Seniorit työssä!!!

Eläkkeellä pysyvä.

Tuli juuri TVstä kun Turussa jonkun bussifirman työntekijöistä 30 prosenttia kuskeista on eläkeläisiä. Juuri nämä henkilöt ovat niitä jotka syövät nuorten työpaikat sillä kyllä nuorissakin on paljonkin sellaisia jotka olisivat valmiit töihin jotka nämä eläkeläiskuskit tekee. Ohjelmassa ollut eläkeläiskuski mainitsi että tuohan se lisärahaa eläkkeen lisäksi ja sitten loppu ohjelmassa sanoi tekevänsä harrastuksen vuoksi? Jos laitettaisi nämä eläkeläiskuskit joita on ympäri Suomea ajamaan niin linja- kuorma-taksi ym autoja ilmaiseksi mahtaisi olla kuskien harrastustoiminta huomattavasti nihkeänpää. Kyllä se pelkkää rahan ahneutta on, sanokoot itse mitä muuta hyvänsä, ilmaiseksi ei lähtisi kukaan.

5

129

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työstä työhön

Tuskinpa eläkeläiset nuorten työpaikkoja vie. Hyvä kun eläkeläinen voi olla työssä ja saada jatketta monesti pieneen eläkkeeseen. Juuri tuolla tavalla aion itsekin tehdä, kun tulen eläkeikään, jos vain terveyttä ja tekemistä riittää. Eläkeikähän on aivan keksitty rajapyykki. Monet ovat aivan hyväkuntoisia tullessaan eläkeikään, eikä joutilas elämä kiinnosta. Hienoa jos voi valita myös työnteon.

• Eläkkeellä pysyvä.

Ei se ole suuruudella pilattu tuo peruspäivärahakaan jolla nuoren täytyy elää. Jos on eläkeikään työtä tehnyt ja suht viisaasti elänyt pitäisi talouden olla kunnossa ja velat maksettu joten työn voisi kyllä mielestäni ja monen muunkin mielestä antaa nuorempien tehdä työn, joilla opinto ym lainoja eikä omaa asuntoa ym. ym.
        Kyllä olen sitä mieltä että raha se ratkaisee ja se ahneus. On tietysti niitäkin joiden mielestä on täysin korvaamaton, olen tuntenut niitäkin, vaan kun on henki kaikonnut niin maailma on jatkanut pyörimistään entiseen malliin.

• Kaikki itselle..
        Eläkkeellä pysyvä. kirjoitti:

Ei se ole suuruudella pilattu tuo peruspäivärahakaan jolla nuoren täytyy elää. Jos on eläkeikään työtä tehnyt ja suht viisaasti elänyt pitäisi talouden olla kunnossa ja velat maksettu joten työn voisi kyllä mielestäni ja monen muunkin mielestä antaa nuorempien tehdä työn, joilla opinto ym lainoja eikä omaa asuntoa ym. ym.
        Kyllä olen sitä mieltä että raha se ratkaisee ja se ahneus. On tietysti niitäkin joiden mielestä on täysin korvaamaton, olen tuntenut niitäkin, vaan kun on henki kaikonnut niin maailma on jatkanut pyörimistään entiseen malliin.

Minä tunnen parikin tapausta. Ensin vartutaan sitä eläkeikää kuin kuuta nousevaa, sitten kun on päästy eläkkeelle alkaa se nuukuus että nyt iskee köyhyys. Kierretään kaikki paikat missä on kahvi/makkara/soppa tarjoilu ja tehdään kaikki työt mitä tarjotaan, eikä suinkaan harrastuksen vuoksi vaan vain ja ainoastaan rahan takia.
        Sitten naama hymyssä vitsaillaan eläkeläisen kiireitä ja siinä sivussa viedään jonkun nuoren työt.

• Pitkäaikatyötön

Linja-autonkuljettajien työtilanteesta en paljoa tiedä, mutta mediasta olen saanut sellaista mielikuvaa, että alalla kärsitään työvoimapulasta samoin kuin kuorma-autonkuljettajien kohdalla. Olisivatko muuttuneet vaatimukset kuljettajatutkinnoissa vaikuttaneet kortin ajavia vähentävästi ja siksi vanhempia kuskeja on pakkokin työllistää? Maahanmuuttajia on ainakin Helsingissä ollut runsaasti ratin takana, mikä vähän vinkkaisi samaan suuntaan.

Yleissääntönä olisi tietysti parempi niin, että eläkeläiset pysyvät eläkkeellä, jos alalla on paljon nuoria työttömiä.

• Hampaat irvessä

Senverta eläkettä pitää saada kuin työssäkäyvä bussikuskikin palkkaa saa. Siksi minäkin aion vielä olla työelämässä yli kuuskymppisenäkin.
      Meillä on jatkuvasti akuutti pula kuskeista ja halukkaita ei näytä tulevan. Keväällä tulee aina lauma uusia alkajia 20-30 kpl ja talvella heistä on jäljellä 2-3. Ne jotka tulevat eivät kauaakaan ole koska oma elämä ja sosiaaliset suhteet voi hoitaa ainoastaan vapaapäivinä. Saman rahan saa lyhyemmällä ja helpommallakin työllä.
      Työssä kun joutuu olemaan melko aina 12 tuntia ja maximissaan 15,5 tuntia. Vapaata vain 2 vrk per viikko.
      Edes maahanmuuttajat eivät kauaakaan tätä työtä tee kun purnaus alkaa. Ainoastaan venäläiset ja virolaiset tekevät tätä duunia ylityöt siihen päälle ihan sikana jonkun vuoden ja palaavat sitten rahakkaampina kotimaahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      64
      4231
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4181
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      107
      2900
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2782
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1989
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1669
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1343
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1271
    Aihe