Mikä on painoraja?

Haluaisin tietää (:

Eli siis mikä on noin. 115cm korkean shettiksen painoraja? Kun olisi tarkoitus ratsastaa sillä ehkä 15min. Kestääkö poni n. 50kg sen aikaa? Olis tosi kiva tietää ... ja menisin ilman satulaa. Poni on vankkarakenteinen eli ei senpuoleen mitään...

10

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluaisin tietää (:

      Lisäyksenä vielä että kaverini, joka painaa noin. 65kg olisi tulossa mukaan ja haluaisi hänkin kokeilla tuota ponia n. 15min ... kestääkö poni hänetkin?
      Ponin säkä on tarkalleen 117,5 ja vankkarakenteinen ori on (: ilman satulaa menisi hänkin... tai satulalla kevyessä istunnassa.. poni on tottunut n. 40-45kg painavaan ratsastajaan.

    • shettis--

      Sinut poni varmasti jaksaa puolikin tuntia. mutta en suosittele että tuo kaverisi ratsastaa ponilla, hän on jo sen verran painava...

    • Naapurinpertti

      A-kategoria
      Lähdöissä voi ohjastajana toimia enintään 14-vuotias P-ajoluvan haltija. Ratsastajan enimmäispaino varusteineen on 50 kg. Ponin säkäkorkeuden tulee olla vähintään 100 cm. Lisäksi ratsukon on oltava sopusuhtainen.

      B-kategoria
      Lähdöissä voi ohjastaa vain P- tai C-ajoluvalla. Ratsastajan enimmäispaino varusteineen on 55 kg, jos ponin säkäkorkeus on enintään 107,1 - 120,0 cm ja 65 kg, jos ponin säkäkorkeus on 120,1 - 130,0 cm. Lisäksi ratsukon on oltava sopusuhtainen.

      Sinä voisit ratsastaa painosi puolesta vaikka säännöllisesti tuon kokoisella ponilla. Montessa tuon kokoisen painorajoitus on 55kg varusteineen, eikä pienen ratsastuksen ja monten rasittavuutta voi edes verrata toisiinsa.. Eli todellain voit ratsastaa sillä ponilla! :)

    • Haluaisin tietää (:

      Kiitos vaatauksista! (:

    • noproblems

      Siis ite oon 164cm pitkä ja painan 52kg. Koko kevään ratsastin joka viikko pari kertaa 107cm säkäsellä shettiksellä täyttäpäätä, ravailtiin ja laukkailtiin ihan täysiä, eikä ponille tullut siitä mitään vaivoja, ja ihan mielellään meni eteenpäin! Tietenkin minulla oli omistajalta lupa, joka tiesi tosi paljo hevosista ja sano että mulla kestää mennä vielä täyttäpäätä, että poni kyllä kestää, ja niin kestikin, ei mitää vaivoja.
      Eiköhän sen ihan ponin omistaja päätä minkä kokoinen ponilla menee.
      Ja tuntee sen itsekkin sitte ku on liian iso ponin selkään, jalat yltää maahan jne :D

    • dijum68

      Kestä HELPOSTI noin lyhyen ajajan, jos et hirveesti hytky selässä.

      • dijum68

        siis sut, ei välttisti kaverias...


    • tietäjä66

      Voit itse ratsastaa ponilla, mutta kaverisi ei valitettavasti voi. :( Hän on liian painava pienenlle shetlanninponille.

      • Eleza

        Haloo!!! Ai pienellä?? 117cm shettis on kyllä ISO! Helposti voit mennä sillä ja kaveris myös :D shettikset on vahvoja!!! Entisiä kaivosponeja. Kantaneet ja vetäneet raskaita kivikuormia ennen muinoin. Ja vielä jos poni on roteva niin ihan helposti jaksaa kantaa!!! P.s. Kelpais itellekki noin iso shettis :D


    • Haluaisin tietää (:

      Haha, kiitos. Mielestäni poni on shettikseksi hyvin suurehko.
      Kaverikin meni sillä ja poni oli tyytyväinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2341
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe