Hei,
täällä onkin käyty jo aika paljon keskustelua Credit Starista ja sen käyttämästä "perintä toimistosta" Finance House Nordista. Nyt kaipaisinkin LUOTETTAVAAA tietoa siitä:
A) Onko kenenkään velkaa Credit Starille laitettu eteenpäin oikeudelliseen perintään?
B) Yleensä hyviä juttuja Credit Starin perintäkuluista ja asiakaspalvelusta? Firmahan perii täysin kohtuuttoman suuruisia perintäkuluja ja kiinnostaisi esimerkiksi tietää, onko kukaan riitauttanut heidän perimiään saatavia?
Credit Star / Finance House Nord -kokemuksia
26
10772
Vastaukset
- empty summer
Joo-o otin aikoinaan 300e kolmeksi kuukaudeksi, nyt perinnässä ja loppusumma maksettavana jotain 700 paikkeilla. Oikeudellisesta perinnäst ei kokemusta yrittäny pitää noista eräpäivstä kiinni.. ja kyllä, v.....taa
- taatanna
Olen velkani heille riitauttanut, mutta eipä tunnu vaikuttavan mitenkään. Oikeuteen ei ole vielä mennyt ja hei alkuperäinen eräpäivä oli sentään 27.11.2011. Eli yli puoli vuotta on kulunut, eivätkä kuulemma suostu viemään oikeuteen ennen kuin kulut ovat nousseet 5000 euroon
- heloelohelo
Yli vuoden on ollut perinnässä... Yrityksellä ei taida olla oikeuksia viedä lainaa oikeuteen kun ei tietääkseni noita lainan kuluja saa kohtuuttomasti nostattaa.
- Oikeusjakohtuus
Se oikeuteen vieminen ei ole mistään oikeuksista kiinni...
- samu83
Älkää vaan kukaan ottako tästä firmasta lainaa.Itse otin aikanaan 200e vipin firmalta.Olin maksamassa koko summa (680evähän viivästyi maksu:) pois keväällä mutta olin kadottannut heiltä saamani lasku.Lähetin firmalle sähköpostin missä pyysin heitä lähettämään minulle uuden laskun että voisin maksaa summan kokonaisuudessaan pois.Mitään uutta laskua ei kumminkaan tullut joten lähetin saman viestin uudelleen parinviikon kuluttua.Vastausta viestiin tai laskua ei kumminkaan koskaan tullut.Nyt sit perjanatai aamulla sain puhelun haastemieheltä joka ilmotti finance hosue nord oy kanteesta.Otin firmaan yhteyttä ja kyselin että miksi pyytämääni laksua ei ole näkynnyt.Vastaukseski sain että minun olisi pitännyt jatkaa laskun pyytämistä niin pitkään että he olisivat sen lopulta lähettäneet??wtf??haastetta he eivät suostuneet enään vetämään pois vaikka heille selvitin että en pysty maksamaan heille yhdessä erässä nytten laskua koska saamme lähiakoina perheenlisäystä mikä on tehnnyt aika isonkin lovin nykyiseen budjettiimme.Ehdotin että olisin maksannut parin kuukauden sisällä 3 erässä laskun pois,mutta töykeä ryssä ilmotti vaan että asia on loppuunkäsitelty ja löi luurin kiinni.Soitin vielä takasin ja pyysin heitä lähettämään lopulisen laskun minulle jolloin mies alkoi änkyttämään että ei tiedä minklaisen laskun hän voi minulle lähettää...???:)lupasi olla myöhemmin yhteyksissä kun on selvittännyt asian..jännityksellä odotan koska saan laskun tai saanko koskaan.
- Hega
2010 vuonna lainasin 200 euroa. Nyt FHN vaatii minulta yli 1000.00 euroa tästä pienestä vipistä. Ennen oikeudellista perintää velkani oli noin 650 euroa.
Kannattaa miettiä kuuskytseitsemän kertaa, että haluaako varmasti lainata creditstarilta yhtään mitään, koska jos maksu myöhästyy niin normaaleissahan tapauksissa viivästyskorko on suomen lainsäädännön mukainen (7,5/8,5%/ VUODESSA) mutta nämä soveltavat omaa satojen prosenttien korkoa niin pitkään kunnes velka maksetaan takaisin tai porsaanreikä suomenlainsäädännössä tulee umpeen.. :)
Mukavia vippihetkiä!- 2+16
Jeps, suomelain mukaan sitä alkuperäistä korkoa saa peritä 180päivää, tämän jälkeen astuu voimaan tuo 8.5%. No onneksi sun ei tarvitse tuota laskua maksaa niin kauan kun siellä on tuollaisia summia, pyyhit takamuksesi aina niillä lapuilla mitä tulee.
- Vladimir
mäkin riiatutin sen laskun ja asia meni oikeuteen. ihan samalainen laskujuttu mä sit selitin oikeudelle, että mä en ole saanut laskua. finance nord taas lähetti kaikki sähköpostit, mitä mulle on sen velan yhteydessä lähetetty ja siinä se oli: lasku oli lähetetty ainakin kolme kertaa, mut oli mennyt roskikseen, eli se oli lähetetty, mutten ollut saanut sitä.
tuomio: maksa pois maksuhäiriömerkintä ulosotto
Mukavia vippihetkiä kaikille! - 5+11
Vladimir kirjoitti:
mäkin riiatutin sen laskun ja asia meni oikeuteen. ihan samalainen laskujuttu mä sit selitin oikeudelle, että mä en ole saanut laskua. finance nord taas lähetti kaikki sähköpostit, mitä mulle on sen velan yhteydessä lähetetty ja siinä se oli: lasku oli lähetetty ainakin kolme kertaa, mut oli mennyt roskikseen, eli se oli lähetetty, mutten ollut saanut sitä.
Mukavia vippihetkiä kaikille!Ei sähköpostilaskuja voida pitää oikeuskelvollisena.. Tietääkseni.
- joopajooo
5+11 kirjoitti:
Ei sähköpostilaskuja voida pitää oikeuskelvollisena.. Tietääkseni.
Tuli tekstiviestinä perintätoimistolta maksukehoitus perintäkulusta, kun huomautuslaskun maksoin 4 päivää myöhässä. Pyysin laskua kirjallisena. Ei tekstiviesti kehoitukset ole mistään kotoisin. Jos maksaa niin saa maksella koko loppuvuoden. Jotain kirjallista dokumenttia pitää saada siitä mitä maksaa ja mistä maksaa. Täytyy odotella perintäkirjettä jamaksaa sitten se pois.
- Arvelus
5+11 kirjoitti:
Ei sähköpostilaskuja voida pitää oikeuskelvollisena.. Tietääkseni.
Edellisen mukaan on ollut kelvollisia, ellei nyt sitten jekuta. Miksi jekuttaisi? Luulo ei ole tiedon väärti.
- Takkiintuli
Vladimir kirjoitti:
Mukavia vippihetkiä kaikille!Vladimirin kertoma on varoittava esimerkki siitä, että riitautettu juttu voi päättyä vipinottajan vahingoksi oikeudessa! Eli kyllä kannattaa miettiä kuinka pitkälle antaa asian mennä, jos ei ole satavarma asiastaan. Jos tulee haaste oikeudesta niin menkää pyytämään apua oikeusaputoimistosta. Nehän siellä kanssa ekana selvittää, onko heidän palvelunsa sinulle maksullista vai ei.
- HyvääKEsää
Joo tämä firma menee samaan kastiin muidenkin virolaisten kuten Arplyn hujareitten kanssa!! Älkää hyvät ihmiset lainatko täältä yhtään mitään vaikka kuinka olisi tarve.. Virolaiset on huijareita ja sellaisia syöpäläisiä ettei niistä pääse eroon millään. Ei ne kuuntele eikä noudata lakeja!! Jos nyt luette niitten lainaehtoja niin niissä ei ole päätä häntää... Vähemmän vielä järkeä on niillä jotka siellä vastaa puhelimeen!! Ja niiden käyttämä perintätoimisto on sama kuin tämä firma itse. Ei niillä ole mitään virallista perintätoimistoa vaan ovat vain nimenneet ja rekisteröineet tämän FHN:n jotta saavat helpommin ryöstörahansa pois.... Vaikka taitaa olla monella muullakin perintätöimistolla ja pikavippipaikalla samat keisarit taustalla. Se kyllä ihmetetyttää että meidän päättäjillä on jo pitkään ollut tiedossa yleensäkin nämä huijarit alalla, ja ihmetyttää ettei niitä saada kuriin vaan annetaan laillisesti huijata meitä typeriä persaukisia jotka olemme joskus näiden vippeihin turvautuneet! Sitten kun moni kuitenkaan meistä ei viitsi lähteä oikeuteen asti tappelemaan niin maksamme kiltisti aiheettomia ja laittomia kuluja jotta pääsemme niistä syöpäläisistä eroon...
- yks vaan
joo-o....en saanut 200e lainaa ja sittemmin pyysin, että poistaisi minun tunnukseni kokonaan....ei kuulemma onnistu, koska : luottosopimuksesi kohta 12.3 sanoo seuraavaa Tämän Sopimuksen voimaantullessa Lainanottaja antaa Lainanantajalle suostumuksensa lainanhakijan ja Lainanottajan henkilötietojen käsittelyyn.
Meillä ei ole sopimuksellista velvollisuutta poistaa tietojasi tietokannastamme, eli emme tässä tapauksessa voi Sinua auttaa.
Mikäli haluat, voimme laittaa Sinulle lainnakiellon.
Siten laitoin sinne vietiä että: mitä te niillä sitten teette, jos en meinaa sieltä enää lainaa hakea? ymmärrän lainan haussa henkilötietojen käsittelyn, mutta muussa tapauksessa menee vähän yli.
vastaukseksi sain: Säilytämme asiakastietoja vähintään viisi vuotta.
Jos et halua käyttää palvelujamme, voimme laitta Sinulle luotto- ja markkinointikiellon.
Nuo jutut on kopioitu suoraan sähköpostista jotka sain.....en siis suosittele kenellekkään....ihan sairas firma !!!!! - juuh,,,,,,,
Finance house nordilla ei ole perintätoimen lupaa,mutta silti se perii creditstar finlandin pikalainoja-ja näköjään vie haasteen käräjillekkin.
Ilman perintälupaa saa periä vain omia saataviaan,ei toisten.- V.Putin
Lain mukaan, ne eivät perintälupaa tarvitse...
- 18+20
No jos joku Finance house nord on perintäfirmana niin miksi silti laskut pitää maksaa eräpäivän jälkeen svealle? Itselläni kolmen erän vippi ja eka erä erääntyy maanantaina 60 vrk. maksoin sen pois ja ny on kaksi auki. Mitään kirjettä ei ole perinnästä vaan tullut.
- 18-15
Finance house nord esiintyy "perintätoimistona" ja ei tosiaan ole perintätoimen lupia.
Joku Georg vastasi puhelimeen,ja väitti,että saavat laskuttaa perintäkuluja,sekä käyttää sanaa perintätoimisto..virolaiset m.ulkut siis asialla...
Etelä-Suomen aluehallintoviraston tarkastaja puolestaan sanoi,että ei saa tehdä noin..lupahakemusta ovat yrittäneet,mutta ei ole heltinyt lupia.- EiEnääKoskaanPikavippiä
Mulla ollu vuodesta 2009 pikavippi maksamatta Credit starille! Ei ole mennyt käräjille. Pelkkiä muistutus/huomautuslaskuja sähköpostitse ovat lähettäneet. Ja jokaisessa viestissä on uhkailtu perintätoimistolla,mutta mitään perintää ei kuitenkaan ole tapahtunut...
- Creditstar huijaa
EiEnääKoskaanPikavippiä kirjoitti:
Mulla ollu vuodesta 2009 pikavippi maksamatta Credit starille! Ei ole mennyt käräjille. Pelkkiä muistutus/huomautuslaskuja sähköpostitse ovat lähettäneet. Ja jokaisessa viestissä on uhkailtu perintätoimistolla,mutta mitään perintää ei kuitenkaan ole tapahtunut...
Mulla meni käräjille saatava. Kantajana on Finance House Nord, joka esiintyy perintätoimistona ilman perintälupaa. Riitautin asian, koska tää firma vetää koronkiskontarikoksen mukaista viivästyskorkoa, josta ei edes sovita lainaehdoissa. Virolaiset ei osaa näemmä lukea Suomen lakia, eikä auttanut vaikka selvästi sanoin, että kyseessä on laiton koronkiskonta. Ei siellä paljon järki päätä pakota, vaikka toki itsekin olin vitun tyhmä, että heiltä lainan ylipäätään otin.
Silti lainvastainen toiminta on lainvastaista, joten multa eivät saa sovinnolla vaatimiansa käsittämättömiä euromääriä. Mielelläni myöskin levitän evankeliumia heidän toiminnastaan, jotta muutkin saavat tietää miten paska ja mätä firma on kyseessä. - finanssitalo
Creditstar huijaa kirjoitti:
Mulla meni käräjille saatava. Kantajana on Finance House Nord, joka esiintyy perintätoimistona ilman perintälupaa. Riitautin asian, koska tää firma vetää koronkiskontarikoksen mukaista viivästyskorkoa, josta ei edes sovita lainaehdoissa. Virolaiset ei osaa näemmä lukea Suomen lakia, eikä auttanut vaikka selvästi sanoin, että kyseessä on laiton koronkiskonta. Ei siellä paljon järki päätä pakota, vaikka toki itsekin olin vitun tyhmä, että heiltä lainan ylipäätään otin.
Silti lainvastainen toiminta on lainvastaista, joten multa eivät saa sovinnolla vaatimiansa käsittämättömiä euromääriä. Mielelläni myöskin levitän evankeliumia heidän toiminnastaan, jotta muutkin saavat tietää miten paska ja mätä firma on kyseessä.Riitautit ja tapahtui ... MITÄ ? Riitauttaa voi , mutta mikä oli lopputulos ?
- Creditstar huijaa
Ei ole vielä kuulunut mitään asiasta. Mutta hyvin tuossa käy mun kannalta. Kyseinen perintätoimisto on hoitanut kaiken niin päin mäntyä kuin osaamaton perintätoimisto vaan voi sössiä.
- VIRON ORJA
Minulla KU ON MYÖS IEESTLASEL häpeä SUOMESSA nähdessään suomalaista, KOSKA Virosta Suomeen mennyt orjia on Viron MAINE edelleen hyvin ÄLÄ LAINVASTAISTEN ja niin myös muualla MAAILMAS.EESTIST SUOMEN mennyt ON NE pahin.
MINÄ KU IEESLTALSENA kannattaa Matkailu ja ISE Suomessa matkustamaan käynyt JA SUOMEN JA Suomalaiset ovat mukavia.
KESKINÄINEN PUDRUKAUSSI maksa YKSINKERTAISESTI ASUMAAN mennä.
Suomessa on paljon myös hyvin paljon erilaisia kansallisuuksia JA TÄSTÄ vahinkoa.
Suomi on kaunis maa ja suomalaiset todella Euroopassa VALKOINEN KANSA mutta se on edelleen hyvin VAHINGOITTUVAT MILLOIN Suomessa ja muualla.
Viroon NYT ERITTÄIN EI rantaan MUULASEID.VENELASED jäljellä
TULEN SUOMI orjien SUOMESSA
SUOMEN alkuperäiskansoja itsekin kärsimään JA HEOLU ja turvallisuus.
En KANANTAKS maahanmuuttajalle niin kotimaassa joka ei valmista eikä sitä voitaisi MAA IVAID ONNEA OTSIAD - VIRON ORJA
SUOMESSA OLEVAT virolaiset vihaavat NIITÄ virolaisten KUKA suomalaisten elämää ja HEOLU rikkovat kuten muutkin maahanmuuttajat ja ÕNNEOTSIAD.
Muuttajien JA maahanmuuttajalle on suuri ongelma MAISSA ja se tuo pahaa.
Matkailijat oikein kaunis ja TORE - mun mielestä
ei ole väliä, mistä luoton otat, kunhan maksat sen ajoissa takaisin. mikäli näin toimit, eihän virolaisetkin sille mitään voi...
- Vippaaja99
Eikös olekin? :)
Toki sellainen palvelu on kallista, mutta siitähän kerrotaan etukäteen. Sun päätettävissä, otatko luoton tai et.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709