LUKIOVERTAILUT 2012
Sastamalassa on viimeisten kuntaliitosten jälkeen kolme lukiota olemassa.
Koko maan lukioiden keskinäisessä vertaiussa Vammalan lukio asettuu hiukan koko maan keskiarvon paremmalle puolelle sijaluvulla 179. Muut kaksi Sastamalan lukiota menestyvät tässä vertailussa hiukan huonommin.
Sija. Lukio............................. Oppilasmäärä.. Keskiarvo
Sastamalalla on rajanaapureina 11 kuntaa, näistä kuitenkin vain yhdeksällä on oma lukio. Alla listaus naapurikuntien menestymisestä samassa lukiovertailussa.
Sija. Lukio............................. Oppilasmäärä.. Keskiarvo
215.. Nokian lukio, Nokia ....................... 103 .... 17,20
267.. Ikaalisten yhteiskoulun lukio ......... 29 .... 16,79
277.. Sillanpään lukio, Hämeenkyrö ..... 42 .... 16,71
296.. Väinö Linnan lukio, Urjala ............. 24 .... 16,58
371.. Punkalaitumen lukio ....................... 23 .... 15,61
374.. Kokemäen lukio, Kokemäki .......... 37 .... 15,46
Naapurikunnista Huittinen ja Kankaanpää menestyivät paremmin kuin Sastamalan lukiot. (Huittisten noin korkea sijaluku..? Köh, lunttaustako?)
Sastamalan kolmen lukion yhteisellä oppilasmäärällä 111 se on näiden kuntien suurin lukiokoulutuksen antaja ja kakkosena Nokian lukio 103 oppilaalla. Pienimpiä ovat 9 oppilaan Äetsän ja Lavian lukiot.
Lukioita koko maassa ja myös tässä vertailussa oli mukana 402 kpl.
http://tinyurl.com/7t8puml
Vammala ja naapurikunnat, lukiovertailu
6
553
Vastaukset
- Miilukinpaloi
Eikös se nyt ole selvä asia, tyhmät eivät pärjää ja se myös näkyy tilastoissa.
- Vanha kuntalainen
Jonkin verran olen huolissaan noiden mouhijärveläisten lukumenestyksestä, että mikä kumma on kun ei se koulun oppikirjojen lukeminen tuon enempää muka kellekään maita?
Jos ensi keväänä on yhtä huonot lukemat, ja taas tarvii vanhojen kuntalaisten hävetä Mouhijärven vanhan alueen lukemia, niin jotakin on asialle pakko tehdä. Jotakin piirijohtajia tai kouluttajia on pakko silloin alkaa vaihtaa uusiin nimiin. Taikka sitten lopettaa koko koulun sieltä pois, jos ei kunnan verorahoilla kustannetut opinnot ja lukemiset ala vaan avautumaan ja kiinnostamaan yhtään. - Kohtuuhyvin
Tarkalleen ottaenhan Kankaanpää ja Sastamala ovat jaetulla sijalla 179. Vain siis Huittinen (ne Turun suunnassa asuvat mahdolliset lunttaajat...) menee vertailussa Sastamalasta ohitse.
Koko maan vertailussa Sastamalan uudet valkolätsäpäät pärjäävät siis vain jonkin verran keskiarvoa paremmin. Mutta ainakin lähinaapureille pärjääminen, se on ihan tärkeä juttu sekin. - Siilipää
Syy selviää täältä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10633395
- mohomoho
Eihän Sastamalalaiset sille mitään voi jos ne on tyhmempii ku Huitsit :)
- Lauttaväen keinot
"Näin lunttaat menestyksellisesti ylioppilaskirjoituksissa"
-Lauttakylän lukiolaiset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628