Ohitin auton - sain kirjeen

Pallero

Liikenteessä hidastellut autoilija otti nokkiinsa niin pahasti ohituksestani, että selvitti henkilötietoni ja lähetti minulle uskonnollissävytteisen torumiskirjeen. Oli kuulemma ihan ottanut tavaksi nuhdella tällä tavoin ohituksen varjolla ylinopeutta ajavia. Oletteko löytäneet vastaavia yllätyksiä postilaatikosta?

116

7235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21

      En, kun minun osoitettani ei saa mistään.

      • mistä näitä tulee?

        Tapahtui muutama vuosi sitten.

        Olin matkalla Oulusta eteläänpäin. Ajan yleensä muutaman kilometrin ylinopeutta, jotta en olisi tientukkona, mutta kuitenkin niin, etten ota sakkojakaan.

        Jossain vaiheessa kantaani liimautui kulkupeli, jonka merkki muodostuu kolmen kirjaimen yhdistelmästä.
        Koska em. kulkine roikkui vain muutaman metrin etäisyydellä autoni perässä annoin hänelle riittävästi tilaa siirtymällä laitaan ja pudottamalla hieman nopeutta helpottaakseni hänen ohitustaan.

        Liikenne oli vilkasta, mutta viimein hän pääsi ohitseni, soitti torvea ja näytti keskisormea.
        Päästyään takaisin omalle kaistalle eteeni avasi vielä autonsa ikkunan näyttäen samalla kansainvälistä käsimerkkiä.

        Ajettuani parisataa kilometriä käännyin huoltamolle aikeinani tankata ja juopasta vaikka kahvit. Huomioni kuitenkin kiinnittyi huoltamon parkkipaikalle pysäköityyn autoon, jonka merkki ja rekisteritunnus täsmäsivät aiemmin kohtaamaani ohittelijaan.

        Kauaa minun ei tarvinnut odotella, kun "käsimerkkeilijä" saapui autonsa luokse. Kysäisin häneltä, että mitä hän mahtoi tarkoittaa niillä käsimerkeillään?

        Kaveri lehahti heti tulipunaiseksi, eikä saanut aikaan muuta, kuin epäselvää änkytystä, josta ei saanut mitään selvää. Minua alko jo säälittää se tösserö siinä määrin että sanoin sille että jatka matkaas sähän paskot kohta housuus.

        No, tankkasin ja kahvittelin, jonka jälkeen matka jatkui.
        Vanha viisas sananlasku sanoo: "ei kahta ilman kolmatta"
        Kolmannen kerran kohtasimme jonkin matkaa myöhemmin eräällä 60km:n nopeusrajoitusalueella. Hänen autonsa oli pysäköitynä tienlaidassa ja itse "teidenritari" istua törötti poliisiautossa.

        Turvallista matkaa


      • mistä näitä tulee? kirjoitti:

        Tapahtui muutama vuosi sitten.

        Olin matkalla Oulusta eteläänpäin. Ajan yleensä muutaman kilometrin ylinopeutta, jotta en olisi tientukkona, mutta kuitenkin niin, etten ota sakkojakaan.

        Jossain vaiheessa kantaani liimautui kulkupeli, jonka merkki muodostuu kolmen kirjaimen yhdistelmästä.
        Koska em. kulkine roikkui vain muutaman metrin etäisyydellä autoni perässä annoin hänelle riittävästi tilaa siirtymällä laitaan ja pudottamalla hieman nopeutta helpottaakseni hänen ohitustaan.

        Liikenne oli vilkasta, mutta viimein hän pääsi ohitseni, soitti torvea ja näytti keskisormea.
        Päästyään takaisin omalle kaistalle eteeni avasi vielä autonsa ikkunan näyttäen samalla kansainvälistä käsimerkkiä.

        Ajettuani parisataa kilometriä käännyin huoltamolle aikeinani tankata ja juopasta vaikka kahvit. Huomioni kuitenkin kiinnittyi huoltamon parkkipaikalle pysäköityyn autoon, jonka merkki ja rekisteritunnus täsmäsivät aiemmin kohtaamaani ohittelijaan.

        Kauaa minun ei tarvinnut odotella, kun "käsimerkkeilijä" saapui autonsa luokse. Kysäisin häneltä, että mitä hän mahtoi tarkoittaa niillä käsimerkeillään?

        Kaveri lehahti heti tulipunaiseksi, eikä saanut aikaan muuta, kuin epäselvää änkytystä, josta ei saanut mitään selvää. Minua alko jo säälittää se tösserö siinä määrin että sanoin sille että jatka matkaas sähän paskot kohta housuus.

        No, tankkasin ja kahvittelin, jonka jälkeen matka jatkui.
        Vanha viisas sananlasku sanoo: "ei kahta ilman kolmatta"
        Kolmannen kerran kohtasimme jonkin matkaa myöhemmin eräällä 60km:n nopeusrajoitusalueella. Hänen autonsa oli pysäköitynä tienlaidassa ja itse "teidenritari" istua törötti poliisiautossa.

        Turvallista matkaa

        Juon tässä kaffetta ja naureskelen tuolle...
        "Vanha viisas sananlasku sanoo: "ei kahta ilman kolmatta"
        Kolmannen kerran kohtasimme jonkin matkaa myöhemmin eräällä 60km:n nopeusrajoitusalueella. Hänen autonsa oli pysäköitynä tienlaidassa ja itse "teidenritari" istua törötti poliisiautossa."
        Heh... kiitokset päivän nauruista. ::)) :))


      • 1-5km/h ylinopeutta
        mistä näitä tulee? kirjoitti:

        Tapahtui muutama vuosi sitten.

        Olin matkalla Oulusta eteläänpäin. Ajan yleensä muutaman kilometrin ylinopeutta, jotta en olisi tientukkona, mutta kuitenkin niin, etten ota sakkojakaan.

        Jossain vaiheessa kantaani liimautui kulkupeli, jonka merkki muodostuu kolmen kirjaimen yhdistelmästä.
        Koska em. kulkine roikkui vain muutaman metrin etäisyydellä autoni perässä annoin hänelle riittävästi tilaa siirtymällä laitaan ja pudottamalla hieman nopeutta helpottaakseni hänen ohitustaan.

        Liikenne oli vilkasta, mutta viimein hän pääsi ohitseni, soitti torvea ja näytti keskisormea.
        Päästyään takaisin omalle kaistalle eteeni avasi vielä autonsa ikkunan näyttäen samalla kansainvälistä käsimerkkiä.

        Ajettuani parisataa kilometriä käännyin huoltamolle aikeinani tankata ja juopasta vaikka kahvit. Huomioni kuitenkin kiinnittyi huoltamon parkkipaikalle pysäköityyn autoon, jonka merkki ja rekisteritunnus täsmäsivät aiemmin kohtaamaani ohittelijaan.

        Kauaa minun ei tarvinnut odotella, kun "käsimerkkeilijä" saapui autonsa luokse. Kysäisin häneltä, että mitä hän mahtoi tarkoittaa niillä käsimerkeillään?

        Kaveri lehahti heti tulipunaiseksi, eikä saanut aikaan muuta, kuin epäselvää änkytystä, josta ei saanut mitään selvää. Minua alko jo säälittää se tösserö siinä määrin että sanoin sille että jatka matkaas sähän paskot kohta housuus.

        No, tankkasin ja kahvittelin, jonka jälkeen matka jatkui.
        Vanha viisas sananlasku sanoo: "ei kahta ilman kolmatta"
        Kolmannen kerran kohtasimme jonkin matkaa myöhemmin eräällä 60km:n nopeusrajoitusalueella. Hänen autonsa oli pysäköitynä tienlaidassa ja itse "teidenritari" istua törötti poliisiautossa.

        Turvallista matkaa

        OLETKO IHAN NUIJA VAI TAUKKI, JOPA 1km/h ylinopeutta ajava ON sakkorangaistuksen paikka. HKI-HANKO akselissa ainakin tolppa välähtää ja lappu saapuu kotiin :)


      • näinköhän on
        1-5km/h ylinopeutta kirjoitti:

        OLETKO IHAN NUIJA VAI TAUKKI, JOPA 1km/h ylinopeutta ajava ON sakkorangaistuksen paikka. HKI-HANKO akselissa ainakin tolppa välähtää ja lappu saapuu kotiin :)

        Jaa. On minulle jonkun kerran tuolla tielläkin välähdellyt tolppa muka yhden kilometrin ylityksestä (gps:stä tarkistettuna) mutta lappua ei ole koskaan tullut.


      • mistä näitä tulee?
        1-5km/h ylinopeutta kirjoitti:

        OLETKO IHAN NUIJA VAI TAUKKI, JOPA 1km/h ylinopeutta ajava ON sakkorangaistuksen paikka. HKI-HANKO akselissa ainakin tolppa välähtää ja lappu saapuu kotiin :)

        En todellakaan ole taukki ja nuijalle tyypillisiä piirteitä en ainakaan vielä ole itsestäni löytänyt. Autoni on varustettu navigaattorilla, joka varoittaa minua ajoissa peltipoliiseista ja minä hiljennän vauhtiani.

        Tuota...mieleni tekee kysyä: Minkä merkkisellä autolla ajat?
        Taisi kalikka kalahtaa...vai?


      • 260km/h autobahn.-.
        1-5km/h ylinopeutta kirjoitti:

        OLETKO IHAN NUIJA VAI TAUKKI, JOPA 1km/h ylinopeutta ajava ON sakkorangaistuksen paikka. HKI-HANKO akselissa ainakin tolppa välähtää ja lappu saapuu kotiin :)

        Herrat huijaa kansaa miljoonapetoksin ja poliisi kyttää 1-5km/h ylityksiä Hohhoijaa! Voisko niitä poliisin varoja tinkiä entisestään, jos on vielä aikaa tuollaiseen. Voisko turhempaan rahaa haaskata. Roimat ylitykset ovat asia erikseen, niistä sietääkin saada rangaistuksen.


      • 8889
        260km/h autobahn.-. kirjoitti:

        Herrat huijaa kansaa miljoonapetoksin ja poliisi kyttää 1-5km/h ylityksiä Hohhoijaa! Voisko niitä poliisin varoja tinkiä entisestään, jos on vielä aikaa tuollaiseen. Voisko turhempaan rahaa haaskata. Roimat ylitykset ovat asia erikseen, niistä sietääkin saada rangaistuksen.

        Poliisi ei pysäytä muutaman km/h ylinopeudesta. Ottavat huomioon myös sen, etteivät nopeusmittarit ole niin kovin tarkkoja ja pyöristävät saamaansa nopeutta alaspäin sakkoja antaessaan.


      • uijokla
        8889 kirjoitti:

        Poliisi ei pysäytä muutaman km/h ylinopeudesta. Ottavat huomioon myös sen, etteivät nopeusmittarit ole niin kovin tarkkoja ja pyöristävät saamaansa nopeutta alaspäin sakkoja antaessaan.

        Jokseenkin näin. Tutkien ja kameratolppien mittaamiin nopeuksiin tehdään aina kiinteä 3 km/h vähennys, joten sellainen ylitys ei aiheuta toimenpiteitä. Sen jälkeenkin annetaan pienestä ylinopeudesta vain huomautus, pienestä suullinen ja isommasta kirjallinen.


    • 11+9

      Ja eikös nuo rekkarikilvestä saatavat tekstiviesti tiedot pysty estämään että niitä ei saa kuin viranomaiset??.

      • reowut

        Kyllä, ja huonojen autoilijoiden kannattaakin tehdä niin. Huonoimmat ovat jo tehneet.


      • Pystyy, osittain.

        Helposti kieltämällä saa estettyä puhelimitse tapahtuvan urkinnan, mutta varsinainen turvakielto vaatii viranomaisen tekemään sen... Ei muuta kuin poliisiin yhteyttä ja perusteltu syy.

        Kannattaa muuten tuo trafiin itse tehtävä kieltokin tehdä, vähenee kummasti postilaatikkoon tippuvan roskapostin määrä, enkä nyt tarkoita aloittajan kokemaa postia... Ainut huono puoli, että jäävät tulematta myös katsastuskutsut, eli pitää ihan itte osata arvioida seuraavan katsastuksen ajankohta (lukee siinä lapussa, jonka edelliseltä kierrokselta sai mukaan).


      • arvioaika
        The_Rat kirjoitti:

        Pystyy, osittain.

        Helposti kieltämällä saa estettyä puhelimitse tapahtuvan urkinnan, mutta varsinainen turvakielto vaatii viranomaisen tekemään sen... Ei muuta kuin poliisiin yhteyttä ja perusteltu syy.

        Kannattaa muuten tuo trafiin itse tehtävä kieltokin tehdä, vähenee kummasti postilaatikkoon tippuvan roskapostin määrä, enkä nyt tarkoita aloittajan kokemaa postia... Ainut huono puoli, että jäävät tulematta myös katsastuskutsut, eli pitää ihan itte osata arvioida seuraavan katsastuksen ajankohta (lukee siinä lapussa, jonka edelliseltä kierrokselta sai mukaan).

        Ei sitä katsastusaikaa tarvitse arvioida, sehän on tiedossa, millä aikavälillä se on suoritettava!


      • 7+14
        reowut kirjoitti:

        Kyllä, ja huonojen autoilijoiden kannattaakin tehdä niin. Huonoimmat ovat jo tehneet.

        .... ja kaikkein surkeimmat autoilijat ovat saanet nuhtelu kirjeen...


      • sdfsdfgsdfg
        7+14 kirjoitti:

        .... ja kaikkein surkeimmat autoilijat ovat saanet nuhtelu kirjeen...

        ....jeesustelijalta....


      • automat 123

        ajakaa vaan kaikki tyhmät alinopeutta ja vielä ohituskaistaa,

        jos luulette sen lisää sopua liikenteeseen.


      • asdasdasdasdasdasdas
        sdfsdfgsdfg kirjoitti:

        ....jeesustelijalta....

        ...joka on vinksahtanut päästään...


      • 12+2
        The_Rat kirjoitti:

        Pystyy, osittain.

        Helposti kieltämällä saa estettyä puhelimitse tapahtuvan urkinnan, mutta varsinainen turvakielto vaatii viranomaisen tekemään sen... Ei muuta kuin poliisiin yhteyttä ja perusteltu syy.

        Kannattaa muuten tuo trafiin itse tehtävä kieltokin tehdä, vähenee kummasti postilaatikkoon tippuvan roskapostin määrä, enkä nyt tarkoita aloittajan kokemaa postia... Ainut huono puoli, että jäävät tulematta myös katsastuskutsut, eli pitää ihan itte osata arvioida seuraavan katsastuksen ajankohta (lukee siinä lapussa, jonka edelliseltä kierrokselta sai mukaan).

        Juurikin näin eli ei tarvitse itse arvioida, sen tiedon löytää ihan rekisteriotteesta.


      • 67854300000

        Rekisterikilvet saa koska sillä sinä saat varmistettua että henkilö omistaa auton esim. jos olet ostamassa.Mitä huohon peltipoliisin tulee niin minä ajelin tuossa viimetalvena pimeellä kun välähti säikähin niin kauheesti että hyvä kun en ojaan mennyt, kun punainen välähtää yks kaks.En saannut sakkoa mutta huomautus kirje tuli ja jossa oli 10km ylitys.Ja pitkä kirje oli kerrottu kuinka paljon ihmisiä kuolee kun joutuu tälläiseen tapaukseen. Ja tienennii ne merkkaa tietoihin kun tarpees paljon on tälläisiä niin kutsu tulee nimismiehen luo. senkin olen kokenut että kortti piti käydä näyttämässä, vaikka he näkevät että on kortti, mutta niitä kuulema myydään paljon ulkomaille.Joo tämä käsimerkin näyttö kuuluu paljon nuorille miehille en tiedä tarkottaako se että katso kissan hännän alle vai perseeseen.tiedot saa näin auto 1234-asd ja lähetä 16400 niin tiedot rapsahtaa tekstiviestillä puhelimeesi.Siinä näkee myös onko omistaja vai autoliike.


      • Kaupallisten

        firmojen kautta tilattavat pystyy estämään, mutta AKE:sta voi kuka tahansa maksua vastaan kysyä ajoneuvon tekniset tiedot, että myös omistajatiedot. Ajoneuvorekisteri ON julkista tietoa, eikä salainen rekisteri.

        Erikseen oikeuden päätöksellä salattavat on sitten erikseen. Salataan vain pätevästä syystä.


      • Mora,,
        Kaupallisten kirjoitti:

        firmojen kautta tilattavat pystyy estämään, mutta AKE:sta voi kuka tahansa maksua vastaan kysyä ajoneuvon tekniset tiedot, että myös omistajatiedot. Ajoneuvorekisteri ON julkista tietoa, eikä salainen rekisteri.

        Erikseen oikeuden päätöksellä salattavat on sitten erikseen. Salataan vain pätevästä syystä.

        Ei pidä paikkaansa! Itselläni on esto AKE.n tiedoista, kirjallinen ilmoitus, että autoni tietoja ei saa antaa tiedusteltaessa. Kielto ei tietenkään koske viranomaisia, mutta muuten on toiminut.


    • surkea yritys

      Olipa huono provo !

    • huimia kotipoliiseja

      Kyllä Suomeen henkisesti sairaita mahtuu, valitettavasti noita kotipoliiseja riittää.
      Itsellekin kävi joskus kun ohitin taajamassa 40 alueella, niin tämä hyväkäs alkoi kiilaamaan ja ylinopeutta ei tainnut olla ollenkaan. Joskus on oikeasti kiire.
      Kyseiselle tienpätkälle saatiin tien molemmin puolin kavennukset, ettei siellä kaahattasi, mutta pysäköinnin muutos vain toisella puolella vuoroon mahdollisti oikeasti reippaamman ajon, sillä nyt auto ei ollut parkissa molemmin puolin, joten kaikki voittivat. Pitäisivät vanhmmat huolta niistä tenavistaan ettei tarvitsisi aitoja rakentaa pihojen ympärille.

      • olet lutkuttaja

        "Joskus on oikeasti kiire."
        Niin on, HÄLYTYSAJONEUVOILLA!


    • K.Hojo

      Mitäs ajat ylinopeutta? Oma vikas.

      • speedomat22

        Niin, että Sinä saat tehdä rikoksen estämällä ohitusta kiilaamalla (tapon yritys?). Mitäs tykkäät, jos tuollaisen jälkeen on piippu ohimolla (sama tilanne, eli toisen terveyden tahallinen, laiton vaarantaminen)


      • vesitippa

        mitä se sulle kuuluu jos joku ajaa nopeammin ku sinä ... Onko sulla liikenne poliisin valtuudet


    • kurko

      mikä siinä on että monet autoilijat haluaa nimenomaan ohittaa bemarit, mulle on useasti käyny näin.
      ajelen ihan rauhassa letkan viimeisenä ( edessä on 7 autoa ) ja sit tulee joku joka ajaa jollain muulla merkillä niin pelkästään minut ohittaa ja jää siihen mun eteen sitten ajamaan, välillä jarruttaen.
      tai sit on käyny niin että 60km/h alueella ite ajan hiukan alle 60 niin takana tuleva tööttäilee, välkyttää valoja ja lopulta pyyhkäisee ohi vain kääntyäkseen 100 metrin päässä pois samalta tieltä

      • M5

        Olen kokenut saman..Arvaas mitä..Se kateus..Heillä ei ole varaa ostaa Bmv.tä!!!


      • kateutta, tuskinpa.
        M5 kirjoitti:

        Olen kokenut saman..Arvaas mitä..Se kateus..Heillä ei ole varaa ostaa Bmv.tä!!!

        Ei se mitään kateutta ole, vaan sitä että suurin osa bemari kuskeista on itteeän täynnä olevia tyyppejä. Bemarilla ajaa just munanpidennystä havittelevat yleensä huonon itsetunnon omaavat. Asenne heillä on usein se, että Bemari on auto, muut jotain pahvilaatikoita.-

        Pakkohan tuollaisen asenteen on ihmisiä ärsyttää, kun valtaosa Bemarilla ajavista on tuollaisia.


      • mersukuski
        kateutta, tuskinpa. kirjoitti:

        Ei se mitään kateutta ole, vaan sitä että suurin osa bemari kuskeista on itteeän täynnä olevia tyyppejä. Bemarilla ajaa just munanpidennystä havittelevat yleensä huonon itsetunnon omaavat. Asenne heillä on usein se, että Bemari on auto, muut jotain pahvilaatikoita.-

        Pakkohan tuollaisen asenteen on ihmisiä ärsyttää, kun valtaosa Bemarilla ajavista on tuollaisia.

        Kylläpä tuota kateutta tuntuu olevan liikenteessä. Sen verran usein kaikenmaailman lippispäisten bemarikuskien on pakko vaikka vaaraa uhmaten tunkea aina ohitse. Ajan itse aina rajoitusten mukaan, ehkä 1-2 km/h ylitse.


      • B-M-W...
        M5 kirjoitti:

        Olen kokenut saman..Arvaas mitä..Se kateus..Heillä ei ole varaa ostaa Bmv.tä!!!

        Kannattais ehkä opetella eka kirjoittamaan ennen kun tulee palstoille huutelemaan... "...Bmv.tä!!!..." BUAHAHAHAA!!! =))


      • autoilija70keauto
        M5 kirjoitti:

        Olen kokenut saman..Arvaas mitä..Se kateus..Heillä ei ole varaa ostaa Bmv.tä!!!

        Kaikilla, joilla on auto, on varaa ostaa myös BMW, mutta kuten huomaat, BMW ei kelpaa kaikille.


      • Buahahahaaaaaaaaaaaa
        autoilija70keauto kirjoitti:

        Kaikilla, joilla on auto, on varaa ostaa myös BMW, mutta kuten huomaat, BMW ei kelpaa kaikille.

        Joo laatuauto vain kaipaa itselle eli ei mikään bmw jonka omistajat ovat tunnetusti 10cm omistavia pikkupoikia.


      • vesitippa
        M5 kirjoitti:

        Olen kokenut saman..Arvaas mitä..Se kateus..Heillä ei ole varaa ostaa Bmv.tä!!!

        mikä siinä mättää .. Minulle on ihan yks hailee, onko ohittava auto Bemari tai joku muu .. Ie auton vuoksi kannata kateilla Peltiä ja neljä pyörää kaikissa


      • Hyäv krijottaja
        B-M-W... kirjoitti:

        Kannattais ehkä opetella eka kirjoittamaan ennen kun tulee palstoille huutelemaan... "...Bmv.tä!!!..." BUAHAHAHAA!!! =))

        Totta, mutta kenenkään ei kannata ottaa sinusta mallia ainakaan oikeinkirjoituksen kanssa.


    • Lohduttava sana

      Jos et olisi ohittanut, olisi perässä kohta ollut joku antero ja kirjoittanut illalla tälle palstalle valituksen nysväristä, joka ei uskalla ohittaa. Teit niin tai näin, se ei miellytä kaikkia. Ja tuolla liikenteessä on todella sairastakin porukkaa.

    • etskuposti

      kivaa vaihteluahan se on saada etanapostissa kirje :D . Mieti miten viitseliäs ihminen on!!!

    • 9v.

      Täytyy olla Islam uskonnollinen ja ääri-islamisti.
      Tyrmistyttävää :(

    • Nuita on kusipäit liikentees kerran olin menossa töihin vieremälle ajoin kuopiossa VT:5:llä ja ohitin yhden auton kun ajo jotain 90km/h. Noo ei siitä mitään minä pein autoon pitkän välin ja tämä samainen auto kiihytti ja meni minusta ohite ja alkoi painamaan jarrua ja minä mietin että mitä vittua nytten. Taas jatkui 90km/h ajaminen ja ajoin taas ohite tämä kiihytti ja ajoi rinnalla tämän jälkeen painoin vähän kaasua lisää ja menin ohite. Sitten luulin ja huokasin helpotuksesta mutta ei ollukkaan otti rekarin ylös laitto 16400 kenen auto on ja numero palvelusta kysy numeroo ja laitto mulle viestin että ootkos sä joku vitun kusipää ja miksä leikit liikenteessä ja että kannattaa opetella ajamaan rajoitusten mukaan. Noo minäpä laitoin viestin sille että luuletko että rupeen ajamaan 90km/h 120km/h alueella. jotain se sitten kirjoitti takas haukkumalla mua. noo minäpä pirrautin kyseiselle noin 30-40 vuotiaalle miehelle kuka sitä ajo ja kuka sen kyydissä oleva nais puolinen henkilö oli. Mies ei vastannut puhelimeesa. Ajo mun viereen näytti keskaria jonka jälkeen otin kameralla kuvan ja soitin poliisille. ja sitten tuli levike jossa poliisit oli pysäyttämässä kyseistä autoa mutta en tiedä siitä sen enempää mutta ei kuulunut sen jälkeen soittoa eikä viestejä......

      • pilkka sattuu......

        se soittelu ja tekstarien laitto on ajaessa myöskin kielletty ,joten sulle kuulus kans sakkoja ,mutta eipä sinustakaan ollut miestä pysäyttämään samalle levikkeelle selvittämään asiaa, koska itsekkin syyllistyit tieliikennalain rikkomiseen joten turhaan täällä valitat.


      • häh..

        Missä siellä vt 5:llä on kuopion liepeillä tie missä on yksi kaista ja 120 rajoitus missä pitää ohitella hitaampia? Tietääksen 120 rajoitus on vain 2 kaistaislla moottoriteillä ja siellä ei tarvitse ns ohitella.


      • uijokla
        häh.. kirjoitti:

        Missä siellä vt 5:llä on kuopion liepeillä tie missä on yksi kaista ja 120 rajoitus missä pitää ohitella hitaampia? Tietääksen 120 rajoitus on vain 2 kaistaislla moottoriteillä ja siellä ei tarvitse ns ohitella.

        Ohittaminen on ohittamista kaistojen määrästä riippumatta. (Ja moottoritielläkin on velvollisuus käyttää oikeanpuoleisinta kaistaa sekä ohituksen päättyessä palattava sille takaisin.)


      • asfsafag
        uijokla kirjoitti:

        Ohittaminen on ohittamista kaistojen määrästä riippumatta. (Ja moottoritielläkin on velvollisuus käyttää oikeanpuoleisinta kaistaa sekä ohituksen päättyessä palattava sille takaisin.)

        Joo mut tuossa jutussa oli selvästi kyse yksikaistaisesta tiestä. Eihän kukaan noin käyttäydy jos kaistoja on 2 rinnakkain molempiin suuntiin ja 120 kyltit. Tai sitten koko juttu on mielikuvituksen tuotetta.


      • uijokla
        asfsafag kirjoitti:

        Joo mut tuossa jutussa oli selvästi kyse yksikaistaisesta tiestä. Eihän kukaan noin käyttäydy jos kaistoja on 2 rinnakkain molempiin suuntiin ja 120 kyltit. Tai sitten koko juttu on mielikuvituksen tuotetta.

        Ei noin käyttäydytä kuin poikkeuksellisesti, mutta itsensä liikennevalvojaksi nimittäneet saattavat tehdä monenlaisia kummallisuuksia. Voisi ehkä jopa väittää, että jos he pystyvät tekemään jotain, he jossain vaiheessa myös tekevät sen.

        Minullekin on käynyt niin, että ohitettuani selvästi hitaamman ajoneuvon se on mennyt hetikohta ohitseni. Joskus se on hiljentänyt ja minun on ohitettava se uudestaan - tämä toistui erään pelleilijän kanssa motarilla kymmenisen kertaa, vaikka itse ajoin tasaista nopeutta. Kesken ohituksen on ohitettava lisännyt huomattavasti vauhtia. Vihreiden liikennevalojen palaessa edessäni ajava on häirintätarkoituksessa polkenut jarrua odottaessani sen nostavan vauhdin muun liikenteen mukaiseksi. Keskisormea on näytetty.

        Nämä ovat silti harvinaisuuksia. Yleensä autoilijat ajavat ja antavat muidenkin ajaa.


      • asfgaafs
        uijokla kirjoitti:

        Ei noin käyttäydytä kuin poikkeuksellisesti, mutta itsensä liikennevalvojaksi nimittäneet saattavat tehdä monenlaisia kummallisuuksia. Voisi ehkä jopa väittää, että jos he pystyvät tekemään jotain, he jossain vaiheessa myös tekevät sen.

        Minullekin on käynyt niin, että ohitettuani selvästi hitaamman ajoneuvon se on mennyt hetikohta ohitseni. Joskus se on hiljentänyt ja minun on ohitettava se uudestaan - tämä toistui erään pelleilijän kanssa motarilla kymmenisen kertaa, vaikka itse ajoin tasaista nopeutta. Kesken ohituksen on ohitettava lisännyt huomattavasti vauhtia. Vihreiden liikennevalojen palaessa edessäni ajava on häirintätarkoituksessa polkenut jarrua odottaessani sen nostavan vauhdin muun liikenteen mukaiseksi. Keskisormea on näytetty.

        Nämä ovat silti harvinaisuuksia. Yleensä autoilijat ajavat ja antavat muidenkin ajaa.

        Taisit eksyä aiheesta. Rautalankaa..Eihän siinä kukaan voi tulla jarruttelemaan eteesi jos kaistoja on kaksi yhteensuuntaan ja jarruttelijan ohi voi painaa miten haluaa kummalta puolelta haluaa.. Tuo mistä kerroit on aivan yleistä yksikaistaisilla teillä missä on pakko jäädä vastaantulevan liikenteen takia sinne jarruttelijan taakse.


      • juuuhuu
        pilkka sattuu...... kirjoitti:

        se soittelu ja tekstarien laitto on ajaessa myöskin kielletty ,joten sulle kuulus kans sakkoja ,mutta eipä sinustakaan ollut miestä pysäyttämään samalle levikkeelle selvittämään asiaa, koska itsekkin syyllistyit tieliikennalain rikkomiseen joten turhaan täällä valitat.

        Soittelu ei ole laissa kielletty jos on hansfree. Luuletko että jos on töihin kiirus että jäädä selvittämään asiaa ja hankaloittamaan enempää tilannetta. Sä varmaan jäisit samalle levikkeelle ja ongelmoittaisit enemmän vain tilannetta kerralla poliisit hoitaa niin ne hoitaa..


      • auramies
        häh.. kirjoitti:

        Missä siellä vt 5:llä on kuopion liepeillä tie missä on yksi kaista ja 120 rajoitus missä pitää ohitella hitaampia? Tietääksen 120 rajoitus on vain 2 kaistaislla moottoriteillä ja siellä ei tarvitse ns ohitella.

        Onko puhuttu tekstissä että se on yksi kaista? Ei ole! Kuopiosta iisalmeen päin kun alkaa VT:5 Moottoritien alku niin se on kyllä vain ihan nelikaistaa alussa 100 ja jossain välillä 120. olen ajanut tietä aika monta kertaa.


      • Auramies
        asfgaafs kirjoitti:

        Taisit eksyä aiheesta. Rautalankaa..Eihän siinä kukaan voi tulla jarruttelemaan eteesi jos kaistoja on kaksi yhteensuuntaan ja jarruttelijan ohi voi painaa miten haluaa kummalta puolelta haluaa.. Tuo mistä kerroit on aivan yleistä yksikaistaisilla teillä missä on pakko jäädä vastaantulevan liikenteen takia sinne jarruttelijan taakse.

        Kyseinen henkilö ei varmaankaan ole eksynyt aiheesta ette vain ymmärrä asiaa. NELIKAISTAINEN TIE VT:5 LLÄ. KAKSI KAISTAA YHTEEN SUUNTAAN. Oikean puoleista kaistaa ajetaan normaalisti jos ei ole ohitettavia. mutta tämäkin kyseinen tie on niin perseestä kun niitä on niitä tyhmiä kuopiolaisia ketkä oikein härnäävät kaikkia liikenteessä. Mutta mitäpä tekisit lähtisitkö mukama pientareen puolelta ohittamaaan jos ohitus kaistalla on autoja menossa jarrutteliasta ja toisesta autosta ohite. Sinulla siitä lähtisi kortti ja saisit ikävät sakot pitää käyttää järkeä liikenteessä. T: Aura-autonkuljettaja.


      • el facto
        Auramies kirjoitti:

        Kyseinen henkilö ei varmaankaan ole eksynyt aiheesta ette vain ymmärrä asiaa. NELIKAISTAINEN TIE VT:5 LLÄ. KAKSI KAISTAA YHTEEN SUUNTAAN. Oikean puoleista kaistaa ajetaan normaalisti jos ei ole ohitettavia. mutta tämäkin kyseinen tie on niin perseestä kun niitä on niitä tyhmiä kuopiolaisia ketkä oikein härnäävät kaikkia liikenteessä. Mutta mitäpä tekisit lähtisitkö mukama pientareen puolelta ohittamaaan jos ohitus kaistalla on autoja menossa jarrutteliasta ja toisesta autosta ohite. Sinulla siitä lähtisi kortti ja saisit ikävät sakot pitää käyttää järkeä liikenteessä. T: Aura-autonkuljettaja.

        Missä ruuhkassa? Eihän tuolla tiellä näyttänyt olevan kun nuo kaksi. Jos siellä on ruuhkaa ollut niin onpa 90 kymppiä ajavalla ollut kiirettä lähetellä kaikille 120 ohi ajaville tekstareita ja ajella kaikista ohi jarruttelemaan eteen..hei älä viitsi enää pahentaa tarinaa joka levisi käsiin heti kättelyssä. Katsos faktat on faktoja.


      • aja hiljaa isinytvaa
        uijokla kirjoitti:

        Ohittaminen on ohittamista kaistojen määrästä riippumatta. (Ja moottoritielläkin on velvollisuus käyttää oikeanpuoleisinta kaistaa sekä ohituksen päättyessä palattava sille takaisin.)

        Olet aivan oikeassa uijokla, ajelet aivan oikein .Niin teen minäkin en ole yhtään sakkoa viellä saannut ja kortti on ollut yli 30vuotta.Ja auto on oma tiedot saa ottaa tekstiviestillä ihan minun luvalla .Mutta tiellä on hirveen paljon luvattomia autoja, rupesin tuossa kerran naapurin poikaa ihmettelemään kun joka toinen viikko rupes olemaan eri auto alla.Niin piruuttani otin rekkarin ja tekstiviestillä kysyin .Vastaua oli surkea ei vuosikatsastusta ei veroa maksettu ja omistaja ei ollut tämä poika.Sitten toinen rekkari oli vastaus että auto otettu pois liikenteestä.Kysyin sitten poliisilta mitä näille hurjille pitäs tehdä niin poliisi pyysi tiedot ja nyt ajetaan polkupyörällä.Että kannattaa pitää asiat kunnossa vaikka olisi bemari alla.Saattaa käydä näin.Minä ajattelin tässä muita tiellä kulkijoita kun seurasin tämän jullin ajoa.Ei poliisit nykyisin kerkiä kaikkeen kuhan saisivat nuita rattijuoppoja kiinni niin hyvä olisi.Nyt tietysti ollaan kirjoittamassa että siellä on yksi joutava.Mutta näin on näreet olen monta henkeä varmaan säästänyt kun olen rattijuopon ilmoittanut.Hyvää kesän jatkoja ajellaan sääntöjen mukaan ja otetaan tiellä kaikki huomioon.Ei olla että minä ite tyyppejä.


      • Ilimoja piellynnä
        auramies kirjoitti:

        Onko puhuttu tekstissä että se on yksi kaista? Ei ole! Kuopiosta iisalmeen päin kun alkaa VT:5 Moottoritien alku niin se on kyllä vain ihan nelikaistaa alussa 100 ja jossain välillä 120. olen ajanut tietä aika monta kertaa.

        Njoo kaistoja ja kaistapäitä riittää. Noh tuleehan sitä keskustelua ja turhia viestejä kun ei viitstitä suoraan sanoa että motarilla. Ehkä se on sitten hienompaa puhua nelikaistaisesta tiestä tai jotain. Ite puhun kyllä motarista kun siitä on kyse. Länkytellään lämpikseen tässä helteitä odotellessa.


    • hassua

      NO JOO! miul sattu menee etupyörät vähä jaklakäytävälle,ni naapurin mummo
      soitti polliisin paikalle ja vaati sakkoja miulle.No polliisia nauratti ja lähti pois mut
      mummo jätti kunnon herjaviestin . mitä lie olt vaille(mummukka)

    • Olisit menny

      syöttämää ton kirjeen lähettäjälle!niin minä tekisin.

    • Terroristit kuriin!

      Minulla on nykyisin autossa "BlackBox"-kamera, joka tallentaa HD-laadulla videokuvaa ja kameran gps tallentaa nopeuden, kelloajan ja koordinaatit. Kuvasta tietysti näkyy kiusantekijän rekkari. Pahimmista terroristeista teen ilmoituksen poliisille videoklipin kera, joten liikenteessä kiusantekijälle saattaa tulla "kiva" yllätys!

      Alle 200 euron saa jo hyvän GPS-kameran autoon. Se ei ole paljon muitten autoilun kulujen rinnalla. Sillä saa kiusantekijät vastuuseen ja luohan se oikeusturvaa onnettomuustilanteessa.

      • poliisi eläkkeellä 3

        Olet tyhmin tietämäni korttelipoliisi,joka käyttää omia rahojaan,kun haluaa leikkiä liikenteessä poliisia,menisit poliisikouluun,niin jos sieltä valmistut,niin saat vielä ihan palkkaa ja valtionpuolesta välineet ,millä valvot nopeuksia ja saat sakotkin antaa,mutta jos tavallinen kansalainen sen takia sijoittaa 200 euroa rahaa laitteeseen,jolla luulee saavansa sakot toiselle niin on todellakin typerä,tavallisella puhelimen kameralla voit napata kuvan autosta, joka tekee virheitä liikenteessä ja koneella voit sitten muutella sitä kuvaa mielin määrin sellaiseksi,kuin sen haluat näyttävän ja voit laittaa kiusattavaasi kohtaan sen nopeuden vaikka kahdellesadalle km/h ja poliisit nauraa kahvilla sinun typeryydelle,noita koti-korttelipoliiseja on tullut todellakin paljon lisää ja kuvia tulee valtavasti,mutta jos soitat poliisille ja ilmoitat autosta joka saapuu kohti Lahtea Helsinginsuunnasta ja ajaa reipasta ylinopeutta,ja kerot paikan missä olet,niin poliisi kyllä poimii sen kaaharin liikenteestä,mutta että sijoittaa kameraan sen takia 200 euroa on tyhmyys jo huipussaan,yleensä noita kameroita käyttävät ammattiautoilijat ja niistäkin rekkakuskit,jotka haluavat todistaa,kun nämä taas uudestaan tulleet kamikaze autoilijat ajavat tarkoituksella heitä päin tehden itsemurhan,niin silloin ei rekkakuskia voi syyttää,että olisi ajanut väärää kaistaa,kun auto tulee kohti keulaa,niin semoisen takia olen kuullut rekka-autoilijoilta kameran käyttötarkoituksen ja ymmärrän sen heiltä,mutten sinun kyttäämisiä,jätä kuule se liikenteen valvonta poliiseille,jos näet rikollisuutta,niin soita heille,äläkä suotta tuhlaa rahojasi toisten kyttäämiseen,taidat olla aika vihattu naapuripiireissäsikin,yleensä ihmiset jotka sijoittaa toisten kytäämiseen jopa omia rahoja,niin vahtii naapurustoansakin samalla tavalla ja valittelee naapureista ja heidän lastensa tekemisistä ja omat pikku enkelithän ei koskaan tee mitään väärin ja itse et vahingossa koskaan riko tieliikennesääntöjä,monille meille sattuu vahinkoja liikenteessä ja se on inhimillistä,ajattele maailmaa,jossa jokainen jos kyttäisi toistensa tekemistä,sitten lähettelisi poliiseille kuvia rikkomuksista,niin tulisiko elämästä enään mitään,katso peiliin ja mieti,että oletko itse täydelinen ihminen vai oletko ainastaan täydellinen typerys.


      • ei ex-poliisi vaan p

        Voi sinua ressukkaa,henkinen tiasi vaikuttaisi siltä,että kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriisi,joka kirjoittaisi hieman rauhoittavia sinulle,koska noilla nykyisillä hermoillasi et ole oikein järkevästi ajatteleva ihminen,anna ihmisten ohittaa,sillä koskaan et tiedä onko siviilipoliisi vai onko jollekkin vaan sattunut jokin semmoinen asia,että on mentävä hieman nopeampaa ,jotta voi viedä vaikka lapsensa lääkäriin tai itse on kovinkin kipeäksi tullut matkan aikana ja pitää päästä esimerkiksi lääkärille,kyllä peltipoliisit hoitaa kuvaamiset ja liikkeellä on ihan oikeitakin poliiseja valvomassa,jos oikein suututtaa,kun joku sinut ohittaa,niin aja tien sivuun pysähdy ja sitten soita poliisille,että osaavat napata sen hirmu hurjasteljan kiinni,niin sinulta sästyisi rahaakin paljon,kun ei tartte klipsejä,joilla todellakaan ei ole mitään arvoa tänä aikana,kun kuvien käsittely on joka pojan hupia,niin noiden sinun kuviesi johdosta ei tapahdu muuta,kuin poliisit saavat nauraa tyhmyydellesi,kuten tuossa jo edellinen kerkesi mainita.noinhan siinä käy,jos tuommoinen klipsi tulee,.ps ,jarkeäkin saa käyttää.


      • Terroristit kuriin!
        ei ex-poliisi vaan p kirjoitti:

        Voi sinua ressukkaa,henkinen tiasi vaikuttaisi siltä,että kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriisi,joka kirjoittaisi hieman rauhoittavia sinulle,koska noilla nykyisillä hermoillasi et ole oikein järkevästi ajatteleva ihminen,anna ihmisten ohittaa,sillä koskaan et tiedä onko siviilipoliisi vai onko jollekkin vaan sattunut jokin semmoinen asia,että on mentävä hieman nopeampaa ,jotta voi viedä vaikka lapsensa lääkäriin tai itse on kovinkin kipeäksi tullut matkan aikana ja pitää päästä esimerkiksi lääkärille,kyllä peltipoliisit hoitaa kuvaamiset ja liikkeellä on ihan oikeitakin poliiseja valvomassa,jos oikein suututtaa,kun joku sinut ohittaa,niin aja tien sivuun pysähdy ja sitten soita poliisille,että osaavat napata sen hirmu hurjasteljan kiinni,niin sinulta sästyisi rahaakin paljon,kun ei tartte klipsejä,joilla todellakaan ei ole mitään arvoa tänä aikana,kun kuvien käsittely on joka pojan hupia,niin noiden sinun kuviesi johdosta ei tapahdu muuta,kuin poliisit saavat nauraa tyhmyydellesi,kuten tuossa jo edellinen kerkesi mainita.noinhan siinä käy,jos tuommoinen klipsi tulee,.ps ,jarkeäkin saa käyttää.

        Ette nyt ymmärtänyt pointtia! Eli noille kahdelle yllämainitulle selvennys! En puhunut mistään ylinopeudesta käräyttelystä, vaan niistä autoilijapsykopaateista, jotka ottavat esim. ohituksesta nokkiinsa ja alkavat terrorisoida tahallaan liikennettä esim. jarruttelemalla tai muulla tavalla kiusaamalla.

        Sitä paitsi kamera on hankittu Venäjällä autoilun takia. Siellä se on tarpeen oikeusturvan kannalta.

        Mutta kyllä törkeistä kotimaisista psykopaateista, jotka tahallaan terrorisoivat ja vaarantavat muuta liikennettä, lähtee ilmoitus videon kera poliisille.

        Ja älkää olko huolissaan sen kameran hinnasta. Itse olen sen maksanut!


      • Piste puuttuu..
        poliisi eläkkeellä 3 kirjoitti:

        Olet tyhmin tietämäni korttelipoliisi,joka käyttää omia rahojaan,kun haluaa leikkiä liikenteessä poliisia,menisit poliisikouluun,niin jos sieltä valmistut,niin saat vielä ihan palkkaa ja valtionpuolesta välineet ,millä valvot nopeuksia ja saat sakotkin antaa,mutta jos tavallinen kansalainen sen takia sijoittaa 200 euroa rahaa laitteeseen,jolla luulee saavansa sakot toiselle niin on todellakin typerä,tavallisella puhelimen kameralla voit napata kuvan autosta, joka tekee virheitä liikenteessä ja koneella voit sitten muutella sitä kuvaa mielin määrin sellaiseksi,kuin sen haluat näyttävän ja voit laittaa kiusattavaasi kohtaan sen nopeuden vaikka kahdellesadalle km/h ja poliisit nauraa kahvilla sinun typeryydelle,noita koti-korttelipoliiseja on tullut todellakin paljon lisää ja kuvia tulee valtavasti,mutta jos soitat poliisille ja ilmoitat autosta joka saapuu kohti Lahtea Helsinginsuunnasta ja ajaa reipasta ylinopeutta,ja kerot paikan missä olet,niin poliisi kyllä poimii sen kaaharin liikenteestä,mutta että sijoittaa kameraan sen takia 200 euroa on tyhmyys jo huipussaan,yleensä noita kameroita käyttävät ammattiautoilijat ja niistäkin rekkakuskit,jotka haluavat todistaa,kun nämä taas uudestaan tulleet kamikaze autoilijat ajavat tarkoituksella heitä päin tehden itsemurhan,niin silloin ei rekkakuskia voi syyttää,että olisi ajanut väärää kaistaa,kun auto tulee kohti keulaa,niin semoisen takia olen kuullut rekka-autoilijoilta kameran käyttötarkoituksen ja ymmärrän sen heiltä,mutten sinun kyttäämisiä,jätä kuule se liikenteen valvonta poliiseille,jos näet rikollisuutta,niin soita heille,äläkä suotta tuhlaa rahojasi toisten kyttäämiseen,taidat olla aika vihattu naapuripiireissäsikin,yleensä ihmiset jotka sijoittaa toisten kytäämiseen jopa omia rahoja,niin vahtii naapurustoansakin samalla tavalla ja valittelee naapureista ja heidän lastensa tekemisistä ja omat pikku enkelithän ei koskaan tee mitään väärin ja itse et vahingossa koskaan riko tieliikennesääntöjä,monille meille sattuu vahinkoja liikenteessä ja se on inhimillistä,ajattele maailmaa,jossa jokainen jos kyttäisi toistensa tekemistä,sitten lähettelisi poliiseille kuvia rikkomuksista,niin tulisiko elämästä enään mitään,katso peiliin ja mieti,että oletko itse täydelinen ihminen vai oletko ainastaan täydellinen typerys.

        Maailman pisin lause? ;D


      • ei eläkeläinen
        poliisi eläkkeellä 3 kirjoitti:

        Olet tyhmin tietämäni korttelipoliisi,joka käyttää omia rahojaan,kun haluaa leikkiä liikenteessä poliisia,menisit poliisikouluun,niin jos sieltä valmistut,niin saat vielä ihan palkkaa ja valtionpuolesta välineet ,millä valvot nopeuksia ja saat sakotkin antaa,mutta jos tavallinen kansalainen sen takia sijoittaa 200 euroa rahaa laitteeseen,jolla luulee saavansa sakot toiselle niin on todellakin typerä,tavallisella puhelimen kameralla voit napata kuvan autosta, joka tekee virheitä liikenteessä ja koneella voit sitten muutella sitä kuvaa mielin määrin sellaiseksi,kuin sen haluat näyttävän ja voit laittaa kiusattavaasi kohtaan sen nopeuden vaikka kahdellesadalle km/h ja poliisit nauraa kahvilla sinun typeryydelle,noita koti-korttelipoliiseja on tullut todellakin paljon lisää ja kuvia tulee valtavasti,mutta jos soitat poliisille ja ilmoitat autosta joka saapuu kohti Lahtea Helsinginsuunnasta ja ajaa reipasta ylinopeutta,ja kerot paikan missä olet,niin poliisi kyllä poimii sen kaaharin liikenteestä,mutta että sijoittaa kameraan sen takia 200 euroa on tyhmyys jo huipussaan,yleensä noita kameroita käyttävät ammattiautoilijat ja niistäkin rekkakuskit,jotka haluavat todistaa,kun nämä taas uudestaan tulleet kamikaze autoilijat ajavat tarkoituksella heitä päin tehden itsemurhan,niin silloin ei rekkakuskia voi syyttää,että olisi ajanut väärää kaistaa,kun auto tulee kohti keulaa,niin semoisen takia olen kuullut rekka-autoilijoilta kameran käyttötarkoituksen ja ymmärrän sen heiltä,mutten sinun kyttäämisiä,jätä kuule se liikenteen valvonta poliiseille,jos näet rikollisuutta,niin soita heille,äläkä suotta tuhlaa rahojasi toisten kyttäämiseen,taidat olla aika vihattu naapuripiireissäsikin,yleensä ihmiset jotka sijoittaa toisten kytäämiseen jopa omia rahoja,niin vahtii naapurustoansakin samalla tavalla ja valittelee naapureista ja heidän lastensa tekemisistä ja omat pikku enkelithän ei koskaan tee mitään väärin ja itse et vahingossa koskaan riko tieliikennesääntöjä,monille meille sattuu vahinkoja liikenteessä ja se on inhimillistä,ajattele maailmaa,jossa jokainen jos kyttäisi toistensa tekemistä,sitten lähettelisi poliiseille kuvia rikkomuksista,niin tulisiko elämästä enään mitään,katso peiliin ja mieti,että oletko itse täydelinen ihminen vai oletko ainastaan täydellinen typerys.

        Eläkkeellä...hmmmm...ymmärrän :).


      • Ei pensionääri
        ei eläkeläinen kirjoitti:

        Eläkkeellä...hmmmm...ymmärrän :).

        Työkyvyttömyyseläkkeellä ilmeisesti...


      • 17+1

        ... ja varsinkin ruotsia ...


      • tsaukkis
        Piste puuttuu.. kirjoitti:

        Maailman pisin lause? ;D

        Samaa mieltä.Meinasi itseltäkin jo happi loppua tuollaisen vuodatuksen edessä.Takaisin koulunpenkille kohentamaan äidinkielen numeroa.


      • ei yhtään pistettä
        poliisi eläkkeellä 3 kirjoitti:

        Olet tyhmin tietämäni korttelipoliisi,joka käyttää omia rahojaan,kun haluaa leikkiä liikenteessä poliisia,menisit poliisikouluun,niin jos sieltä valmistut,niin saat vielä ihan palkkaa ja valtionpuolesta välineet ,millä valvot nopeuksia ja saat sakotkin antaa,mutta jos tavallinen kansalainen sen takia sijoittaa 200 euroa rahaa laitteeseen,jolla luulee saavansa sakot toiselle niin on todellakin typerä,tavallisella puhelimen kameralla voit napata kuvan autosta, joka tekee virheitä liikenteessä ja koneella voit sitten muutella sitä kuvaa mielin määrin sellaiseksi,kuin sen haluat näyttävän ja voit laittaa kiusattavaasi kohtaan sen nopeuden vaikka kahdellesadalle km/h ja poliisit nauraa kahvilla sinun typeryydelle,noita koti-korttelipoliiseja on tullut todellakin paljon lisää ja kuvia tulee valtavasti,mutta jos soitat poliisille ja ilmoitat autosta joka saapuu kohti Lahtea Helsinginsuunnasta ja ajaa reipasta ylinopeutta,ja kerot paikan missä olet,niin poliisi kyllä poimii sen kaaharin liikenteestä,mutta että sijoittaa kameraan sen takia 200 euroa on tyhmyys jo huipussaan,yleensä noita kameroita käyttävät ammattiautoilijat ja niistäkin rekkakuskit,jotka haluavat todistaa,kun nämä taas uudestaan tulleet kamikaze autoilijat ajavat tarkoituksella heitä päin tehden itsemurhan,niin silloin ei rekkakuskia voi syyttää,että olisi ajanut väärää kaistaa,kun auto tulee kohti keulaa,niin semoisen takia olen kuullut rekka-autoilijoilta kameran käyttötarkoituksen ja ymmärrän sen heiltä,mutten sinun kyttäämisiä,jätä kuule se liikenteen valvonta poliiseille,jos näet rikollisuutta,niin soita heille,äläkä suotta tuhlaa rahojasi toisten kyttäämiseen,taidat olla aika vihattu naapuripiireissäsikin,yleensä ihmiset jotka sijoittaa toisten kytäämiseen jopa omia rahoja,niin vahtii naapurustoansakin samalla tavalla ja valittelee naapureista ja heidän lastensa tekemisistä ja omat pikku enkelithän ei koskaan tee mitään väärin ja itse et vahingossa koskaan riko tieliikennesääntöjä,monille meille sattuu vahinkoja liikenteessä ja se on inhimillistä,ajattele maailmaa,jossa jokainen jos kyttäisi toistensa tekemistä,sitten lähettelisi poliiseille kuvia rikkomuksista,niin tulisiko elämästä enään mitään,katso peiliin ja mieti,että oletko itse täydelinen ihminen vai oletko ainastaan täydellinen typerys.

        WAU! ei yhtään pistettä :)


      • Eipä
        Piste puuttuu.. kirjoitti:

        Maailman pisin lause? ;D

        ...ihmetytä.

        Nimimerkki "poliisi eläkkeellä" selvittää kummasti asiaa.


    • Kusti polokaisi

      Jokainen vastaaja tuomitsee kirjeen kirjoittajan ja ymmärtää ylinopeutta ajavia.

      Liikennesäännöt tietysti on tarkoitettukin rikottaviksi. Sen huomaa mm. parkkipaikoilla ja liikennevaloissa. Vain tyhmät pysyvät sääntöjen puitteissa. Liikenteen tukot. Naisautoilijat. Papparaiset.

    • peräkammarin pojat

      Tuollaiset peräkämarin pojan tallentamat videoklipit eivät ole päteviä polisiille. Nopeutta ei ole mitattu tutkalla jotenka täysin turha niitä on poliisille lähettää. Ei poliisi voi eikä lain mukaan saakkaan lähettää mitään *yllätystä*.

    • dfhgjhdfjfhg

      Mitäs ajelet papin ohi!

    • joo jatollo saat vielä kunnulla käsi pöivää kun kohdataan ,,joo sulla on kiire turpa käräjille

    • hommat hoituu

      no eihä sellasia kirjeitä kantsii vakavasti ottaa pyyhio sillä kirjeellä vaikka persiis

      • voipi..

        saaha pitkaikaisen riesan... vaikka SYYLÄVIIRUKSEN peräaukkonsa seutuville. Edellyttäen tietty, että kirjottajalla on niitä ollut käsisään. Tarttuva tauti. Ei kannata pyyhkiä takalistoaanttä kaikella, mikä harmittaa. Suapi alkaa lääkitä syyliä perseestäns.


    • kiire pois

      Mitä se pitää hidastella ?Liikenne pitää olla jouhevaa ja turvavälit riittävät,mutta ei ylinopeutta! Kyllä noita raatoja taas syntyi ! Peltipoliiseja lisää .....

      • jäikö jotain

        Noh, anteeksi, oletko koskaan ajatellut, että autoon voi tulla esim. matkalla vikaa. Minun autossa on sellainen vararengas jolla saa ajaa korkeintaa 80 km/h, joten se on voi voi jos sinulla on kiire ja minulla on esim. renkaan puhkeamisen takia vararengas. Autoihin voi tulla kaikennäköistä matkallakin, jopa lyhyellä, että joutuu ajeleen vähän hitaammin, sen aikaa että löytyy huoltoasema tai joku muu paikka missä voi sitten mietiskellä mitä tekis.


      • Ajattele Muitakin
        jäikö jotain kirjoitti:

        Noh, anteeksi, oletko koskaan ajatellut, että autoon voi tulla esim. matkalla vikaa. Minun autossa on sellainen vararengas jolla saa ajaa korkeintaa 80 km/h, joten se on voi voi jos sinulla on kiire ja minulla on esim. renkaan puhkeamisen takia vararengas. Autoihin voi tulla kaikennäköistä matkallakin, jopa lyhyellä, että joutuu ajeleen vähän hitaammin, sen aikaa että löytyy huoltoasema tai joku muu paikka missä voi sitten mietiskellä mitä tekis.

        Tietysti nämä tapaukset ovat ymmärrettäviä ja toiminta aina sen mukaista!
        MUTTA,Sitten on niitä tapauksia jotka eivät tiedä mihin Oikeesti ovat menossa,
        vaan laittavat vilkkua välillä vasempaan ja sitten oikeaan, eivätkä ole mihinkään
        kääntymassä,vaan kiihdyttävä uudelleen ja näkevät jotain niin kaunista tai rumaa
        että eivät mitenkään malta pysähtyä tien oikeaan laitaan ja anna muun liikenteen
        mennä.


    • 0råugoäökLJH

      En ole saanut, mutta eräs linja-auton kuski ajoi perässä huoltoasemalle ja kävi haukkumassa, koska otin vauhdilla etäisyyttä bussiin joka tuli viiden metrin päähän ja ajoi muutaman kilometrin ihan kannnassa. Se bussi oli täynnä pikku tenavia ja he olivat ehkä jollain luokka retkellä tms...... Ihmettelin ensin bussia joka ajoi ihan kannassa, mutta kun ajoin huoltoasemalle bussi seurasi perässä ja kuljettaja tuli juoksun kanssa haukkumaan minut ja vaimoni siinä sivussa. Syyksi hän ilmoitti että olin hidastellut liikenteessä ja olin tien tukkona. Tiellä oli nopeus rajoitus 80 km ja itse ajoin 80 km navigaattorin mukaan. Ihmettelimme vaimoni kanssa moista moista käytöstä ja teki mieli soittaa bussi firmaan ja olisinkin soittanut, mutta eräs tenavista sanoi kassalla kuskin olevan firman omistajan itsensä ajamassa, joten annoin asian olla, mutta firman nimi on tallessa ja olen sitä mieltä etten nouse tämä ko. firman busseihin. Tuli kerralla selville mistä palvelu on peräisin, enempi sieltä istuma lihasten puolelta.

    • Aivopoliisi

      Mitenköhän hän oli sen rekkarinumeron ottanut ylös. Jos hän (tai kirjuri) istui apukuskin paikalla, niin sitten asia on ihan ok, mutta jos hän alkaa kirjoittelemaan taikka kuvaamaan kännykameralla ajon aikana, niin eikös se ole liikenteen vaarantamista ja ainakin jälkimmäinen ihan sakotettava juttu.

      • lari

        Sekin oli hyvä puoli että minä en kuvannut vaan minun kyydissä ollut työkaveri jonka kanssa kuljettiin samaa reittiä joka päivä. kaveri räppäs kuvan ja kun tuli viestiä kaveri otti minun puhelimen ja laittoi viestiä perään.. Ei ole liikenne turvallisuudelle vaarallista vai onko jollain jäänyt koulut kesken ja hansfreetä on nykyään hyvä käyttää jos meinaat että et sakkoja sais..


    • Kaikkea sitä kuulee

      Tulitko uskoon? :)

    • suski

      On ne ihmiset sanonko, että ääliöitä. Ei se auto aina aja sitä ylinopeutta vaikka ohi ajaaki. Jos se eellä ajava auto ajaa oman mittarin mukaan tasaa 80km/h, niin ei se takana oleva auto aja sitä samaa nopeutta. Se ajaa alle sen 80km/h. Se autoilija kyllästyy köröttämään siellä takana ja lähtee ohittaan sen eellä ajavan. Oottekos tätä hoksannu? Antakaa niitten autojen ohi ajaa ihan rauhassa. Ei ohittaminen ole kiellettyä. Älkäkää ite alkako törpöiksi siellä liikenteessä jos joku ohittaa. Niin ja kyllä sillä puhelimella saa puhua siellä autossa, jos on se handsfree. Antakaa niitten poliisien antaa ne sakot siitä jos joku puhuu luurikorvassa, älkää alkako ite leikkiin konstaapelia.

      • roadheroes

        Onhan näitä tien "sankareita". Tänä viikonloppuna mökille menessä huomasin kun joku kaahasi motarilla satasen alueella reippaasti ohi ja että kääntyi siellä jossain kaukana edellä samasta liitymästä pois mistä mekin menemme mökille. Unohdin ohituksen mutta muistin auton merkin ja mallin kun sen näin muutama kilometri myöhemmin tällä 80 alueen tiellä ajavan tosi hitaasti edellämme. Ihmettelin että mistäs nyt mutta kun ohitin tämän viittäkymppiä ajalevan auton näin että kuski puhuu puhelimessa. Ei ilmeisesti pystynyt keskittymään kahteen asiaan yhtä'aikaa. Auto katosi nopeasti taakse näkymättömiin. Muutaman kilometrin jälkeen huomasin että tämä sama teiden sankari tulee sieltä taas reilua ylinopeutta ja aivan perään kiinni. Huom. mitään provosoivaan en tehnyt itse koko aikana vaan ajoin tarkasti nopeusrajoitusten mukaan kotiovelta mökille. Ja siinä se roikkui puskurissa kiinni seuraavat 20 kilomerriä mökkitien risteykseen asti. Välillä teki mieli pysäyttää auto tielle ja käydä vetelemässä korville mutta kun perhe kyydissä...Siis mä en vain vi*u tajua näitä palikoita mitä näiden päässä liikkuu. Miksi ei ohittanut jos on kerran niin helvetin kiire? Ja kyseessä oli nainen.

        Siellä noin 90 prossa ajelee niin kuin pitää mutta siltä 10%:ta jotka ajelee miten haluaa pitäisi ottaa kortti heti pois. Nämä pilaavat koko homman tuolla tien päällä.


      • suski
        roadheroes kirjoitti:

        Onhan näitä tien "sankareita". Tänä viikonloppuna mökille menessä huomasin kun joku kaahasi motarilla satasen alueella reippaasti ohi ja että kääntyi siellä jossain kaukana edellä samasta liitymästä pois mistä mekin menemme mökille. Unohdin ohituksen mutta muistin auton merkin ja mallin kun sen näin muutama kilometri myöhemmin tällä 80 alueen tiellä ajavan tosi hitaasti edellämme. Ihmettelin että mistäs nyt mutta kun ohitin tämän viittäkymppiä ajalevan auton näin että kuski puhuu puhelimessa. Ei ilmeisesti pystynyt keskittymään kahteen asiaan yhtä'aikaa. Auto katosi nopeasti taakse näkymättömiin. Muutaman kilometrin jälkeen huomasin että tämä sama teiden sankari tulee sieltä taas reilua ylinopeutta ja aivan perään kiinni. Huom. mitään provosoivaan en tehnyt itse koko aikana vaan ajoin tarkasti nopeusrajoitusten mukaan kotiovelta mökille. Ja siinä se roikkui puskurissa kiinni seuraavat 20 kilomerriä mökkitien risteykseen asti. Välillä teki mieli pysäyttää auto tielle ja käydä vetelemässä korville mutta kun perhe kyydissä...Siis mä en vain vi*u tajua näitä palikoita mitä näiden päässä liikkuu. Miksi ei ohittanut jos on kerran niin helvetin kiire? Ja kyseessä oli nainen.

        Siellä noin 90 prossa ajelee niin kuin pitää mutta siltä 10%:ta jotka ajelee miten haluaa pitäisi ottaa kortti heti pois. Nämä pilaavat koko homman tuolla tien päällä.

        no tuossa oli kyllä täyttä asiaa. On niin monta erinlaista kulkiaa liikenteessä. ite en kans ymmärrä niitä perässä roikkujia. Tietä on pitkästi mistä mennä ohi, niin ei. Ja seuraavaksi tulee nää turvavälit ja huh huh. Oon kyllä itekki kironnu muutamat kuskit. Ei ne kaikki vaan osaa ja ymmärrä.


    • provo...

      Taidat jutella omiasi.

    • Laulupönttö

      Joo o sanoi rengit päissään.Kaikenlaisia paranoideja on jokaisessa muita ihmisiä kyttäävissä porukoissa.

      • Hyvin sujuu

        Jokaisen pitäis nähdä Italian liikenne ja ottaa oppia. Siellä ei turhaan nipoteta.


      • autostrada
        Hyvin sujuu kirjoitti:

        Jokaisen pitäis nähdä Italian liikenne ja ottaa oppia. Siellä ei turhaan nipoteta.

        On sekä nähty että ajettu. Mitä se nipottaminen sitten on mutta kyllä italiassa kuten muissakin etälän lomakohdemaissa on liikennekulttuuri aika värikästä. Kädet heiluu ja töötti soi...viimeisin kokemus on italiasta ja aika hyvin siellä pohjoisessa milanossa ja milanon liepeitten moottoriteillä liikenne sujui Toki kaistojakin on parhaimillaan 4 samaan suuntaan niin kyllä sinne sopii sekaan. Ei kuitenkaan poikkea mitenkään hirveästi suomen vastaavasta. Ruuhkaisempaa tietysti on. Kaikkea on enemmän, autoja, teitä ym...


      • antaa mennä kun...
        Hyvin sujuu kirjoitti:

        Jokaisen pitäis nähdä Italian liikenne ja ottaa oppia. Siellä ei turhaan nipoteta.

        Juu,kyllä on nähty siellä torvet pärisee ja käsimerkit hallussa, Mahtaako ne olla selvinpäin? Vai muuten vain kuumaverisiä.


    • Hidastelijat pois.

      Alinopeutta ajavat, hidastelijat, ohituskaistan tukkijat eivät tajua että joku kerta heihin menee hermot ja heitä seurataa kotiosoitteeseen asti, revitään autosta ja he saavat nenän lyttyyn. Nimimerkki tehty 2 kertaa ennekin.

    • aikaansaaja, ei ope

      Hei Aloittaja, minusta aika vitsikästä. Olithan tämän huumorilla kirjoittanut, vastaajat näyttivät ottavan tosissaan. On ihmisiä, jotka katsovat voivansa opettaa toista. Minulla on sellainen työkaveri. Ei riitä että hän huomaa, jos olen tehnyt virheen, hän myös julkistaa sen tilintarkastajalle, kun toimin talousalalla. Minulle opiksi! On hänen velvollisuutensa ojentaa minua, etten tekisi toiste samaa virhettä! Taloyhtiössämme on myös besserwisser, kuka vaan jotain sanoo, hänellä on viisaampi mielipide asiaan.
      Ei noille voi kuin naurahtaa! Jos itsellä itsetunto riittää, kuten uskon että aloittajalla.

      • Japsi auto

        Yksikin ota-777 ajeli taannoin todella hiljaa ja ajoin perässä aika kaukana 40-50 m ainakin ,kun hän alkoi jarruvaloja vilkutella . hölmönä katsoin jotta mitäs nyt mutta sitten käsitin ,että olen mukamsas liian lähellä. Olisin toki ohittanut hänet mutta edessä oli kaarre ja vettäkin satoi joten ei voinut ohittaa kun ei nähnyt kovin pitkälle. Sitten kun näkyvyyttä oli ohitin hänet paikalla oi 100 km rajoitus joten ei tarvinnut etes ylinopeutta ajaa kun edessä olevä ajoi sen verran hiljaa. Kohdalle päästyämme ohitus tilanteessa tuo vanha herra näytti keskisormea .en kyllä olisi uskonut sellaista käytöstä kun syytä ei kyllä ollut minkäänmoista .
        Olikohan hän se koti poliisi vai oliko joku asenne vamma tai sitten vieressä istuva mammako hänelle neuvot antoi ? Mutta kaikesta huolimatta hyvää kesää heille ja ajelkaahan sitä nopeutta kuin haluttaa ei pakko ole ajaa liian lujaa !


      • uijokla
        Japsi auto kirjoitti:

        Yksikin ota-777 ajeli taannoin todella hiljaa ja ajoin perässä aika kaukana 40-50 m ainakin ,kun hän alkoi jarruvaloja vilkutella . hölmönä katsoin jotta mitäs nyt mutta sitten käsitin ,että olen mukamsas liian lähellä. Olisin toki ohittanut hänet mutta edessä oli kaarre ja vettäkin satoi joten ei voinut ohittaa kun ei nähnyt kovin pitkälle. Sitten kun näkyvyyttä oli ohitin hänet paikalla oi 100 km rajoitus joten ei tarvinnut etes ylinopeutta ajaa kun edessä olevä ajoi sen verran hiljaa. Kohdalle päästyämme ohitus tilanteessa tuo vanha herra näytti keskisormea .en kyllä olisi uskonut sellaista käytöstä kun syytä ei kyllä ollut minkäänmoista .
        Olikohan hän se koti poliisi vai oliko joku asenne vamma tai sitten vieressä istuva mammako hänelle neuvot antoi ? Mutta kaikesta huolimatta hyvää kesää heille ja ajelkaahan sitä nopeutta kuin haluttaa ei pakko ole ajaa liian lujaa !

        ....vai olikohan ajovalosi sittenkään säädetty oikein?


      • japsi auto-
        uijokla kirjoitti:

        ....vai olikohan ajovalosi sittenkään säädetty oikein?

        Valot oikein säädetty !


    • Liberaalikristitty

      Ite sain aikoinaan uskonnollissävytteisen nuhtelukirjeen postilaatikkooni, kun olin eduskuntavaaliehdokkaana, ja jossain vaalikoneessa olin todennut, että mulle on ihan sama, meneekö homot keskenään naimisiin vai ei, kun ei se ole multa pois.

      Olihan tuo aikamoinen yllätys, kun tämä kirjoittaja vielä kuvitteli ilmeisesti mun olevan homoseksuaali ja sanoi mun joutuvan helvettiin, ellen muuta pahoja tapojani =)

      Itse olen harras kristitty, mutta liberaalin kansankirkon kannattaja! Onneksi nykyinen kirkkomme on suvaitsevainen kaikkia kohtaan! Paljon suvaitsevaisempi kuin keskiverto kadun tallaaja. Ainoastaan nämä pienten ryhmien äärikiihkoilijat ovat tuollaisia, ja he pilaavat toiminnallaan koko kirkon maineen, ja heidän takia media luulee, että kaikki kristityt ovat samanlaisia.

      Onneksi nykyään yli 90% kristityistä on kuitenkin suvaitsevaisia. Tiedän sen, koska olen niin paljon ollut mukana kirkon toiminnassa =) Älkää siis syyllistäkö kirkkoa, syyllistäkää näitä pikkuliikkeitä!

    • Born in the 70's

      Aikuista ihmistä nuhtelee vain esivalta tai Luoja.

      Sen verran on kylläkin tullut 50-luvulla syntyneiltä sellaista asennetta meitä 70-lukulaisia kohtaan että on oikein jo merkillepantavaa, haukutaan pullamössösukupolveksi ja muutenkin asenne on välillä sellainen että "torutaan" ja "nuhdellaan" kuin pahaisia lapsia. Näin ei aikuisia kohdella, jos ette ole huomanneet niin 70-luvulla syntyneet ovat jo yli kolmikymppisiä, ensimmäiset jo 42v!
      Lapsuus 70- ja 80-luvuilla oli luksusta kovasti eteenpäin menevässä, hyvässä, reilussa ja vauraassa Suomessa sukupolvellamme, sitten 90-luvun lama iski rajusti turpaan, kun olisi pitänyt aloitella työelämää, tulikin massairtisanomiset, jne. tiedätte varmasti karun tarinan, ärsyttää vielä sitten kuunnella vanhempien ikäluokkien vittuilua tämän kaiken pa8kan lisäksi.
      Suomi oli kaikkien aikojen parhaimmillaan 80-luvulla, sitten matto vetäistiin jalkojemme alta pois ja putosimme kurjuuteen, on ollut vaikea sietää että kerran niin hyvässä ja reilussa maassa on ollut LEIPÄJONOJA jo 20 vuotta, kuin joskus pula-aikana!! 80-luvulla sellaista olisi pidetty sietämättömänä HÄPEÄNÄ!!!

    • BMWn arvostus laskee

      Suurin osa tämänpäivän Bemarikuskeista on niitä amispohjalla olevia entisiä näppylänaamoja jotka ovat ostaneet saksantuontibemarin ja luulevat olevansa hyvinkin jotain. Itse en ostaisi BMW:tä vaikka olisikin varaa. Juuri tuon takia. En halua tulla rinnastetuksi jonkun karvanoppatuunaajan kanssa.

    • Hidastelijat pois.

      HALOOO!

      Alinopeutta ajavat, hidastelijat, ohituskaistan tukkijat eivät tajua että joku kerta heihin menee hermot ja heitä seurataa kotiosoitteeseen asti, revitään autosta ja he saavat nenän lyttyyn. Nimimerkki tehty 2 kertaa ennekin.

      • OOT YÖKASTELIJA

        Joko sä oot taas täällä.
        Mees ny kamariis lukeen sitä puhkiselattua jallua ja tempaset sitte vaikka kätöseen.

        Nii-iin oot varmaan tehny sen homman ainakin 2 kertaa ennenkin.

        RÖHÖNAURUA


    • Columbo 2

      Haistakaa kaikki p aska!

      • ISÄNTÄ 88

        Sanoppa vielä kerran !


    • pimeässäLiikkuja

      Tässä hauska juttu.

      Ajelin rauhassa nopeus rajoituksen mukaisesti kuopiosta joensuuhun. Kun taakse ilmaantui ihan perseeseen auto joka oli tosi perse kärpänen. kun sitten kun päästin ohi jäi körotelemään ali nopeutta eteen. kärvistelin vähän aikaa turvalisen matkan päässä. ja kun tuli parempi näkyvyys menin ohi. mutta varmuuden vuoksi ajoin reilua kovempaa että ei ihan heti tule puskuriin takaisin. MUTTA sama auto oli taas puskurissa vaikka äsken ajoi reilua alinopeutta.

      Tuota tapahtu ainakin 4-3 kertaa, ehkä enempikin.

      Koska olen niin hemmetin hyvä päättelemään asioita. mietin ajamisen aikana miksi hän ajaa tuolla tavalla.
      kun oli vähän hämärää jo kun ajeltiin siinä. selvisi lopulta asia joka oli kokoajan ollut näkyvillä mutta en huomannut. Autolla ei ollut kunnon valoja :) vain Koriste valot keulassa. HÄN OLI VALON LAINAAJA. Kävi sääliksi

      on varmaan ollut kiva ajaa autoa jossa ei ole kunnon valoja.
      en sittemmin häirinnyt koko auto puskurissa. vaan annoin körötellä perässä, pitäähän autokuskia aina auttaa antamalla valoa :) :)

      hyviä pimeitä kelejä keikille

    • Näkemystämäkin

      En ymmärrä, miksi ei voi antaa palautetta, jos toinen on ajanut tökerösti. Jos osaa ottaa palautteesta sen oikean puolen, voi ottaa opikseen ja kasvaa aikuiseksi. Jotkut ihmiset ajavat todella vaarallisella tavalla. En nyt tarkoita, että aloittaja olisi tehnyt näin, mutta jokin syy tällä ihmisellä oli kuitenkin tähän?

      Itse en anna palautetta ihmisille, jos he eivät sitä erikseen pyydä. Toisaalta tämä on johtanut siihen, että monet valittavat minulle jälkikäteen, että miksi en sanonut heille jostain. Olen tullut siihen lopputulokseen, että kannattaa antaa palautetta, jos siltä tuntuu. Itselläni ei ainakaan mielenkiinto ja halu riitä kommentoimaan muiden ajotyyliä. Luotan, että poliisi antaa sakot, jos joku ajaa hölmösti.

    • Tällaista se elämä

      Mitä ihmettä taas mikäli ei ole ajannut ylinopeutta ohittaessaan ... ei siitä hidastelijan kannatta niin paljon herneitä ottaa nenään, että kirjeitä postilaatikkoon laittaa Oi ha voi ja höh

    • paha sairaus

      Avohoitopotilaita on yhä enemmän. Hän teki sen tietysti nimettömänä. Jos tiedät nimen, ilmoita poliisille. Tuollaisia hulluja pitää ohjata suljetulle osastolle.

    • Yualle

      Hei,

      Mitä tarkoittaa "hidastellut"? Hän siis ajoi suurinta sallittua ja sinä oisit mieluiten ajellut 15, tai vielä mieluimmin 20km/h lujempaa...? Tällöin huomautus oli erittäinkin aiheellinen =)

    • Januzk

      Ajakaamme vain ihmiset ylinopeutta, siitä ei ole mitään haittaa :D Ja mahdollisimman holtittomasti ettei käy aika pitkäksi.. Älkää olko katkeria jos oma kotteronne ei pysy nopeamman perässä.. Lakia ei tartte noudattaa jos ei halua.. Turvallista matkaa kaikille ja relax liikenteessä..

    • ihmettelijää

      Minä olen miettinyt monesti, että kuinka viisas ( tyhmä,ihteensä täynnä,kusipää,kädetön,idiootti,vajakki. jne..) voi ihminen olla joka ajaa hiljempaa mitä rajoitus on ja vetää pitkää jonoa perässään eikä aikomustakaan päästää ketään ohitse . Monesti tehnyt mieli mennä vähän jututtaan tälläistä ja ehkä valistaan asiallisesti,että kun ei sulla ole kiirettä mikset päästäisi jonoa ohitse ja vältyttäisiin monelta vaara tilanteelta.. Käytännössä pitäisi ottaa kortti pois tuollaisilta hidastelijoilta. Mitä tohon ylinopeuteen tulee ,niin itse kun ajan pikkasen ylinopeutta keskityn paremmin ajamiseen. heti kun köröttelee nopeus rajoitusten mukaan pitää ruveta häsläämään kaikkee muuta,esim radion räpläystä,puhelinta jne.. Silloin niitä vaaran paikkoja on sattunut tulemaan..

      • Vallitsevan puolijulkisen tiedon valossa kuljettajan vireystila laskee liian alhaiseksi, jos matkanteko on liian tylsää. Sikäli ymmärrän tuota nimimerkki ihmettelijäääääätä.

        Samoin, jos haluaa ajaa selvästi rajoitusta hiljempaa, on kohteliasta päästää nopeammat ohitseen aika ajoin. Mutta vastaavasti on kohteliasta odottaa turvallista ohituspaikkaa tai sitä, että hitaampi matkalainen antaa sitä tilaa. Ja aika useinhan tuolla tiellä näkee täpäriä ohituksia. Kyllähän sitä ehtii, mutta pitäisi muistaa, että vastaantulijasta tuntuu aika kurjalta, kun joku hätikkö lähtee täpärään ohitukseen. Ja kyllähän siinä ohitettavakin ehtii juuri pohtia, että joko lyö jarrut kiinni siltä varalta, ettei tuo juustopää ehdikään...

        Ne nopeusrajoitukset perustuvat melko kylmään matematiikkaan: mitä hiljempaa ajetaan, sen vähemmän väkeä kuolee. Ja sitä vähemmän polttoainetta kuluu kilometriä kohden, joten sitä vähemmän liikenne tuottaa päästöjä.

        Nämä ylinopeuksia ajavat näyttävät lähtevän siitä, että hallitsevat ajoneuvonsa myös suurissa nopeuksissa. Ja näin varmasti onkin. Tosin erinäiset nerot varmasti ajaisivat niin kovaa, että omat taidot eivät riitäkään, jos rajoituksia ei olisi. Tästä lienee vanhimman polven kuljettajilla muistikuvia - yleiset nopeusrajoituksethan taisivat tulla vasta 1970-luvun alussa.

        Rajoitukset ovat niin alhaiset, että kenenkään teknisiä taitoja kuljettajana ei haasteta. Joidenkin näyttää olevan melko vaikea ymmärtää, että tieverkko ei ole kilparata. Se on olemassa siksi, että ihmiset pääsevät kulkemaan paikasta toiseen suhteellisen nopeasti, turvallisesti ja taloudellisesti. Samoin rajoituksissa huomioidaan se, että kukaan ei ole tiellä yksin. Rajoitusten tarkoitus on tarjota pelivaraa yllättäviin tilanteisiin. Ja sellaistenhan ei usko osuvan omalle kohdalle, ennen kuin osuu. Pikemminkin näkisin, että jollakin Jyväskylän ja Oulun välisellä nelostien osuudella olisi syytä olla jotakin, joka pitäisi kuljettajan vireyttä yllä. Nykyisellään tuollaiset tympeän yksitoikkoiset tiet ovat varmasti omiaan hankkimaan sitä vireyttä ihmettelijää-nimimerkin kuvaamalla tavalla.


    • Palautetta on kaikenlaista.. ole kiitollinen että sait sen paperimuodossa. Minulle se tuli kaiverretuna takaluukkuun.. Ei tainnut miesautoilija tykätä hyvää kun nainen pyyhkäisi ohi=).. Nooh ennen töherrystä oli kilvanajo Lahden motarilla sekä puolin sun toisin kansainväliset käsimerkit =))

    • pössö

      Ei kyllä ole tullut tällaista vastaan, mutta jokin aika sitten joku hidastelija oli ohitettu, hän oli ottanut siitä nokkiinsa ja ohittanu tän ohiteen ajaneen autoon ja ajanut 150km/h 80 alueella. Ei siinä muuta, mutta se ohittaja oli ollut siviilimallinen poliisauto.

    • 15

      ei ex poliisi olen huomannu et poliiseissa moni tarvis äkkiä psykiatrin hoitoa niin saatanan tolloja on monet.kun lukee poliisi takissa te luulette olavanne parempia ihmisiä kun muut.suojaudutte poliisin sanan taakse.paljon on tullut virheitä teidän töistä mikä on ihan oikein ette ole sen kummempia kun muutkaa maan tallaajat.itse en arvosta teitä paskan vertaa.juoppoja huume hörhöjä monet teistä

    • 1112

      Kun lukee noita loppu-puolen kirjoituksia..Sivistys on kaukana..Onko tosia osa suomen pojista noin tolloja..Juntteja!!

    • sitä saa mitä tilaa

      En ole löytänyt vastaavia yllätyksiä vaikka olen itse kyllä seurannut erästä ritari ässää sen jälkeen kun hän noin 3 vuotta sitten ohitti minut 100km rajoitus alueella törkeimmällä mahdollisella tavalla jossa meinasimme molemmat kuolla.Aika paljon olen 3 vuodessa hänestä jo saanut selville ja alan olemaan valmis selvittämään tämän asian hänen kanssaan ja olen löytänyt muutakin epäilyttävää tuosta tyypistä.

    • JK

      ENNOLE

    • cameracar

      Minä ajelen rajoitusten mukaan ja jos se nopeus ei jollekin kelpaa, painukoon ohi miten parhaiten taitaa, ei siinä perseessä ole mikään pakko roikkua.
      PS: Autossani on satunnaisesti kamerat sekä eteen- että taaksepäin, kannattaa miettiä mitä teette...

    • föhsdäkjmdalasnölnlr

      Näitä lukiessa tulee mieleen, miten meillä suomalaisilla onkin niin kova tarve yrittää tuputtaa näkemystämme toisille!

      Helpointa useimmissa edellä olevissa tapauksissa olisi ollut ajaa levähdyspaikalle ja käydä vaikka kahvilla. Tai ainakin vain istua hiljaa tovi ja antaa pulssinsa laskea alle satasen ja jatkaa sitten matkaa!

      Mahtaako eniten noita alinopeuksia ajavia ärsyttää vähän enempi huomiota herättävä auto, joka ajaa karvan verran ylinopeutta. Ja vielä erehtyy ohittamaan nämä "tieliikenteen vt. poliisit"! Ei ole kerran eikä kaksi, kun joku audi on kimpaantunut minun lähestyessäni häntä takaapäin! En ole ruotsalainen, mutta samanlaisen kohtelun olen kyllä saanut!

    • tiemestari Suistamo

      Paljonko Neuvostoliitto/Venäjä ovat maksaneet korvauksia suomalaisille aiheuttamistaan vahingoista?

    • Liikenneraivoaminen on nykyajan vitsaus. Kessua näytellään, tehdään toisille kiusaa ym. Siinä vaan hyvin helposti oma ajaminen herpaantuu ja saattaa tulla vahinko. Itse yritän pitää maltin liikentessä vaikka joskus meinaa hermo mennä kun joku nainen törttöilee oikein kunnolla.

      Ferraria ajaessa ihmiset kyllä ohittavat, mutta varoen - pelkäävät, että painan tallan pohjaan ja ryhdyn kisaamaan. Minulla ei ole pienintäkään syytä moiseen. Sitten on niitä, jotka lähtevät jollain GTi Golfilla haastamaan. Annan heidän mennä rauhassa ohi ja kehua kaverilleen peräkylän Seolla kuinka "Ferrari jäi kuin täi tervaan kun meikäpoika luukutti Golfilla." Sitten yksi ihmistyyppi on kuvaaja: ajetaan rinnalle ja roikutaan siinä pitkään ja kuvataan kännykkäkameralla tms. Joskus nämä sitten päätyvät Youtubeen täysin mitäänsanomattomina surkeina otoksina.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe