Suvivirsi

öö

Miksi koulun viimeisenä päivänä ei laulettu suvivirttä?
Miten on muissa Vuosaaren kouluissa?

252

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .ateisti.

Hienoa jos noin oli! Toivottavasti muissakin koulussa on jätetty nää hihhuloinnit ihan vaan kotioloissa harrastettaviksi.

• Anonyymi00041

Kaikki uskon to pois.Mitä sitten Laulut ehkä rokkia. tai jatzia.Muistetaan talvisota oli rankkaa aikaa suomi tappiolla.Presitentti pyysi suomen kansaa rukoilemaan suomen puolesta.Ylivoima oli Suomen miehet viimeisillä voimilla yli voimaa vastaan taisteli.Hävittiin mutta paljon säästyi.Ehkä talvisodan henkeä tarvitaan Miehet varjeli rajat.Naiset kutoi lapasia sukkia.Rankkaa oli.Näkkileipää naiset leipo yötä päivää Uunit oli käytössä Isät taisteli meille vapaan isänmaan.Olen saanut elää rauhan aikaa.

• Anonyymi00089

Suomi ottanu paljon maahanmuutajia.Veron maksajien rasitteeksi.Samoin suomea ajetaan ales ihan suomalaisten toimestaKitkeriä suomalaisia on paljon.Tämä yksi isä haluaa ihan julkisuutta.Elää suomessa saa edut jotka hakee,Ne on hänen olikeus.Tulee aika kun puhtaasta vedestä on pulaa.Meillä on puhtaat vedet.Niistä tulee julmaa tappelua.Olen suomalainen.

• Anonyymi00153

Hihulitko pois.Ateistit tilalle.Kaikki laulut pois kouluista.Koulupakko pois.Rikostelu kunniaan.Isät taisteleen lastenlauluista.Äidit taistelee leivästä.Olisiko näin hyvä.Ei loe ole hihuloinnista kyse Vaan suomalaisesta laulusta perinteestä Suomessa laulettiin lapsille paljonMinäkin kaltoin kohdeltu lapsi nukuin kun lastenkodin täti lauloi tule -----ja siunaa lasta.Siihen oli kaltoin kohdellun lapsen turvallista nukkua.Suomalaiset laulaa lapsilleen.Nyt meillä on liian hyvä sossu.

• Anonyymi00171

Minä muistan suvivirren lauloin osasin laulaa.Äidin ompelema mekko rusetti hiuksissa.Polvisukat Lainut kengät jalassa.En muista olisiko jäänyt traumoja.Suvivirren lauloin.Sitä laulettiin kotimme juhlissa.

• Anonyymi00190

Minä muista eräs äiti sanoi.Ammatti kouluun menee ne jotka ei pärjää lukoissa.Poikani kävi ammatti koulun on siitä lahtien ollut työelämässä.Tämä äidin lapsi ei pärjännyt lukiossa.Olisi varmaan tarvinnut lisä opetusta.Kaltevalla tiellä kulki,

• Anonyymi00205

Suvivirsi ei ole hihhulointia Minäkin nuorena olin mielipiteissäni ehdoton.Ihan turhaa.

• Anonyymi00233
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Kaikki uskon to pois.Mitä sitten Laulut ehkä rokkia. tai jatzia.Muistetaan talvisota oli rankkaa aikaa suomi tappiolla.Presitentti pyysi suomen kansaa rukoilemaan suomen puolesta.Ylivoima oli Suomen miehet viimeisillä voimilla yli voimaa vastaan taisteli.Hävittiin mutta paljon säästyi.Ehkä talvisodan henkeä tarvitaan Miehet varjeli rajat.Naiset kutoi lapasia sukkia.Rankkaa oli.Näkkileipää naiset leipo yötä päivää Uunit oli käytössä Isät taisteli meille vapaan isänmaan.Olen saanut elää rauhan aikaa.

Neuvostoliitossa yritettiin sitä, mutta maa kaatui.

• Anonyymi00237

Suvi virsi en voi suomalaisena sanoa hihhuloinniniksi.Sexsi laulut tilalle ne aikuisetkin hyväksyy.

• Anonyymi00238
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Älä ikinä kuvittele ihmiset saanu niin paljon tekemättä mitään.Paitsi haukkuvat muita.En usko että suomi pärjää näille maahan muuttajille.

• Anonyymi00252

Suomessa osataan laulaa.Hihhuloinnit ei kuulu suomalaisiin.Olemme totisia rehellisiä emme rieku Ehkä ilmainen koulu ei sovi suomeen.Kotikoulu kunniaan.Lapset töihin osaavat hoitaa kasvimaita lapsia valvovat aikuiset opstaa.Tehtaissa osaavat tehdä hanttihommia.Koulupakko pois.Työt tilalle,

• Anonyymi00267
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ehdotan koulun päättäjäisiin Erikan Ich komme ja joulujuhlaan Isojen poikien- lauluista vaikka Litisevä vittu. Olisko se Ojala sitten tyytyväinen. Toivottavasti se lapsia kiusataan koulussa.

• Suomi on Suomalaiste

Niin se monessa muussakin koulussa...
      Suvivirsi on traditio ja kevään kohokohta ja vuosikymmenten takaa muistan ne hetket ja sen laulun tunnelmineen vaikka en kirkkoon kuulu niin se suvivirsi olisi ehdottomasti pitänyt säilyttää!
      Vaan kun se on rasismia maahanmuuttaja pakolaisiamme kohtaan...????!!!!
      Mamut kohtelee meitä Suomalaisia rasistisesti ja saa nähdä koska Suomen kansa saa tarpeekseen ja räjähtää tosi toimiin vääyyksiä vastaan!

• .ateisti.

Ja te jotka markkinoitta uskonto-huuhaata jonain suomalaisena perinteenä (jota se ei todellakaan ole, kristinusko on täydellistä tuontikamaa), niin käykää uskonsotanne islamia vastaan ihan yksinänne. Turha vetää mitään suomalaisuutta siihen mukaan, p*rkeleen jeesustelijat.

• Anonyymi00022

Ottamatta nyt tämän asian tiimoilta, mitä se sitten tarkoittaakaan, kantaa suviin, niin senverran on kuitenkin sanottava että. Eurooppaan aluksi kumarrellen (varsinkin suomessa) kutsutun ja myöhemmin tumput suorana todetun (sisäministeri Orpo 2015) maahanmuuttotulvan patoamiseen joudutaan väistämättä. Englanti Ranska ja Ruotsi joutuvat jossain vaiheessa sisällissodan kaltaiseen konfliktiin oman kulttuurinsa puolesta. Ja pieni Suomi pinnii perässä sokeana samaan suuntaan.

• Anonyymi00053

Me suomalaisetIki menetämme kaiken.Vanhakansa kertoi.Kun on hyvinti sitten suomi ajetaan ales.Suomen laki on jäänne.Sitä ei ole enää Naiset raiskataan miehet ammutaan.lapset tapetaan,Talvisodan henkeä ei enää ole.Ymmärtäkää meillä on järviä puhdasta vettä.Se viedään.Siitä tapellaan puhtaasta vedestä.Iki hongat humisee vielä.

• Anonyymi00065
        .ateisti. kirjoitti:

Ja te jotka markkinoitta uskonto-huuhaata jonain suomalaisena perinteenä (jota se ei todellakaan ole, kristinusko on täydellistä tuontikamaa), niin käykää uskonsotanne islamia vastaan ihan yksinänne. Turha vetää mitään suomalaisuutta siihen mukaan, p*rkeleen jeesustelijat.

Olen nainen En perkeleen jeesustelija.Lastenkodin kasvatti.Me nukuttiin isossa huoneessa paljon sänkyjä.Iltalaulu Maan korvessa kulkevi lapsosentie.Turvallinen laulu.Siihen oli kaltoin kohdeltu lapsen turvallista nukkua.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Me suomalaisetIki menetämme kaiken.Vanhakansa kertoi.Kun on hyvinti sitten suomi ajetaan ales.Suomen laki on jäänne.Sitä ei ole enää Naiset raiskataan miehet ammutaan.lapset tapetaan,Talvisodan henkeä ei enää ole.Ymmärtäkää meillä on järviä puhdasta vettä.Se viedään.Siitä tapellaan puhtaasta vedestä.Iki hongat humisee vielä.

Puhdasta vettä sitä eiriitä kaikille.Vaikka asumme tuhansien järvien maassa

• Anonyymi00100

Niin kaun kun laurin isän kaltaisia on meidät tapetaan.Ei mamut kohtele niille pärjätään Vaan suomalaiset nuo jotka halveksii meitä.Ne on hurjia.

• Anonyymi00154
        .ateisti. kirjoitti:

Minä olen nainen ihan suomalainen.Suomessa on liian hyvä sossu.Lapset opetaan vaatimaan ja vaatimaan Olen elänny hyvän elämän omasta mielestäni.Työ vuosia paljon 10-vuotiaasta aloitin.Lapsenlikkana kesät kasvimailla kartanon pelloilla.Monet vesiämärit kannoin kouluaikana omasta tahdosta kahdelle vanhukselle.En palkan takia.Eikä he maksanu.Vaan vuosien päästä.Perin heidät.Jokus palkka tulee viivellä.Vielä jos kuulen tai näen pulasssa olevan autan.Rahaa en anna.

• Anonyymi00172
        .ateisti. kirjoitti:

Älä minua hauku en minäkään sinua saat uskoa ihan vapaasti mihin haluat niin tee minäkin

• Anonyymi00173
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Olen nainen En perkeleen jeesustelija.Lastenkodin kasvatti.Me nukuttiin isossa huoneessa paljon sänkyjä.Iltalaulu Maan korvessa kulkevi lapsosentie.Turvallinen laulu.Siihen oli kaltoin kohdeltu lapsen turvallista nukkua.

Uskonsotaa ei käydä vaan puhtaasta vedestä.Mitähän putkia vedenalla on.

• Anonyymi00191
        .ateisti. kirjoitti:

En ole jeesustelija.Olen vaan nainen huolehtinu miehestä lapsista ilman tukia.Voin sanoa hyvän elämän elänyt ainoa tuki oli lapsilisä.Mieheni toi rentukoita laitto maljaan.Huolehti lapset kerran olin sairaana mies työ kauenpana.Sanoi jää kotiin.Halusin kyllä rahaa tarvittiin.Hän soitti nuoruuden ystävälleni jos mahdollista hoitaan minua.Minä rakastan tuota jurrikkaa toivon että saamme hyviä vuosi.Ja vielä hän on ihan suomalainen.

• Anonyymi00206
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Makea vesi loppuu suomesta viimeiseksi.Sitten verinen sota vasta alkaa.Se alkaa puhtaasta vedestä.

• Anonyymi00225
        .ateisti. kirjoitti:

En ole jeesustelija.Olen äiti suomalainen.Lapseni elätin rahaa vähän.Leskeneläke pieni.Muita etuja ei ollut.Lauloin lapsilleni paljon.Sininen uni se oli iltalaulu.Lapseni kiittivät ruuasta.kun olivat syöneet. Niin tein minä ja mieheni opetti ennen kuolemaansa ruokarukousen.Vielä kerran usko antoi voimaa arkeen ruokakomerossa pussin pohjalla ryynejä.Ei niistä riittänyt kaikille.Kyyneleet tulivat Jeesus auta millä ruokin lapseni.Naapurissa asui vanha nainen jolle lapset kantoi vedet ja puut lumityöt tekivät.Tuli käymmään toi ryynejä ihan voi paketin voi oli voipaperissa.Kiitin häntä.

• jaa viituut

Vaikka suvi virsi on "virsi", niin rasismilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Rasismi on sana, jolle on määritys ja se on päättäjiltä unohtunut.. Suvi virsi on perinne ja kuuluu KULTTUURIIN.

Vaikka suomessa on uskonnon vapus, niin ei se tarkota, et perinteet heitetään romukoppaan, kun tänne saapuu ryhmä, joka silpoo sukuelimet ja pitää sitä kulttuurina. LAKI on kaikille sama ja uskonto joustaa, ei toisinpäin.

Pitää taas muistuttaa, et USKONTO on vallan väline ja sen "nimissä" on tapettu mailmassa ihmisiä eniten. Nytkin näillä niin ihanilla kilteillä rauhaa rakastavilla uskovaisilla on menossa SOTA, jossa tapetaan surutta ihmisiä. Sama toistuu uudellee, jossakin naapuri uskovais maassa ja se RAUHA on vain utopia. SUVI virttä pitäs laulaa siellä ja olla hetki tappamatta. Muutenkin naa muusilimimi päät on jotekin kumman fanaattisia, kun toisen tappaminen, kostona on heille arkea.

• .ateisti.

Suvivirsi kuuluu kristittyyn kulttuuriin, tai oikeamminkin uskontoon. Sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä suomalaisen kulttuurin kanssa.

Mutta sitähän te hihhulit ette suostu ymmärtämään. Kun kerran te uskotte jeesukseen ja varmaan mihin tahansa muihinkin mielikuvitusolentoihin, niin muidenkin pitäisi. Ja muiden pitäisi vielä ylistää sitä jonain omaan kulttuuriin kuuluvana osasena. Hah-hah, sanon mä.

• Anonyymi00034
        .ateisti. kirjoitti:

Suvivirsi kuuluu kristittyyn kulttuuriin, tai oikeamminkin uskontoon. Sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä suomalaisen kulttuurin kanssa.

Mutta sitähän te hihhulit ette suostu ymmärtämään. Kun kerran te uskotte jeesukseen ja varmaan mihin tahansa muihinkin mielikuvitusolentoihin, niin muidenkin pitäisi. Ja muiden pitäisi vielä ylistää sitä jonain omaan kulttuuriin kuuluvana osasena. Hah-hah, sanon mä.

Miten islam-hihhulit?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Miten islam-hihhulit?

Just! Pitää olka rukoushuoneet ja aikaa työaikana pyllistellä mekkaan! Samat tauot muillekin työntekijölle!

• Anonyymi00066
        .ateisti. kirjoitti:

Jeesukseen ei ole pakko uskoa.Eikä saatanaankaan.Usko on ihmisen oma ratkaisu.Ateistit ei usko se on heidän oikeus.Kristityt uskovat se onheidän oikeus.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Just! Pitää olka rukoushuoneet ja aikaa työaikana pyllistellä mekkaan! Samat tauot muillekin työntekijölle!

Suomalaisiila on säännöt niitä noudatetaan.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Jeesukseen ei ole pakko uskoa.Eikä saatanaankaan.Usko on ihmisen oma ratkaisu.Ateistit ei usko se on heidän oikeus.Kristityt uskovat se onheidän oikeus.

Ateisti enisimäsinä vaatmassa pyhät joulut juhannukset pääsiäiset vapaaksi.Eihän ne edes pidä joulua muista pyhistä.

• Anonyymi00108
        .ateisti. kirjoitti:

Kenenkää ei pidä ylistää pakosta seon suomessa vapaaehtoista.Minä usko jeesukseen.Sitten kun tulee aika Uskot vai kiellät uskosi.Tämä uskovaisilla on edessä.Valinta on edessä.Tällä hetkellä en kiellä uskoani.Kun on tilanne kidutuksesta tai läheisesi surmataan.Pysynkö lujana.Uskovaisille ei ole luvattu helppoa elämää.Vanhemmat uskovat ohjeisti.opetelkaa raamatun lause ulkoa,Minä opettelin kahdeksannen käskyn.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Miten islam-hihhulit?

Ateistihihhulit ovat myös hihhuleita,kun vaativat muitakin ateistiksi.

• Anonyymi00155

Tämä isähän suomalainen.Näin olen ymmärtänyt.Minulla on ollu työparina musliminaisia.Naiset ahkeria hyviä työn tekijöitä.Miehiä en ole nähny töissä.Torin kulmilla kyllä.Meillä on hyvä sossu.Laurin isä on mies joka päättää asiat ei kuuntele muita.Mietin miksi hän on suomessaTai laita poikaansa kotiopetukseen,Minunkin isä oli sotien kovan koulun käynyt.Kouluun hän meitä patisti ei moittinu opettajia kuunteli kyllä mitä mieltä olimme.Niin teki isät jotka taisteli meille vapaan isänmaan.

• Anonyymi00156
        .ateisti. kirjoitti:

Minä en pakota sinua uskomaan en jeesukseen.Suomessa on asiat hyvin.Siis usko on ihan vapaaehtoista,Toivon että sinä pystyt puolustamaan puhtaita järviämme.Kun vedestä tulee pula.Minä lapsena lastenkodissa kasvaneena rukoilin.Rukoilen vieläkin.Se on minun aseeni.

• Anonyymi00174
        .ateisti. kirjoitti:

Sinun ei pidä ylistää naura vaan se on sinun oikeus.Minulla oikeus on myösMinä ymmärrän jossain vaiheessa makea vesi loppuu.Suomessa on Makesta vedestä taistelaan.Siitä on kyse.E i uskonnosta.Suomi ontuhansien järvien maa.Ota selville.

• Anonyymi00192
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Ei näistä tartte riidellä.Ollaan lempeästi eri mieltä.

• Anonyymi00207
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Ateisti enisimäsinä vaatmassa pyhät joulut juhannukset pääsiäiset vapaaksi.Eihän ne edes pidä joulua muista pyhistä.

Mutta palkalliset vapaapäivät haluaa.

• Anonyymi00208
        Anonyymi00207 kirjoitti:

Mutta palkalliset vapaapäivät haluaa.

Hölmöhän on jos ei etuja halua.Minkä etten ei ole tenyt mitään.

• Anonyymi00226
        .ateisti. kirjoitti:

Hah-kerron sinulle.Olet saanu elää hyvän elämän uskoisin ilman huolia.Lapsuuteni oli hyvää ilman jokapäivästä ruokaa.Tuo isä kovan elämän käyny.Siellä juoksuhaudoissa tykien jylistessä.Kirjoitti vaimolleen ohjeita Siemen viljat piti säästää kylvöön.Näitä kirjeitä luemme sukujuhlissa.Sen jälkeen laulamme suvivirren.Juhlat jatkkuu.

• Anonyymi00227
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Islam verinen usko.Nauti siitä.

• Anonyymi00239
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Miten islam-hihhulit?

Ne tulee ihan varmasti.Kun makea vesi loppuu.Vedestä tapellaan.Ei ole miehia jotka puolustaa.Suomen miehet hoiti evakot turvaan.Ne miehet jotka haavoittuivat lievästi.Jalat paketissa silmäpuolia.Ne hoiti naiset lapset turvaan,Naiset hoiti evakko matkalla ruuat jos oli.Näistä on tietoa.

• Anonyymi00240
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Suomalaiset osaa pitää puolensa.

• Anonyymi00241
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Ne vaatii sen takia.Noista pyhä korvaukset saa.

• Anonyymi00242
        Anonyymi00240 kirjoitti:

Suomalaiset osaa pitää puolensa.

Valtavaa ylivoimaa vastaa.Äläa jattele ei maahan tulleet auta meitä rahat haluaa Puhtaan veden.Suomalaiset ei pärjää ylivoimaa vastaan,Talvisota oli eriaikaan.Silloin lapset kääri sidetarpeita jokainen teki mihin pystyi.Motti talkoot pitivät.Pienten lasten äidit olivat velvoitettu motti metsään.Monella äidillä lapsi syliin sidottu toinen repussa.Silloin ei valitettu.vainolaisia pelättiin.Osattiin pitää puolensa lapset olivat lujilla samoin naiset.

• Anonyymi00251
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Ateistihihhulit ovat myös hihhuleita,kun vaativat muitakin ateistiksi.

Eihän välttämättä ole kieltäytyjä,vaikka ei joka mutkassa pääpunaisena siintä mölisekkään.

• okkigaam

Suvivirsi ei ole uskonnollinen juttu, se on luonnon ylistämistä Lue sanat uudestaan niin sen huomaat.
      Suviivirsi kertoo kesän alkamisesta, luonnon puhkeamisesta kukoistukseen. Minkä takia antaisin mamujen viedä minulta tämänkin ilon. Hehän rajoittavat omassa maassani omaa elämääni niin monin huonoin tavoin.
      Pidetään erillään uskonto ja kansankulttuuri. Vaikka laulu on ruotsalaista lkuperää, niin sen toko aikaan olimme osa ruotsia.
      Epävarmat yksilöt pelkäävät viatonta laulua. Pelätkää ja arvostelkaa niitä oikeita elämän esteitä.

Tv:sta tuli tuo narikkatorin kirkon vihkiminen siinä tuli molemmat lempparini. "kuule isä taivaan" joka on etelä - afrikan alkuperäiskansalaisille sama kun meille finlandia. Suvivirsi soi ja laulettiin niin kirjakielellä kun stadin slangilla.
      maagikko

• luolakarhu

Ovatko kaikki jotka ovat valmiita kieltämään Suvivirren kevätjuhlassa, myös valmiita luopumaan joulu- loppiais ja pääsiäisvapaista, nehän on Uskonnollisia vapaita.

• Anonyymi00024

Ei Suomessa ole mitään uskonnollisia vapaita. Monet työpaikat pyörivät pyhät arjet samaan
        tahtiin. Raamattu ei määrää Suomessa vapaapäivistä , vaan ne on neuvoteltu työnantajien ja työntekijöiden kesken.
        Virsien veisaaminen koulun tapahtumissa on uskonnon pakkosyöttöä. Se on hyvä kieltää.
        Kotioloissaan jokainen saa laulaa virsiä niin paljon kuin jaksaa , kunhan ei tee sitä naapureita häiritsevästi. Laulamalla suvivirren vaikka parikymmentä kertaa perä jälkeen pääsee varmasti
        kesän tunnelmaan.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ei Suomessa ole mitään uskonnollisia vapaita. Monet työpaikat pyörivät pyhät arjet samaan
        tahtiin. Raamattu ei määrää Suomessa vapaapäivistä , vaan ne on neuvoteltu työnantajien ja työntekijöiden kesken.
        Virsien veisaaminen koulun tapahtumissa on uskonnon pakkosyöttöä. Se on hyvä kieltää.
        Kotioloissaan jokainen saa laulaa virsiä niin paljon kuin jaksaa , kunhan ei tee sitä naapureita häiritsevästi. Laulamalla suvivirren vaikka parikymmentä kertaa perä jälkeen pääsee varmasti
        kesän tunnelmaan.

Jos on juhlapyhinä töissä se korvataan

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Niin korvataan myös arkena ja viikonloppuna tehty työ. Palkkaa maksetaan työehtosopimuksen mukaan eikä Raamatun mukaan.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Juhlapyhät on palkalisia vapaita.Työssä käyvät saavat ylityö korvaukset.Muistan kun Juhlapyhinä haluttiin olla töissä olin työelämässä.Pomoni oli reilu.Vapaat jaettiin oikein.Oli niitä luusereita jotka halusivat kaiken.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Niin korvataan myös arkena ja viikonloppuna tehty työ. Palkkaa maksetaan työehtosopimuksen mukaan eikä Raamatun mukaan.

Olet oikeassa.Olen sitä mieltä edut on jonkun selkänahasta hiottu.Ei ne ilmateeksi ole tullu.Muistan ajan lauantai oli puolityöpäivä.Työehdot työsopimukset.Ne Oli heikot olivat jotain kumminkin.Työehtosopimukset takasi minipalkan.Siitäkin käytiin vääntöä.Minä olin nuori terve töitä tein Siihen aikaan töitä oli.Yhden kesän kitkin kartanon porkkana peltojaMullitin perunavakoja Työtä oli tekijöitä oli myös.Sain perunat ja porkkanat.Äiti kiitteli oli ruokahuoltoa vähemmän marjat keräsin metsästä.Sieniä myös.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

Nuo pyhät kun olin työelämässä oli haluttuja arkivapaapäiviä ylityökorvaukset.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Ylityökorvaukset lisänä.Nuo ateistit halusivat korvaukset.Meillä oli reilu pomo.työ vuorot reiluja.Vapaita sai jos halusi ateistit kurjia kavereita.Muslimi naiset ahkeria tekivät t yöt HYvin.Heillä oli korkea työmoraali.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

Pyhistä sai korvauksen.Ateistit oli käärmeissään kun uskovaiset piti pyhänsä,

• Anonyymi00102
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Ylityökorvaukset lisänä.Nuo ateistit halusivat korvaukset.Meillä oli reilu pomo.työ vuorot reiluja.Vapaita sai jos halusi ateistit kurjia kavereita.Muslimi naiset ahkeria tekivät t yöt HYvin.Heillä oli korkea työmoraali.

Muslimi nainen työparina tiesin työ luonaa.Eivät käyneet upakall tauot pitivät niinkuin kuului.Olivat hyviä työn tekijöitä.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

Virsi jo joutui armas aika.Kyllä me laulettiin myös pojat.No silloin ei ollu somea ei nettiä ei huvituksia.Elämä oli mielekästä.Olimme luovia

• Anonyymi00126
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

Mutta juhlapyhinä palkka on hyvä.Minä en saanu traumoja suvivirren laulamisesta.Kun lauloimme reippaasti.Kesäloma edessä.

• Anonyymi00128

Kyllä Ja vielä kerran kyllä,Kesä lomatkin turhan pitkiä.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

Viekää laulamisen ilo.Tuokaa iitin tiltu tilalle.

• Anonyymi00131
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Tarvitaanko niitä enää.

• Anonyymi00144
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Ei kukaan ole kieltänyt laulamasta. Jos sinun ilo laulamisesta perustuu muiden kiusaamiseen, niin voit heittäytyä marttyyriksi.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

Ilmainen koulu pois.Miksi koulua pitää käydä.Siksi vanhemmat määrää.Laittakkaa ne piltit kotikouluun.Ei ole pakko laittaa kouluun .Siis kotikoulu kunniaan.Ilmainenkoulu pois.Jos aikuiset ei osaa muuta kuin riidellä.

• Anonyymi00175
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

Pyhät oli haluttuja työ päiviä palkan takia ja vapaapäivien.Pomo oli reilu ateistit halusivat kaiken mutta pomo piti oikeuden.Aikannaan ylenin esimiesasemaan.Kun tuli hankala tilanne muistelin miten entinen pomo olisi toiminut.

• Anonyymi00176
        Anonyymi00157 kirjoitti:

Ilmainen koulu pois.Miksi koulua pitää käydä.Siksi vanhemmat määrää.Laittakkaa ne piltit kotikouluun.Ei ole pakko laittaa kouluun .Siis kotikoulu kunniaan.Ilmainenkoulu pois.Jos aikuiset ei osaa muuta kuin riidellä.

Samaa mieltä lapset on niin lojaalisia vanhenmilleen.

• Anonyymi00193
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Ehkä suvivirsi sen aikaansaa.Mitä niitä lomia nyky peenskat tarttee.Poistettinko perunannosto loma keväällä istutukset.Opettaja tarkisti oli niitä jotkahalusivat lomat vaunn

• Anonyymi00209
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

Näistä juhlapyhistä maksetaan hyvin.Siksi ne on haluttuja työpäiviä.

• Anonyymi00228
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Ateisti halusi pyhä korvaukset.Ei kaikki pomot olleet reiluja.

• Anonyymi00243
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Ehkä ilmaine perus koulu sen voisi lyhetää.Het lukemaan oppnut lapsi töihin vaan,

• Anonyymi00244
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Nuo pyhät kun olin työelämässä oli haluttuja arkivapaapäiviä ylityökorvaukset.

Muistan.

• Anonyymi00253
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Pyhä päivät haluttuja,Niistä sai kunnon palkan.

• Anonyymi00260
        Anonyymi00024 kirjoitti:

kesän tunnelmaan.

jos olet pyhinä töissä.Saat pyhä korvauksen.Ateistit halusi olla pyhät töissä.Pomo laski vuorot tasapuolisesti.Ateistille kurja juttu.Pomo oli reilu.

• voikettua

Ottakaas muuten suvivirren kieltämisestä ilakoivat huomioon, että tiedättekös mitä varten suvivirsi ennenkaikkea kiellettiin? No koska maahanmuuttajat eivät pidä siitä, että juhlissa lauletaan kristinuskon virsijä.

Ei siis todellakaan sen takia, että uskontoa oltaisiin vähentämässä. Päinvastoin, koulujen on otettava muslimit huomioon typerien säädäntöjen takia, ja hyvin pian islam määrittää jo paljon ihan tavallista arkielämää myös kouluissa.

Näinköhän olisi tullut sitä mukaa tasa-arvon puolesta kyseeseen, että kevätjuhliin ei sitten tultaisi esim muslimikaavuissa?

• ja heti

Uskonnonopetus pois kouluista.

• Anonyymi00097
        ja heti kirjoitti:

Minä muista kahdeksannen käskyn.Pärjään ihan hyvin.Ei ole traumoja,

• Anonyymi00110
        ja heti kirjoitti:

Kahdeksas käsky opeteltava.

• Anonyymi00117
        ja heti kirjoitti:

Uskonto kuulu meille.Ei kirouksena vaan hyvyytenä.Uskon sotia ei suomessa käydä enää.

• Anonyymi00118
        ja heti kirjoitti:

Muslimien laki tilalle.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Kahdeksas käsky opeteltava.

Osaako kukaan enää.

• Anonyymi00121

MAASSA MAAN TAVALLA TAI VITTUUN TÄÄLTÄ!

• Anonyymi00123
        ja heti kirjoitti:

Miten Suvivirsi liittyy uskonnon opetukseen? Lauletaan kevätjuhlassa (kerran vuodessa), lues ne laulun sanat.

• Anonyymi00145
        Anonyymi00117 kirjoitti:

Uskonto kuulu meille.Ei kirouksena vaan hyvyytenä.Uskon sotia ei suomessa käydä enää.

Mitä hyvää on uskoa satuihin?

• Anonyymi00158
        ja heti kirjoitti:

Allahin usko tilalle.

• Anonyymi00177
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Muslimien laki tilalle.

Tulee vielä.Maata puolustanu mies jota avustin sanoi.Kun alahia moskeettomia ilmesttyy.Suomi on jo pulassa.

• Anonyymi00210
        Anonyymi00177 kirjoitti:

Tulee vielä.Maata puolustanu mies jota avustin sanoi.Kun alahia moskeettomia ilmesttyy.Suomi on jo pulassa.

Yhden moskejan tapaisen olen nähnyt.Aika syrjässä.

• Anonyymi00229
        ja heti kirjoitti:

Isäni kuollut.Kertoi kun islamm nostaa päänsä.Päitä putoaa.Ensin vesi siitä tapellaan Suomessa puhdasta vettä.Sitten naiset heidän vaatetukseen puututaan.No miehet ei puolusta naisia eikä tyttölapsia.Nyt lähtee miehet ensin naiset lapset jää sodan jalkoihin.Sodan aikan miehet jotka haavoittu mutta pysyivät jotenkin ohjaan hevosia.Reessä oli naisia lapsia.Toivat turvaan.Lotat ottivat vastaan.Isäni kertoi vei määrän paikkaan äiti raskaana lapsia monta.lspsi syntyi talvipakkaseen Oli siinä isälläni totiset paikat.Koneet siis laivue meni yllä lapsi syntyi taivasalle talvipakkaseen.

• Anonyymi00230
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Lastenkodissa kasvanut.Ilta laulu ruokarukous ne opetin lapsilleni.Perinne jatkuu.Kertaakaan en tuputtanu en pakottanut.Minulle huonoa kohtelua saanut ne olivat turvallisia.

• Anonyymi00245
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Pidä satuna siihen olet oikeutettu.

• Anonyymi00254
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Minä uskon jumalaan

• Anonyymi00262

Ei pidä paikkaansa, että maahanmuuttajat kieltäisivät kristillisten laulujen laulamisen. Kyllä ne on ihan supisuomalaiset. Suvivirsi sekä joulunajan ohjelmat niin koulujen kevät-ja joulujuhlissa ovat olleet aina, eikä niiden esittämisestä tarvi tiedottaa eikä edes pidä. Jokainen tietää, että näin tehdään. Jos joku ei tiedä niin kyllä on jotakin vikaa jossakin...

• outolintu*

Asian vierestä.
      Eräässä kaupungin tarhassa muslimi isä nosti valtavan metelin kun kerrossängyssä poikansa yläpuolella nukkui tyttö. Tyttölapsi ei saa olla poikaa paremmassa asemassa, vaan palvella ja totella mitä kundi käskee.'Tarhan täti tämän kertoi.
      Älkää antako pikkurilliä, kohta vievät koko käden. Mielestäni kesän alkamisen merkki on kuulla suvivirsi.

• Anonyymi00037

Saatanan sika ukko

• Anonyymi00057
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Saatanan sika ukko

Älä usko keksittyihin juttuihin.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Toi on totta ihanverisesti.Olin ulkomailla.Parsikunta mies ja vaimo näin oletin.Tämä mies autto vaimoaan.Nosti vaunut kivetyksen yli.Yleensä näissä maissa miehet ei auta naista.

• Anonyymi00211
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Tytöt alempiarvoisia kuin pojat.

• Anonyymi00261
        Anonyymi00178 kirjoitti:

Toi on totta ihanverisesti.Olin ulkomailla.Parsikunta mies ja vaimo näin oletin.Tämä mies autto vaimoaan.Nosti vaunut kivetyksen yli.Yleensä näissä maissa miehet ei auta naista.

Minä näin valo vuosia sitten mies auttoi.Otti lapsen auttoi naista.

• eikö vain

Suvivirsi kuuluu luterilaiseen uskontoon ja se taas kuuluu suomalaiseen kulttuuriin kuuluipa mihin kirkkoon tahansa tai ei mihinkään. Joten suvivirsi kuuluu suomalaisen koulun kevätjuhlaan.

Siihen tulee kaikkien sopeutua, myös maahanmuuttajien, tulevat mistä päin maailmaa tahansa.

Olen itse ollut ulkomailla eikä auttanut vaatia, että vien suomalaista kulttuuria sinne ja vielä vaadin, että suomalaisen kulttuurin mukaan tulee elää. Oli vain sopeuduttava paikalliseen kulttuuriin, halusipa tai ei. Samoin Suomeen tulevien tulee sopeutua suomalaiseen kulttuuriin, jos kerran aikoo täällä olla.

• .ateisti.

"Suvivirsi kuuluu luterilaiseen uskontoon ja se taas kuuluu suomalaiseen kulttuuriin"

Lauseen ensimmäinen osa oikein, toinen tätä naurettavaa uskovaisten jorinaa. Yhä edelleen, kristinusko on tuontikamaa. Sen alta tapettiin paljon pakanoita pois ja tuhottiin lähes täysin meidän omat uskomuksemme, jotka olivat sitä suomalaista kulttuuria.

• Anonyymi00038
        .ateisti. kirjoitti:

"Suvivirsi kuuluu luterilaiseen uskontoon ja se taas kuuluu suomalaiseen kulttuuriin"

Lauseen ensimmäinen osa oikein, toinen tätä naurettavaa uskovaisten jorinaa. Yhä edelleen, kristinusko on tuontikamaa. Sen alta tapettiin paljon pakanoita pois ja tuhottiin lähes täysin meidän omat uskomuksemme, jotka olivat sitä suomalaista kulttuuria.

Burkat ja huivit tms eivät kuulu minnekään!

Huivit vttuun! -kulkue!

• Anonyymi00070
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Huivit vttuun! -kulkue!

Kuuluu kohta.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Huivit vttuun! -kulkue!

Kyllä ne pian kuuluu suomeen.Olen avustanut sotiemme veteraaneja.Yön pitkinä tunteina istunut sängyn vierellä.Pitänyt kädestä Kun koneet jyllää unessa.Nuo jotka halveksii meitä saavat halveksia.He ei tiedä juoksuhaudoissa olevien miesten pitävä suomen puolustusta.Jääny mieleeni isä joka pääsi kotiin toipumaan jalkapuolena.Sanoi suomi säästyi sota loppui.Hänen sota jatkui unissa.Vaimo valvoi oli tukena.Suomen naiset elivät miestensä rinnalla.Ymmärsivät miten sota murtanu sen puolison jota ei enää ole. Jonka ymmärrys hämärtynyt tykkien jylinään.Halveksi sinä vaan ihan rauhassa meitä suomalaisia.Se on sinun oikeus.

• Anonyymi00091
        .ateisti. kirjoitti:

Suomalaisilla siis ei ole mitään kulttuuria. Luolissa vaan asutaisiin salaman sytyttämän valkean ääressä. Lapsellista horinaa.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Huivit vttuun! -kulkue!

Kohta kuuluu suomeen.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Huivit vttuun! -kulkue!

Nuo kuuluu kohta.Seuraa aikaa.

• Anonyymi00194
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Kyllä ne pian kuuluu suomeen.Olen avustanut sotiemme veteraaneja.Yön pitkinä tunteina istunut sängyn vierellä.Pitänyt kädestä Kun koneet jyllää unessa.Nuo jotka halveksii meitä saavat halveksia.He ei tiedä juoksuhaudoissa olevien miesten pitävä suomen puolustusta.Jääny mieleeni isä joka pääsi kotiin toipumaan jalkapuolena.Sanoi suomi säästyi sota loppui.Hänen sota jatkui unissa.Vaimo valvoi oli tukena.Suomen naiset elivät miestensä rinnalla.Ymmärsivät miten sota murtanu sen puolison jota ei enää ole. Jonka ymmärrys hämärtynyt tykkien jylinään.Halveksi sinä vaan ihan rauhassa meitä suomalaisia.Se on sinun oikeus.

Moni vaimo ymmärsi sodan runtelemaa miestä.

• Anonyymi00246
        Anonyymi00194 kirjoitti:

Moni vaimo ymmärsi sodan runtelemaa miestä.

Minunkin äiti.Neuvoi meitä lapsia.Emme pelänneet kunisä taisteli vihollista vastaan yöllä.

• ratataratta

Suvivirsi kuuluu suomen kouluihin. Jos joku muslimirehtori kieltää sen niin potkikaa perseelle sitä.
      Mamutko määrää mitä suomen kouluissa tehdään???? Afriikan suvivirsi on konepistooli sarja taivaalle. Katsovat tippuuko se kristittyjen jumala alas.

• Anonyymi00025

Afrikasta löytyy lähinnä kristittyjä, länsimaiden aivopesu on tehnyt tehtävänsä.
        Niin suomalaisten kuin afrikkalaisten alkuperäiset uskonnot on väkivalloin tukahdutettu.
        Afrikassa suvivirttä konepistoolilla esittävä on todennäköisesti kristitty.
        Esittipä suvivirttä konepistoolilla tai laulamalla julkisella paikalla , niin molemmat tavat
        ovat yhtä typeriä.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Afrikasta löytyy lähinnä kristittyjä, länsimaiden aivopesu on tehnyt tehtävänsä.
        Niin suomalaisten kuin afrikkalaisten alkuperäiset uskonnot on väkivalloin tukahdutettu.
        Afrikassa suvivirttä konepistoolilla esittävä on todennäköisesti kristitty.
        Esittipä suvivirttä konepistoolilla tai laulamalla julkisella paikalla , niin molemmat tavat
        ovat yhtä typeriä.

Ateistinen kiihkoilu on idioottisinta mitä voi olla. Luulisi vain naureskelevan uskoville nurkissaan,mutta olla nyt lähetyssaarnaajana ateismilleen. Kuvottava ilmiö.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Ateistinen kiihkoilu on idioottisinta mitä voi olla. Luulisi vain naureskelevan uskoville nurkissaan,mutta olla nyt lähetyssaarnaajana ateismilleen. Kuvottava ilmiö.

Missä olet tavannut ateistista kiihkoilua? Ateistin ei tarvitse saarnata. Kun suhtautuu maailman ilmiöihin tieteen pohjalta , joka kertoo mikä on totta ja mikä ei, ei kaipaa
        alkukantaista uskoa joihinkin ihmisten sepittämiin satuolentoihin.

• Anonyymi00231

Oletpa ylpeä.Ne määrää ottavat vallan hitaasti.Suomessa on puhdasta vettä siitä tapellaan vielä verisesti.Talvisodan henki sitä ei ole enää.Kunkristinusko katoaa tilanne allahanin usko.Ei uskosta tapella vaan vedestä.Sitä suomessa on vielä. Tässä sodassa ei käytetä aseita.Vaan vedestä.

• dasdadadadad

Hauskaa sinällään, että naiset eniten haluavat "rikastaa" Suomea muslimeilla. Mitä luultavimmin tämäkin rehtori lienee nainen?

He eivät vaivaudu ottamaan asioista selvää, vaan ajattelevat vain että "voi kuinka hienoa kun Suomessa on monikulttuurisuutta".

Jo hyvin pienellä vaivalla he saisivat selville, että naisen arvo muslimien kulttuurissa on katukoiran tasoa.

• Anonyymi00039

Koira on parempi kuin musu-iukko!

• Anonyymi00058
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Koira on parempi kuin musu-iukko!

Koira on parempi kuin suomiukko. Koira otetaan kaveriksi, ei hakattavaksi.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Koira on parempi kuin suomiukko. Koira otetaan kaveriksi, ei hakattavaksi.

Sitten suominaiset voivat halveksia itseään. Montako äijää on osallistunut DNAnsa tekemiseen?

• Se suvi suloinen

Monet Suomeen tulevat maahanmuutajat ovat kristittyjä. On tosiaan käsittämätöntä miten syrjivää, halveksivaa ja loukkaavaa kohtelua heihin kohdistetaan kun heiltä halutaan riistää ja jopa riistetään joidenkin toimesta jopa perinteisen suvivirren kuuleminen koulun päättäjäisissä. Vaikuttaa siltä että tuollaiseen hairahtuneet ao. kouluviranomaiset ovat syyllistyneet todella raskaaseen virkavelvollisuuksien laiminlyömiseeen ja jopa suoranaiseen tarkoitukselliseen rikkomiseen. llmeisesti joillakin kouluhallinnonkin ja koulutoimen piirissä on tarkoituksena ja päämääränä monin mahdollisin tavoin häiritä ja vaikeuttaa maahanmuuttajien kotoutuksellista sopeutumista suomalaiseen yhteiskuntaan.

• Anonyymi

Yhtenä päivänä vuodessa yksi "biisi" - onko tämä todella niin paha asia ? Politiikkaa tulee joka tuutista joka ikinen päivä. Politiikka ja uskonto : Minä uskon että tämä on parempi ja sinä olet väärässä. Voisiko olla toisin ?
      t. Kari Lamminpää , Keuruu

• Anonyymi

Haluan katsoa kaikki vanhat Tarzan elokuvat televisiosta. En saa.

Haluan käyttää suomi tpaitaa. En saa

Haluan laulaa suvivirttä ja maamme laulua. En saa

Haluan asua turvallises maassa. En saa.

Haluan elää yksinkertaista, rauhallista, raitista maamme perinteiden mukaista elämää. En saa, pakotetaan osallistumaan nykyhulluuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluan elää yksinkertaista, rauhallista, raitista maamme perinteiden mukaista elämää. En saa, pakotetaan osallistumaan nykyhulluuteen.

Viisaita ajatuksia kaikki yo. tekstissä .
        Suomi ilman koulujen suvivirttä luo synkän maailmanlopun tunnelman koko maahan .

• Anonyymi00029
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi ilman koulujen suvivirttä luo synkän maailmanlopun tunnelman koko maahan .

Virsiä totisena veisaavat suomalaiset tekevät synkän maailmanlopun tunnelman.
        Mitään tieteellistä todistetta ei ole minkään uskonnon jumalista eikä henkiolennoista,
        joten niihin perustuvat tavat joutaa romukoppaan.
        Kevätjuhlissa voitaisiin iloita tieteen saavutuksista ja huvittuneena muistella ihmisen
        typeryyttä uskoa yliluonnolliseen.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mitään tieteellistä todistetta ei ole minkään uskonnon jumalista eikä henkiolennoista,
        Kevätjuhlissa voitaisiin iloita tieteen saavutuksista ja huvittuneena muistella ihmisen

Miten muslimien yhtä älytön uskonto? 7 neitsyttä odottaa ”taivaassa” terroristia! 🐷

• Anonyymi00059
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Miten muslimien yhtä älytön uskonto? 7 neitsyttä odottaa ”taivaassa” terroristia! 🐷

Totta kai se koskee kaikkia typeriä uskontoja.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Minä laulan ja ihan suvirren.Muista lastenkodissa siellä laulettiin paljon ei ollut huvituksia.Laulut muistan.60-vuoden takaa.

• Anonyymi00133
        Anonyymi kirjoitti:

Maailman loppu tulee ilman suvivittä.Minä pidän suvivirrestä.Laulan myös sitä.

• Anonyymi00179
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Jos et usko sinun valinta.Minä uskon minun valinta.Pitäkäämmee mielipiteet ihan rauhassa.

• Anonyymi00247
        Anonyymi kirjoitti:

Ei julkiseti kieletty elokuvia.

• Anonyymi00255
        Anonyymi00247 kirjoitti:

Ei julkiseti kieletty elokuvia.

Miksi et saa katsoa.

• Anonyymi00023

Koska muslimimaa suomi

• Anonyymi00026

Uutinen virsien kuuntelemisen korvauksista on käsittämätön. Valtioneuvoston alainen yhdenvertaisuus- ja tasa-arvovaliokunta ei tunne perustuslakivaliokunnan linjauksia. Asiaa käsiteltiin viime kaudella valiokunnissa.
      Perustuslakivaliokunnassa toistettiin vuonna 2002 linjattu kanta, jonka mukaan yksittäisen virren laulaminen ei tee tilaisuudesta uskonnon harjoittamista. Enkeli taivaan tai suvivirsi voivat kajahtaa koulun juhlassa.
      Samalla linjasimme, että kirkkotilojen käyttö koulujen juhlissa on sallittua.
      Välillä tuntuu, että kaikki uskonnolliset perinteet halutaan kitkeä yhteiskunnasta.
      On ihan selvää, että ylimitoitettu uskonnollista alkuperää olevien perinteiden välttäminen ei edistä yhteiskuntamme suvaitsevaisuutta.
      Yhdenvertaisuus- ja tasa-arvovaliokunta on päättänyt, että suvivirren kuullut oppilas saa 2500 euron ja vanhempi 750 euron korvauksen. Uhkasakko on 10 000 euroa. Uskomatonta. Toivottavasti näitä sakkoja ei makseta.
      Koululla on ilmoitusvelvollisuus vanhemmille, kun on kysymys uskonnon harjoittamisesta. Siitä suvivirren kuulemisessa ei ole kysymys.
      Suomi on historiallisesti kristillinen maa, jossa positiivinen uskonnonvapaus on erittäin tärkeä asia.
      #Suvivirsi kuuluu koulun kevääseen.

• Anonyymi00134

Tämä isä tietää Miten rahastaa.Voimia kehitellä uusia tapoja.Pystyy kyllä.

• Anonyymi00137

Minkälainen tämän Yhdenvertaisuus ja tasa-arvovaliokunnan kokoonpano on?

Onko se vain maahanmuuttajista kokoonpantu, kun alkuperäisten suomalaisten näkemykset ei näy tulevan lainkaan esille?

• Anonyymi00180
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Tämä isä tietää Miten rahastaa.Voimia kehitellä uusia tapoja.Pystyy kyllä.

Saikohan poika enemmä traumoja isän julkisuudesta.Sitä ei lapsi kerro.Ei se kuulu meille.Eikä isälle.

• Anonyymi00195

No Lauri ei isona poikana avaa raamattua.Pysyy pois kirkoista.Ei maksa kirkolisveroja.Ei tartte.Isä hoitaa kaiken.

• Anonyymi00027

Uskomatonta idiotismia , että tällaisista korvauksisita tehdään päätöksiä. Tämän takiako ihmiset maksavat veroja , että tälläiset utopia hihhulit voivat syytä niitä harakoille.

• Anonyymi00044

Musuille🐷

• Anonyymi00135

Nämä on viisaita pitävät meitä suomalaisia tyhminä Rehdit suomalaiset Miettikkää mihin ne verorahat menee.

• Anonyymi00196

Suomalaiset ei halua Laurin jäävä traumoihin.Rahat on traumaterapiaan,

• Anonyymi00028

Koskahan oppilaat saavat korvauksia Islaminopetuksesta jota tapahtui vanhempien tietämättä tai väärästä tiedosta jossa kerrotaan sukupuolia olevan monta ja että mieskin voi synnyttää?!

• Anonyymi00030

Onko oppilas jo päässyt sairaalasta? Minkälaisia henkisiä vaurioita on tullut. Nykyajan nuoret ovat niin herkkiä. Varmasti huumeitakin käytetään ahdistusten lieventämiseen. Omassa nuoruudessani moiselle vaatimukselle naurettaisiin makoista naurut. Mutta maailma muuttuu eskoseni. Varokaa matkustamasta ulkomaille, maihin, joissa ei moisia kieltoja ole. Siellä joutuu kuulemaan minareeteista rukouskutsuja, tai kirkoissa vieraillessaan hengellisiä lauluja kun kuoro harjoittelee. Maailma on täynnä vaaroja, joita ei tule edes ajatelleeksi.

• Anonyymi00031

Keksipä isiukko rahastuksen, poika jo ulisi kotona, oishan poika voinut lähteä pois, vai keksivätkö yhdessä että, hei me tienataan tällä!

• Anonyymi00159

Kun ei ole täyttä annettu ei voi täyttä vaata.Isä oli pikkurahan puutteessa.Me rehdit suomalaiset maksamme hänenkin kulut verorahoista maksetaan.Ehkä nuorukainen kertoi näkemyksensä.Isä huomasi rahaa tulee ovista ja ikkunoista.Ei mikään tyhmä isä.

• Anonyymi00181

Isä halusi julkisuutta.Sai reilusti pojan siivellä.Ja rahaa.En usko pojan nauttivan rahoista isä kyllä.

• Anonyymi00197

En usko pojanulisevan.Kertoi isälle tilanteen isä huomasi nyt saadaan julkisuutta jarahaa.Poika ei olisi kertonut jos olisi ymmärtäny isän rahastuksen.Isä toimi lain mukaan

• Anonyymi00032

Sitten kun minä pääsen jeesuksen luokse Suvivirsi lauletaan kaikki säkeistöt.

• Anonyymi00048

7 neitsyttä odottaa musuja. Mitä naisia odottaa siellä?

• Anonyymi00062

Oikein! Laulakaa korkealta ja kovaa. Kaulakkain ja käsi kädessä. Laittakaa tulemaan YouTubeen videoita. Kansa riemastuu.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00048 kirjoitti:

7 neitsyttä odottaa musuja. Mitä naisia odottaa siellä?

Jeesus

• Anonyymi00033

Ehkä ilmaine koulu ei ole hyväksi.

• Anonyymi00081

OLen pohtinut samaa.Liian hyvät edut takaa kurjuuden.Laurin isä hyvä esimerkki.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Ja näitä isiä vielä lisää.Voi lauri parka.Entä hevimusa sitäkin kuulee Lauri vaikka ei haluaisi.Minä toivon Laurille kaunista hyvää lapsuutta.Nousee kohta nuoruuden kynnykselle.Lauri elämä on arvokasta.Ilman musiikkia.Ja hengellisiä lauluja.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Vakava esimerkki.

• Anonyymi00198
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Vakava esimerkki.

Ilmainen koulu pois koulu ruokailu pois omat eväät,

• Anonyymi00214
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Ilmainen koulu pois koulu ruokailu pois omat eväät,

Meidä ruokarukous siunaa jeesus ruokamme.Leipä on itteltä.

• Anonyymi00043

Miksi 🐷 on musuille paha eläin?

• Anonyymi00045

Noiden mukaan sika on likainen elin!
        Voi, Jeeses, sika on kyllä paljon siistimpi kuin moni ihminen!

• Anonyymi00046

Sika on noiden mukaan likainen eläin!

Musu-ahdstelijoiden elintä voisi verrata likaiseksi!

• Anonyymi00063

Muslimien ja juutalaisten mukaan sika on saastainen. Se juontaa juurensa siihen, että Suomessakin käytetty kasvatustapa syöttää sioille ihmisten ulosteita, kun muuta ei ollut, tekee siitä saastaisen.
        Herää kysymys, kumpi on saastaisempi , ihminen vai sika?

• Anonyymi00047

Pitäisikö noille raiskaajille sanoa, että söin juuri sikaa! Saisiko sitten olla rauhassa?

• Anonyymi00050

Kannattaa laittaa kyljys pikkareihin niin saa olla rauhassa!🤣

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Kyljys laukkuun ja sillä lärviin!

• Anonyymi00071
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Sittempä matun meisseli saastuu ainakn 700 vuoden ajaksi, jos tökkää meisselillään siihen kyljykseen ja taivaassa ne heidän neitsyet sylkee sen matun silmille ja jättää sen puutteeseen.😁

• Anonyymi00072

Siansorkka kaulalle nauhassa koruksi.

• Anonyymi00139

Monestiko sinut on raiskattu tähän mennessä?

• Anonyymi00160
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Monestiko sinut on raiskattu tähän mennessä?

En kerro se ei kuulu someen.

• Anonyymi00256
        Anonyymi00160 kirjoitti:

En kerro se ei kuulu someen.

En kerro ihan suomalainen mies,

• Anonyymi00051

Kaikki kristinuskoon viittaava on kauhistus vihervasemmistolle.

• Anonyymi00061

Olet siis sitä mieltä, että vain vihervasemmistosta löytyy järkevää ajattelua?
        Voit olla oikeassakin, en tiedä.

• Anonyymi00064

Suvivirren kuulemisesta tulee isompi korvaussumma, kuin esim. väkisinmakaamisesta, raiskauksesta. Seksuaalirikoksen summa vaihtelee, mutta jos tuomittu tekijä on varaton tai häntä ei tavoiteta, voi uhri hakea korvauksia valtion varoista. Tälle valtion varoista maksettavalle kärsimyskorvaukselle on säädetty seksuaalirikoksissa yläraja, enintään 8 000 €. Virren kuuleminen on sitä vastoin 10000 € arvoinen. Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuslautakunta määräsi Espoon kaupungille 10 000 euron uhkasakon oppilaan syrjinnästä, laiminlyönnistä edistää yhdenvertaisuutta. Lautakunnan mukaan kaupunki on kohdistanut vakaumukseen perustuvaa syrjintää esittäessään uskonnollisia lauluja ilmoittamatta asiasta etukäteen oppilaille ja huoltajille.
      Nyt on siis kyse yhden virren, rakkaan suomalaisen Suvivirren kuulemisesta. Suvivirtenä tunnettu virsi 571 on alun perin käännös ruotsalaisesta virrestä vuodelta 1695. Suvivirsi käännettiin suomeksi suurien kuolonvuosien jälkeen vuonna 1700. Hiukan aiemmin kolmasosa kansasta oli kuollut nälkään ja tauteihin. Sadot tuhoutuivat, viljaa ei ollut riittävästi ja ihmiset näkivät nälkää, sairastuivat lavantautiin, pilkkukuumeeseen ja punatautiin. Tänä päivänä tuo kuolleiden lukumäärä olisi yli 1,5 miljoonaa kuollutta suomalaista. Suvivirsi toi uutta toivoa tuolloin ja niin se tekee edelleen. Virsi kertoo luonnon heräämisestä, kesän saapumisesta ja kiitoksesta Jumalan hyvyydelle. Se on perinteikäs suomalainen kesävirsi, osa omaa kulttuuriamme. Monet sukupolvet ovat lähteneet joka kevät kesälaitumille tämän ihanan virren saattamana.

• Anonyymi00182

Mutta ei laurin sukupolvi.

• Anonyymi00067

Hoh hoijaa tätä pölhölää, nyt ei sanat riitä enää, kuka tyhmä on luokitellut suvivirren niin suureksi rikokseksi että siitä maksetaan korvausta yksittäiselle henkilölle, jonka lapsi on kuullut koulussa suvivirren laulettuna.
      Eikö tällainen yritys rahastaa veronmaksajia aiemmilta vuosilta kaatunut?

• Anonyymi00087

Suomesa saa rahastaa ihan vapaasti.Laurin isä on ylionnellinen,Suon sen hälle.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Ruotsissa on kaupungin osia jonne poliisit ei mene.Kohta täälläkin on niin.Laurin isä ei tätä ymmärrä.Eikä näin vakavasta asiasta voi ymmärstä olettaa.

• Anonyymi00094

Se on idiotismin huippu.

• Anonyymi00112

Isällä on rahan puute.

• Anonyymi00183
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Hänelle pitäisi laulaa olen onnelin yli onnelinen.Tämä on hengellinen laulu sopii isälle.

• Anonyymi00199

laurin isä osaa ja tietää mistä rahat saa.

• Anonyymi00215
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Hänelle voisi laulaa hengellisen laulun.Olen onnellinen olen onnellinen olen ylionnellinen.

• Anonyymi00249
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Laulamme sen inoisamme hänelle.

• Anonyymi00074

Kaikissa näissä pk-seudun kouluissa, joissa ebemmistönä on islamin uskoiset, on kielletty Suvivirsi. Voisiko joku kertoa, miksi? Eihän noi perkeleet osaa edes suomen kieltä saatikka ymmärrä sitä! Nyt kaikki kaduilla laulamaan Suvivirttä korkeelta ja kovaa👍👍

• Anonyymi00224

Onko sellaisia kouluja?

• Anonyymi00076

Suvivirrestä voisi tehdä Suomen uuden kansallislaulun.

• Anonyymi00084

Suostuisko Laurin isä töhän

• Anonyymi00085

No ei Laurin isä ei suostu.

• Anonyymi00086

Voimme laulaa ilman Laurin isää.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Annetaan tämän isän kiehua omissa liemissä.Unohdetaan hänet.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Ei .hän haluaa kaiken .

• Anonyymi00161
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Ei käräjöinti lisääntyisi.Tämä mies tietää miten rahastaa,Suon senhälle.Tein töitä yli40-vuotta.Siitä riittä tälle miehelle korvauksia.Vero rahoista maksetaan.Myös se mies joka teki raskasta työtä elätti lapset heidän äidin hänenkin vero rahoista maksetaan.Tämän miehen korvaukset maksaa valtio valtio meidän rehtien suomalaisten työ tuloksena.Toivon hänelle kumminkin valoisaa tulevaisuutta.Ohan hän isä.Isät ajattellee ain lastensa parasta.Laurille kasvat aikanaan nuorukaiseksi ajattelet itsenäisesti.Usko sinusta tulee hyvä mies aikuisena.

• Anonyymi00184
        Anonyymi00085 kirjoitti:

No ei Laurin isä ei suostu.

Onko Laurin isä laulu miehiä.

• Anonyymi00200
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Voimme laulaa ilman Laurin isää.

Annetaan Laurin isän olla.Me elämme ja laumme.Ihan ilman hätä.

• Anonyymi00232
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Miksi.Pitäisi hännellä on mielipiteet hän saa pitää ne.Me muutkin pidämme omat mielipiteemme.Ei Laurin isä saa pitää mielipiteensä.

• Anonyymi00098

Jos oma kansa kiukuttelee jo pelkästä Suvivirrestä, kysyn vain, miten ei kiukutella uskonnosta/elämäntavasta, mikä ollaan työntämässä yhteiskuntaamme satojen tuhansien muslimien toimesta?
      Tämäkö on se uskonto, minkä on hyvä upota myös Suomen yhteiskuntaan osaksi arkeamme, yhteiskuntaan jossa pelkkä kristillinen laulu nostaa oikeuskäsittelyn?
      Tässä on mietittävää radikaalista Islamista. Emme edelleenkään tiedä ketä pakolaisemme ovat ja millä vakaumuksella varustettuja. Taustoja ei kukaan kysellyt eikä selvittänyt.
      Tässä esitetty tarina perustuu tositapahtumiin, jotka on dokumentoitu palkitussa vuoden 2010/2011 dokumentissa "I Was Worth 50 Sheep".
      Elokuva seuraa Saberea, afganistanilaista tyttöä, jonka hänen setänsä myi 10-vuotiaana 50-vuotiaalle miehelle.
      Saberen isä kuoli, kun hän oli seitsemänvuotias. Hänen setänsä, joka peri hänet ja hänen äitinsä, myi hänet myöhemmin hintaan, johon sisältyi karjaa ja maata.
      Seitsemän vuoden ajan hän joutui vakavan väkivallan kohteeksi ja pakotettiin neljään raskauteen, jotka kaikki päättyivät keskenmenoihin. Hän lopulta pakeni 16-vuotiaana ja etsi turvaa naisten turvakodista Mazar-e Sharifissa.
      Dokumentti nostaa esiin myös Saberen nuoremman sisarpuolen, Farzanehin, kohtalon. Hän oli kuvausten aikaan 10-vuotias ja jonka heidän isänsä/isäpuolensa oli myynyt "50 lampaasta" velkojen maksamiseksi.
      Dokumentin ohjasi Nima Sarvestani, ja se tarjoaa karun katsauksen lapsiavioliittoihin ja naisten oikeuksiin liittyviin käytäntöihin Afganistanissa tuona aikana.
      Tämä uskonto on nimeltään Islam. Tämän uskonnon edustajia on tuotu Suomeen hurja määrä.
      Turvapaikanhakijat ovat kuitenkin afgaanimiehiä, tai muiden muslimimaiden miehiä, ei nuoria tyttöjä saati heidän äitejään. Suomessa olevissa naisten turvakodeissa yli puolet ovat prosentuaalisesti ulkomaalaisia.
      Kun muslimeille annetaan päätäntävaltaa politiikassa, alkaa lait niiaamaan uuteen suuntaan.

• Anonyymi00114

Minä mieti ihan ääneen .Raavaat miehet turvaan Lapset naiset jää sodan jalkihin.Suomen miehet haki evakot turvaan naiset ja lapset ensin karja myös.Sota-aikana suomen miehet huolsi rintamalla haavoittuneet sidontapaikalle.Katsoivat että veri lotta oli lähellä.Verilotta pelasti monen sotilaan hengen.Siis haavoittunu sotilas jos veri sopi lotan kanssa Sotilas sai veren lotalta heti.Näitä lottia haukuttiin joskus.Joku ei ymmärtänyt nimitystä.Ruotsin vapaaehtoiset sotilaat arvostivat suomalaisia Ihmettelivät suomensotilaat toi haavoittuneet sidontapaikalle.Kuolleet hoidettiin omalle paikalle.Meitä arvostettiin hoidimme elävät kuolleet hautasimme.Olen ylpeä suomalainen ja nainen.

• Anonyymi00099

Ettei lapset saa väärää suuntaa elämäänsä.Vanhemmat valppaina ohjaan suuntaan oikeaan

• Anonyymi00104

Minulle sanoi mies tänne pitää saada oikeus suomalaiset on surkeita.Hän edusti julmaa uskontoa.

• Anonyymi00105

Kannattaa katsoa Iltalehden väittely suvivirrestä Wille Rydman vs Lauri Ojala. Rydmannin lajakkuus on suorastaan häikäisevää.

• Anonyymi00115

Samaa mieltä.Ja kun vävyt jaminiä sekä lapset.Laitan rydmanninEityksen esille.Voivat aluksi nipotella.Mutta katsovat sen mielipiteitä saavat itse pitää.Noita Rydmannisia tarvitaan Entä sota-ajan joulu.Miehet lauloi enkeli taivan .Tykkien jylinä hiljeni kun laulu loppui jylinä alkoi.Näin kertoi isäni.Ei kertonu muita sota juttuja.Ainoastaan tämän.Yön painajaiset kertoi lopun.

• Anonyymi00138

Samaa mieltä.Ojala tuo asiansa esille myös

• Anonyymi00141
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Samaa mieltä.Ja kun vävyt jaminiä sekä lapset.Laitan rydmanninEityksen esille.Voivat aluksi nipotella.Mutta katsovat sen mielipiteitä saavat itse pitää.Noita Rydmannisia tarvitaan Entä sota-ajan joulu.Miehet lauloi enkeli taivan .Tykkien jylinä hiljeni kun laulu loppui jylinä alkoi.Näin kertoi isäni.Ei kertonu muita sota juttuja.Ainoastaan tämän.Yön painajaiset kertoi lopun.

Juoksuhaudoissa ei ollut ateisteja.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät? Uskomme mukaan
        Jumala asettaa ihmiset sotimaan keskenään.
        Ylistys Herralle tästäkin riemusta!

• Anonyymi00162

Todella rohkeasti lauloi suoraan suomalaisen naisensydämmeen.Mieheni Lauloi myös ruokaa tekiessään.Mieheni hyräilee paljon Lauloi lapsille paljon.Lapset muistaa vielä yli 50-vuotta sitten laujen sanat.Suomalaiset miehet laulakaa vaikka koulunumero oli mitä tahansa.Isän laulu lapselle on kympin arvoinen.

• Anonyymi00167
        Anonyymi00146 kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät? Uskomme mukaan
        Jumala asettaa ihmiset sotimaan keskenään.
        Ylistys Herralle tästäkin riemusta!

Siellä oli isät jotka halusivat lapsilleen isän maan.

• Anonyymi00185
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Taidan olla samaa mieltä kanssasi.Tai olenkin.

• Anonyymi00186
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Siellä oli isät jotka halusivat lapsilleen isän maan.

Silloin oli maanpuolustustahto vahva. Toinen kannustin oli myös vahva. Sinne oli pakko
        mennä , halusi tai ei. Muuten kävi kuin Arndt Pekuriselle.
        Juoksuhaudoissa oli myös ateisteja, koska jo silloin ihmiset osasi ajatella omilla aivoillaan.

• Anonyymi00201
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Eikä eturintamassa.

• Anonyymi00217
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Samaa mieltä.Ojala tuo asiansa esille myös

Hänellä on myös oikeus

• Anonyymi00107

Suvivirren laulaminen eli suomalaisten omien perinteiden vaaliminen on pahinta syrjintää jota voi olla.
      Tulee heti mieleen natsien hirmuteot.

• Anonyymi00111

Aivan, natsien hirmuteot ja Suvivirsi.. täysin toisiinsa verrattavia hirmutekoja. 🙄

• Anonyymi00142

Ateistihihhuleita, kun on tulossa kadulla vastaan,vaihdan äkkiä kadun toiselle puolelle.

• Anonyymi00143
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Aivan, natsien hirmuteot ja Suvivirsi.. täysin toisiinsa verrattavia hirmutekoja. 🙄

Joissain maissa kivitetään vääräuskoisia hengiltä, mutta täällä lauletaan Suvivirttä.

Suvivirsi satuttaa huomattavasti enemmän kuin keskiaikaiset kidutuskeinot. Jos mietit järjellä ja sydämelläsi, huomaat miten julmaa tällaisten natsilaulujen laulaminen, joka satuttaa viattomia sorrettuja ihmisiä tosiasiassa on.

• Anonyymi00163
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Jätetään natsit pois tästä keskustelusta.Suvi virsi ei ruoskinu ketään ei kiduttanut.Natsit tekivät mitä tekivät ei suvivirsi.Ainoastaan laurin isä sai ikuiset arvet.Poika selviää aikanaan.Minä laulan suvivirren sydän riemua tulvillaan.Tulee aika kun sitä ei saa laulaa.Mutta laulan niin kauankun pystyn.

• Anonyymi00165

Suomalaiset unohtaa paljon.Minä laulen suvirttä laulan myös Sun kätes herra voimakkaan suolla turva suomen maan.En osaa suvirttä verrata natseihin.Heidä tekoset tiedän.Suvivirren laulamisesta ei ruoskittu ei vesikiduttettu ei näännytetty nälkään.Jospa natsien teot jätetään tästä pois.Lauletaan vielä kuka jaksaa.

• Anonyymi00168
        Anonyymi00111 kirjoitti:

No jokainen saa pitää mielipiteensä.Natsien teot ymmärrän.En suvivirrren.

• Anonyymi00122

Vihervassarit vihaavat kaikkea, mikä vähänkin liittyy kristinuskoon.

• Anonyymi00147

Siellä ei annettu suvivirsivaroitusta.

• Anonyymi00148

Anna mun kaikki kestää !

• Anonyymi00149

Tämä loukkaantuja on ihan suomalainen mies. Onkohan hänen isovanhemmat puolustaneet Suomen itsenäisyyttä viime sodassa, vai onko peräti käpykaartilaisten jälkeläinen?
      Tuntuu oudolta.
      Mutta nyt pitää olla tiukka linja, että ei lähdetä perinteitä lopettamaan jonkun loukkaantujaryhmän takia, tämä on meidän maa.
      Käy muuten kuin Euroopassa, jossa muslimit loukkaantuu joulun vietosta. Monessa paikassa ympäri Eurooppaa joulutorit peruttiin, koska muslimit tulivat heti tuhoamaan kaiken jouluisen rekvisiitan tai ajoivat autoilla joulutoreilla ihmisten päälle. Mitä jos me mentäisiin määräilemään heidän maahansa?
      Miksei sama voi toistua täällä juhannuksen kanssa?

• Anonyymi00150

Jos joku ateisti on sitä mieltä, että Jumalaa ei ole eikä iankaikkista elämää, se on vain hänen onneton ja kova mielipiteensä.

Ei mitään väliä sillä mielipiteellä ole.

Jumala kun on ateistin mielipiteestä huolimatta. Ei totuus vääristelemällä muuksi muutu.

• Anonyymi00152
        Anonyymi00150 kirjoitti:

Jos joku ateisti on sitä mieltä, että Jumalaa ei ole eikä iankaikkista elämää, se on vain hänen onneton ja kova mielipiteensä.

Ei mitään väliä sillä mielipiteellä ole.

Jumala kun on ateistin mielipiteestä huolimatta. Ei totuus vääristelemällä muuksi muutu.

Kerro sitten edes yksi kumoamaton todiste Jumalan olemassa olosta.
        Samoin iankaikkisen elämän olemassa olosta.
        Anna paatuneimmallekin ateistille varmoja todisteita,
        että hänkin voi ajatella asian uusiksi.

• Anonyymi00170

On ihmisiä hakevat riidan tynkää.asiasta mistä tahansa.Nyt Laurin isä.Joku toinen kohta.Some on oiva kasvualue.

• Anonyymi00202
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Ehkä tämä ei ole oikea paikka uskosta puhumiseen.Paatunut ateisti uskoo ainoastaan itseensä.

• Anonyymi00204
        Anonyymi00202 kirjoitti:

Ehkä tämä ei ole oikea paikka uskosta puhumiseen.Paatunut ateisti uskoo ainoastaan itseensä.

Paatunut ateisti uskoo totuuteen. Silloin kun pystytään todistamaan joku ilmiö tai
        asia tieteellisesti todeksi , niin tietenkin paatunut ateisti uskoo siihen.
        Jumalasta ja iankaikkisesta elämästä totuutena höpöttävät eivät pysty tuomaan
        pienintäkään todistetta aatteelleen.
        Väistämättä se hämmästyttää nykyaikana, jolloin taikauskon olisi luullut jääneen
        jo historiaan.

• Anonyymi00257
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Olin lastenkodin kasvatti.Sain aika hyvän kohtelun.Olin sairas sattui paljon.Täti hoiti minua lauloi pyyhki hikeä.Näistä hengelistä lauluista.Ei jäänyt traumoja laulan niitä vieläkin.Olen kohta 80-vuotias Olin alle kymmenvuotias silloin.Muista tämän.

• Anonyymi00151

Pelvotti niin kovasti.

• Anonyymi00164

Laulan suvivirren ja laulun minkä lastenkodin täti lauloi tule jeesus ja siunaa lastas.Tästä on aikaa vuosi kymmeniä.Siihen aikaan laulettiin ei ollutv mutta markussedän radio tunti kuunneltiin.

• Anonyymi00166
        Anonyymi00164 kirjoitti:

Laulan suvivirren ja laulun minkä lastenkodin täti lauloi tule jeesus ja siunaa lastas.Tästä on aikaa vuosi kymmeniä.Siihen aikaan laulettiin ei ollutv mutta markussedän radio tunti kuunneltiin.

Kaura puuro maistui kun markus setä kerto.

• Anonyymi00169
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Kaura puuro maistui kun markus setä kerto.

Markus setä tiesi ei äideillä ollut muuta ruokaa.Näitä markus setiä tarvitaan opastaan lapsia.

• Anonyymi00203
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Markus setä tiesi ei äideillä ollut muuta ruokaa.Näitä markus setiä tarvitaan opastaan lapsia.

Muistan kunneltiin radiosta Uskottiin kun Markusetä sanoi.Ruokaa oli niukalti,Raskaat sotakorvaukset Mekin mukulat kerätti lehtiä rahat laitettiin sotakorvauksiin.Isommat teki motteja me naperot pinosimme ne.Kaikkien työpanosta tarvittiin.

• Anonyymi00213
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Mites tänä päivänä? Uutisten mukaan köyhillä lapsiperheillä ei rahat riitä edes
        ruokaan koko kuukaudeksi. Kouluruokailu katkeaa kesäksi , joten Markus-setä
        voisi neuvoa äitejä tekemään ruokaa olemattomasta. "Nyhjäisemään tyhjästä",
        kuten ennen leikkisästi todettiin.

• Anonyymi00234
        Anonyymi00213 kirjoitti:

Mites tänä päivänä? Uutisten mukaan köyhillä lapsiperheillä ei rahat riitä edes
        ruokaan koko kuukaudeksi. Kouluruokailu katkeaa kesäksi , joten Markus-setä
        voisi neuvoa äitejä tekemään ruokaa olemattomasta. "Nyhjäisemään tyhjästä",
        kuten ennen leikkisästi todettiin.

Ennen jaettiin ruokaa isot tonkat ruokaa urheilu kentille.Omat lautaset ja lusikat.Keittoa riitti.Tädi huolehti pienistä ruokkivat heidät.Tämä oli äideille suuriapu.Minä vein kannulla äidille joka ei päässy itse.

• Anonyymi00250
        Anonyymi00234 kirjoitti:

Ennen jaettiin ruokaa isot tonkat ruokaa urheilu kentille.Omat lautaset ja lusikat.Keittoa riitti.Tädi huolehti pienistä ruokkivat heidät.Tämä oli äideille suuriapu.Minä vein kannulla äidille joka ei päässy itse.

Muistan hyvin lautanen ja lusikka oli itsellä.Ihan hyvää oli vellit ja puurot.kerran viikossa makkara keitto.Silloin oli ruoka tiukalla.Porukassa oli hyvä syödä.

• Anonyymi00187

Joutuuko Suvivirrestä maksamaan "Tekijäoikeus maksun.!?
      Jos joutuu niin paljonko on?
      Paljonko nämä tekijäoikeusmaksut tuovat tuloja verottajalle?
      Maksavatko kuoleet laulajatkin veroja?

• Anonyymi00189

Eikö tekijänoikeusmaksua makseta julkisista esityksistä?
        Kouluissa Suvivirttä ei esitetä, vaan sitä lauletaan yhdessä.
        Ainoa, joka voisi ottaa yleisön roolin, on Suvivirttä vieroksuva tai vieroksuvat, mutta kun heitä pitää varoittaa (!) Suvivirrestä, he yliherkkinä poistuvat salista, eikä sinne muuta yleisöä jää... Ainoastaan laulava joukko jää.

• Anonyymi00188
      • Anonyymi00212

Just. ja näitä tulee muistaakseni neljä kertaa päivässä. ja ensimmäinen klo 4 aamulla.
        Kyllä hiukan kyrpi herätä tuohon.

• Anonyymi00216

Olen todella pettynyt,,kun koulussa ei laulettu SUVIVIRTTÄ... Tulen tekemään kantelun ja vaadin 1000000euron korvauksia

• Anonyymi00218

Voit laulaa sen vaikka kotonasi. Kaikki säkeistöt.

• Anonyymi00235

Mene simä moskeijaan ja laula suvivirsi kovalla äänellä.

• Anonyymi00219

Mamujen ym ĺoisien takia kaikki kaunis pitäis hävittää...ei anneta periksi noille pas k o i lle.....huomenna laulan suvivirren kuten aina ennenkin🎹🎻🎶

• Anonyymi00263

Maahanmuuttajat eivät ole syyllisiä tähän asiaan. Kyllä ne ovat ihan suomalaisia rahankiilto silmissä.

• Anonyymi00220

Suomen pitää mennä eteenpäin. Unohdetaan virret lasten juhlista.

Jotain iloisempaa tilalle ja joka sopii kaikille.

• Anonyymi00236

Hottentottilaulu sopii oikein hyvin.😁

• Anonyymi00221

Monikulttuurisuuden vuoksi Suvivirttä karsastetaan.

• Anonyymi00222

Tänä keväänä lauletaan Suvivirsi.

• Anonyymi00223

Siksi kun Helsingissä on niin paljon sekä maahanmuuttajataustaisia että kotikommunisteja.

• Anonyymi00248

Aatelshurrit ajaa omia etujaan. Ruotsissakin aateliset omistaa kaupunkien keskustan asunnot ja sinne ei ole muilla asia.

• Anonyymi00258

Suojamuurit poliisit vartio

• Anonyymi00259

En tiedä missä ei lauleta suvirttä.Sen tiedän Topelius näki ja kuuli lasten hädän nälkä vuodet takanapäin.Tämä laulu muistuttaa on ollu aika kun isät ja äidit näkivät lastensa nälän.Ei ollu sossua oli pärjättävä.Tai kuoltava.Lapsi kuolleisuus oli korkea.Nyt on sossu Ei lapset suomessa enää nälkään kuole.

• Anonyymi00264

woketus esti suvivirren

• Anonyymi00266

Topelius sanoitti laulun lapsille.Rankat katovuodet takanapäin.Ruokkaa oli saatavilla niukasti mutta oli ruokaa,Topelius ajatteli lapsia.Meillä oli aapinen ihan suomenkielellä.Topelius Oli sitä mieltä suomenkielinen aapinen lapsille.Ruotsi oli pää kieli siihen aikaan.Lauletaan ken voi täysin rinnoin Jo joutuiarmas aika.Muistetaan katovuodet takanapäin.

• Anonyymi00268

Se oli paha moka silloin.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe