B Vitamiini puutos

vitaminica

Tämmöistä asiaa tällä erää! Join tuossa pari viikkoa ja suurimman ajan syömättä.
Nyt ollu taas muutamat päivät selvinpäin ja kysymys olisi että mitä olisi paras syödä jotta välttyisi siltä ns."aivovauriolta"?
Tummaa leipää olen syönyt sekä sianlihaa jotta sais B12 vitamiinia.
Harkinnassa vielä että pitäiskö hakea vitamiinia kaupasta....... kyllä tämä krapula on lieventynyt mutta kauankohan tässä pitää odottaa vielä että toimis normaalisti koko kroppa ja erityisesti pää.

6

3510

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasuria peliin

Ota lisää viinaa, niin olo normalisoituu.

• vitaminica

:D Ei voi työt odottaa. No haen jotain b-strong valmistetta kaupasta.

• seko vissiin

Se vitamiini mikä on olennainen on TIAMIINI eli B1-vitamiini. Se on nesteliukoinen eli aina kun käyt kusella niin sitä lähtee pois sun kropasta. Alkoholi polttaa nämä B1-vitamiinit pois elimistöstä tehokkaasti joten sitä pitäisi saada tosi isoja määriä mikäli aikoo juopotella. Jos ihan katot jostain vitamiinioppaasta niin B1-vitamiinin puutos aiheuttaa mm. sekavuutta.

• vitaminica

Olet oikeassa. Kävin ostamassa B-strong purkin siinä on koko skaala B vitaminiia. Kaksi olen kerennyt jo syömään.
        Yksi eilen ja sen päälle nukuttu yö ja olo on huomattavasti parempi.
        Aamulla otin yhden taas ja työkin alkoi kulkemaan paremmin. Toivottavasti nyt sitten jotenkin muistais ens kerralla ettei jätä putkea päälle on se niin saakekelin kurja olo sen jälkeen. Joissain terkkareilla ja katkoilla antavat pistoksena tuon mikä sisältää ainakin tuon B-1 vitamiinin. Varmaan sen takia kun mikään ei pysy sisällä tai oikein imeydy vatsan ja suoliston rääkin jälkeen. Mä en tajuu ku jotku dokaa kuukausi tolkulla ja vaan hymyilee....ollaankohan me kumminkin niin erillaisia sittenkin. Yksi kaveri jonka näin viime kesänä niin arvelin ja sanoin että mitenköhän hänen käy!? kaverille. Joi tyylliin 3 virolaista väkevää päivässä ja hihitteli. Nyt muutama päivä sitten kuulin samasesta kaverista ja hänen haima "poksahti" pari vko sitten. Nyt sairaalassa ja toivottavasti toipuu sillein ettei ala samalla lailla taas juomaan. Sitten olen kuullut kaikkia muita kauhutarinoita kun on tullut hyytelömäistä verta suusta ja viikon tiputuksen jälkeen pystynyt syömään vasta velliä...plus plus monta muuta tapausta mitä viinan kanssa läträäminen on terveydelle tehnyt.
        Mulla on itsellä hyvät merkit ongelma käytölle ja pitäis pysyä irti koko aineesta mutta se hiipii aina jostain puun takaa ja sit mennään taas tuurijuoppona. Ottakaa te kohtuu käyttäjät kohtuudella ja me alkoholistit mieluiten ollaan ilman.

• Anonyymi
        vitaminica kirjoitti:

Olet oikeassa. Kävin ostamassa B-strong purkin siinä on koko skaala B vitaminiia. Kaksi olen kerennyt jo syömään.
        Yksi eilen ja sen päälle nukuttu yö ja olo on huomattavasti parempi.
        Aamulla otin yhden taas ja työkin alkoi kulkemaan paremmin. Toivottavasti nyt sitten jotenkin muistais ens kerralla ettei jätä putkea päälle on se niin saakekelin kurja olo sen jälkeen. Joissain terkkareilla ja katkoilla antavat pistoksena tuon mikä sisältää ainakin tuon B-1 vitamiinin. Varmaan sen takia kun mikään ei pysy sisällä tai oikein imeydy vatsan ja suoliston rääkin jälkeen. Mä en tajuu ku jotku dokaa kuukausi tolkulla ja vaan hymyilee....ollaankohan me kumminkin niin erillaisia sittenkin. Yksi kaveri jonka näin viime kesänä niin arvelin ja sanoin että mitenköhän hänen käy!? kaverille. Joi tyylliin 3 virolaista väkevää päivässä ja hihitteli. Nyt muutama päivä sitten kuulin samasesta kaverista ja hänen haima "poksahti" pari vko sitten. Nyt sairaalassa ja toivottavasti toipuu sillein ettei ala samalla lailla taas juomaan. Sitten olen kuullut kaikkia muita kauhutarinoita kun on tullut hyytelömäistä verta suusta ja viikon tiputuksen jälkeen pystynyt syömään vasta velliä...plus plus monta muuta tapausta mitä viinan kanssa läträäminen on terveydelle tehnyt.
        Mulla on itsellä hyvät merkit ongelma käytölle ja pitäis pysyä irti koko aineesta mutta se hiipii aina jostain puun takaa ja sit mennään taas tuurijuoppona. Ottakaa te kohtuu käyttäjät kohtuudella ja me alkoholistit mieluiten ollaan ilman.

0ta Bethover Neuro kuuri viikon verran 1 tabl joka päivä putken päälle.
        Ehkä vältyt aivovauriolta. Riittävästi B1 tiamiinia.

• Anonyymi

2 vkoa ei aiheuta sitä "aivovauriota." Ehkä 10n vuoden putki, joillekin voi riittää viisi, joillekin ei riitä 20 vuotta.
      Totta silti on, että alkoholi joko estää tai poistaa vitamiineja ja muita ravinteita. Tärkeimmät B1, 6 ja 12 + muut 5 beetä, A (pidemmällä ajalla ja sitä ei parana ottaa juodessa!, C, Mg, K, sinkki. Lienee tärkeimmät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      935
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      923
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      775
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      731
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      80
      678
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      34
      624
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      621
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      600
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      586
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      20
      535
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      533
    13. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      522
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      66
      509
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      486
    17. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      106
      477
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      460
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      44
      454
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      427
    Aihe