Hei,
Toivoisin että suosittelisitte hyvää KELA-pätevyyden omaavaa psykoterapeuttia Helsingistä (tai muualta pääkaupunkiseudulta). Mieluiten suuntaus saisi olla kognitiivinen psykoterapia. Ja toiveena myös että terapeutti olisi nainen.
Olen masentunut monestakin syystä, mm. äitiysmasennus rankan raskauden jälkeen, mutta pidemmän aikaisena ongelmana on erittäin ankarat lapsuuden kotiolot ja vanhempien tekemä henkinen väkivalta ja siitä johtuva erttäin huono itsetunto. Pelkään etten enää äitiysloman jälkeen ole työkykyinen lainkaan kun mokasin täämänkin "maailman luonnollisimman asian".
Suositelkaa hyvää psykoterapeuttia, PLEASE
11
3642
Vastaukset
- apuasinullehkä?
http://asiointi.kela.fi/ePTKHaku/alku/haku.faces
ruksaa "kuntoutuspsykoterapia"
kuntoutusmuoto "aikuisten psykoterapia"
terapian laji "yksilöterapia"
terapian suuntaus "kognitiivinen"
Sitten "helsingin vakuusipiiri" ja "helsinki"
Listalla 60 terapeuttia.
Sitten vaan ottamaan yhteyttä ja katselemaan mikä olisi sinulle sopivin.
Monilla on nettisivut. Niitä katselemaan.
Oma suositukseni on Anita Jantunen.- parillakin käynyt
Naisista Anita Jantunen, miehistä Lauri Varonen
- .
- Nanna79
Kiitti!
Tuota listaa katselinkin, mutta tuntuu niin uuvuttavalta vain nimen perusteella arpoa 60 joukosta ihminen, jonka pitäisi auttaa minut kokoamaan itseni. Kun listalla on varmasti paljonkin sellaisia "ei_niin_hyviä". Ja kun juuri nyt ei olisi voimia alkaa kokeilemaan mitään puoskareita. Pelkään, että jos satun valitsemaan jonkin itselleni sopimattoman, väsähdän koko touhuun ja homma jää siihen...
Nanna - apuasinulleehkä?
Terapeutilla saa käydä ns arviointikäynnillä. Jos kyseisen kanssa ei klikkaa niin ei kannata aloittaa terapiaa. Oma suositukseni oli tuossa yllä.
- terve mt-sairas
Arviointikäynti ei kerro mitään. Minä kävin aikanaan yhdellä terapeutilla vajaat kymmenen käyntiä, kunnes hän äkkiä pisti minut mitään selittelemättä ulos ja sanoi, ettei jatka käyntejä kanssani. Ei suostunut kertomaan syytä, se jäi minulle ikuisesti epäselväksi.
Minusta hän oli ihan tavallinen. Tosin kyseli asiat uudestaan ja uudestaan, jolloin ehdotin, että hän tekisi muistiinpanoja, jolloin hän myönsikin, että hänen oli vaikea muistaa juuri minun kohdallani mitä olin kertonut esimerkiksi työni laadusta. Muttei meillä mitään kärhämää ollut. - En siis ole alalla
terve mt-sairas kirjoitti:
Arviointikäynti ei kerro mitään. Minä kävin aikanaan yhdellä terapeutilla vajaat kymmenen käyntiä, kunnes hän äkkiä pisti minut mitään selittelemättä ulos ja sanoi, ettei jatka käyntejä kanssani. Ei suostunut kertomaan syytä, se jäi minulle ikuisesti epäselväksi.
Minusta hän oli ihan tavallinen. Tosin kyseli asiat uudestaan ja uudestaan, jolloin ehdotin, että hän tekisi muistiinpanoja, jolloin hän myönsikin, että hänen oli vaikea muistaa juuri minun kohdallani mitä olin kertonut esimerkiksi työni laadusta. Muttei meillä mitään kärhämää ollut.Outoa tuo kontaktin katkaiseminen.
Ainoa syy, joka itselläni tulee mieleen,että psykoterapeutti joutuu lopettamaan asiakkaan kanssa eikä osaa syytä selittää on, että joku asiakkaan läheinen käy jo hänen vastaanotollaan. Jos läheinen on todella läheinen (esim. asiakkaan puoliso), on parempi, että myöhemmin aloitettu kontakti lopetetaan. Tosin siihenkin voisi yrittää jonkin selityksen antaa paljastamatta todellista syytä.
Voi käydä niin, ettei psykoterapeutti vähään aikaan tajua asiakkaiden välsisiä yhteyksiä, kun esimerkiksi sukunimet voivat puolisoilla olla eri jne.
- Onnellinen_Tuula
Kävin itse kolmella eri psykoterapeutilla. Yksi oli yksityinen ja yksi Vastaamossa. Lopulta eräs ihminen suositteli ihan ohimennen Anita Jantusta. Hän oli itse käynyt lähes 30 psykoterapeutilla koekäynneillä!
Vaihdoin nopeasti psykoterapeuttia ja se oli parasta, mitä saatoin tehdä.
Anita Jantusen kanssa elämäni solmut aukenivat ja elämä alkoi taas sujua. Hän antoi jollain kummalla tavalla eväät elämään. Nyt käynneistäni hänen luonaan on jo yli puoli vuotta, mutta vieläkin muistan hänen neuvonsa kipeän paikan tulelen. - Parantumassa
Anita Jantusta suosittelen minäkin. Hän on ensimmäinen psykologi joka on oikeasti antanut hyviä neuvoja ja harjoitteita parantumiseen. Itsellä siis paha ahdistushäiriö ja paniikkikohtauksia ja pelkoja. Näihin ainakin sain apua häneltä.
- Tonde7
Anita ei ole psykologi vaan lääkäri ja psykoterapeutti.
- Anonyymi
Lepää rauhassa, ihana Anita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569