Kokemuksia DSG:stä isoilla ajokilometreillä?

Golffimies

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on erityisesti näistä 6 vaihteisista DSG laatikoista kun kilometrejä on luokkaa 150-200 tai yli?

Kyselen siksi, kun yleinen tunnelma tuntuu olevan, että DSG:t ei kestä mutta oikeita tosielämän kokemuksia vähemmän on ainakin mun korviin ja silmiin kantautunut. Jospa niitä saisi täältä?

Pidän kovasti tuosta DSG laatikosta eikä manuaalilaatikkoon todellakaan tee enää mieli. Nyt toinen Golffi jossa sellainen on eikä ongelmia ole ollut. Kilometrejä tosin oli ekassa GTI:ssä 62 myydessä ja nyt tässä -07 R32:ssa 85 tkm. Molemmat 6 vaihteisia laatikoita.

Kaverillani oli -04 Audi 3.2 DSG:llä jossa 150 mittarissa eikä siinä ainakaan mitään ongelmia ollut.

140

17379

    Vastaukset

    • 118tkm oli ajettu kun meni vaihdossa. Siihen mennessä ei autossa ollut muuta vikaa kuin ilmamassamittari vaihdettiin. Puhdistuskin olisi tainnut auttaa mutta kun minulta ei rahaa pyydetty, niin vaihdettiin tietysti.

      Ostin samanlaisen auton manuaalina. Manuaali menee pienemmällä mutta ei DSG:stäkään mitään pahaa sanottavaa ole.

    • Helposti tuon 150-200 yli! Omassani on jo 6500 km lasissa.

      Tekniikan Maailmassa käyttötestissä Skoda Superb 1,8 tsi dsg-autossa dsg7 rikkoutui 50 tkm:n kohdilla (mekatroniikka) ja auto seisoi pajalla 3 vkoa kun varaosaa ei saatu ajoissa. Kun loota purettiin 60 tkm:n kohdalla testin lopuksi, havaittiin myös että kytkimet oli kuluneet ja pölyä niistä oli kertynyt aimo annos. Eli kytkinremppakin noihin tulee aika pian vastaan.

      Onneksi VW:llä on nyt otettu käyttöön Suomessakin virhevastuuna täysi rahallinen vastaantulo sekä DSG:n että TSI-moottorin jakoketju-ja öljynkulutusongelmien osalta siten, että ekalla omistajalla 5 vuotta tai 100.000 km. Luotan siis tuohon, koska aion pitää autoani 3-4 vuotta.

      • "VW hoitaa". No pakko se on tähän perään lisätä, autona oli sama Superb 1.8 TSI ja DSG7. Ajoin sen uudesta 220 tkm, ongelmia ei ilmennyt missään vaiheessa. Nyt on menossa toinen samalla laatikolla varustettu Passat, 20 tkm vasta mittarissa, mutta kyllä se tuntuu pelittävän ihan yhtä hyvin kuin edellinen.


      • Mitäs jos se skoda on takuuajan yli ja ajaa vähemmän?Sama koskee dsg-7 vaihteisia volkkareita.Täällä jotkut pitää verotuksen takia takuulla autoa yli 3-4 vuotta.Täältä netistä luin että dsg-vaihteiston vaihto maksaa yli 3000 euroa ja vaihtotyö päälle.Jollain käyny nähtävästi sitte huono tuuri.Vaihtaa varmaan seuraavaksi auton missä kyseistä maksulaatikkoa ole auton keskellä.Itse ajan vanhalla itäautolla.Muut katsoo ku pirua ja aina kesällä maantiellä edelle.Justiin sama minulle.Lähden sitä ennemmin matkaan ettei myöhästy.Tämän vanhan ladan saa ilman nykyajan testereitä kuntoon.Ajakoot rikkaamat ja paremmat ihmiset minun vanhan ladan edelle.Ei paljo minun paitaa hankaa.


      • Vanha auto parempi kirjoitti:

        Mitäs jos se skoda on takuuajan yli ja ajaa vähemmän?Sama koskee dsg-7 vaihteisia volkkareita.Täällä jotkut pitää verotuksen takia takuulla autoa yli 3-4 vuotta.Täältä netistä luin että dsg-vaihteiston vaihto maksaa yli 3000 euroa ja vaihtotyö päälle.Jollain käyny nähtävästi sitte huono tuuri.Vaihtaa varmaan seuraavaksi auton missä kyseistä maksulaatikkoa ole auton keskellä.Itse ajan vanhalla itäautolla.Muut katsoo ku pirua ja aina kesällä maantiellä edelle.Justiin sama minulle.Lähden sitä ennemmin matkaan ettei myöhästy.Tämän vanhan ladan saa ilman nykyajan testereitä kuntoon.Ajakoot rikkaamat ja paremmat ihmiset minun vanhan ladan edelle.Ei paljo minun paitaa hankaa.

        Hyvin perusteltu, kiitos.


    • Mikä hme tuossa on, eihän Vag:n tuotteita ole tarkoitettukaan kestämän kuin sen 200 tuhatta kilsaa.
      Nopea kierto se on se joka rahaa tuo omistajien kassaan ja artisti maksaa.

      • Kannattaa ostaa 2000-luvun alun Volkkari. Niillä pääsee sentään miljoona kilometriä, maali ei ole vesiväriä ja varaosat / huollot on puolta halvempia. Uudet VW konsernin tuotteet näyttävät olevan ihan paskaa, kun Toyotallakin pääsee pidemmälle (200 000 km). Normaali saksalaisauto on vasta sisäänajettu 200 000 km kohdalla.


    • Kai se on aikalailla käytöstä kiinni,veikkaisin että kestää mekaanisesti siinä missä manuaalikin jos ajellaan helppoa ajoa(siis vaihteistolle). Mutta mielenkiinnolla odotan kokemuksia miten lootat kestävät "maastureissa" ja tavara-autoissa.
      Sanoisin että sääliksi käy laatikkoa kun peruuttelee ylämäkeen kärryn kanssa tai vekslailee muuten ahtaassa paikassa ja odottelee miten se kytkin päättää tällä kertaa toimia.

      • Onneksi on vielä olemassa perinteisiä automaatteja niin ei tarvi pelätä kytkimen puolesta.


      • Poliisiautoissa DSG kestää asentajien mukaan n. 20 000 km. Se kertoo jotain "laadusta". Lisäksi voi mennä henki, jos boorit pettää ohitustilanteessa ja veto loppuu yhtäkkiä. Maantieajossa booriakseli saattaa kestää jonkin aikaa, kun vaihteisto vaihtaa huomattavasti harvemmin. Kannattaa "lukita" vaihde, jos nopeus on sellainen maantie ajossa, että vaihteisto vaihtaa kokoajan ees taas. Näin kytkinlevyt ja booritus kestää pitempään.


    • Työkaverilla ihan uusi Passat, muistaakseni hyvä jos 65tkm ehti lasiin, kun lasahti DSG-automaattilaatikko. Kilometreistä en mene vannomaan, mutta kun osti käytettynä, niin takuupa ei tietenkään koske enää kolmatta osapuolta. Yli 2000€ remppa kuulemma luvassa, järjetön ketutus ja Volfsburgista ei taaskaan tultu yhtään vastaan asiassa.
      Vaihtoivat sitten Golf VI:een manuaaliaskiin ja toimii tosi hyvin, mitä nyt maalipinnassa olisi hiukan sanomista hilseilystä ja lohkeilusta peräluukun ja ikkunoiden saumoista.

      Ihan vastaava kävi naapurille Opel Astra H automaatti, samalla lailla sammui risteyksessä ja mikään vaihde ei mennyt päälle. Auto jäi siihen ja ainoa vaihtoehto oli hinausauto, kuten tuon Passatin DSG:n kanssa. Se on niin totaalinen stoppi, ettet aja metriäkään, kun tuo aski zippaa.

      Ovat varmaan kivoja ajaa varsinkin ruuhkaisessa keskustassa yhdessä start ja sammutustoiminnolla pitkään valoissa. Auta armias, kun automaatti hajoaa, sillä ei ensinnäkään tee enää mitään, aja metriäkään ja maksaa tuhansia euroja hilata se paska pajalle ja pistää suurin piirtein kaikki uusiksi laatikossa. En tosiaankaan suosittele. Jos DSG tai automaatti ylipäätään kettuilee jo alle 100tkm, minkälainen pommi se on 200-250tkm ajetussa. Vuorikiipeilykin paljain käsin ja jaloin olisi vähemmän jännää tuollaisen automaattiin verrattuna.

      • "Työkaverilla ihan uusi Passat, muistaakseni hyvä jos 65tkm ehti lasiin"..., jos tuo oli perustyösuhdeauto, niin yli kolmen 3 vuoden ajot autosssa...Ihan uusi! Anna mun kaikki kestää!


      • 30000 ajettu ei ole kirjoitti:

        "Työkaverilla ihan uusi Passat, muistaakseni hyvä jos 65tkm ehti lasiin"..., jos tuo oli perustyösuhdeauto, niin yli kolmen 3 vuoden ajot autosssa...Ihan uusi! Anna mun kaikki kestää!

        Oli nyt sitten 50 taikka 70tkm, aivan sama, kolme vuotta pidetty auto on sitä huolella hoitavalla ja huollattavalla täydessä iskussa ja kelpaisi minulle vallan hyvin. Joopa joo, jos oikein saivarrellaan, niin ei tietenkään ole uusi, kertoohan se jo lause, v:tun ääliö.
        Noilla lukemilla ja vuosilla ja hyvällä hoidolla auto on vasta sisäänajettu, enkä nyt tarkoita virallista sisäänajoa, vaan että vasta tuolla 100-250tkm alkaa auto näyttämään huolella, mitä paskaa se on syönyt vai tehty kunnon palikoista.
        Hintakin on pudonnut muutamassa vuodessa lähes puoleen, niin se vain menee, turha sitä on itkeä, halusi tai ei. Meillä on vain niin vääristynyt hinta käytetyille autoille monissa merkeissä malleilla eri lukemilla, mikä ei vastaa lähellekään todellista arvoa, mitä ei saisi myytyä yksityisenä ikinä samaan rahaan. Auton hinta on jo ovesta ajaessa pudonnut ja liike voi ottaa autosi takaisin, mutta ei todellakaan samaan rahaan.

        No, kusipäähän saa kolmessa vuodessa autonsa aivan tuhannen paskaksi, maalipinta aivan menetetty, konepelti maalattavaksi, tuulilasi halki, huudatettu ja vedätetty väärillä vaihteilla, toissavuotiset halpisöljyt, vetonivelet, jouset ja iskarit menossa uusiksi ja jakopää laittamatta ja laturi huutaa hoosiannaa ja akku tietenkin aivan finaalissa. Kesärenkaat eivät kestäisi edes rengasratsiaa ja talvisissa on kolmasosa nastoista tallella jne. jne..

        En todellakaan vihjannut millään tavalla tällaiseen täydelliseen kusipäähän, joten voit ihan rauhassa miettiä, mikä on uusi tai uuden veroinen tai uuden karhea kellekin. Joku voi entisöidä museoautonsa tai muuten vaan vanhan autonsa viimeisen päälle ja on uudemman oloinen vanhalla tekniikallakin kuin sinun kolme vuotta vanha, kaikki paskaksi ajettu katiskasi.


      • Uudehko kylläkin kirjoitti:

        Oli nyt sitten 50 taikka 70tkm, aivan sama, kolme vuotta pidetty auto on sitä huolella hoitavalla ja huollattavalla täydessä iskussa ja kelpaisi minulle vallan hyvin. Joopa joo, jos oikein saivarrellaan, niin ei tietenkään ole uusi, kertoohan se jo lause, v:tun ääliö.
        Noilla lukemilla ja vuosilla ja hyvällä hoidolla auto on vasta sisäänajettu, enkä nyt tarkoita virallista sisäänajoa, vaan että vasta tuolla 100-250tkm alkaa auto näyttämään huolella, mitä paskaa se on syönyt vai tehty kunnon palikoista.
        Hintakin on pudonnut muutamassa vuodessa lähes puoleen, niin se vain menee, turha sitä on itkeä, halusi tai ei. Meillä on vain niin vääristynyt hinta käytetyille autoille monissa merkeissä malleilla eri lukemilla, mikä ei vastaa lähellekään todellista arvoa, mitä ei saisi myytyä yksityisenä ikinä samaan rahaan. Auton hinta on jo ovesta ajaessa pudonnut ja liike voi ottaa autosi takaisin, mutta ei todellakaan samaan rahaan.

        No, kusipäähän saa kolmessa vuodessa autonsa aivan tuhannen paskaksi, maalipinta aivan menetetty, konepelti maalattavaksi, tuulilasi halki, huudatettu ja vedätetty väärillä vaihteilla, toissavuotiset halpisöljyt, vetonivelet, jouset ja iskarit menossa uusiksi ja jakopää laittamatta ja laturi huutaa hoosiannaa ja akku tietenkin aivan finaalissa. Kesärenkaat eivät kestäisi edes rengasratsiaa ja talvisissa on kolmasosa nastoista tallella jne. jne..

        En todellakaan vihjannut millään tavalla tällaiseen täydelliseen kusipäähän, joten voit ihan rauhassa miettiä, mikä on uusi tai uuden veroinen tai uuden karhea kellekin. Joku voi entisöidä museoautonsa tai muuten vaan vanhan autonsa viimeisen päälle ja on uudemman oloinen vanhalla tekniikallakin kuin sinun kolme vuotta vanha, kaikki paskaksi ajettu katiskasi.

        Siis olet oikeasti tyhjätasku. Sorry. Kaikki mikä maksaa on köyhälle kallista, olet oikeassa.


      • Meillä vuokrattavana autona DSG Transportteri ajettu 480 000km, ei ongelmia missään vaiheessa ja erilaisia kuskeja vuodesta 2008 yli tuhat...


    • Mitä ihmettä oikein valitatte ettei DSG kestä? Taksissa Skoda Superb -09, ajettu 260tkm 6v DSG ja toimii kuin unelma...

      • Skoda onkin ehdottomasti laadukkain noista VAGinan automerkeistä, Seatihan ei osaa hyvää autoa edes tehdä, pääasia on ulkonäkö. Volkkarilla on jatkuvia ongelmia nimenomaan DSG:n kanssa, maalipinta aivan ala-arvoinen monessa, eikä kestä montaakaan vuotta, ajotietokone sekoilee ihan urakalla monessa mallissa Golfeista Passatiin ja Polosta ei hyvää ole tehtykään. Kokeilepa minkä vaan rimpulan vaihdelaatikkoa, niin viimeistää ekan suoran päästä ajat takaisin liikkeeseen. Sellainen rutina ja lonkse ja aivan tyhjää täynnä, aivan irvikuva nopealle ja tarkalla ja tunnokkaalle vaihtamiselle, tuossa paskassa hyvä jos saat vaihteet oikein ja oikeaan aikaan päälle.

        Audi on niin järkyttävän kallis suhteessa (heheheh "muka-premium"laatuun, mikä on koko VAGin pohjasakkaa, niin järjettömiä ja laaduttomia toteutuksia ja insinöörien fantasia-aivoituksia, että on alle kaiken arvostelun.

        Joku sanoin niin osuvasti, että on pakko siteerata:" Jos joku kuvittelee 2000-luvun Skodien olevan samaa laatua Itä-Blokin tsekkipaskojen kanssa, on kyllä päästään pahasti vialla". Eikä ole näin ollen oikeustoimikelpoinen arvostelemaan yhtäkään autoa, on oma mielipiteeni.



      • Onkin ainoa kirjoitti:

        Skoda onkin ehdottomasti laadukkain noista VAGinan automerkeistä, Seatihan ei osaa hyvää autoa edes tehdä, pääasia on ulkonäkö. Volkkarilla on jatkuvia ongelmia nimenomaan DSG:n kanssa, maalipinta aivan ala-arvoinen monessa, eikä kestä montaakaan vuotta, ajotietokone sekoilee ihan urakalla monessa mallissa Golfeista Passatiin ja Polosta ei hyvää ole tehtykään. Kokeilepa minkä vaan rimpulan vaihdelaatikkoa, niin viimeistää ekan suoran päästä ajat takaisin liikkeeseen. Sellainen rutina ja lonkse ja aivan tyhjää täynnä, aivan irvikuva nopealle ja tarkalla ja tunnokkaalle vaihtamiselle, tuossa paskassa hyvä jos saat vaihteet oikein ja oikeaan aikaan päälle.

        Audi on niin järkyttävän kallis suhteessa (heheheh "muka-premium"laatuun, mikä on koko VAGin pohjasakkaa, niin järjettömiä ja laaduttomia toteutuksia ja insinöörien fantasia-aivoituksia, että on alle kaiken arvostelun.

        Joku sanoin niin osuvasti, että on pakko siteerata:" Jos joku kuvittelee 2000-luvun Skodien olevan samaa laatua Itä-Blokin tsekkipaskojen kanssa, on kyllä päästään pahasti vialla". Eikä ole näin ollen oikeustoimikelpoinen arvostelemaan yhtäkään autoa, on oma mielipiteeni.

        Et ymmärrä autoista mitään, juuri todistit puheillasi. Seatilla ajetaan pisimpään todistetusti ja tutkitusti.


      • Sol Plus kirjoitti:

        Ehkä tämä koskee 7 lovista lootaa enempi...

        http://www.tuulilasi.fi/kysymys/dsg-vai-manuaali

        DSG:n paskassa ei pyse enää kuin mineraaliöljyt ja nyt on huollolla helvetinmoinen kiire vaihtaa askeihin tuhdimmat litkut, että edes tuolla kestäisi yli takuun. Vittu, alkaa olla VW kiintiö enemmän kuin täynnä ajat sitten ja sitten vielä tämä paskakasaksi edellisen paskan päälle.

        Sähköjän ei ole koskaan osattu saksalaisissa tehdä edes oikein, niin paskaa laatua, osaa ja työnlaatua, että pohja pois. Tuon ikäisistä autoista ruvetaan vaihtamaan sulakkeita, kun on taas sössitty ihan huolella hommat perseelleen. Ei tarvitse katsella kuin parkkipaikalla näitä VAG tai Opelin painajaisia, niin varmaan joka viidennessä joku valoista jäänyt palamaan auton ollessa parkissa, milloin ajovalo, mittarivalo, jokin takavaloista. Naapurini totesi vaan, etteivät saa sitä edes Laakkosella pois, vaikka kolme kertaa yritetty ja maksanut itsensä kipeäksi valohoidoista.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2013111417724245_au.shtml


      • Seat perseestä kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Kirjoituksesi on holhottavaa tasoa.


      • Never DSG kirjoitti:

        DSG:n paskassa ei pyse enää kuin mineraaliöljyt ja nyt on huollolla helvetinmoinen kiire vaihtaa askeihin tuhdimmat litkut, että edes tuolla kestäisi yli takuun. Vittu, alkaa olla VW kiintiö enemmän kuin täynnä ajat sitten ja sitten vielä tämä paskakasaksi edellisen paskan päälle.

        Sähköjän ei ole koskaan osattu saksalaisissa tehdä edes oikein, niin paskaa laatua, osaa ja työnlaatua, että pohja pois. Tuon ikäisistä autoista ruvetaan vaihtamaan sulakkeita, kun on taas sössitty ihan huolella hommat perseelleen. Ei tarvitse katsella kuin parkkipaikalla näitä VAG tai Opelin painajaisia, niin varmaan joka viidennessä joku valoista jäänyt palamaan auton ollessa parkissa, milloin ajovalo, mittarivalo, jokin takavaloista. Naapurini totesi vaan, etteivät saa sitä edes Laakkosella pois, vaikka kolme kertaa yritetty ja maksanut itsensä kipeäksi valohoidoista.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2013111417724245_au.shtml

        Ostan aina DSG :n , koska se näyttää kestävän. Sinullahan sitä ei ole ollut, kunhan huutelet tuulen huuhtomaa persettä.


    • Mitä ne kiinalaiset sitten valittaa, Ettei DSG kestä..........

      • Eihän kiinalaisten mielipidettä voi noin vain sivuuttaa, sillä niitähän on toista miljardia. JOs vaikka 2%:a laatikoista rikkoutuisi, niin sehän tarkoittaisi 20:tä miljoonaa kilahtanutta DSG:tä. Huikea määrä.


      • chinese rice kirjoitti:

        Eihän kiinalaisten mielipidettä voi noin vain sivuuttaa, sillä niitähän on toista miljardia. JOs vaikka 2%:a laatikoista rikkoutuisi, niin sehän tarkoittaisi 20:tä miljoonaa kilahtanutta DSG:tä. Huikea määrä.

        Väitätkö tosiaan, että Kiinassa ei muita ole kuin VW:tä? Ei siin mitään, mun puolesta ne sais kyllä kaikki kipata sinne ;)


      • Kiinassa tehty on kiinalainen DSG. Siellä ne on tehty.


    • Työ suburbbi siis taxi kolmas jo menossa ajetaan 200-250000 km ja vaihtoon kerran joku mekatroniikka poksi joka oli hyllyllä vagilla.
      Omassa ajossa kaupparatsun ex-oktaavi 2.0 tdi 277000km ja vielä menee ok.

      • "Muinoin" ammattikoulussa sanottiin että, on ihmisryhmä joilla ei kestä mikään muu kuin metrinen ratakiskon pätkä, pitemmän ne vääntää mutkalle ja lyhyemmän hävittää, tai varastaa.


      • Enskuli kirjoitti:

        "Muinoin" ammattikoulussa sanottiin että, on ihmisryhmä joilla ei kestä mikään muu kuin metrinen ratakiskon pätkä, pitemmän ne vääntää mutkalle ja lyhyemmän hävittää, tai varastaa.

        Kannattais välillä koittaa jotain muun merkkistä ratakiskoo, luulen että on siitä kiinni.


      • Enskuli kirjoitti:

        "Muinoin" ammattikoulussa sanottiin että, on ihmisryhmä joilla ei kestä mikään muu kuin metrinen ratakiskon pätkä, pitemmän ne vääntää mutkalle ja lyhyemmän hävittää, tai varastaa.

        Hehee... Tuleepa mieleen eräs hyvin tuntemani mersukuski: Onnistui hajoittamaan MB 200 D n.200 000km matkalla.
        Se on jo todellinen suoritus!
        Omani meni vaihtoon ajokuntoisena 944 000km taivaltaneena. (Entinen taksi)


    • Skodalla DSG:llä 315000km No broblem. Ja kaikki pirssissä.

    • Oma kokemus on eka sukupolven DSG lootasta Golfin tsi moottorin kanssa. DSG lakkasi toimimasta noin vuoden ikäisenä ja korjattiin takuuseen. Työsuhde-autona todella hyvä paketti, mutta en kyllä omaa rahaa laittaisi likoon tuohon yhdistelmään takuu-ajan ulkopuolella.

    • Touranissa 424tkm lasissa ja myyntiin lähti, kun sähköt alkoivat temppuilemaan, mutta on tuossa kilometrimäärässä ajamista minkä merkkisellä autolla tahansa. DSG ei tuottanut ongelmia. Huollossa kävi longlife-menetelmällä.

      • Aika helvetisit on Tiptroniceilla ja DSG autoilla ajettu ollakseen edelleen myynnissä. Ei kukaan aja autolla esimerkiksi yli 300000 km ., jos se hajoaa koko ajan se on varma!

        http://www.autokaupat.net/uusi/tulos.vw.php?searchtype=VA&makechoice[]=Volkswagen&modelchoice[]=&cylvol=K&transchoice=A&fltypechoice=KAIKKI&minmanfyear=&maxmanfyear=&minprice=&maxprice=&minkm=&maxkm=

        Siinä ne kestää kuin mitkä tahansa, eli mustamaalausta suurelta osin. Varmasti on niitä, jotka on hajonneetkin, mutta huomattavana suurenteluna pidän ogelmaa.


    • oikeassa olet.

    • Uusimmassa Tuulilasissa haasteteltiin Focuksen testin yhteydessä kuskia, jolla oli ollut ennen Golf. Haastateltu kertoi, että DSG oli hajonnut lähes uudesta autosta ja piti tietenkin Focuksen Powershiftiä parempana valintana.
      Samassa lehdessä Ketonen vastaa lukijan kysymykseen kumpi vaihteisto Volkkariin kannattaa ottaa manuaali vai DSG, että manuaali, koska DSG:ssä paljon ongelmia.

    • Ruotsalainen Teknikens värld- moottorilehti julkaisi joulukuussa 2012 tiedon, että Ruotsin VW ei nää myy Tukholman takseille kaasu-Passatteja DSG-laatikolla.
      Syynä on se, että VW oli joutunut korjaamaan noissa takseissa vaihdelaatikoita jopa 1-3 kertaa jo takuun aikana. Tämä saattoi tulla volkkarille kalliiksi.
      Noissa Passateissa on tiettävästi ollut se 7-vaihteinen laatikko.
      Tilalle Ruotsin VW-maahantuoja tarjoaa Tuoran DSG-mallia, missä on toisenlainen laatikko, ehkä kestävämpi.
      Asia tuli ilmi kun VW lähetti takseille ilmoituskirjeen myynnin lopettamisesta.
      Eikö siis DSG-laatikko kestä jatkuvaa kaupunkiliikenteessä ajoa.

    • Uusimmassa "Teknikens värld" lehdessä oli erään vakuutusyhtiön aloitteesta jälleen DSG-artikkeli, jatkoa taxi-DSG juttuun. Vakuutusyhtiön kannan mukaan VW kaunistelee ongelmiaan. Alkuperäisessä artikkelissa Ruotsin VW väitti ongelmien koskevan vain taksikäytössä olevia autoja.

      Vakuutusyhtiön tilastoissa, yksityisille tarjottavan "maskinskadeförsäkring" (vakuutus yllättävän mekaanisen vaurion varalle) tilastoissa VW:n DSG edusti n. 50% kaikista, ts. kaikkien merkkien yhteensä, korvattavista vahingoista.

      • Tämä on aivan valtava määrä ja kertoo myös siitä, että jos sinulla on TSI tai DSG, niin sinun on aivan pakko ottaa tuo "konevauriovakuutus" tai "keskeytysvakuutus", jotta saat korvaavan auton siksi ajaksi, kun VW seisoo pajalla sen 3 vko.


    • Focuksen Powershifthän on DSG eri nimellä. Ei Skodan vaihteisto voi olla parempi kuin VW:n, koska ne tulevat samalta tehtaalta.
      Jos DSG:tä on valmistettu jo 3,5 milj. kappaletta, ei se voi olla susi, koska VW ei ole vielä konkurssissa.
      Katsokaapa myytävien autojen listasta yli 300000 km ajettuja automaatteja, siellä on aika monta DSG:llä olevaa

      • No ei kai se konkurssiin mene koska VW tunnetusti maksattaa suunnittelumokat asiakkailla. Ja pölhöt maksaa.


      • dsg on vw:n omaa tuotantoa, Powershift tietääkseni Getrag-nimisen firman tuote.


      • "Katsokaapa myytävien autojen listasta yli 300000 km ajettuja automaatteja, siellä on aika monta DSG:llä olevaa"

        -En ole ihan varma onko nykyään rekisteriotteessa merkintä monesko omistaja kyseeessä, ainakin ennen oli.
        Mutta näissä volkkareissa vois ottaa rekisteriotteeseen kohdan johon merkattais monesko DSG ko. autossa on paikallaan, ja päivänmäärä ja km lukema million viimeksi vaihdettu. Ihan lakisääteisesti kuluttajan turvaksi olis paikallaan..


    • Kyllä se yleensä kestää useamman tankillisen. Jotkut on päässeet tuhansia kilometrejä DSG:llä.

    • Ongelma DSG:ssä on vahvasti liioiteltu ja sitä ei esiinny kuin aivan tietysissä vuosimalleissa VW, Skoda ja Audi autoissa. Käsittääkseni vuosimallit olivat 08 tai 09 saakka jostain 07:sta.

      Itselläni on nyt 166 tuhatta ajettu 2009 mallin Octavia eikä siinä ole mitään vikaa ollut dsg:ssä. Eikä missään muussakaan, vain jarruremppa on tehty ja iskarit vaihdettu, sekä pakariin takaosa.

      • Taksissa ajanut melkein kymmentä eri DSG:tä ja olisikohan yksi tai kaksi, joissa ei mitään ongelmia toistaiseksi. Alkavat nykimään ja tökkimään, etenkin liikkeellelähdöissä. Liikkeellä ollessa sujuvaa menoa vanhempanakin.
        Tosin harvallahan omassa ajossa kilometrit ovat niin rasittavia kuin kaupunkitaksissa.


      • bolomolo kirjoitti:

        Taksissa ajanut melkein kymmentä eri DSG:tä ja olisikohan yksi tai kaksi, joissa ei mitään ongelmia toistaiseksi. Alkavat nykimään ja tökkimään, etenkin liikkeellelähdöissä. Liikkeellä ollessa sujuvaa menoa vanhempanakin.
        Tosin harvallahan omassa ajossa kilometrit ovat niin rasittavia kuin kaupunkitaksissa.

        Jos 2/10 on ongelmattomia, niin 8/10 sisältää joitakin ongelmia eli siis 80 %:a.
        Sehän on järkyttävä määrä koko autokannasta. JOku väitti, että dsg-laatikoita on valmistettu n. 3,5 miljoonaa. Tämän jakauman mukaan o,5 milj. on ehjiä ja sitten noin 3 miljoonaa reistailisi jollakin lailla. Teufel, vie schlecht !


      • tilasto-otanta kirjoitti:

        Jos 2/10 on ongelmattomia, niin 8/10 sisältää joitakin ongelmia eli siis 80 %:a.
        Sehän on järkyttävä määrä koko autokannasta. JOku väitti, että dsg-laatikoita on valmistettu n. 3,5 miljoonaa. Tämän jakauman mukaan o,5 milj. on ehjiä ja sitten noin 3 miljoonaa reistailisi jollakin lailla. Teufel, vie schlecht !

        OMG, onkohan vikaisin auto kautta aikojen?
        Mistä niitä kusetettavia riittää?


    • Noita VAG:n DSG:tä on erilaisia, esim:

      - 6 Vaihteinen öljykylpyisillä kytkinlevyillä. Tämä kestää dieseleidenkin väännön ja kestänee sen vuoksi esim. bensa 1.4TSI:ssä hyvin.

      - 7 vaihteinen kuivilla levyillä. Ei kestä dieseleiden vääntöä ja kuivien levyjen johdosta sen kestävyys ei ole edellisen luokkaa.

      - Muitakin "versioita" löytynee

      • Näkyy skodalla olevan 7-vaihteinen 1,2 tsi ja 1,4 tsi koneiden kanssa sekä sillä pienemmällä dieselillä eli 1,6 tdi. Näissä ne levyt savuaa ja kytkimet lopulta antautuu ennen aikojaan. VW:lä kai on sama jako ?
        Iso bensakone ja iso diesel on varustettu sillä vahvempaa vääntöä kestävällä 6-vaihteisella laatikolla.
        Onko pikkukoneissa kytkinlevyt alamittaiset vai onko vaihtamistapahtuma luistattamalla suunniteltu vai onko vain vatkattavia vaihteita liikaa pienen bensakoneen keralla niin että kytkin sippaa tai mokatroniikka kypsyy rasituksesta.


      • växellåda kirjoitti:

        Näkyy skodalla olevan 7-vaihteinen 1,2 tsi ja 1,4 tsi koneiden kanssa sekä sillä pienemmällä dieselillä eli 1,6 tdi. Näissä ne levyt savuaa ja kytkimet lopulta antautuu ennen aikojaan. VW:lä kai on sama jako ?
        Iso bensakone ja iso diesel on varustettu sillä vahvempaa vääntöä kestävällä 6-vaihteisella laatikolla.
        Onko pikkukoneissa kytkinlevyt alamittaiset vai onko vaihtamistapahtuma luistattamalla suunniteltu vai onko vain vatkattavia vaihteita liikaa pienen bensakoneen keralla niin että kytkin sippaa tai mokatroniikka kypsyy rasituksesta.

        Kaikista hajoaa lisäksi kaksoismassavauhtipyörät myös manuaaleista.


    • Minulla on viallinen DSG, se on toiminut nyt 223tkm. Eksyin tänne siksi että tänään se kiukutteli eikä meinannut lähteä pois P asennosta.

      • Mulla Superb II -10 ja 270tkm, massapyörä vaihdettiin 240tkm kohdalla.. muuten toiminut loistavasti...


    • Lueksin mitä kuuluu tänä päivänä vga autoilijoille,erikoisinta oli nuo 2012 kirjoitukset ei ollut vikoja ,missään ei havaittu mitään mutta ei noilla useimmilla oltu edes pahemmin ajettu,ykkös tonneja ja alta 100000km suuremmalla osalla.

      On tainut ajat muuttua vuodessa parissa.

      Paljon kertoo ettei ole kokemus perää kun on kirjoitettu juuri toisinpäin,eli alkupään kirjoittajat kehuivat ja loppupää muuttaa koko kertomuksen ja aloittajan riemun,voi se aloittaja jos vielä on ilennyt lukea aloittamaansa aloitusta miettiä tänä päivänä tilannetta.

      Sehän on katasrofi volkkareilla ja koko vga tuotannolla.

    • Huomasin aivan saman, kuin luin alusta asti kirjoituksia. Ensin niin täydellinen laatikko alkaa olemaan vähemmän täydellinen.

      GOLF DSG 2009 - auto ajaessa kuin unelma - omistettaessa aikapommi. Myin täysin ehjän auton pois. Kytkin oli korjattu jo aikoja sitten. Myyntihetkellä 60.000km. Ei sitä autoa uskalla pitää. Jos kytkin hajoaa kohdassa 40.000 km, ei auto tule kestämään laatikkoa. Varsinkin kun on 7-vaihdetta.

      Kahden vuoden päästä Golf dsg 2009 malleja annetaan kaupanpäälle jos joku vain huolii.

    • dsg:tä on haukuttu, mutta on niitä paljon liikenteessäkin. Haukkujat usein eksyy nettiinkin haukkumaan mutta hyviä kokemuksia harvemmin jaetaan.

      Mulla on 2006 Passat jossa on 6-vaihteinen DSG. Nyt ajettu 265000. Ei mitään ongelmia tähän asti. Toimii kuin sveitsiläinen kello ja olen muutenkin tähän asti ollut tyytyväinen vaihteiston toimintaa. (koputtaa puuta).

      Enemmän mä olen kuullut ongelmista sen 7-vaihteisen dsg:n kanssa ;)

    • Minulla jo toinen 7-vaihteinen Golf menossa, ei mitään suuria ongelmia. Takuuviat olleet: koiranluut, ovenkahva, kyynärnoja, joten ei pahoja.

    • Superb! Meillä 2.0tdi farkku dsg 2010. Auto on toiminut moitteetta jo yli 270tkm.. Vähän meluisampi kuin 5-sarjan bemu mutta tiloiltaan verraton.. Meillä DSG on aina s-asennossa joten laatikko ei vedätä liian pienillä kierroksilla ja hyvin on toiminut.

    • Heitänpä oman kommenttini tänne sekaan. Luulen tietäväni asiasta jotain. Jotkut ovat selkeästi tutustuneet asiaan hiukan tarkemmin kuin toiset. DSG- vaihteistoja on tosiaan kahden laisia. VW valmistaa kuusivaihteisia laatikoita, joissa on öljykylvyssä uivat kytkimet, sekä seitsenvaihteisia laatikoita, joissa on kuivat kytkimet. Kuusivaihteisiin laatikoihin on määrätty öljynvaihtoväli laatikolle, koska niistä kytkimistä irtoaa materiaalia öljyn sekaan.
      Jotenkin minulle on jäänyt semmoinen kuva noista kuivakytkimellä varustetuista laatikoista, etteivät ihmiset tahdo millään ymmärtää, että ne kytkimet oikeasti kuluu. Niillä DSG- laatikoilla pitää opetella ajamaan. Kuluu se normaalikytkinkin, jos sitä luistattaa hulluna.
      Varmuuden vuoksi tähän loppuun tiedoksi. Perheessäni on kaksi Volkswagenia. Toisessa kuusivaihteinen DSG ja toisessa seitsenvaihteinen DSG. Ensin mainitulla on ajettu 220 000 kilometriä, eikä ikinä ole vaihteistoon kajottu. Paitsi tietysti niitä öljyjä on vaihdettu. Siihen toiseen autoon on kilometrejä tullut vasta 2 000, joten siitä ei kovin paljon ole vielä kokemuksia.

      • Hei, minulla kokemusta Skodan DSG:stä, siis nimenomaan siitä 7-portaisesta. Skoda on työsuhdeautona ja auto rupesi täristämään ja olin viemässä sitä huoltoon muutenkin ja pyysin Vehoa tsekkaamaan, että mikä on vikana. Kytkin piti vaihtaa (siis kilometrejä mittarissa n. 80 tkm) , joku parin tonnin remontti, tässä vaiheessa kiitin että meni työnantajan piikkiin. Kysyinkin Veholta, että onko näissä DSG:issä ongelmia ja sanoivat että se 6-portainen DSG on luotettavampi. Mutta niitä onkin sitten isommissa bensa ja dieselkoneissa ja autot maksavat enemmän. Tosin nykyinenkin skoda on 1,8 TSI, eli ei enää mielestäni ihan halpa, varsinkin kun auto on vaan auto. Ostan seuraavaksi oman auton ja mietin että pitääkö tyytyä kumminkin manuaaliin, vaikka tuo vaihteiston veivaus jo ajatuksenakin hirvittää. Jos olisi varaa ostaisin mersun, niissä automaattilaatikko toimii. Meillä oli vanha mersu automaattilaatikolla, jolla oli ajettu lähes 600 tkm, eikä kertaakaan jättänyt tielle. Ainoa ongelma tuossa alkoi olla se, että se alkoi olla jo niin vanha että oli pakko vaihtaa tuoreempaan. Ja mersuissakin on joitain malleja, joihin ei pidä koskea.


      • Mitenkäs sitä dsg:tä pystyy luistattamaan ? Kun jalan nostaa jarrulta niin auto lähtee liikkeelle. Itseltäni hajosi viime kesänä kytkin 7-vaihteisesta laatikosta. Colfini on viisivuotta vanha ja ajettu 70 000km. Manuaalivaihteisiin autoihin en ole koskaan joutunut tekemään kytkinremonttia. Työn osuudesta jouduin maksamaan 520€


      • Lähtemällä ripeästi liikkeelle. VW:ssä hillhold-jarru pidättää autoa paikallaa (ylä ja alamäessä ja tasamaalla) n. sekunnin vaikka jarrupolkimen on löysännyt. Jos runttaa kaasua liian nopeasti, niin jarru ei ehdi vapautua liikkeellelähdettäessä. Manuaalivaihteisessa tämän huomaa ärsyttävänä auton sammumisena, mutta DSG:ssä kytkimen luistamisena. Paska toiminto varsinkin talvella, kun pitäisi päästä nopeasti liikkeelle risteyksestä, mutta auto sammahtaa typerän jarrun takia, jota ei saa pois päältä.


    • Kokemuksia Skoda superb -09 TDI 170hv märällä DSG6 -vaihteistolla (järeämpi malli), taksikäytössä ja mittarissa 375 000, edelleen laatikko toimii kuin unelma.

      Ongelmat tuntuvat DSG:ssä enemmän koskevan heppoisia DSG7 -malleja, jotka ovat ns. "kuivia" laatikoita, joissa ei ole mahdollista edes öljyjä vaihtaa.

    • 280 ajettu auto. Ollut uudesta-asti 6v dsg ei ole kertaakaan vaihdettu laatikkoöljyjä. toimii niinkuin pitääkin. Huollossa on aina tarkistettu öljyt ri ole ollut tarvetta vaihtoon.

    • Miksi sitten noista kirjoitellaan näin paljon julkisesti?...............kertoisitko?

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCAQFjAA&url=http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304&ei=vWpmVLy4F4XvywPCooAg&usg=AFQjCNHKkDvJpUs7-dV6OjylFAGnrYSRzg&sig2=3iuxRdJ80ynJgTttCj5Bpg&bvm=bv.79142246,d.bGQ

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CC4QFjAC&url=http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html&ei=vWpmVLy4F4XvywPCooAg&usg=AFQjCNF3igjd3_alp1p6y8s0Nvy2R6k4pA&sig2=xS_okLglIUVFLlXBLUi1WQ&bvm=bv.79142246,d.bGQ

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDwQFjAE&url=http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/volkkarin-dsg-laatikoiden-ongelmista&ei=vWpmVLy4F4XvywPCooAg&usg=AFQjCNFtdnBnrXse_7HsKSb5hPVjTfKTkg&sig2=e78iVOWbu1FKzEyTvPgOyA&bvm=bv.79142246,d.bGQ

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0CFIQFjAG&url=http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?p=15145675&ei=vWpmVLy4F4XvywPCooAg&usg=AFQjCNHHZBSqAK-hV_qgWcD1_ndmU9K7oA&sig2=_3MswEM4eyloYDnau-tr6g&bvm=bv.79142246,d.bGQ

    • Eihän tuossa ole kuin 4 artikkelia ja nekin vanhoja. Onko se paljon?

    • Superb 2011 6 pykäläisellä dsg vaihteistolla ja autolla ajettu kohta 270tkm. Auto on diiseli ja vaihteisto toimii kuin unelma. Öljyt laatikkoon vaihdettu huoltoohjelman mukaisesti. Uskallan suositella.

    • Suurin osa kirjoituksista on: kaverilla, naapureilla, työkaverilla, työautona, yms yms,
      Onko luotettavaa kirjoittelua? TÄ? Miksi valehdellaan ja kirjoitellaan muutettua totuutta,

    • Toinen tai kolmas laatikko menossa yleensä noilla kilometreillä.

      • Jäikö edellinen viesti lukematta ja/tai ymmärtämättä?


    • Ajelin 500 tkm yli passatilla jossa oli tuo DSG 6, ei siinä ollut muuta kun että kytkin piti vaihtaa kerran, varma peli. Auto oli ollut 300 tkm asti taksina.

    • Itse en kyllä dsg vaihteistoon kajoisi. Todella paljon on meidänkin työpaikalla kytkimiä vaihdeltu tuohon 7 vaihteiseen (myös laatikoita vaihdeltu) ja mekatroniikkaa 6 vaihteiseen dsg. kaikista paras vaihtoehto olisi jos ei tehoa kaipaa niin 1.6 tdi manuaali, koska manuaali kestää ja 1.6tdi on kiinteällä vauhtipyörällä eikä öljypumpun akselin kulumis ongelmia:)

    • Tämä on kyllä todella harmillinen tilanne kun volkswagen on kumminkin Suomessakin niin pirun myyty merkki! Hienoja biilejä tekevät, mutta minkäs teet kun haluttaa automaattia niin järkevintä on kyllä kattella joltain muulta automerkiltä! Ei minun perse kestä tuon hintaisia dsg KOKEILUJA...

    • Onhan se DSG vaihteisto ihan mukava ajossa, niin kauan kun se toimii. Omat kokemukset on Touranista 1.9 TDI ja 6v DSG laatikko.
      Ostin auton, kun sillä oli ajettu n. 150tkm ja laatikko taisi kestää kaksi viikkoa tuosta ostohetkestä... Sen jälkeen oli laatikonvaihto edessä. Myyjä liike kyllä hoiti homman hyvin ja sain vara-autonkin käyttööni siksi aikaa, kun auto odotteli uutta laatikkoa korjaamolla (n. 1 kk).

      Tuon jälkeen laatikko kyllä toimi hienosti seuraavat 3 vuotta. Autossa oli paljon muuta vikaa. joihin kyllästyin ja laitoin sen kiertoon...

    • Iloinen yllätys tänään merkkiliikkeessä odotti Octavia DSG:tä kun kamppanjana oli vaihteistoöljyn vaihto.Kannattaa kysästä.

      • Toi kampanja tehtiin jo 2013, siis synteettinen mekatroniikkaöljy vaihdettiin mineraaliöljyyn, vaihtaako ne nyt päinvastoin vai miksei oikeat öljyt olleet jo laatikossa, minkä ikäisestä autosta on kyse?


      • Octavia 1.8 TSI DSG vm:2010 eli tainnu sitten jäädä tekemättä sillon.


      • Huuhdeltiinko myös?


    • isoilla km?
      pääseekö niihin VW tuotteella?

    • Ajettu 157 000 km ilman mitään ongelmia DSG laatikossa.Kysy VW:ltä.

      • Satatuhatta lisää ja alkaa kylmä hiki tulla odotellessa meneekö DMF vai DSG ensin.


      • autossasi on sitten ainakin toinen laatikko jollei jo kolmas. Jotkut ovat saaneet äärimmäisen kevyellä ajotyylillä laatikon kestämään yli 100 tonniakin.


      • Johan_siinä kirjoitti:

        autossasi on sitten ainakin toinen laatikko jollei jo kolmas. Jotkut ovat saaneet äärimmäisen kevyellä ajotyylillä laatikon kestämään yli 100 tonniakin.

        Omassa Golf Variantissani vm. 2008 (1.4 TSI, 118 kW) kesti 7-vaihteinen DSG melkein 3 vuotta ja 45 tkm ennen ongelmia. Uusi softa ei auttanut. Uusi mekatroniikkayksikkö ei auttanut. Koko vaihteiston uusiminen auttoi!

        Homma maksoi minulle muutaman korjaamokäynnin vaivat ja mekatroniikkayksikön vaihtotyöstä perityt noin 180 €. Muu tuli tuotevastuu-/ goodwill-hengessä veloituksetta, vaikka takuuaika oli ummessa.

        DSG7:llä nro 2 ajelin auton vaihtamiseen eli 100 tkm:iin saakka ilman ongelmia, jotka olisivat vaatineet korjausta. Pienemmillä vaihteilla ilmeni ajoittain lievää tärinää askin vaihtaessa isompaa silmään, mutta en menettänyt tämän johdosta yöuniani.

        Tuo DSG7 oli toimiessaan miellyttävä vaihteisto. Yhdistelmä pientä kulutusta sekä ”oikean” automaatin vaivattomuutta ja mukavuutta. Sääli, että niinkin moni on joutunut luotettavuusongelmien uhriksi. Itse autokin oli useimmissa suhteissa mainio – lämpimämpi ja rengasmelun osalta hiljaisempi se toki olisi saanut olla.

        Nykyisessä autossani joka tapauksessa on 7-vaihteinen perinteinen automaatti eli ns. mehulinko (varustettu momentinmuuntimella). Auto tosin maksoikin selvästi enemmän kuin lähinnä vastaava VW.


    • Ihan on eka laatikko menossa.Ollu minulla uudesta lähtien.Koneesta ei voi sanoa samaa.Kesällä poiki 147 000 km ajettu kone täysin.Kunnostettu vaihto moottori vaihdettiin.

    • Siis 147000 km ajettuna kone porsi!! Ja kyseessä pitäisi olla premiumlaatu? Minusta se on vikavaagenlaatu. Ei 50-vuotisen autoiluhistoriani aikana yhdestäkään autostani ole kone levinnyt noilla kilometreillä, ei edes eurooppalaisista. Audia ei onneksi ole ollut omistuksessa.

      • Tuohan on jo melko paljon ajettu. Öljynkulutuksen vuoksi on suuri osa 1.4 FSI:n koneista rempattu tai vaihdettu alakerta n. 50 tkm paikkeilla, samalla on tietysti todettu jakopään olevan lopussa. Tuohin lisää DSG:t, sähköongelmat, jakopäät, kaksoismassakytkimet... Ainoa hyvä asia, että aika hyvin nuo menee takkun piiriin. Kyllä näin korjaamon kulmasta katsottuna nyky VAG;it on hyviä, mutta enpä itselleni laittais.


    • Superb 2.0TSI dsg 6vaihteinen.
      Vm 2012.
      Ajettu uudesta asti ja nyt 177th.
      Ei mitään ongelmia:)

      Naurattaa kun jotkut luulevat että syö öljyä tai on laatikko ongelmia :D
      Mutta ei vaan ole.

      • Ja että ei ole...


      • Kuinka niin, luulevat?


    • vag matematiikkaa dsg+ddt on täystuho, pitäis lisätä peruskoulun matematiikkakirjoihin. ostakaa ja vaihtakaa japsi niin vaiteekki toimii, äläkää tuoko markiille saksanseisojaa. nukutta yönnä rauhas.

    • Laitappa google haku

      dsg viat

      Valistus on ihan hyvä niin ei kärsi lompakko!

    • 580 000 VW 1.9 dsg 6v. -08. Vain kytkinpaketti 400 tkm. Taksissa.

      • 618 000km Skoda octavia 2.0Tdi DSG6 ja softalla 180Hv/400Nm.
        n. 460 000km kohilla meni mekatroniikka rikki. Kytkimet vielä alkuperäset.


    • miten sillä pääsee isoja km?

    • 400 000, kolmas laatikko menossa.

    • Ja audissa on perinteinon automaatti joka kestää

      ostajan siis pitää tietää tarkkaan mitä VW kaupoilla hakee.

      • Aika surullisia remontteja on ollut niissä audin oikeissakin automaateissa, lasku kun on 8 tonttua.


      • En kyl ymmärrä näitä 8000euron laatikon korjauksia, kyl mä ainakin saisin korjautettua tollasen paljon halvemmalla, lähettää vaikka recrolle latviaan missä tehdaskunnostavat koko laatikon ja hinta n.1900-2800?


    • Ainakin tdi:n ahtimen saa varmasti rikki kierrättämällä säännöllisesti ylös asti. Monessa tapauksessa ahtimen rojut menevät vielä koneeseen, tai ajetaan öljyt loppuun.

      • Ahdinta pitää kierrättää ylös asti. Siit se turbo rikki menee kun ei saasaa kierroksia ja muuttuvasiipisen turbon siivet alkavat jumittamaan pintakaasulla ajettaessa. Ja miten ne turbon osat nyt moottoriin voisivat mennä kun turbo on moottorin jälkeen ja virtaus on poispäin moottorista. Toki jos turbo ihan kunnolla räjähtää niin tuo voi olla mahdollista, mutta aivan hypoteettinen todennäköisyys. Ennemminkun sitten ne turbon siivekkeet lentävät egr :ään. Tietysti ei sitä autoa nyt kylmiltään lähdetä polkemaan, vaan hetken ajon jälkeen kun on jo lämmennyt. Mutta turbo todellakin tykkää kierroksista ja varsinkin nämä muuttuvasiipiset tarvitsevat kunnon jumppaa pysyäkseen vetreinä.


      • "Monessa tapauksessa ahtimen rojut menevät vielä koneeseen"
        Onpas siinä terolla mielikuvitusta kerrakseen! Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella voi sanoa ahtimen rikkoutuessa romujen menevän koneeseen.
        Oikeassa elämässä turboahtimen turbiinin romut menisivät pakoputkeen (katalysaattoriin) ja kompressorin romut jäisivät välijäähdyttimeen. Välijäähdyttimen läpäistäkseen metallin pitäisi ollä lähes pölyä.


    • isoilla km?
      mahdotonta

    • Kyllähän nuo ovat kai ongelmia nuo dsg systeemit. Jo yleisessä tiedossa oleva asia ja ihmiset varovat koskemasta näihin.

    • Minulla oli 2.0 tdi dsg vm. 2010 Golf Variant Meksikossa tehty versio. Ajoin 140 000km. ja ainoa vika kahden polttimon, jarru- ja etuparkki palamisen lisäksi oli vasemman etujousen poikkeaminen. Oli todella hyvä auto ajaa. Avioerossa hävisi sekin.

      • Semmoisia ne VW:t on. Aiheuttavat avioeronkin laaduttomuuttaan.


      • AvioparitVälttäkää kirjoitti:

        Semmoisia ne VW:t on. Aiheuttavat avioeronkin laaduttomuuttaan.

        Joko homoja saa vihkiä


    • Toyotan kapean tehoalueen vapari ja cvt-jojo ei ole meikäläisen mieleen. Kun painaa kaasua niin ekaksi ainoa mitä tapahtuu on kierrosten nouseminen ja koneen ulvominen. Sitten hetken päästä vauhti alkaa nousemaan verkalleen.
      Auton vaste kaasuun on tahmeaa ja tympeää.

      • Mistä sinä tiedät mistään mitään, kun sinulla ei ole edes autoa. Trollauksesi vain vahvistaa asian.


      • Helkamaraisupojalla ei taida olla edes polkupyörää, on vaan varma tieto ja vuokraslummin pihalla ne 90-luvun sammakonnaamaiset itäautot, joita keittiön ikkunan läpi kuolaat. Kuten olet tehnyt yh-äitisi kanssa jo vuosikymmenen tai kaksi.

        Tässä ammattilaisen arvio toyopetin kuminauhavedosta:

        "Toisaalta CVT ei ole yhtä sulavatoiminen kuin kaksoiskytkinautomaatti, eli käyttökokemus ei ole yhtä miellyttävä. Tasamaalla hattu päässä nätisti ajettaessa tällä ei ole suurta väliä, kone vetää kivasta jo alhaalta lähtien. Moottoria enemmän rasitettaessa CVT tuppaa kuitenkin huudattamaan konetta turhaan, sillä suurimman tehon esiin kaivaminen vaatii kierroksia. Onneksi vaihteita voi vaihtaa myös käsin ratin vivuilta, mutta se ei kai ole automaattivaihteisessa autossa itse tarkoitus?"

        http://teknavi.fi/autot/koeajo-toyota-auris-turbo-ahtamisen-iloa

        Eikä muuten datsuninkaan kuminauha hirveästi kiitosta saanut TM käyttötestissä.

        Mutta karvahattupapoille kelpaa. Sen kanssa hyvä totutella mopoauton rattiin siirtymistä, kun lääkäri ottaa kortin pois. Sama tekniikka, sama suorituskyky. Ei lähde lapasesta.


    • isoilla km?

    • Juuri pääsimme mökkipihaan , kun autosta katosi 2 .4.6 ja peruutus vaihteet .
      Caddy maxi 2011 ajettu 120 000 km

    • 60000 km kun hajos mekatroniikka. Korjauksen jälkeen nyki 1-2 vaihdossa, eli kytkimetkin vaihtokunnossa. :(

    • >> Onneksi on vielä olemassa perinteisiä käsivaihteisia niin ei tarvi pelätä sen puolesta.

      Mistä saisi vanhan 6-vaihteisen DSG:n tai sitten 5-vaiheisen käsivaihteisen Skodan tai Passatin jostakin? Nuo DSG-vaihteet ovat tosi mukavia ajettaessa, mutta jos ostaa 140.000 km ajetun kärryn, niin aikamoinen huoltopommi saattaa tulla käsiin.

      Pärjäisin mainiosti 5-vaihteisella kösivaihteisellakin, mutta kun nuo uudet ovat kaikki 7-vaihteisia. Sehän on ihan hirveätä sohlaamista, siis vaihtaa alhaalta päin kaikki 7 vaihdetta läpitte.

      • Eivät uudet käsivaihteiset ole 7-vaihteisia vaan 6-vaihteisia.


    • Isoilla ajo km?

    • Voi herran pieksut;joku viisas selitti että skodan dsg kestää paremmin kuin volkkarilla ??? ei vaan näköjään tiedä että skoda käyttää volkkarin laatikkoa mutta todennäköisesti vanhempaamallia ja skoda 1,6 diesel ja dsg niin ei voi öljyjä vaihtaa ja se on huono yhdistelmä ei voimaa ei vääntöä

    • Nykii ja viivyttelee tuo DSG jo uutena. Se on tosi vittumainen ajettava.

    • Ei dsg kestä isoja ajokilometrejä joten ei kai se ole ihme jos eivät ihmiset osaa sanoa niistä mitään. On ihme jos joku on päässyt 100 tkm dsg-laatikolla.

    • Uusin Moottori-lehti 10/2016 kirjoittaa sivulla 50 Passatin ja Renaultin vertailun yhteydessä, että "Volkswagenia vaivaavat tutu DSG-vaihteiston nykimiset ja viivyttelyt joiden kanssa on opittava vain elämään".

      Aika kova lausunto, on opittava vain elämään. Ja kaiken kukkuraksi kun se ei edes kestä. Huonoa ovat lisäksi pintakovuus, vaihteiston ja vakionopeussäätimen toimivuus.

      Niinpä niin pintakovuus, ei hyvä.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14514206/volkswagenin-dsg-vaihto-nykii-ja-viivyttelee

    • DSG kokemuksia riittää, näitä kokemuksia et halua kokea. Jos DSG olisi huoleton vaihtoehto eli hyvin tehty, niin silloin olisi kuin unelma, VW tavoitteli Ferrarin teknologiaa, muttei osannut kopioida laatua...kopioi vain ratkaisun.

      http://www.dailymail.co.uk/news/article-2507401/Volkswagen-recall-cars-worldwide-faulty-gearbox-light-fuses.html

      http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f238/have-i-received-lemon-tiguan-132t-again-dsg-old-problems-continue-volkswagen-119346.html

      http://www.mycarforum.com/topic/2660866-gearbox-issues;-and-problems-at-vw-service-centre/page-64

      http://forums.whirlpool.net.au/archive/2545600

      http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=2544517&p=5

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14725259/uusin-dsg-kampanja-ei-ole-takaisinkutsu

      http://www.dsf.my/2017/07/5-reasons-current-vw-passat-owners-wont-buy-the-new-one/

      https://humblemechanic.com/how-vw-parts-fail-7-speed-dsg-mechatronic-unit/

      Yleensä DSG:tä kehuu vain ne joiden pitää saada oma ritsa myytyä, vain ne jotka on jo myyneet pois haukkuvat koska tietävät mistä puhuvat. autokauppiaat tekee ihan samaa, jopa romuja kehutaan hyviksi kuha vaan kauppa käy. Moni paskan ostanut ei kehtaa tunnustaa että tuli tehtyä paskat kaupat volkkarin ostossa vaan nielevät karvaan tappionsa ja vaihtavat merkkiä vähin äänin, minä en kuulu tuohon hissukoiden joukkoon.

    • kuinkas monta kilsaa VW antaa takuuta takseille ja leasing autoille?

      kiatakuu taitaa olla silloin käytössä-yksityisiltä rahat pois ja tehdasviat maksettaviksi

      VW toimintaperiaate onko näin?

    • Autossa kilsoja 140tkm. 7-lovinen Dsg toiminut tähän asti kuin unelma.( Yksi parhaista koskaan ajamistani automaateista, vaihteen vaihtumista ei edes huomaa) ..

      Mutta , mutta ...nyt sitten kulku loppui. Pitkää matkaa ajettuani pysähdyin hetkeksi. Ja siitä ei sitten matka enää jatkunut. Avaimen kuva näytöllä vilkuu ja huoltoa pytää;autom vaihteiston toimintahäiriö, Hinuri paikalle ja tuleva viikko pilalalla, Pakkasta siis lähes 30- Olisiko sillä jotain osuuta asiaan . Mekaaninen vika ei voi olla, kun ei mitään ääniä yms ilmoituksia olut ennen.
      Sähkövika , kondensio?
      Hieman harmittaa, sillä vw: llä satojatuhansia ajettu, eikä kertaakaan jättänyt tielle.

    • Tiptroniciin olen luottanut ja aloin nyt miettiä, että uskaltaisiko sitä vaihtaa sellaiseen, jossa on tuo ehkä syystäkin parjattu DSG. Näissä automaattilaatikoissa on varmasti tärkeää toimivuuden kannalta, että öljyt vaihdetaan säännöllisesti.

      Ei näitä kommentteja lukiessa kyllä kannusta hankkimaan ainakaan autoa, jossa on 7-vaihteinen DSG-laatikko. Toimiessaan varmasti on hieno, mutta korjauskustannukset askarruttaa. Mieluummin joku paremmaksi todettu vaihtoehto.

      • Mä voin kertoa mitä ei kannata ostaa

        VW, Skoda, Audi ja Seat

        Syy: kaikissa VW teknologiaa ja samat suunnittelu ja valmistusviat, nykyään kaikki saman kokoluokan autot VAG konsernissa on valmistettu tasan samoista osista, vain ulkonäköön vaikuttavat asiat on erilaisia, tekniikka jokaista mutteria myöten sama. Audi A3 on siis sama auto kuin VW Golf ja Seat Leon mutta eri kuorissa.


      • äläpä.edes.harkitse kirjoitti:

        Mä voin kertoa mitä ei kannata ostaa

        VW, Skoda, Audi ja Seat

        Syy: kaikissa VW teknologiaa ja samat suunnittelu ja valmistusviat, nykyään kaikki saman kokoluokan autot VAG konsernissa on valmistettu tasan samoista osista, vain ulkonäköön vaikuttavat asiat on erilaisia, tekniikka jokaista mutteria myöten sama. Audi A3 on siis sama auto kuin VW Golf ja Seat Leon mutta eri kuorissa.

        "Audi A3 on siis sama auto kuin VW Golf ja Seat Leon mutta eri kuorissa."

        Ihan samoista osista se miss maailmakin on valmistettu kuin se naapurin Liisa. Jotain eroa niissä "kuorissa" kuitenkin on...


    • 2017 Skoda Superb DSG:llä. Aivan mieletön vehjes, aamulla väsyneenä tehtaalle ajaessani dsg:n vireysavustin (kolahtelevat vaihteen vaihdot) pitävät mielen virkeänä jenkemitehtaalle asti.

    • Minusta olisi hienoa, jos ihmiset lähettäisivat videoita ja ääniä noista mainituista vioista, että me muutkin voisimme osallistua paremmin vikakeskusteluun. Ei mistään youtubesta, vaan juuri siitä omasta autosta.
      Kuva rekisteriotteesta (omistajatiedot peitettynä) ja sitten vikavideota peliin,
      Kuva ja ääni yhdessä kertovat enemmän kuin tyhmä trolli.

      • Eikö maahantuojalla tosiaan ole näyttää yhtään tälläistä videoo, voi ku kurjaa ettei oikeesti kellään ookaan mitään ongelmia, ihan ovat Ritun mielikuvitusta ja harhaluuloja kohta laataamoon Ritua kiikutetaan

        Pahviaivo ei edes tiedä ettei rekisteriotteita enää käytetä, poliisi saa ne sähköisenä, uskomaton taliaivo, onks hei kellään yhtään vanhaa rekkaria, laittakaa pojalle siitä kuva :)

        Ja toisaan Youtube videoihin ei voi luottaa, niitä ei ole otettu sinun kameralla vaan ne on kuvannut joku satuolento internetissä, jos meinasit ladata oman videon Youtubeen, unohda, ei kelpaa.


      • tälle valmislataukseen tiedoksi, että kun käyttää auton katsastuksessa, niin kyllä se inssi sieltä lyö paperisen rek.otteen käteen lopuksi.


    • Yllättävän surkea vaihteisto, ollut jo yli 15 vuotta markkinoilla mutta vikoja ei saada korjattua.

    • pitkiä vikoja näissä

    • 1,2tsi+dsg+asuntovaunu?Mitä mahtaa tapahtua?

      • DSG porsii, ei sitä ole tarkoitettu karavaanareille, ei kestä edes ilman kuormaa. Ja Tuskin tuo kone mitään vaunua vetää ylämäkeen...


      • osta.auto kirjoitti:

        DSG porsii, ei sitä ole tarkoitettu karavaanareille, ei kestä edes ilman kuormaa. Ja Tuskin tuo kone mitään vaunua vetää ylämäkeen...

        Ei kai kukaan täyspäinen osta asuntovaunun veturiksi ruohonleikkurin moottorilla ja DSG laatikolla varustettua itäautoa?


    • ei kellään voi olla ajo kokemusta yli 50 000km tuosta dsg vaihteistosta, eihän se kestä sen pitempään. nämä kommentoijat jotka kertoo että olen ajanut 150 000km dsg vaihteistolla eikä mitään vikaa ole ollut ovat mielikuvituksen vallassa olevia huijareita.

      • Mulla oli 2 DSG volkkaria, DSG 7. Niiden jälkeen ollut vain manuaaleja. Itse tykkään mamuaalista enempi koska silloin itse ajan autoa. Kävin jokim aika sitten testaamassa 2 saman vuosimallin Seat Leon Cupraa, toinen DSG toinen manuaali. Manuaali oli kivempi ajaa liikenteessä, DSG ajeluun kyllä tottuu, mutta tuntuu typerältä että auto liikkuu vaikkei paina kaasua, jos ei paina jarrua?

        DSG sopii parhaiten eteläsuomen ruuhkiin, ei tarvi kytkimen kanssa leikkiä, kesto taitaa olla heikohko manuaaliin verrattuna.


      • 628 000km Skoda octavia 2.0Tdi DSG6 ja softalla 180Hv/400Nm.
        n. 460 000km kohilla meni mekatroniikka rikki. Kytkimet vielä alkuperäset.


    SEISKA.FI

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin tehohoidon maksimi on ylittymässä

      huomisesta lähtien aletaan Ruotsissa tekemään valintoja keille annetaan tehohoitoa ja keille ei. 6,078 koronatapausta ja 333 kuollutta. Norjassa 5,29
      Maailman menoa
      239
      8529
    2. Mansikka- ja marjasato voidaan uhrata

      niillä ei ole mitään merkitystä elintarvikehuollon kannalta,ne voidaan uhrata.Elintarvikehuollon kannalta tärkeitä ovat vilja-ja perunasato ymv. mutta
      Maailman menoa
      293
      4595
    3. Kiuruvesi 11 koronatartuntaa!

      Onko kyseessä jokin hoitokoti tms? https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006463371.html
      Kiuruvesi
      106
      2122
    4. Kuinka heikoksi maan taloustilanne

      menee, ennenkuin tilalle astuvat taas Suomea kuntoon laittaneet PS, Kokoomus ja Keskusta?
      Maailman menoa
      122
      1544
    5. Korona: Kunta jätti sairaat vanhukset heitteille TAAS!!!

      Kuusamon kunta on ilmeisesti päättänyt jättää koronakriisissä riskiryhmään kuuluvat liikuntarajoitteiset vanhukset ilman ruokaa. Kunta on sopinut ett
      Kuusamo
      19
      1076