saa olla omissa oloissaan kun tuntee että se toimii itelle parhaiten kun muualla ei mene niin hyvin paitsi yksinään.
Saa olla rauhassa kaikesta, hermot lepää.
Saa kuunnella musiikkia, juoda kahvia, syödä ruokaa, surffata netissä ja käydä lenkillä eli kukaan ei ole sinua pakottamassa mihinkään ja saat vapaasti toimia.
Ne on syrjäytymisen hyvät puolet.
Mulle toimii hyvin yksinolo koska olen niin ujo ihminen.
Väistämättä minusta tuli yksinäinen ihminen koska olen tällainen luonteeltani.
Ja aina pelkään että minua saatetaan alkaa kiusaamaan jos liikkuisin enemmän ihmisten parissa että ihmiset käyttäisi hyväkseni mm minun kiltteyttäni.
Toki iän myötä musta on tullut karheampi ihminen joten varmasti sanoisin hankalasti takaisinkin kiusaajalle.
Mun pääni sisällä on julmetusti erilaisia henkisiä estotiloja ja lukkoja, patoutumia.
Syrjäytyminen ei ole välttämättä huono asia.
Syrjöytynyt voi pystyä myös työelämässä suoriutumaan hyvinkin mutta mun kohdalla vaikeampaa.
Syrjäytymisessä näen sekä hyvän että huonon puolen omalla kohdallani mutta enemmän näen hyvää koska työelämä ei ole mua varten sillä olen arempi ja erilainen.
Koen että työelämä on aika raadollista myös että ihmisen pitää olla kone.
Ongelma on silti iso jos tulee paljon mun kaltaisia työttömiä .... loppuun silti sanon sen faktan mutta mun ois mahdotonta olla erilainen kuin mitä olen sillä olen vapaasti sellainen kuin minä olen.
En voi olla mitään muuta.
Ei mua voi pakottaa kun en kerta kykenekkään.
Hyvää kesää kaikille Suomikeskustelu24 kirjoittajille.
Syrjäytymisen hyvät puolet
Juha82222222
0
157
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770