Mitä uskovainen saa tehdä

essut anatooj

Saako uskovainen käyttää ehkäisyä tai tehdä abortin? Saako katsoa telkkaria? saako pukeutua punaiseen väriin? saako uskovainen polttaa tupakkaa vai pannaanko se lankeemuksen piikkiin, saako ottaa viiniä? saako uskovainen yrittäjä pitää ravintolaa (kamalaa, siellähän myydään alkoholia), saako uskovainen olla Alkon myyjä? saako uskovainen lentää lentokoneella esim. Israeliin (eihän Jeesuskaan matkustanut lentokoneessa, junassa, autossa ym.). Jos tulee uskoon pitääkö teeskennellä, saako olla aito vaikka esim. polttaa röökiä vaikka onkin uskossa?

Natanooj essut

48

2856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SIINÄ SULLE!!!

      Tässä haluamasi vastaus: Uskovainen ei saa tehdä MITÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

    • Uskovainen saa

      tehdä hyvää, toki on silti hyvä ymmärtää että Jumala Jeesuksessa on hyvä! Ihminen saa vastaanottaa Jumalan hyvyyttä ja kiittää siitä hyvää Jumalaa ja on hyvä tämä jokaiselle ihmiselle.

      Kannetaan Jeesuksessa hyvää hedelmää ja pannaan kaikki huono huonot asiat omassa elämässämme pois eli tuodaan ne Isälle Jeesuksen nimessä ja pyydetään "muuta Isä elämäni".

    • OttoPetteri

      Se mitä uskovainen saa tehdä, riippuu minkä lahkon jäsen on.
      Toisissa on sallittu lapsenraiskaus ja insesti, toisissa oman tyttären murhaaminen ja vaimon kivittäminen hengiltä. Eräissä porukoissa ihmishengen pelastaminen on ehdottomasti kielletty.
      Kaiken saa tietysti anteeksi, kun rippipömpelissä asiat kertoo ja varmuudeksi "lahjoittaa" rahaa kirkolle tai höpisee polvillaan käskettyä mantraa. Tai osallistuu lastadiolaisten totuuskokouksiin.

      Parasta on olla kokonaan synnitön! Näin ei tarvitse iltaisin miettiä eikä menettää mielenterveyttä kuvitellessaan niitä rangaistuksia, joita lahko lähimmäisenrakkaudesta määrää.
      Eroa lahkosta ja kirkkokunnista - olet synnitön. Niin miä ja miljoonat muut olemme tehneet.

      • .....

        Minä olen rukoillut että yksi ihminen kuolisi tai tulisi muuten voimattomaksi, koska hän kiusaa muita. Ei kai saisi näin tehdä, en vain kestä katsella kaverin kärsimistä.
        Erään toisen psykopaatin puolesta rukoilen että hän tekisi parannuksen, koska mielestäni Jumalan pitäisi korvata hänelle harhaanjohtaminen.
        Ja hän on pohjimmiltaan hyvä mies.


    • olen minä

      Uskovainen saa tehdä ihan mitä haluaa, vai onko joku joka määrää uskovaista? Jos näin on niin silloin uskovainen on antanut oman voimansa itsensä ulkopuolelle toisen hyväksi käytettäväksi.

      • olen minä
        Ei uskovaa kiinosta tehdä mitä haluaa,ettekö tiedä että kenen palvelija on uskova.
        Jeesus on sen palveluskohden,ei tämä maaima enää ole se on kuollut hänen elämässään.
        Jeesuksella on paljon enemmä annetavaa ettemme sitä pysity käsittämään,se ahdistus mikä on se on vain väliaikasita,ijankaikkisuuteen verrattuna.
        Ahdistus mitä se sitten on se on meidän lihassamme miksi koska liha on ainaisessa liitossa synnin kanssa, se ei korjaannu koskaan sen paikka aina ristillä Jeesuksen ruumiissa, koska hän kantoi miedän rikkomuksemme siinä on se syy.
        Lihansta ei koskaan tule vanhurskasta,jopa meni vaikeaksi vaikka elämme täällä lihassa se teot on kuoletettava Jeesuksen ristillä.
        Meissä elää kaksi ihmistä sekä uusi että vanha,he ovat erimieltä aina,uusi ihminen on pyhän hengen alaisena aina joka on syntynyt vedestä ja hengestä.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        olen minä
        Ei uskovaa kiinosta tehdä mitä haluaa,ettekö tiedä että kenen palvelija on uskova.
        Jeesus on sen palveluskohden,ei tämä maaima enää ole se on kuollut hänen elämässään.
        Jeesuksella on paljon enemmä annetavaa ettemme sitä pysity käsittämään,se ahdistus mikä on se on vain väliaikasita,ijankaikkisuuteen verrattuna.
        Ahdistus mitä se sitten on se on meidän lihassamme miksi koska liha on ainaisessa liitossa synnin kanssa, se ei korjaannu koskaan sen paikka aina ristillä Jeesuksen ruumiissa, koska hän kantoi miedän rikkomuksemme siinä on se syy.
        Lihansta ei koskaan tule vanhurskasta,jopa meni vaikeaksi vaikka elämme täällä lihassa se teot on kuoletettava Jeesuksen ristillä.
        Meissä elää kaksi ihmistä sekä uusi että vanha,he ovat erimieltä aina,uusi ihminen on pyhän hengen alaisena aina joka on syntynyt vedestä ja hengestä.

        Jos uskovaa ei kiinnosta tehdä mitä itse haluaa niin mitä uskova sitten haluaa tehdä?
        Tehdä kuten muut haluavat? Mitä järkeä siinä olisi?

        Kyllä lähtökohtaisesti jokaisen ihmisen olisi ihan parasta tehdä kuten itse haluaa eikä kuten toiset haluavat.


      • olen minä kirjoitti:

        Jos uskovaa ei kiinnosta tehdä mitä itse haluaa niin mitä uskova sitten haluaa tehdä?
        Tehdä kuten muut haluavat? Mitä järkeä siinä olisi?

        Kyllä lähtökohtaisesti jokaisen ihmisen olisi ihan parasta tehdä kuten itse haluaa eikä kuten toiset haluavat.

        olen minä
        Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono.Ymmärrätkö tätä vertausta,sellainen on Jeesusen seuraaja tahtoo vain hyvää kanssa ihmisille miksi,koska hän saanut paljon Jeesukselta,totta ihmeessä hän peilaa joka hälle antaa kaiken siis Jeesuskselta.
        Me armosta olemme kaikki erilahjoilla varustetut.
        Niillä möyös palvelemme lähimmäisiämme.Se on sitä rakkautta pyytetöntä,olemme Jeesuksen kaltaisia vaikka olemme vielä lihassa.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        olen minä
        Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono.Ymmärrätkö tätä vertausta,sellainen on Jeesusen seuraaja tahtoo vain hyvää kanssa ihmisille miksi,koska hän saanut paljon Jeesukselta,totta ihmeessä hän peilaa joka hälle antaa kaiken siis Jeesuskselta.
        Me armosta olemme kaikki erilahjoilla varustetut.
        Niillä möyös palvelemme lähimmäisiämme.Se on sitä rakkautta pyytetöntä,olemme Jeesuksen kaltaisia vaikka olemme vielä lihassa.

        Sinä siis näet itsesi ja muut uskovat Jeesuksen kaltaisena täynnä pyyteetöntä rakkautta toisia kohtaan? Millaisina mahdat nähdä ne jotka eivät mielestäsi kuulu sinun mukaasi uskovaisten ryhmään?


      • OttoPetteri
        kuulija1 kirjoitti:

        olen minä
        Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono.Ymmärrätkö tätä vertausta,sellainen on Jeesusen seuraaja tahtoo vain hyvää kanssa ihmisille miksi,koska hän saanut paljon Jeesukselta,totta ihmeessä hän peilaa joka hälle antaa kaiken siis Jeesuskselta.
        Me armosta olemme kaikki erilahjoilla varustetut.
        Niillä möyös palvelemme lähimmäisiämme.Se on sitä rakkautta pyytetöntä,olemme Jeesuksen kaltaisia vaikka olemme vielä lihassa.

        Ai jaaha! Pyyteetöntä rakkautta Jeesuksen nimessä: Insestiä, lapsenraiskausta, tuomitsemista helvettiin, kivityksiä hengiltä, nuorten poikien raiskauksia jne.
        Pyyteetöntä rakkautta ja synnitöntä elämää - jopa lahkojen pappien toimesta!

        Uskotko Sinäkin todella noihin kirjoittamiisi höpötyksiin? Eikös olisi jo aika ryhtyä ajattelemaan ihan itse ja omilla aivoillaan?
        Samalla pääsee eroon orjuuttavasta syntiajattelusta ja muusta aivopesusta.


      • olen minä kirjoitti:

        Sinä siis näet itsesi ja muut uskovat Jeesuksen kaltaisena täynnä pyyteetöntä rakkautta toisia kohtaan? Millaisina mahdat nähdä ne jotka eivät mielestäsi kuulu sinun mukaasi uskovaisten ryhmään?

        olen minä
        Toivoisin kyllä että mahdollisimman olisi muitakin,samallaisessa tilanteessa.
        Siinä on rukousaihetta Jeesus saisi avat mahdollisimman monen ajatuksen.
        Mutta kun hän ei tee väkivaltaa kellekään ei pakota kettään.
        Ei tule elämään väkisin jos ei halua,vaika hän rakastaa kuolemaan saakka,niin kauvan kun elää.
        Sen jälkee muuttu tuomariksi niille jotka ovat kääntäneet selkänsä hänelle.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        olen minä
        Toivoisin kyllä että mahdollisimman olisi muitakin,samallaisessa tilanteessa.
        Siinä on rukousaihetta Jeesus saisi avat mahdollisimman monen ajatuksen.
        Mutta kun hän ei tee väkivaltaa kellekään ei pakota kettään.
        Ei tule elämään väkisin jos ei halua,vaika hän rakastaa kuolemaan saakka,niin kauvan kun elää.
        Sen jälkee muuttu tuomariksi niille jotka ovat kääntäneet selkänsä hänelle.

        En ihan ymmärtänyt mikä kohta kirjoituksestasi vastasi kysymykseeni.

        Olisi hyvin mielenkiintoista kuulla että miten ajattelet niistä jotka eivät ole sinun määritelmäsi mukaan uskovia että millaisia he ovat jos sinun kokemuksesi mukaan sinä ja muut uskovat olette täynnä pyyteetöntä rakkautta.


      • olen minä kirjoitti:

        En ihan ymmärtänyt mikä kohta kirjoituksestasi vastasi kysymykseeni.

        Olisi hyvin mielenkiintoista kuulla että miten ajattelet niistä jotka eivät ole sinun määritelmäsi mukaan uskovia että millaisia he ovat jos sinun kokemuksesi mukaan sinä ja muut uskovat olette täynnä pyyteetöntä rakkautta.

        Olen minä
        En määrittele ketään,uskovaisiksi tai ei uskoviksi,ei kuulu se minun tehtäviini.
        Ainoa mikä kuuluu on sanan pohjalta keskustelemien,kuten Jeesuskin aikoinaan teki kansalaisetn kanssa.
        Hän johtatti kuulijotaa elämän lähteelle,ei oppilas on opetajaansa suurempi.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        Olen minä
        En määrittele ketään,uskovaisiksi tai ei uskoviksi,ei kuulu se minun tehtäviini.
        Ainoa mikä kuuluu on sanan pohjalta keskustelemien,kuten Jeesuskin aikoinaan teki kansalaisetn kanssa.
        Hän johtatti kuulijotaa elämän lähteelle,ei oppilas on opetajaansa suurempi.

        En pyytänytkään määrittelemään ketään uskovaiseksi tai ei uskovaiseksi vaan kertomaan oman kokemuksesi siitä millainen ei uskova on verrattuna uskovaan, koska omassa aikaisemmassa kirjoituksessa tähän asiaan viittasit.

        Tietenkin voi olla että et halua vastata kysymykseen.


      • olen minä kirjoitti:

        En pyytänytkään määrittelemään ketään uskovaiseksi tai ei uskovaiseksi vaan kertomaan oman kokemuksesi siitä millainen ei uskova on verrattuna uskovaan, koska omassa aikaisemmassa kirjoituksessa tähän asiaan viittasit.

        Tietenkin voi olla että et halua vastata kysymykseen.

        Olen minä
        Aivan millaine ei uskova verrattuna uskovaan,uskovalla tyyneys toistenkanssa keskustellen ei hermostu kovin hyvin,siis täysi mielen rauha joka näkyy ympäristössäkin.
        Huomioi kanssa ihmiset säteilee onnelisuutta kute vastavihityt avioparit jos näi ilmaiseisin.
        Ei uskoka korostaa usein itseään,mitähän tehnyt ja niin etdelleen on rauhaton,koska ei ole yhdeydessä Jeesusen rakkauden kanssa.
        Usein sadattelee kun vaikea tilanne tulee eteen.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        Olen minä
        Aivan millaine ei uskova verrattuna uskovaan,uskovalla tyyneys toistenkanssa keskustellen ei hermostu kovin hyvin,siis täysi mielen rauha joka näkyy ympäristössäkin.
        Huomioi kanssa ihmiset säteilee onnelisuutta kute vastavihityt avioparit jos näi ilmaiseisin.
        Ei uskoka korostaa usein itseään,mitähän tehnyt ja niin etdelleen on rauhaton,koska ei ole yhdeydessä Jeesusen rakkauden kanssa.
        Usein sadattelee kun vaikea tilanne tulee eteen.

        Kiitos. Mielenkiintoista on huomata että että nuo kaikki positiiviset ominaisuudet mitä mainitsit minä olen nähnyt myös heissä jotka eivät ole "uskovia" sanan yleisessä merkityksessä tai uskovia lainkaan.


      • olen minä kirjoitti:

        Kiitos. Mielenkiintoista on huomata että että nuo kaikki positiiviset ominaisuudet mitä mainitsit minä olen nähnyt myös heissä jotka eivät ole "uskovia" sanan yleisessä merkityksessä tai uskovia lainkaan.

        Olen minä
        Kyllä se on totta ei uskovat,pystyvät jossain määrin näyttämään kuten uskovatkin.
        Ero on siinä että uskovat tekevät sen ei omasta halustaan vaan Siitä mitä ovat kokeneet anteeksi antona.
        Joka rakastaa paljon on saanut anteeksi paljon,siinä on ero.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        Olen minä
        Kyllä se on totta ei uskovat,pystyvät jossain määrin näyttämään kuten uskovatkin.
        Ero on siinä että uskovat tekevät sen ei omasta halustaan vaan Siitä mitä ovat kokeneet anteeksi antona.
        Joka rakastaa paljon on saanut anteeksi paljon,siinä on ero.

        Näyttämään mitä? Mitä näytetään? Sorry en pysy nyt ihan kärryillä kirjoituksissa.

        Tarkoitatko että uskovat ovat täynnä pyytentöntä rakkautta mutta eivät omasta halustaan? Joku voisi kuvitella että heidät silloin pakotetaan tähän. Miten voi rakastaa ilman omaa halua? Jos ei rakasta omasta halusta niin kuka pakottaa rakastamaan? Voiko rakastaa pakolla ja vielä pyyteettömästi?

        Mielenkiintoista ennen kaikkea.


      • Sivustahuutelija
        olen minä kirjoitti:

        Jos uskovaa ei kiinnosta tehdä mitä itse haluaa niin mitä uskova sitten haluaa tehdä?
        Tehdä kuten muut haluavat? Mitä järkeä siinä olisi?

        Kyllä lähtökohtaisesti jokaisen ihmisen olisi ihan parasta tehdä kuten itse haluaa eikä kuten toiset haluavat.

        Ymmärrät nyt väärin. Usko perustuu vapaaseen tahtoon seurata Jeesusta. Uskovainen ihminen on vakuuttunut siitä että Jeesusta kannattaa seurata ja elää sen mukaan.

        Samalla tavalla joku toinen voi vapaasta tahdostaan päättää että menee kavereiden kanssa puistoon pussikaljalle. Elämä on valintoja. Uskovaisten näkeminen pelkkänä laumana jonka täyttää tahdottomat ihmiset on väärin. Jokaisella on vapaus valita ja Raamattu korostaa tätä.

        Tietty jotkut suljetut lahkot ovat poikkeus mutta niiden Raamatullisuus on yhtä helppo kyseenalaistaa kuin järkevyys.


      • Sivustahuutelija
        OttoPetteri kirjoitti:

        Ai jaaha! Pyyteetöntä rakkautta Jeesuksen nimessä: Insestiä, lapsenraiskausta, tuomitsemista helvettiin, kivityksiä hengiltä, nuorten poikien raiskauksia jne.
        Pyyteetöntä rakkautta ja synnitöntä elämää - jopa lahkojen pappien toimesta!

        Uskotko Sinäkin todella noihin kirjoittamiisi höpötyksiin? Eikös olisi jo aika ryhtyä ajattelemaan ihan itse ja omilla aivoillaan?
        Samalla pääsee eroon orjuuttavasta syntiajattelusta ja muusta aivopesusta.

        "Insestiä, lapsenraiskausta, tuomitsemista helvettiin, kivityksiä hengiltä, nuorten poikien raiskauksia jne."

        No eikös tuollaiset ihmiset toimi Raamatun vastaisesta? Kyllä toimivat.

        Ei kristinuskoa, tai mitään muutakaan uskontoa voi tuomita sen mukaan että mitä sen seuraajiksi itseään väittävät tekevät, vaan että mitä se usko sanoo. Raamattu on selkeä noissa aioissa, se että jotkut uskovat, tai uskovien yhteisöjän jäsenet tekevät tuollaistya ei vaikuta Jumalan luonteeseen mitenkään.

        Uskovat ovat syntisiä ihmisiä siinä missä muutkin. Tai ovat ainakin alttiita samoille asioille.

        Jos haluat tietää Jumalan tahdon ja mitä Jeesuksen seuraaminen on niin lue uutta testamenttia äläkä katso sitä mitä jotkut uskoviksi itseään väittävät ihmiset sanovat ja tekevät.


      • olen minä kirjoitti:

        Näyttämään mitä? Mitä näytetään? Sorry en pysy nyt ihan kärryillä kirjoituksissa.

        Tarkoitatko että uskovat ovat täynnä pyytentöntä rakkautta mutta eivät omasta halustaan? Joku voisi kuvitella että heidät silloin pakotetaan tähän. Miten voi rakastaa ilman omaa halua? Jos ei rakasta omasta halusta niin kuka pakottaa rakastamaan? Voiko rakastaa pakolla ja vielä pyyteettömästi?

        Mielenkiintoista ennen kaikkea.

        Olen minä
        Sitä rakkautta joko on Jeesuksella me heijasta juuri sitä,palkolla ei voi rakastaa.
        Se on luontais etuna jos niin sanoisin,hyvän runsaudesta tuo esille vain hyvää.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        Olen minä
        Sitä rakkautta joko on Jeesuksella me heijasta juuri sitä,palkolla ei voi rakastaa.
        Se on luontais etuna jos niin sanoisin,hyvän runsaudesta tuo esille vain hyvää.

        Rakkaus on kaikissa. Sitä ei omista vain uskovat tai Jeesukseen pelastajana uskovat.

        Rakkaudellisia hetkiä sinulle!


      • olen minä kirjoitti:

        Rakkaus on kaikissa. Sitä ei omista vain uskovat tai Jeesukseen pelastajana uskovat.

        Rakkaudellisia hetkiä sinulle!

        olen minä
        Ei näköjään ymmäretä,se rakkaus mikä Jeesuksella on sitä rakkaustta joka kärsi koko ihmiskunnan puolesta.
        Rakkautta on akapeerakkaus jonka vain Jeesus lahjoitta ihmisen rakkaus on toisen laisata.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        olen minä
        Ei näköjään ymmäretä,se rakkaus mikä Jeesuksella on sitä rakkaustta joka kärsi koko ihmiskunnan puolesta.
        Rakkautta on akapeerakkaus jonka vain Jeesus lahjoitta ihmisen rakkaus on toisen laisata.

        Mitä tuo akapeerakkaus tarkoittaa?

        Aikaisemmin kerroit että uskovat ovat täynnä pyytentöntä rakkautta. Miten se eroaa sitten tästä Jeesuksen rakkaudesta?

        Kyllä on monenlaista rakkautta, josta ei pieni ihminen voi ymmärtää.


      • olen minä kirjoitti:

        Mitä tuo akapeerakkaus tarkoittaa?

        Aikaisemmin kerroit että uskovat ovat täynnä pyytentöntä rakkautta. Miten se eroaa sitten tästä Jeesuksen rakkaudesta?

        Kyllä on monenlaista rakkautta, josta ei pieni ihminen voi ymmärtää.

        olen minä
        Mitä tuo akapeerakkaus tarkoittaa? Täydellistä rakkauta ystäväinsä edestä,kuolla raikainpansa puolesta hän saisi elää. Itsensä uhraaminen Jeesus oli sellainen kun suostui kärsimää kokomaailman synit.
        Ihmisellä sitä ei ole kuin Jeesusken kautta.


      • olen minä
        kuulija1 kirjoitti:

        olen minä
        Mitä tuo akapeerakkaus tarkoittaa? Täydellistä rakkauta ystäväinsä edestä,kuolla raikainpansa puolesta hän saisi elää. Itsensä uhraaminen Jeesus oli sellainen kun suostui kärsimää kokomaailman synit.
        Ihmisellä sitä ei ole kuin Jeesusken kautta.

        Ovatko siis kaikki jotka uhraavat oman elämänsä toisen puolesta todellisia Jeesukseen uskovia itse edes tietämättään tätä? Vai voiko ihminen uhrautua toisen puolesta ilman Jeesusta?


    • Jeesuksen oma

      Minä entinen juoppo, tupakin kyssääjä, jatkuvien lyhyiden seksisuhteiden harrastaja olen nyt aivan eri tilanteessa. Kun tulee uskoon ja Jumala vaikuttaa ihmisessä, niin ei edes halua enää mennä tämmöisiin synteihin,,,En minä ainakaan ja se on Jumalan ansiota, Hänen vaikutustaan minussa. Elämä on kaikin puolin parenpaa ja sisälläni on rauha! Kuitenkin syntiä teen varmasti joka päivä, mutta mielenmuutos jonka Jumala sai aikaan on mahtava! Olen täysin raitis, ollut jo yli kuusi vuotta ja mikä parasta: kun Jumala on ottanut alkoholin ja tupakan himohm pois, niin ei yhtään tee mieli! Olen onnellisesti aviossa eikä minkäänlaiset ulkopuoliset suhteet kiinnosta! Kiitos Jumalalle, Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Vapahtajassamme!

    • Uskovainen saa elää

      vapaana syntikahleista ja sen orjuudesta! Hallelujah! Kiitetään Isää Pojan Jeesuksen nimessä ja Hengessä, hallelujah!

      Uskovainen saa iloita ja riemuita että nimemme on Uhrilampaan elämänkirjassa verensä maksuna synneistä lunastuksesta!

      Eletään täyttä elämää Jeesuksessa ja kiitetään Isää joka tilassa vapautettuina kaikesta synnistä, hallelujah!

      • Järki hoi

        Aloittaja mainitsi abortin luettelossaan , oli uskova tai ei murha on aina murha ,kuten aborttikin on ja aina tuomittava.


      • OttoPetteri

        Minkäkin elän vapaana syntikahleista ja sen orjuudesta.
        Vaikka en kuulu yhteenkään kirkkokuntaan tai lahkoon.

        Vai uskotko Sinäkin lahkon höpinää siitä, että vain uskoonpöllähtänyt ja lahkon määräyksiä totteleva elää hyvää elämää?


      • rippuu mitä lahkoa
        OttoPetteri kirjoitti:

        Minkäkin elän vapaana syntikahleista ja sen orjuudesta.
        Vaikka en kuulu yhteenkään kirkkokuntaan tai lahkoon.

        Vai uskotko Sinäkin lahkon höpinää siitä, että vain uskoonpöllähtänyt ja lahkon määräyksiä totteleva elää hyvää elämää?

        tarkoitat. Ainoastaan Jeesuksen lahko pelastaa!


      • olen minä
        rippuu mitä lahkoa kirjoitti:

        tarkoitat. Ainoastaan Jeesuksen lahko pelastaa!

        Pelastaa mistä?

        Pelastumista omista peloista ja harhoista kyllä.

        Jeesus voi toki auttaa sinua tässä, mutta ei ole ainoa hän tai hänen lahkonsa joka voi auttaa.


      • OttoPetteri
        olen minä kirjoitti:

        Pelastaa mistä?

        Pelastumista omista peloista ja harhoista kyllä.

        Jeesus voi toki auttaa sinua tässä, mutta ei ole ainoa hän tai hänen lahkonsa joka voi auttaa.

        Lahkon oppeihin uskominen pelastaa lahkon keksimästä helvetistä. Niin yksinkertaista se on:
        Tottelemalla lahkon määräyksiä välttää kaikki ne rangaistukset, joilla lahkolaisia pelotellaan. Niitä rangaistuksia ei vain kukaan ole koskaan kokenut eikä nähnyt.


      • Kyllä Jeesus
        OttoPetteri kirjoitti:

        Lahkon oppeihin uskominen pelastaa lahkon keksimästä helvetistä. Niin yksinkertaista se on:
        Tottelemalla lahkon määräyksiä välttää kaikki ne rangaistukset, joilla lahkolaisia pelotellaan. Niitä rangaistuksia ei vain kukaan ole koskaan kokenut eikä nähnyt.

        Herrana tietää täsmälleen mistä puhui ja opetti ja mitkä sanansa on tallennettu Raamattuun ja käännetty ymmärtämistä ja vastaanottamista varten. Ei Herran tarvinnut niitä keksiä eikä tarvitse meidän ihmisten kiittämistä eikä kunnioittamista sinänsä mutta antaa sen hyvän mahdollisuuden ja siunauksen näihin itsessään ja valtakunnassaan anoville nöyrille pyhilleen ja on suurta armoa ja totuutta kaikki tämä hengellisesti tietysti.

        Autuaat kaikki, jotka uskovat Herraa Jeesusta ja sielunsa valtakunnassaan tykönsä saavat armoliitossaan ja vanhurskaudessaan vaeltaa, totisesti. Hallelujah!

        Tietysti luotujen kannattaa Luojaansa kunnioittaa ja myös terveesti pelätä tuomioitaan, mutta evankeliumi on hyvä sanoma ja mahdollisuus vaeltaa hyvässä armoliitossaan ja totuudessaan ilman kadotustuomion pelkoa, totisesti.

        Parempi anoa viisautta kuin tyhmien kanssa vaeltaa ilman sielunsa lunastusta synneistä ja niiden palkasta eli kadotuksesta ja on totta tämä jokaiselle ihmiselle ja sielulleen.

        Jumala tahtoo että kaikki pelastuu, mutta silti ei välttämättä monetkaan ihmiset sitä ymmärrä arvostaa, koska ei ymmärretä sen hyvän evankeliumin ja valtakunnan arvoa ja kutsumykseksen pyhyyden merkitystä itsessään syntiselle ihmiselle. Näin se menee tässä maailmassa, jossa ajalliset helposti ihmisinä arvostamma katoamattomia arvokkaammiksi, mutta johtuu pimeydestä, joka on maailmassa vaikka Jeesuksen hyvä valkeuskin annetaan kaikille nöyrtyville ja vanhurskauttaan ja pyhitystään anoville pyhille ja ihan jokaiselle ilman erotusta, sillä Jeesus on hyvä paimen ja Isä soimaamatta antaa kaikille anoville ihmisille hyvää, totisesti.

        Anotaan kaikkien pyhien puolesta, ja samoin esivallan ja kaikkien ihmisten puolesta, samoin Israelin ja jälkeläisten puolesta, sillä Jumala vie työnsä päätökseen ja tulee olemaan siunauksena keskellä maata kaikille. Toki vastustaja vihaa Jumalan lupausten täyttymistä ja vainoakin on luvassa hävityksen kauhistuksen tullessa ja edeltä on nämä kerrottu ja iloiten saadaan vastaanottaa kuten Mestari Jeesus on opettanut.


      • OttoPetteri
        Kyllä Jeesus kirjoitti:

        Herrana tietää täsmälleen mistä puhui ja opetti ja mitkä sanansa on tallennettu Raamattuun ja käännetty ymmärtämistä ja vastaanottamista varten. Ei Herran tarvinnut niitä keksiä eikä tarvitse meidän ihmisten kiittämistä eikä kunnioittamista sinänsä mutta antaa sen hyvän mahdollisuuden ja siunauksen näihin itsessään ja valtakunnassaan anoville nöyrille pyhilleen ja on suurta armoa ja totuutta kaikki tämä hengellisesti tietysti.

        Autuaat kaikki, jotka uskovat Herraa Jeesusta ja sielunsa valtakunnassaan tykönsä saavat armoliitossaan ja vanhurskaudessaan vaeltaa, totisesti. Hallelujah!

        Tietysti luotujen kannattaa Luojaansa kunnioittaa ja myös terveesti pelätä tuomioitaan, mutta evankeliumi on hyvä sanoma ja mahdollisuus vaeltaa hyvässä armoliitossaan ja totuudessaan ilman kadotustuomion pelkoa, totisesti.

        Parempi anoa viisautta kuin tyhmien kanssa vaeltaa ilman sielunsa lunastusta synneistä ja niiden palkasta eli kadotuksesta ja on totta tämä jokaiselle ihmiselle ja sielulleen.

        Jumala tahtoo että kaikki pelastuu, mutta silti ei välttämättä monetkaan ihmiset sitä ymmärrä arvostaa, koska ei ymmärretä sen hyvän evankeliumin ja valtakunnan arvoa ja kutsumykseksen pyhyyden merkitystä itsessään syntiselle ihmiselle. Näin se menee tässä maailmassa, jossa ajalliset helposti ihmisinä arvostamma katoamattomia arvokkaammiksi, mutta johtuu pimeydestä, joka on maailmassa vaikka Jeesuksen hyvä valkeuskin annetaan kaikille nöyrtyville ja vanhurskauttaan ja pyhitystään anoville pyhille ja ihan jokaiselle ilman erotusta, sillä Jeesus on hyvä paimen ja Isä soimaamatta antaa kaikille anoville ihmisille hyvää, totisesti.

        Anotaan kaikkien pyhien puolesta, ja samoin esivallan ja kaikkien ihmisten puolesta, samoin Israelin ja jälkeläisten puolesta, sillä Jumala vie työnsä päätökseen ja tulee olemaan siunauksena keskellä maata kaikille. Toki vastustaja vihaa Jumalan lupausten täyttymistä ja vainoakin on luvassa hävityksen kauhistuksen tullessa ja edeltä on nämä kerrottu ja iloiten saadaan vastaanottaa kuten Mestari Jeesus on opettanut.

        Ehkä asiat ovat noin - jos uskoo noihin lahkojen höpötyksiin ja kirjoituksiin. Ja vielä kritiikittömästi ja sokeasti.

        >> Jumala tahtoo että kaikki pelastuu...


      • Parasta elämää
        OttoPetteri kirjoitti:

        Ehkä asiat ovat noin - jos uskoo noihin lahkojen höpötyksiin ja kirjoituksiin. Ja vielä kritiikittömästi ja sokeasti.

        >> Jumala tahtoo että kaikki pelastuu...

        on tietysti Jeesuksen kanssa Isässä Jumalassa vaikka näkeekin myös oman kelvottomuuden ilman Jumalan armoa ja hyvyyttä. Kuitenkin tämä on totuutta ja Herra suo hyvää yltäkylläistä elämää eikä mitään noita kiristyksiä eikä pelkoja, paitsi terveessä mielessä kunnioituksen kuten lastenkin on hyvä kunnioittaa vanhempiaan eikä haistatella. Tietysti tarvitsemme Jumalan armoa myös lastenkasvatuksessa ja omassa elämässä, se on selvää ja kiittää voidaan monesta hyvästä ja itseasiassa kaikesta hyvästä, sillä näin se on ihan meidän elämässä. Emme me tänne ole tyhjästä tulleen vaan Jumalan armoa ja totuutta on kaikki hyvä kaikkien ihmisten osalta. Valitettavasti ihmiset voivat rakastaa myös valheita ja huonoa ja näin tehdä syntiä eli Jumalan tahdon vastaista on huonoa. Eletään hyvässä eikä huonossa, on ihan terveellinen oppi ihan kaikessa elämässä.

        Pyhitytään totuudessa niin myös voimme rakastaa Jeesusta, sillä on osoittanut rakkautensa ja suo yltäkylläistä hyvää jokaiselle anovalle ja on hyvää, totisesti.

        Ei olla ihmisten orjia, mutta kunnioitetaan kaikkia ja rakastetaan myös viisaasti kuten Jeesus on opettanut ja esimerkin antanut.


      • Vain Jeesus voi
        olen minä kirjoitti:

        Pelastaa mistä?

        Pelastumista omista peloista ja harhoista kyllä.

        Jeesus voi toki auttaa sinua tässä, mutta ei ole ainoa hän tai hänen lahkonsa joka voi auttaa.

        "olen minä" meidät pelastaa verensä lunastuksella ja antamalla elävää vettä armolahjana anovalle ja myös Pyhän Hengen osallisuuden tässä samassa Jumalan valtakunnassa.

        Tietysti ihmisinä voimme auttaa toisiamme yhdessä ja toisessa ja myös iloita toisten seurasta, mutta lahjavanhurskauden ja pyhityksen vaikuttaa Jeesus anovia ja kunnioittavia ja kiittäviä kohtaan sillä on hyvä ja tahtoo meille hyvää hengellistä paljon suoda, ja omakohtaisesti tämän voimme tahtoessamme kokea.

        Toki maailmassa vaikuttaa myös se Jumalan vastustaja ja meidän lihan huono mielenlaatu voi saada aikaan rakkauden poistumista Jeesusta ja lähimmäisiä kohtaan. Asiat eivät ole yksinkertaisia tässä maailmassa vaikka sinänsä ne ovatkin hyvin mustavalkoisia: Jeesus vastaan Jumalan vastustajan henki elämässämme. Tarvitsemme lapsenkaltaisuutta ja annetaan taivaasta sitä kokiessamme suhteessamme Isään ja tarkoittaa nöyrtymistä totuudelliseen valheiden sijaan.


      • OttoPetteri
        Parasta elämää kirjoitti:

        on tietysti Jeesuksen kanssa Isässä Jumalassa vaikka näkeekin myös oman kelvottomuuden ilman Jumalan armoa ja hyvyyttä. Kuitenkin tämä on totuutta ja Herra suo hyvää yltäkylläistä elämää eikä mitään noita kiristyksiä eikä pelkoja, paitsi terveessä mielessä kunnioituksen kuten lastenkin on hyvä kunnioittaa vanhempiaan eikä haistatella. Tietysti tarvitsemme Jumalan armoa myös lastenkasvatuksessa ja omassa elämässä, se on selvää ja kiittää voidaan monesta hyvästä ja itseasiassa kaikesta hyvästä, sillä näin se on ihan meidän elämässä. Emme me tänne ole tyhjästä tulleen vaan Jumalan armoa ja totuutta on kaikki hyvä kaikkien ihmisten osalta. Valitettavasti ihmiset voivat rakastaa myös valheita ja huonoa ja näin tehdä syntiä eli Jumalan tahdon vastaista on huonoa. Eletään hyvässä eikä huonossa, on ihan terveellinen oppi ihan kaikessa elämässä.

        Pyhitytään totuudessa niin myös voimme rakastaa Jeesusta, sillä on osoittanut rakkautensa ja suo yltäkylläistä hyvää jokaiselle anovalle ja on hyvää, totisesti.

        Ei olla ihmisten orjia, mutta kunnioitetaan kaikkia ja rakastetaan myös viisaasti kuten Jeesus on opettanut ja esimerkin antanut.

        >>...näkeekin myös oman kelvottomuuden...>...kunnioittaa vanhempiaan eikä haistatella....


      • olen minä
        Vain Jeesus voi kirjoitti:

        "olen minä" meidät pelastaa verensä lunastuksella ja antamalla elävää vettä armolahjana anovalle ja myös Pyhän Hengen osallisuuden tässä samassa Jumalan valtakunnassa.

        Tietysti ihmisinä voimme auttaa toisiamme yhdessä ja toisessa ja myös iloita toisten seurasta, mutta lahjavanhurskauden ja pyhityksen vaikuttaa Jeesus anovia ja kunnioittavia ja kiittäviä kohtaan sillä on hyvä ja tahtoo meille hyvää hengellistä paljon suoda, ja omakohtaisesti tämän voimme tahtoessamme kokea.

        Toki maailmassa vaikuttaa myös se Jumalan vastustaja ja meidän lihan huono mielenlaatu voi saada aikaan rakkauden poistumista Jeesusta ja lähimmäisiä kohtaan. Asiat eivät ole yksinkertaisia tässä maailmassa vaikka sinänsä ne ovatkin hyvin mustavalkoisia: Jeesus vastaan Jumalan vastustajan henki elämässämme. Tarvitsemme lapsenkaltaisuutta ja annetaan taivaasta sitä kokiessamme suhteessamme Isään ja tarkoittaa nöyrtymistä totuudelliseen valheiden sijaan.

        Mistä sinun tulee pelastua, jotta tarvitset siihen itsesi ulkopuolisen pelastajan?

        Jeesus varmasti antaa vaikka mitä hyvää, mutta ensin tulee uskoa omaan kadotukseen, jotta tarvitsee uskoa pelastuksen tarpeellisuuteen.

        Hyvää kyllä saa ilmankin että tarvitsee uskoa omaan kadotukseen. Ja vielä parempaa on luvassa kun uskaltaa jättää pelot, joita myös totuuksina on meille opetettu. Tämä on todellista henkistä kasvua vapauteen ja sen muistamiseen keitä todella olemme.


      • rakastetaan
        olen minä kirjoitti:

        Mistä sinun tulee pelastua, jotta tarvitset siihen itsesi ulkopuolisen pelastajan?

        Jeesus varmasti antaa vaikka mitä hyvää, mutta ensin tulee uskoa omaan kadotukseen, jotta tarvitsee uskoa pelastuksen tarpeellisuuteen.

        Hyvää kyllä saa ilmankin että tarvitsee uskoa omaan kadotukseen. Ja vielä parempaa on luvassa kun uskaltaa jättää pelot, joita myös totuuksina on meille opetettu. Tämä on todellista henkistä kasvua vapauteen ja sen muistamiseen keitä todella olemme.

        totuutta Jumalassa ja Jeesuksessa ja Hengessä. Tarvitsemme pyhityksen.


      • olen minä
        rakastetaan kirjoitti:

        totuutta Jumalassa ja Jeesuksessa ja Hengessä. Tarvitsemme pyhityksen.

        Me olemme jo pyhiä. Tarvitsee vain muistaa tämä puoli itsestään ja alkaa toteuttaa pyhyyttä itsessään. Tällöin pyhyys voidaan kokea syvemmin ja syvemmin jokainen omalla tyylillään.


    • Sivustahuutelija

      Kaikkea saa tehdä, kaikki ei ole kuitenkaan hyväksi meille. Näin Raamattu sanoo.

      Ei Jumala tuomitse tekojen perusteella. Mutta jos ihminen etsii Jumalaa koko sydämestään niin myös teot alkavat näyttämään siltä.

      Eli uskossa elämistä ei ole oikein lähestyä "mitä saa ja mitä ei saa" näkökulmasta. Uskossa ihminen kasvaa ja Jumala muovaa ihmistä sillä tiellä.

      Uskovaisen ei pidä teeskennellä. Synti on osa ihmisen luonnetta, eikä me uskovaiset olla poikkeuksia. Tupakan polttaminen tai viinin juominen eivät ole ratkaisevia asioita, mutta ainakin tupakka nyt on aika turhaa. Vaikka itsekkin siitä vasta pääsemässä eroon. Viini taas on hyvää, juopumisen järkevyyden taas voi jokainen punnita itse..

      Alkossa työskentely ei ole mikään pahe, joi Jeesiskin viiniä eikä Raamatussa taideta mainita yhtäkään juhlaa jossa ei viiniä juotaisi. Kohtuus kuitenkin on järkevää, uskonnosta riippumattakin.


      Jeesus ei matkustanut lentokoneella koska silloin ei sellaista ollut..? veikkaisin että se on se syy..


      Lähestyt nyt uskoa nyt juuti sellaisesta näkökulmasta joka on erittäin yleinen mutta väärä. Väärä sillä perusteella ettei tuollaista käsitystä tule Raamatusta. Usko ei ole mitään "saan tehdä tätä mutten saa tehdä tätä" elämää. Se on täyttä elämää jossa ihminen voi vapaasti valita mitä tekee. Jos vapaasta tahdostaan seuraa Jeesusta (eikä sitä muiden tahdosta voikaan tehdä) niin silloin toki ihminen haluaa myös toimia Jumalan tahdon mukaisesti. Eivät yksittäiset teot ole Jumalalle se tuomion peruste, vaan ihmisen sydän. Me ihmiset näemme vain ulkokuoren, siksi me emme voi ketään tuomita. Jumala näkee sydämet, siksi vain hänellä on tarvittava tieto hallussaan meistä jotta voisi olla oikeudenmukainen kaikkia kohtaan.

    • notw

      Minun tietääkseni uskovainen saa käyttää ehkäisyä mutta aborttia ei saa tehdä. Telkkaria saa katsoa. Raamatussa itsessäänkin sanotaan että älä huolehdi siitä mihin pukeudut, eli kyllä punaiseen saa huoletta pukeutua. Tupakan poltosta en tiedä mutta maalaisjärkikin sanoo ettei se hyväksi ole. Viiniä ei humalahakuisesti juoda eikä siitä saa humaltua, eli jos ei tiedä mikä nousee päähän niin kannattaa jättää juomiset kokonaan. Kyllä uskovainen saa pitää ravintolaa. Ja kyllä uskovainen saa olla alkon myyjä. Kyllä uskovainen saa matkustaa lentokoneessa. Aito nimenomaan pitää olla, mutta en ymmärrä millä tavalla tupakan poltto edustaa aitoutta.
      Lakkaa olemasta kyyninen ja anna ihmisten uskoa siihen mihin uskoo. Ei se sinua satuta.

    • 428

      Uskovainen saa tehdä mitä tahansa,sillä jeesus antaa kaikki synnit anteeksi.Tämänkaltainen hauskuus on tullut opittua uskovaisten elämää katselleena.

    • 12____13

      Periaatteessa Jeesuksen opetuslapselle kaikki on sallittua, koska Jeesuksen opetuslapsella on oikea ymmärrys, eikä hän halua tehdä haitallisia asioita.

      "Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12

      "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23

      Kun ihminen rakastaa Jumalaa, kuten Jeesuksen opetuslapsi, hän haluaa toimia jumalan tahdon mukaan ja rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä, vapaasti, koska ymmärtää sen olevan hyvä.

      "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;"
      Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3

    • Saan lukea Raamattua, olla päihteistä vapaa, peloista vapaa. Saan iloita totuudesta, nähdä maailman toisin silmin. Olen vapaa vihasta ja kateudesta. Saan rakastaa lähimmäisiäni niin kuin itseäni ja eheytyä Pyhän Hengen kautta. En kaipaa maallisia syntejä elämääni.

    • Anonyymi

      No, mutta siitä uskoon tulostahan se vasta stressi alkaa. Koko ajan pitäisi rukoilla ja olla huolissaan uskomattomien sukulaisten ja muittenkin sielujen pelastumisesta. Työssäkin pitäisi käydä ja perhettä hoitaa. Seurakunnassakin pitäisi olla aktiivinen ja olla kaduilla jakamassa traktaatteja. Eli sinun pitää olla jatkuvasti suorittamassa jotain että kelpaat Jumalalle - siis pelkkä usko ei riitä.

    • Anonyymi

      Raamattu sanoo:

      "Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12

      "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23

      Jeesuksen opetuslapsen tulisi olla vanhurskas. Vanhurskas ihminen ymmärtää mikä on oikein ja hyvä ja siksi haluaa toimia sen mukaisesti.

      Yleisesti on hyvä sääntö esim se, tee toiselle niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Jso haluat abortoida, sinut saa myös abortoida.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe