Pystynkö enään ratsastamaan shettiksellä?

Huolestunut

Siskollani on shetlanninponi (säkä n. 103), voisinko minä ratsastaa sillä? Painan noin 47 kg, ja pituus 149 cm ja risat. Voinko ratsastaa?

9

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shettistietäjä

      pystyt varmaan ratsastamaan sillä välillä mutta kisaamista ei kannata edes harkita

    • koko

      Ei sun varmaan mitään esteitä kannata hyppii mut kyllä kyl semmonen kevyt normi ratsastus viel onnistuu.

    • Heppatyttö

      En tiiä.. voisko joku vastata tohon mun kysymykseen siitä, että mikä on 117,5 cm säkäisen shettiksen ratsastajan painoraja? (:

    • Naapurinpertti

      A-kategoria
      Lähdöissä voi ohjastajana toimia enintään 14-vuotias P-ajoluvan haltija. Ratsastajan enimmäispaino varusteineen on 50 kg. Ponin säkäkorkeuden tulee olla vähintään 100 cm. Lisäksi ratsukon on oltava sopusuhtainen.

      B-kategoria
      Lähdöissä voi ohjastaa vain P- tai C-ajoluvalla. Ratsastajan enimmäispaino varusteineen on 55 kg, jos ponin säkäkorkeus on enintään 107,1 - 120,0 cm ja 65 kg, jos ponin säkäkorkeus on 120,1 - 130,0 cm. Lisäksi ratsukon on oltava sopusuhtainen.

      Eli näinkin rasittavassa lajissa, kuin montessa 100-107cm kantaa 50kg varusteineen, 107-120cm 55kg varusteineen ja 120-130cm poni 65kg varsteineen (maximit), niin millä ***** aivoilla tet mietitte, että 60kg ei voisi isolla ja vankalla shettiksellä esim. köpötellä pientä maastoreissua?.. Ja jos ratsastaja on kokenut, hallitsee vartalonsa ja pystyy istumaan tasapainossa pienen ponin selässä, niin esim. 110cm ponille 60kg ratsastaja voi tuntua mukavammalta ja kevyemmältä, kuin esim. 50kg aloittelia joka hölskyy ja hyppii. Eli toisin sanoen, itse ainakin laitan ponieni selkään mielummin vanhemman ja kokeneemman ratsastajan vaikkakin isomman ja painavamman, kuin jonku pikkupenikan joka ei osaa ratsastaa. AAMEN

    • SHETUN OMISTAJA

      SE EI OO ENÄÄ SHETTIKSEN SALLITTU SÄKÄ KORKEUS!!!(117CM)

      • PERUNASIENI

        SUOMESSA ON KYLLÄ MONIA YLI SATA 102CM KORKEITA SHETTIKSIÄ JA IHAN MUISSAKIN MAISSA, JA JOS SELLANEN SATTUU SYNTYMÄÄN SIIS YLI KORKEE NIIN TAPPAAKKO SE PITÄS??? :D EI SE NIIN VAARALLISTA OO JOS SHETTIS ON YLIKORKEA KOSKA MONILLA NIITÄ SATTU OLEMMAAANNNN!! :)


      • PERUNASIENI
        PERUNASIENI kirjoitti:

        SUOMESSA ON KYLLÄ MONIA YLI SATA 102CM KORKEITA SHETTIKSIÄ JA IHAN MUISSAKIN MAISSA, JA JOS SELLANEN SATTUU SYNTYMÄÄN SIIS YLI KORKEE NIIN TAPPAAKKO SE PITÄS??? :D EI SE NIIN VAARALLISTA OO JOS SHETTIS ON YLIKORKEA KOSKA MONILLA NIITÄ SATTU OLEMMAAANNNN!! :)

        ja sori kirjotus virheet ku nniiisstä näyttää monet valittavan nykyään eri ihmisillee ;PPP


      • yh.
        PERUNASIENI kirjoitti:

        ja sori kirjotus virheet ku nniiisstä näyttää monet valittavan nykyään eri ihmisillee ;PPP

        Se shettis ei varmasti ole 117cm :DD Korkeimman shetun mitä oon nähny oli 112cm ja aivan valtava shetuks,onko muka puhas :D


      • PERUNASIENI
        yh. kirjoitti:

        Se shettis ei varmasti ole 117cm :DD Korkeimman shetun mitä oon nähny oli 112cm ja aivan valtava shetuks,onko muka puhas :D

        no kyl niit on, oon nähny ilmotustauluil monesti! siis myynti ilmotuksil.. o.O ei se ny niin ihmeellistäkään oo. jos on esim 110cm shetun vanhemmat niin voi kyllä shettis varsa kasvaa ton yli että ei siin mitään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe