iltaa.. Oma poika kotiutuu heinäkuussa vänrikkinä ja kävi kaikki tarjolla olleet koulut erinomaisilla arvosanoilla, jopa niin, että Rukissa koulutti seuraavia. Mutta ei ole kepulainen ja kun tällä palstalla olevia kepuja näkee/lukee, ei kukaan halua niin alas. Tsemppiä Paloheinään ja tuliaisten maistelua, ette joudu mitään kepulaista skeidaa laittamaan suuhun. Esim Väyrysen tilhiviiniä....

• Osmium 76
        kotipuutaarhuri kirjoitti:

Ei tietenkään, sinä olet tämän palstan herramies ja absoluuttinen johtaja. Nuorempana upseerina toivotan teille hyvää iltaa.. Oma poika kotiutuu heinäkuussa vänrikkinä ja kävi kaikki tarjolla olleet koulut erinomaisilla arvosanoilla, jopa niin, että Rukissa koulutti seuraavia. Mutta ei ole kepulainen ja kun tällä palstalla olevia kepuja näkee/lukee, ei kukaan halua niin alas. Tsemppiä Paloheinään ja tuliaisten maistelua, ette joudu mitään kepulaista skeidaa laittamaan suuhun. Esim Väyrysen tilhiviiniä....

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. Ihmettelen miten tämä upseeri ja herrasmies jaksaa päivästä toiseen tuoda järjenvaloa tänne syvimpään tyhmyyden mustaan aikkoon, kepulaisten keskuuteen.

Eräs kepulaisen rehellisyyden muoto on toisten nimimerkin käyttö. Olen kirjoitanut Osmiumina jo opiskeluajoista lähtien parin syyn takia ja nyt jotkut, ilmeisesti itsensä ylentäneet tollisko-upseerit herjaavat mitä törkeimmin Kapia tätä nimimerkkiä käyttäen.

Totuus, keputotuus, kepuänkyrätotuus ja sitten ylin aste Tolliskototuus... Anneli Oikeus- ja Totuustollisko jne.

• ihmettelen ja paljon

controlsaastan viesti, ei ole yleissivistystä, kouluja käymätön moukka, mistä tämä surkea pikkupaska kertoo kuin oman elämänsä surkeudesta.tämä jatkuva hullun huuto munakarvoista kuvaa mielipuolisen sairaalloista kiinnostusta miehiin.kapin saunakuva,missä mies istuu saunan lauteilla,mitään näyttämättä, on suomalaisen saunan ylistys.vain sairas mieli,mitä tämä sonni, control ynnä muine puskanikkeineen on, näkee muuta.miten helvetissä tämä hullu ei ole laitoshoidossa?.

• Sitä voisi

perustellusti tekstisi perusteella kysyä myös sinulta. Onko hoito jo aloitettu?

• et ole ainoa

Normikepulainen ja sellaisia maaseudulla on paljon. Koetetaan antaa heillekin mahdollisuus elää ja kukkia, tosin rahoitamme sen, mutta ajattele jos ne muuttaisi ihmisten ilmoille. Maksetaan mielummin ja jopa aika paljon.

• Taisinpa tekaista taas bestsellerin! Toivottavasti sellainen tulee myös romaani-trilogiastani, jota pikkuhiljaa muun ohessa kirjoittelen. Koneeni muistissa on jo yli 60 sivua, mutta eihän se ole vielä puoltakaan edes ensimmäisestä osasta. Mutta kyllä se valmistuu, jos vielä muutaman vuoden elää saan. En tosin saa itse siitä kunniaa enkä tuloja, kun se julkaistaan post festum, vasta kuolemani jälkeen. Varmasti sen ostavat myös nuo palstan kepulit, jotka niin innostuneina aina ryntäävät tällaisille lyhyillekin kirjoituksilleni.

Niin on siis tämäkin avaukseni innoittanut mukaan myös niitä, joilla ei ollut kiinnostusta eikä varmaan olisi kykyäkään keskusteluun avaukseni aiheesta, mutta sitäkin enemmän intoa esittämään sitä, mikä heitä kiinnostaa, niillä kyvyillä, joita heillä on. Mutta eihän tämä avaukseni ole riittänyt heidän kanavakseen mieltymystensä esittelyyn, vaan on pitänyt tehdä niistä ihan erillisiä avauksiakin! Mutta ei vain taida helpottaa.

Runsaasti on tullut asiallisiakin vastineita, joista kiitos, ja kaikkiin niihin huomaamiini olen pyrkinyt vastailemaan.

Eiköhän tämä taas riitä tälle illalle, ja ehkä tämä aihekin on jo loppuun käsitelty. Katson kyllä huomenaamulla, onko tullut lisää asiallisia vastineita, ja jos on tullut voin niihin vielä vastailla.

Mutta kun olen lueskellut lisää matkani aikana tulleita lehtiä, eräästä niistä tuli esille aihe, joka sai mieleni hieman kuohahtamaan, jopa niin, että täytyy nukkua yön yli, ennen kuin sitä käsittelen. Eli saatanpa siitä vielä tekaista huomenna uuden avauksen, joka saa jäädä viimeisekseni ennen kepun puoluekokousta. Viikolla on ohjelmassani yhtä ja toista, joten en varmaan täällä juuri visitoi, mutta tuo kepun puoluekokous varmaan antaa aihetta avauksellenikin. Jospa Väyrynen tulisi vastoin odotuksiani valituksi, niin sitten minulla ja monella palstan kepulaisella olisi yhteinen ilonaihe, tosin eri syystä;))

Tällä erää kuitenkin vain

hyvää yötä!

• Voi sinua

"Mutta kun olen lueskellut lisää matkani aikana tulleita lehtiä, eräästä niistä tuli esille aihe, joka sai mieleni hieman kuohahtamaan, jopa niin, että täytyy nukkua yön yli, ennen kuin sitä käsittelen. Eli saatanpa siitä vielä tekaista huomenna uuden avauksen",

Nyt veit kepuleilta yöunet.;=))

• Parempipantteri
        Voi sinua kirjoitti:

"Mutta kun olen lueskellut lisää matkani aikana tulleita lehtiä, eräästä niistä tuli esille aihe, joka sai mieleni hieman kuohahtamaan, jopa niin, että täytyy nukkua yön yli, ennen kuin sitä käsittelen. Eli saatanpa siitä vielä tekaista huomenna uuden avauksen",

Nyt veit kepuleilta yöunet.;=))

Oletkos Sinä toinen huru-ukko Jompen lisäksi vai peräti itse Hänen Korkeutensa.
        Kyllä viiraa pahemman kerran jos todella luulee hänen takiaan yöunien menevän.
        Kylmien kamareiden herra olisi oiva ilmaisu alastomasta vanhuksesta joka luulee itseään ihailtavan.
        Antaisi jonkun ulkopuolisen lukea sekojuttujaan ja menisi peilin eteen.
        Ho Hoo, Ho Hoo, on meitä moneen lähtöön ja vielä lähtemättömiäkin näyttää riittävän.

• Sonnimies, se aito

Oletkos Sinä toinen huru-ukko Jompen lisäksi vai peräti itse Hänen Korkeutensa.
        Kyllä viiraa pahemman kerran jos todella luulee hänen takiaan yöunien menevän.
        Kylmien kamareiden herra olisi oiva ilmaisu alastomasta vanhuksesta joka luulee itseään ihailtavan.
        Antaisi jonkun ulkopuolisen lukea sekojuttujaan ja menisi peilin eteen.
        Ho Hoo, Ho Hoo, on meitä moneen lähtöön ja vielä lähtemättömiäkin näyttää riittävän.

Kyllä minä ainakin valvoin koko yön ja otti raskaasti pattiin. Et sinäkään noin helpolla päässyt. Hoh,hoh,hooooo Kapi tuli palstalle, kun käskin tulla.

• Saittiiri

Hyvä Harmajapantteri!

"Kaupunki kasvattaa, mitä isompi kaupunki, sitä paremmin tuloksin!"

Kiistämättömiä viisauden sanoja.

Missä sivistyksen puutteessa ja ymmärtämättömän ihmisen kateudenkouristuksissa elääkään jonkin pienen kepukunnan tai kylän edustaja. Jo ulkonäkö kertoo, että liian läheltä liian kauan on suvussa menty naimisiin. Luiskat hartiat, greipin kokoinen pää ja ammollan oleva suu, joka ei mene kiinni vasta kun henkilö kuulee sana hammaslääkäri.

Em. tyyppejä tällä palstalla tuntuu olevan paljon.

Mukava lukea kirjoituksiasi. Hyvää jatkoa!

• Sinähän kuvaat

eksaktisti kaksi suurta suomalaista maaseudun Jorma poikaa. Jorma K Korhosen ja Jorma Ollilan.

Toisesta tuli luiskien hartioidensa takia huono työmies ja keskinkertainen aliupseeri. Myöhemmin hänenstä tuli Suomen kuuluisin munakarvojensa esittelijä.

Toisesta taas tuli yksi neljästätoista suomalaisesta sadan miljoonan dollarin omaisuuden omistajasta luiskoista hartioista huolimatta.

Toinen tuli punikkiperheestä ja toinen keskustalaisesta. Arvaa kumpi?

• Viriili hetero..

Jomppe tarvitsisi kyllä jatkoa, nysä on niin lyhyt.Jatkolla ei kuitenkaan ole käyttöä kun jompella ei seiso.
        Jompe pystyy vain kultahampaillan mutustelemaan ukin ryppyisiö pusseja....;)

• Kapi rules ok!

Mitä olet muuten mieltä, Herra Kapteeni, noista Sonnimiehen ennustuksista? Pystytkö nauramatta lukemaan niitä? Presidenttiä pukkaa joka suunnalta, takaovesta, liesituulettimen takaa, pakastimesta jne.. Mutta on sillä mahtava mielikuvitus ja kieltämättä palstan suurin humoristi, tosin tahtomattaan, mutta aina yksi kylähullu pitää olla. Sateesta huolimatta hienoa päivää Herra Kapteenille.

• Pidän sonnimiehen ennustuksista, olen usein toivonut niitä lisää. Kyllä ne naurattavat jo palstalle tullessaan, sitten paljon makeammin kun koittaa aika, jota ennustus koskee.

Kiitoksia hyvän päivän toivotuksista! Eiköhän siitä sellainen tulle, vaikka kovin on koleaa, joskaan juuri nyt ei sada. Pistin palstalle avauksen, josta annoin viestiä jo eilen illalla; pääsevätpä taas kepulireppanat puhumaan munakarvoista; eiköhän tuo sonnimies liene heistä yksi ellei ainoa.

• R.Sevon

Pidän sonnimiehen ennustuksista, olen usein toivonut niitä lisää. Kyllä ne naurattavat jo palstalle tullessaan, sitten paljon makeammin kun koittaa aika, jota ennustus koskee.

Kiitoksia hyvän päivän toivotuksista! Eiköhän siitä sellainen tulle, vaikka kovin on koleaa, joskaan juuri nyt ei sada. Pistin palstalle avauksen, josta annoin viestiä jo eilen illalla; pääsevätpä taas kepulireppanat puhumaan munakarvoista; eiköhän tuo sonnimies liene heistä yksi ellei ainoa.

Minua kiinnostaa vain se, että miksi sinä Jorma laitot kuvan munakarvoistasi palstalle?

• Rikas hetero..

Evp aliupseeri jompen munakarvat ovat yhtä harvinaisia kuin punikkien kannattajat. Ei ole helppoa heikkolahjaisella aliupseeri-reppanalla aamukammalla sukia harvoja karvojaan paloheinän murjussa.....

• Anonyymi

2012 jopa keskusta mainittiin ,mutta ei vuonna 2025.

Oi niitä aikoja!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      54
      7702
    2. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      20
      7354
    3. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      171
      6881
    4. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      53
      6732
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      38
      5728
    6. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      76
      5700
    7. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      101
      5455
    8. Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin

Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m
      Maailman menoa
      24
      3165
    9. Minne haluaisit

päästä kaivattusi kanssa ensimmäiselle yhteiselle matkalle?
      Ikävä
      50
      866
    10. Näytit tosi hyvältä

Myös uudella tyylillä. 😊
      Ikävä
      59
      818
    Aihe