Ebay-ostos menossa väärään maahan

ebay-shoppaaja

Tein kiinalaiselta ebay-kauppiaalta ostoksen. Kiinan Postin seurantanumero kertoo, että paketti on käsittelyssä ja kohdemaa on Englanti eikä Suomi niinkuin pitäisi.

Otin yhteyttä myyjään. Hän lähetti paketista kuvan, josta näkyi selvästi, että seurantanumero on oikein samoin osoite. Onko tässä syytä mihinkään huoleen? Jos paketti joutuu Englantiin, kääntääkö posti sieltä automaattisesti paketin Suomeen? Tällöinhän tulisi vain pieni viive paketin perilletuloon.

5

433

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+16

Kyllä se varmaan perille tulee. Itse asiassa tuossa tilanteessa itse itse olettaisin, että ne lähettää paketin johonkin lajittelukeskukseen Englantiin. Nimittäin se, että Kiinan (tai minkään muun maan postissa) lajiteltaisiin jokaiseen eri maahan menevät kirjeet erikseen olisi aikamoinen työ. Todennäköisempää siis minusta olisi, että vieraalle mantereelle menevät postit pistetään samaan kasaan ja maakohtainen lajittelu tehdään vasta kohdemantereella. (Mutta tämä oli siis veikkaus, en oikeastaan tiedä asiasta mitään.)

• ebay-shoppaaja

Kaikilla aikaisemmilla kerroilla Kiinan Posti on ilmoittanut kohdemaaksi Suomen (Finland).

Sitä ei tiedä, mitä kautta Suomeen lentopostipaketit tulevat. Pekingistä, jossa lajittelu seurannan mukaan tapahtuu, on suoria yhteyksiä Suomeenkin. Voi tietysti olla, että postisäkit tulevat jonnekin muualle Eurooppaan ja sieltä Suomeen.

Täytyy katsella seurannasta, miten paketti kulkee. Kiinan Posti näyttää aika huonosti tietoja sen jälkeen, kun paketti on lähtenyt sieltä. Itellan seurannasta näkyy jatko ja ehkä myös koukkaus Englannissa.

• ebay-shoppaaja

No niin. Tänään vastaanotin lähetyksen. Myyjä oli lähettänyt paketin 30.5. ja kuuden päivän päästä paketti oli jo minulla.

Kiinan postin seurannassa oli tänään tilanne se, että lähetys oli ilmoitettu postatuksi 1.6. Kohdemaa ei näkynyt. Aikaisemmin oli postauspäivämäärä 2.6. ja yksi skannaus oli sen jälkeen tehty seuraavana päivänä . Kohdemaana oli siis Englanti.

Ilmeisesti ppaketti kulki Kiinan postin lajittelussa sujuvasti, mutta rekisteröinnit olivat jotenkin sekaisin ja jäljessä.

• ebay-shoppaaja

Katsoin vielä kerran mielenkiinnosta, mitä Kiinan posti nyt näyttää. Oli taas samat Englantiin johtavat tiedot. :)

Original Country Infomation [China(Parcel)]

20122012-06-02 export turnkey mutual sealed opening of the Beijing International, United Kingdom

20122012-06-01 acceptance office acceptance, International Mail Acceptance Center, the United Kingdom

Itellan seuranta näyttää:

Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.

Rekisteröinti: 5.6.2012 klo 15:30:49

Paikka: HELSINKI 00XXX

Rekisteröinti: 5.6.2012 klo 08:30:11

Paikka: HELSINKI 00XXX

Lähetys on rekisteröity.

Rekisteröinti: 4.6.2012 klo 14:09:41

Paikka: HELSINKI 00000

Royal Mailin seuranta ei näytä mitään. Jos paketti kiersi Englannin kautta, niin homma on ollut tosi nopeata. Kiinan postin seurannassakin normaalisti näkyy vielä 3 vaihetta ennen kuin paketti on jättänyt sen. Usein on käynyt ennenkin niin, että kaikkia vaiheita ei ole näkynyt koskaan Kiinan seurannassa, vaan paketti on vähän yllättäen ilmestyntyt Suomeen.

• tyytyväinen-

meillekin tuli kiinasta alle viikossa Helsinkiin, vaikka kiersi englannin kautta,
      mtb kengät, sitten kun tuli meilekin niin meni 1 vrk yli viikon, aamulla posti toi ennen 9 kotiin.

17 tyytyväisen kokemuksen kautta luotan, enkä valita vaikka joku alta satasen juttu ei tulisikaan, tai joutuisi tulliin josta joutuu maksamaan veroa.

voittoa jo yli 2000 jos kaiken ostais suomesta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe