Köyhien juhannus?

roskis ruoat

Täällä pohditaan perheen kanssa, jotta mitä pentelettä sitä touhuaisi juhannuksena, ku on ollunna matti kukkarolla jo viimoset kymmenisen vuotta.?? Ehdotuksia ootellaan tiällä, naapurin netissä!

107

4186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roskis ruoat

      Huom! tämä ei ole vitsi..

      • Tää ei o vitsi.

        Missä päin? Lahjoitan teille 50 euroa niin saatte makkaraa ja sinappia.


      • corruption is ripe

        Nopeasti saa rahaa ja ei tarvi välittää poliisita on liittymällä johinkin tai kaikkiin kerhoihin:
        - Hyvä-veli -kerho (poliitikko/virkamieskunta, vastuunvapaus)
        - Kultapossukerho (Fortum -optiot, paljon rahaa)
        - Finnair/Ilmarinen -fan club (asuminen/matkailu ilmaista)
        - Tekes-kerho (ilmaista rahaa)

        Liittymällä kaikkiin niin loppuelämä on pelkkää juhlaa: rahaa on kuin roskaa eikä mistään tarvite välittää - valtio maksaa. Poliisit jättävät rauhaan.

        Myös eurokorruptioeliittiklubiin on ehdoton must. Hyvä-veli/Kultapossukerhosta saat ilmaista rahaa miljoonatasolle, mutta se ei riitä kaikkein vaativimmille porsaille. Kaikkein ihraisimmat porsaat liittyvät eksklusiiviseen "Eurokorruptioeliitti" -klubiin. Rahaa saat miljardeja, jopa satoja miljardeja. Se on niin paljon, että voit itse perustaa oman korruptioeliittikerhon. Sillä rahalla voi ostaa puolueita, jopa valtiota. Katso vaikka mitä Suomelle on tapahtumassa.


      • ja miksi ei?
        corruption is ripe kirjoitti:

        Nopeasti saa rahaa ja ei tarvi välittää poliisita on liittymällä johinkin tai kaikkiin kerhoihin:
        - Hyvä-veli -kerho (poliitikko/virkamieskunta, vastuunvapaus)
        - Kultapossukerho (Fortum -optiot, paljon rahaa)
        - Finnair/Ilmarinen -fan club (asuminen/matkailu ilmaista)
        - Tekes-kerho (ilmaista rahaa)

        Liittymällä kaikkiin niin loppuelämä on pelkkää juhlaa: rahaa on kuin roskaa eikä mistään tarvite välittää - valtio maksaa. Poliisit jättävät rauhaan.

        Myös eurokorruptioeliittiklubiin on ehdoton must. Hyvä-veli/Kultapossukerhosta saat ilmaista rahaa miljoonatasolle, mutta se ei riitä kaikkein vaativimmille porsaille. Kaikkein ihraisimmat porsaat liittyvät eksklusiiviseen "Eurokorruptioeliitti" -klubiin. Rahaa saat miljardeja, jopa satoja miljardeja. Se on niin paljon, että voit itse perustaa oman korruptioeliittikerhon. Sillä rahalla voi ostaa puolueita, jopa valtiota. Katso vaikka mitä Suomelle on tapahtumassa.

        Eiköhän noista kerhoista kelpaisi jokainen kelle tahansa, tosin ihmeen helpolla sinun maailmassa tuommoisiin tuosta vaan liitytään.

        Neuvoisit kunnolla miten noihin pääsee niin minä ainakin liityn samantien.


      • Tää ei o vitsi. kirjoitti:

        Missä päin? Lahjoitan teille 50 euroa niin saatte makkaraa ja sinappia.

        Siinäpä se, In gognito voisi kertoa, missä asiaan voisi vaikuttaa.
        Ei ne ns. varakkaankaan jussit aina onnea tuottaneet, kun oli oma mökki. Lähimetsä meinasi kerran lähteä mukaan kokon polttoon. Yleensä satoi niin, ettei pientä nuotiota saanut syttymään bensallakaan. Itikoita ei ollut mäntymetsässä eivätkä vesikäärmeet järvessä pelottaneet.
        Poikaystävä vei kerran naapuriin mökin kalleimman konjakkipullon ja kun minä menin hätiin, tuli kilpajuoksu.
        Eli: unohdetaan koko juhannus. Se on vaan yksi kesäviikonloppu.


      • vetäkää kuivat
        Tää ei o vitsi. kirjoitti:

        Missä päin? Lahjoitan teille 50 euroa niin saatte makkaraa ja sinappia.

        Jaaha taas näitä. Jokaisen juhlan alla on valittajia, ettei ole varaa viettää joulua, pääsiäistä, vappua, juhannusta, itsenäisyyspäivää, uuttavuotta jne...

        Hohhoijaa...


      • ole köyhä - saat tuk
        corruption is ripe kirjoitti:

        Nopeasti saa rahaa ja ei tarvi välittää poliisita on liittymällä johinkin tai kaikkiin kerhoihin:
        - Hyvä-veli -kerho (poliitikko/virkamieskunta, vastuunvapaus)
        - Kultapossukerho (Fortum -optiot, paljon rahaa)
        - Finnair/Ilmarinen -fan club (asuminen/matkailu ilmaista)
        - Tekes-kerho (ilmaista rahaa)

        Liittymällä kaikkiin niin loppuelämä on pelkkää juhlaa: rahaa on kuin roskaa eikä mistään tarvite välittää - valtio maksaa. Poliisit jättävät rauhaan.

        Myös eurokorruptioeliittiklubiin on ehdoton must. Hyvä-veli/Kultapossukerhosta saat ilmaista rahaa miljoonatasolle, mutta se ei riitä kaikkein vaativimmille porsaille. Kaikkein ihraisimmat porsaat liittyvät eksklusiiviseen "Eurokorruptioeliitti" -klubiin. Rahaa saat miljardeja, jopa satoja miljardeja. Se on niin paljon, että voit itse perustaa oman korruptioeliittikerhon. Sillä rahalla voi ostaa puolueita, jopa valtiota. Katso vaikka mitä Suomelle on tapahtumassa.

        Älkää unohtako "Köyhien tukisäätiötä". Rahaa asumiseen "köyhille". Huom tämä ei ole mikään vitsi. Se säätiö on oikeasti olemassa.

        KKO presidentti (ylin tuomari Suomessa) asui puoli-ilmaisiksi "Köyhien tukisäätiön" turvin.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288338369019.html

        "Korkeimman oikeuden presidentti Leif Sevón asuu maan kalleimmalla asuinalueella Helsingin Kaivopuistossa talossa, jonka asukkailta on peritty keskimäärin vain 12,69 euron neliövuokraa. Vuokraa kuvataan puoli-ilmaiseksi. Markkinahinta huippukalliilla alueella on kaksinkertainen. "

        Mikähän säästiö se "köyhien tukisäätiö" on?
        No ei ainakaan hyvä-veli -verkostolta huumoritajua puutu.

        EU on ryhtynyt tutkimaan tätä.
        http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/uutinen/tuomareiden-salaiset-sivubisnekset-halutaan-paljastaa


      • goodbrother
        ole köyhä - saat tuk kirjoitti:

        Älkää unohtako "Köyhien tukisäätiötä". Rahaa asumiseen "köyhille". Huom tämä ei ole mikään vitsi. Se säätiö on oikeasti olemassa.

        KKO presidentti (ylin tuomari Suomessa) asui puoli-ilmaisiksi "Köyhien tukisäätiön" turvin.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288338369019.html

        "Korkeimman oikeuden presidentti Leif Sevón asuu maan kalleimmalla asuinalueella Helsingin Kaivopuistossa talossa, jonka asukkailta on peritty keskimäärin vain 12,69 euron neliövuokraa. Vuokraa kuvataan puoli-ilmaiseksi. Markkinahinta huippukalliilla alueella on kaksinkertainen. "

        Mikähän säästiö se "köyhien tukisäätiö" on?
        No ei ainakaan hyvä-veli -verkostolta huumoritajua puutu.

        EU on ryhtynyt tutkimaan tätä.
        http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/uutinen/tuomareiden-salaiset-sivubisnekset-halutaan-paljastaa

        Joo ei, kyll noi osaa huijata, nehän on käyny sitävarten kouluja, ja eiks kaikki suomenruotsalaiset ole hyvävelikerhon jäseniä automaattisesti...


      • roskis ruoat
        Tää ei o vitsi. kirjoitti:

        Missä päin? Lahjoitan teille 50 euroa niin saatte makkaraa ja sinappia.

        Keskellä kauneinta suomea! Kiitos hyvästä jussi asenteesta!


      • vetäkää kuivat kirjoitti:

        Jaaha taas näitä. Jokaisen juhlan alla on valittajia, ettei ole varaa viettää joulua, pääsiäistä, vappua, juhannusta, itsenäisyyspäivää, uuttavuotta jne...

        Hohhoijaa...

        Onneksi juhannus on vain kerran vuodessa mutta joulu on jokavuosi!


      • gtfreds

        Hyvää juhannusta kaikille vähävaraisille!


    • bönö112

      positiivisellä asenteella mennään, lähden pitkälle lenkille reppu selässä ja noukin tyhjät pullot kaduilta ja pois tullessa vien ne absille ja ostan makkaraa ja grillaan ne ja sitten heitän huiviin pari buranaa veden kera jos sitä sitten saisi olla taas yhden yön vähemmillä kivuilla TERVEET nauttikaa elostanne sillä kun sairastutte niinkuin minä ei kukaan huoli töihin ja eläkettä ei saa eli sairas ja köyhä mutta elossa kuitenkin voimia kaikille raskautetuille :)

      • asgfdshfd

        Juhannus tekee kipeää yksinäiselle


      • Ex-acca
        asgfdshfd kirjoitti:

        Juhannus tekee kipeää yksinäiselle

        Minulle ei ainakaan, vaan nautin kolomesta vapaapäivästä! Ihqua!


      • Liian väsynyt jo

        Buranalla täälläkin mennään, terveys ja elämänlaatu ovat aliarvostettuja! Aina toivotaan jotain "maallista" omaisuutta, mutta minä olisin onnellinen vaikka katuojassa jos saisin lopun elämäni päivät olla ilman kipuja. Suomessa on euroopan huonoimpia kivunhoitoja, lääkärit pelkäävät hysteerisesti riippuvuuksia lääkeaineisiin, vaikka sitten elämänlaadun kustannuksella. Tämän asenteen vuoksi olen itse joutunut luopumaan mm. lapsestani, työstä, harrastuksista..."normaalista" elämästä.
        Enkä ikävä kyllä ole ainoa joka on joutunut kyseisen "käytännön" uhriksi, tunnen pyörätuolissa olevia nuoria ihmisiä jotka kärsivät kivuista, ja lääkkeet ovat olemassa, mutta niitä ei anneta. Saa nähdä kauanko tässä vielä itse kestää/jaksaa tätä taistelua, lääkärit vastaan ihminen, vai siirtyisikö paremmille metsästysmaille.


      • 17+16
        asgfdshfd kirjoitti:

        Juhannus tekee kipeää yksinäiselle

        Miksi olet yksin?? Mieti?
        ja miksi yksinäisyys olisi juhannuksena erilaisempaa?


      • *kipusisko*
        Liian väsynyt jo kirjoitti:

        Buranalla täälläkin mennään, terveys ja elämänlaatu ovat aliarvostettuja! Aina toivotaan jotain "maallista" omaisuutta, mutta minä olisin onnellinen vaikka katuojassa jos saisin lopun elämäni päivät olla ilman kipuja. Suomessa on euroopan huonoimpia kivunhoitoja, lääkärit pelkäävät hysteerisesti riippuvuuksia lääkeaineisiin, vaikka sitten elämänlaadun kustannuksella. Tämän asenteen vuoksi olen itse joutunut luopumaan mm. lapsestani, työstä, harrastuksista..."normaalista" elämästä.
        Enkä ikävä kyllä ole ainoa joka on joutunut kyseisen "käytännön" uhriksi, tunnen pyörätuolissa olevia nuoria ihmisiä jotka kärsivät kivuista, ja lääkkeet ovat olemassa, mutta niitä ei anneta. Saa nähdä kauanko tässä vielä itse kestää/jaksaa tätä taistelua, lääkärit vastaan ihminen, vai siirtyisikö paremmille metsästysmaille.

        Jos kerran on pahoja kipuja niin miksi et vaadi lähetettä kipupolille? Sieltä ainakin saisit kunnon napit samantien. Tiedän sen koska itsekin olen ollut kipupolin asiakkaana vaikeiden ja pitkäkestoisten kipujen takia. Tarjottiin mulle jopa sellaisiakin lääkkeitä jotka vetää nupin totaalisen sekaisin päiväksi pariksi, mutta niitä en suostunut ottamaan vastaan.


      • Liian väsynyt jo
        *kipusisko* kirjoitti:

        Jos kerran on pahoja kipuja niin miksi et vaadi lähetettä kipupolille? Sieltä ainakin saisit kunnon napit samantien. Tiedän sen koska itsekin olen ollut kipupolin asiakkaana vaikeiden ja pitkäkestoisten kipujen takia. Tarjottiin mulle jopa sellaisiakin lääkkeitä jotka vetää nupin totaalisen sekaisin päiväksi pariksi, mutta niitä en suostunut ottamaan vastaan.

        Ainakaan Keski-Suomessa ei neurologian poliklinikan asiakkaat pääse aina kipupolin asiakkaiksi, kokeiltu on kolme kertaa, ja aina tulee paperit bumerangina takaisin neurolle.
        Parasta hoitoa olen saanut oman terveyskekskukseni omalääkäriltä. Neurologi määrää vain kaikkia "kokeilu"lääkkeitä, joista ei ole apua, vaan vakavia sivuvaikutuksia. Vain terv.keskuksesta saanut edes joskus kipulääkkeitä mitkä auttavat.


    • 2+4

      Ei juhannusta tarvitse ottaa niin vakavasti. Ostakaa pari pakettia makkaraa (n.5e) ja mehua. Jokaisella paikkakunnalla järjestetään kokko, jos mahdollisuus menkää osallistumaan.

      • 8+10

        Komppaan edellistä;ei juhannusta kannata ottaa kauhean vakavasti.Tai ylipäätään mitään tälläisiä juhlia kannata stressailla.Nykyihmisellä on joku hemmetin tarve olla aina juhlahetkinä jollain tavoin aktiivinen ja kuvitellaan että siitä se onnistuminen on kiinni.Nyttenkin jos teillä on tosiaan varaa pari pakettiin makkaraa ja sipsi pussiin ni se riittää.Voitte mennä vaikka yhdessä kävelemään kaupuungille ja katsomaan kokkoa.Kaikkein parhaimman juhannukset järjestätte lapsillenne kun vanhemmat ei ole humalassa vaan katotte vaikka yhdessä jonkun hauskan komedian.

        Ja tuolle yksinäisyyden ulisijalle;Mene jonnekkin!Ei kukaan tule kotia sinua viihdyttämään.Mene sinäkin sinne koko ääreen.
        Terve ihminen joka pääsee liikkumaan paikasta toiseen tekee itse sen valinnan mitä tekee vai tekeekö mitään.Näin ollen,turha itkeä yksinäisyyttä jollei hakeudu muiden ihmisten seuraan!.
        Ja tiedoksi,että itsekkin olen juhannuksen yksin mutta se on oma valintani.


      • Ex-acca
        8+10 kirjoitti:

        Komppaan edellistä;ei juhannusta kannata ottaa kauhean vakavasti.Tai ylipäätään mitään tälläisiä juhlia kannata stressailla.Nykyihmisellä on joku hemmetin tarve olla aina juhlahetkinä jollain tavoin aktiivinen ja kuvitellaan että siitä se onnistuminen on kiinni.Nyttenkin jos teillä on tosiaan varaa pari pakettiin makkaraa ja sipsi pussiin ni se riittää.Voitte mennä vaikka yhdessä kävelemään kaupuungille ja katsomaan kokkoa.Kaikkein parhaimman juhannukset järjestätte lapsillenne kun vanhemmat ei ole humalassa vaan katotte vaikka yhdessä jonkun hauskan komedian.

        Ja tuolle yksinäisyyden ulisijalle;Mene jonnekkin!Ei kukaan tule kotia sinua viihdyttämään.Mene sinäkin sinne koko ääreen.
        Terve ihminen joka pääsee liikkumaan paikasta toiseen tekee itse sen valinnan mitä tekee vai tekeekö mitään.Näin ollen,turha itkeä yksinäisyyttä jollei hakeudu muiden ihmisten seuraan!.
        Ja tiedoksi,että itsekkin olen juhannuksen yksin mutta se on oma valintani.

        Hywä kirjootus. Noin se taitaa olla.


      • vinkki teille

        Kyllä sen verran pitäis osata säästää rahaa et voi viettää kunnon juhannuksen. kukaan ei ole niin köyhä. Voi mennä vaikka pas.ka duuniin josta saa 9 euroo päiväs ja muutamas kuukaudes teil onkin jo 400 egee rahaa jos osaatte säästää.


      • roskis ruoat

        Kiitos ihanista vinkeistä...


      • Eemal

    • määmy

      Riippuu täysin missäpäin ja miten asutte.

      Noilla tiedoilla samalla tavalla mitä edellisinä vuotena.

      • juhannus

        Hei haloo,
        onko sama ihminen ennenkin kerjännyt säälipisteitä?

        Tottakai voin auttaa, työttömänä minulla on varaa jopa kahteen makkarapakettiin. Toisen voin lahjoittaa köyhille nälkäänäkeville. Hätätilanteeessa molemmatkin.
        Kotona on vielä kauraryynejä ja makaronia.


    • jussin pussit

      Just joo...kymmen vuotta on ollut matti kukkarossa eli usempi juhannus on mennyt samalla tavalla ja nyt alat kyselemään mitä voi tehdä. Tämä on taas näitä usko ken uskoo alotuksia.
      Tähän voisi vasta myös, että rikkailla on varmasti hauskempi juhannus...

      Kaikille kuitenkin mukavaa juhannusta!!!

      • juhannus

        Miksi juhannusta pitäisi edes juhlia? Vanha pakanallinen kesäpäivän seisauksen juhla, jonka kristityt ovat myöhemmin omineet itselleen, niinkuin kaikki muutkin juhlat.
        Tiedän; monilla on kesämökkejä, sukulaisia tai kavereita, joilla on edes se mökki. Meillä ei ole mitään.
        Siksi vietämme juhannusta perinteisesti kaupungissa, kotona.
        Ostetaan uusia perunoita, sipulia, silliä ja voita.
        Ehkä illalla käydään taloyhtiön saunassa. ( vinkki: lähipuistikosta voi käydä hakemassa muutaman koivunoksan, lisää tunnelmaa).
        Oikein hauskaa juhannusta kaikille, älkää hukkuko, mikäli olette päässeet kotikylppäriä kauemmaksi!


      • kesäheinä*
        juhannus kirjoitti:

        Miksi juhannusta pitäisi edes juhlia? Vanha pakanallinen kesäpäivän seisauksen juhla, jonka kristityt ovat myöhemmin omineet itselleen, niinkuin kaikki muutkin juhlat.
        Tiedän; monilla on kesämökkejä, sukulaisia tai kavereita, joilla on edes se mökki. Meillä ei ole mitään.
        Siksi vietämme juhannusta perinteisesti kaupungissa, kotona.
        Ostetaan uusia perunoita, sipulia, silliä ja voita.
        Ehkä illalla käydään taloyhtiön saunassa. ( vinkki: lähipuistikosta voi käydä hakemassa muutaman koivunoksan, lisää tunnelmaa).
        Oikein hauskaa juhannusta kaikille, älkää hukkuko, mikäli olette päässeet kotikylppäriä kauemmaksi!

        "Juhannus"...mä olen uskossa mutta en kyllä koskaan ole mieltänyt juhannusta miksikään kristilliseksi juhlapäiväksi...minulle se on vain keskikesän juhla, joka ei edes ole keskellä kesää, eikä sitä välttämättä tarvii juhlia yhtään mitenkään. Itse käristän yhden makkaran parvekkeella ja se on sit siinä :)


      • juhannus
        kesäheinä* kirjoitti:

        "Juhannus"...mä olen uskossa mutta en kyllä koskaan ole mieltänyt juhannusta miksikään kristilliseksi juhlapäiväksi...minulle se on vain keskikesän juhla, joka ei edes ole keskellä kesää, eikä sitä välttämättä tarvii juhlia yhtään mitenkään. Itse käristän yhden makkaran parvekkeella ja se on sit siinä :)

        kesäheinä,
        juhannuksena päivät alkavat lyhetä ja juhannus on myös jonkun johannes kastajan syntymäpäivä (lue raamattusi paremmin, mutta siellä kyllä vääristellään kaikki muutkin ....)


    • Siis tä?

      Ootte kymmenen vuotta viettäneet matti kukkarossa ja nyt ahistaa budjetin laihuus.

      Edullisin keino on mennä koko perheen voimin jonnekkin katsomaan juhannuskokkoa ja miettimään miten vastaava tilanne ensi vuonna vältettäisiin.

      Haiskahtaa enemmän kuin enemmän feikiltä koko aloitus.

      • roskis ruoat

        Nyt vasta päästiin nettiin =)


    • kotona ollaan

      Kyllä juhannus menee suht rahattomana, olen ollut töissäkin juhannuksena ohi meni että vilahti. Perheen kanssa voi lähteä vaikka pyöräilemään katselemaan kokkoja ja seurakunnatkin järjestävät menoja, ainakin täällä. Jos teillä ei ole pyöriä, käykää kävelyllä tms.

    • neitisuvituuli

      Mä en ymmärrä sitä ku ihmiset juhannuksen ja muiden juhlapyhien aikaan menee kauppaan ja ostaa ihan älyttömät määrät ruokaa. Silloin jotkut tosiaan saa rahaa kulumaan ihan hirveesti, mutta kyllä pienelläkin budjetilla selvinee.

      Meillä juhannuksen viettoon kuuluu perinteiden mukaisesti itse tehty punainen juustokeitto, grillaaminen (makkaraa, maissia, kasviksia) ja uudet perunat ja salaattia. Ja juhannuskoivut ja juhannussauna. Eli rentoa yhdessäoloa perheen/sukulaisten/tuttavien kesken. Niin ja juhannuskokolle kannattaa mennä, jos sellainen alueellanne on. Nautitaanhan tästä keskikesän juhlasta! :)

      • ylihelppoa

        Kuinka tuollaista asiaa joku ei voi ymmärtää? Jos joku menee kauppaan ja ostaa sieltä mitä nyt ostaa ja toinen henkilö ei ymmärrä sitä tavallista arkipäiväistä tapahtumaa, niin ainakin minun mielestäni kyseessä on todellinen retardi.


    • köyhä laulaja

      seurakunni
      lla kaikki on ilmaista!

      • Niin on,

        sen vuoksi kirkollisveroakin kannetaan.


    • mä vaan

      Ymmärrän sinua, itsekkin aina tiukilla rahan suhteen. Mutta ei siitä juhannuksesta kannata tressiä ottaa. Meilläpäin on kylän yhteinen juhannuskokko. Makkaraa paistetaan nuotiolla ja mehua juodaan. Soutuveneellä käydään järvellä jos sää sallii. Lettuja paistetaan sisällä tai ulkona. Ei mitään sen ihmeempää tarvii....Joskus on telttaretkellä. Sekin on halpaa kun ei tee itse siitä kallista reissua.

    • Omatekoinen perunasalaatti koko perheelle on kesäinen ja edullinen valinta. Pussi perunaa n.1 €, pakastealtaasta herne-maissi-paprikaseos kolme pussia n.1€ ja majoneesia 1prk extra majo on vissii 1,29. Perunoita kuorit, leikkaat kuutioiks ja keität. Viimeisillä minuuteilla lisäät pakaste vihannekset kaadat kaikki kulhoon ja lisäät majoneesin (n1/3 - 1/2 purkista). Helppoa, edullista ja herkullista.

      Syötte sen, lähdette katsomaan kokkoa ja jos pienillä riittää energiaa voitte jatkoille mennä johonkin ilmaiseen lavatanssiin.

      • Ja aamupäivällä voitte mennä meren tai jonkun järven rannalle polskimaan, siitäkin lapset useimmiten tykkää :)


      • Iloinen siili
        zorte kirjoitti:

        Ja aamupäivällä voitte mennä meren tai jonkun järven rannalle polskimaan, siitäkin lapset useimmiten tykkää :)

        Onget mukaan ja madot takapihan kompostista.kahvia/kaakaota termariin ja makkaravoileipiä myöskin.
        Jos ahti suo niin kotiin viedään ahvenia joista kalakeitto taikka paistinkalat.NAM!
        Ihanan edukas elämys koko poppoolle.


    • syö ja voi hyvin

      UUsia pottuja,salaattia (silliä jos kalasta pitää) vaihtoehto vaik lihapullat itsetehdyt, keitetyt munat, leipää, juustoa, maito tai vesi juomaksi.
      Jälkkäriks köyhät ritarit hillon kera.
      Paljon löytää ilmais illanviettoja joihin mennä lasten kanssa, esim, kylätapahtumia kokot sun muut perinteiset jutskat.
      hauskaa juhannusta sinulle ja perheellesi.

      Ei juhannusta tarvitse tehdä erikoisemmin, mennä vaan mukaan massan mukana.

      • turvatussu

        Makkara pkt.n.1,50e uudetperunat 1,50ekg lisänä voita ja leipää.silliä purkki n.2e.halvalla saa kun itse tekee lapsille ois voinut tehdä simaa muutama päivä sitten.kiljua tai koti oluttakin edullisesti saa jos tarvis.


    • ay-miehet vankilaan

      Äänenpäinot rikollista ay-liikettä vastaan kovenevat. Eihän vuokratyöläsilläkään ole oikeutta mellakoida, miksi näillä pitäisi olla???


      http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2012060915687266_pk.shtml

      "Laittomat lakot eivät saa olla saavutettu etu."

      "Laittomia työtaisteluja on kuitenkin alettu pitää saavutettuna etuna tai peräti perusoikeutena."

      "Ay-liikkeen tulisi siis luopua systemaattisista laittomuuksista ja niiden ihannoinnista."

    • katiannukka

      Seurakunnilla on edullisia juhannusjuhlia. Yleensä vain pieni bussikuljetusmaksu. Ja omat makkarat pitää olla mukana grillattavaksi. Juhlia siis seurakunnan leirintäkeskuksissa.

    • ...

      jos teillä on ollut matti kukkarossa melkein 10 vuotta niin miten ette vielä osaan viettää juhannusta pienellä budjetilla?

    • äiti täältä jostain

      Keskikesän juhlahan tämä juhannus on, eli luontoon vaan!
      Siellä on varmasti kaunista tähän aikaan..(jos ei sada)
      Mutta luultavasti ei tänä juhannusaattona sada, eli silloin vaan luontoon ja eväät mukaan tietenkin!

      Tai toinen vaihtoehto, jos on mahdollisuus grillata, niin makkaraa grilliin ja mehua pöytään, niin siinähän se aatto meneekin.
      Lapset tykkää, kun isä ja äiti ovat vierellä kivaa pitämässä ja ilman alkoholia tietenkin!
      Kaikenlaisia kivoja pihapelejä on nykyään keksitty ja lastenkin kanssa niitä voipi pelailla.
      Eli hyvää Juhannuksen aikaa teille !

    • halpa on ok

      Pieni budjetti on hyvä. Opettaa ihmistä nöyryyteen. Miksi pitäisi ylensyödä ja olla kaikki loisto ympärillä? Makkaraa voi paistaa suht halvalla ja coca colaa saa nyt juhannuksen alla K-kaupasta tarjouksesta.

    • robin hood

      nyt on juhannusmieltä.laita nimesi ja tilinro niin laitan sulle ja muksuille vähän jussi rahaa.

    • voi vittu nyt oikees

      huoh. pakko olla provo. 3 makkarapakettia ja juotavat saa 5 eurolla, sitten vain teette oman kokon, kuuntelette musaa ja chillaatte. 5 euron nyt saa ihan vitun mistä vaan. Helpoiten saa ehkä pyytämällä rahaa bussilippuun kampissa/muualla missä paljon ihmisiä. valitsee ihmiset oikein nii saa kasaan alle 30 min. Monesti ollaan frendin kanssa kysytty rahaa bussilippuihin ja tienattu 30e 1-2 tunnissa jonka jälkeen jo saakin kaksi kossupulloa ja lantrat päälle. ei se vaikeata ole. mutta anyhow, poista paska provosi.

      • Valepsykiatri

        Kyllä meni herralta hermo vähästä!!! Naurattaa oikein tuollaiset hermoheikot! Vedä kuule kaveri naru kaulaasi juhannuksksi, teet varmaan monet onnellisiksi!!!


      • aito psykiatri
        Valepsykiatri kirjoitti:

        Kyllä meni herralta hermo vähästä!!! Naurattaa oikein tuollaiset hermoheikot! Vedä kuule kaveri naru kaulaasi juhannuksksi, teet varmaan monet onnellisiksi!!!

        Niin mutta ihan oikeasti tuollainen käytös tulee siitä kun potilas sisällään kantaa patoutumia ja mikä tahansa täysin viaton aihe, asia (siis mikä vain ulkoinen ärsyke) voi laukaista nuo patoutumat ja potilas alkaa purkaa kiukkuaan samalla puolustellen kokoajan kiukkunsa olevan oikeutettua koska aihe (eli ulkoinen ärsyke) aiheutti sen.

        Siitä on paljon erillaisia näkemyksiä miten noita patoutumia voi purkaa (ja auttaako se edes mitään) mutta käytännössä sitä pitäisi tehdä jatkuvasti samalla kun niitä kiukkuja tulee eikä.

        Oikeaoppinen elämäntyyli on siis ratkaisu. Sellainen elämäntyyli jossa potilas käsittelee kaiken niin sanotusti "reaaliajassa" eikä odota sopivampaa hetkeä jolloin lykkää asioiden selvittelyt myöhempään ajankohtaan.


    • Militantti Antti

      Kyllä taas foorumin valitsitte kysymyksillenne! Paitsi jos piruuttaan laitoitte, niin täällä niitä vastauksia tulee samalla mitalla. Mutta oikeasti meillä menee pari kymppiä koko juhannuksen juhlintaan pienellä perheellä. Seurakunta järjestää makkaranpaistoa ja muurinpohjalettuja, saunat ym... kahvitukset. Ja seuraa on eikä edes virsiä tarvi veisata jos ei huvita! Sitten on kaikenlaisia muitakin ilmaisia juhannuksen viettoja: kaupugit järjestävät, helluntai-seurakunta jne... Kyllä tarjontaa on! Sitä taas en ymmärrä, jos olette viimeiset 10 vuotta olleet pers' aukisia? Siinä on jo vikaa itsessännekin! Paitsi, jos on isot asuntolainat, onhan järkevää kasvattaa pääomaa, se on sijoitus tulevaisuuteen. Mutta- auta armias, jos olette vuokralla, ja silti PA.... En käsitä, jos ette sitten ryyppää kaikkia rahojanne tai ole koko ajan työttömänä... Hauskaa jussia nyt kuitenkin ilmaiseksi!!

    • 1-1

      Laitetaan koletti kiertämään...

    • luonto_antaa

      Nauttikaa ainakin luonnosta, sen maisemista, kerätkää kukkia ja jos mahdollista, niin tehkää salaatti vaikkapa pihan voikukista ja voikukan lehdistä, sekä kurkusta ja tomaatista, keitetyistä kananmunista ja makaroonista. Sekaan loraus öljyä ja ripaus suolaa. Jos syötte lihaa, niin makkara paketti siihen kylkeen ei myöskään maksa paljoa!
      Jos teillä on sauna käytettävissä, niin koivuvasta tuo tunnelmaa juhannus-saunaan ja senkin saa ilmatteeksi, jos on methää lähettyvillä. :)

      Hyvää juhannusta kaikille kukkaron paksuudesta riippumatta!
      Nautitaan kesän kauneudesta!

    • turhaa vouhotusta

      Vaikka olisi varaakin, niin juhannuksen voi vallan hyvin viettää pienellä budjetilla. Meidän juhannukseen kuuluu hyvä ruoka, mikä ei tarkoita samaa kuin kallis. Letut on herkkua, uudet perunat jne. Kokko poltetaan ja sitä ennen saunotaan. Meille on tärkeää yhdessäolo, eikä mikään pakonomainen juhlinta.

      • robin hood

        laitetaan näille köyhille kolehti kimpassa.se ei ketään poikkase jos muutama kymppi per naama annetaan...?


      • rilmoitus.
        robin hood kirjoitti:

        laitetaan näille köyhille kolehti kimpassa.se ei ketään poikkase jos muutama kymppi per naama annetaan...?

        rikosilmoitus käyttäjästä robin hood.


    • toinen rahaton

      Keittäkää kattilalllinen makkarasoppaa ,ei maksa paljon.

    • sesiit

      Juhannus ilman rahaa ...ja ruokaa kun ukko juo ruokarahat!! näillä mennään...

    • Liiankin totta

      Kun Kela maksaa tänä vuonna lapsilisät ym. Juhannuksen jälkeen niin melko monella sama tilanne!

      Halvin kauppa alkaa Li.. ei vissiin saa suoraan mainostaa.Sieltä saa 20€ makkarat,pekonit,salaatit ja uudet perunat,mehut ym.eli puolet enemmän kuin monista muista kaupoista.

      Sitten se että apua ruokaan saa jos osaa pyytää hyvissä ajoin mutta aktiviteetit maksaa toki eli istutaan pihalla paistetaan makkaraa ja nautitaan kesästä.Näin meilläkin tsemppiä!

    • mnkll

      Köyhä juhannus! Luin tiedän palsta, ei ole helppo asiaa jos ei rahat riittää itse ole jo monta vuottaa saanut laskea rahat ja ei voi ostaa kaikenlaista, minulla on vieläkin vaiketa nyt ole opiskelija ja kesällä en saa edes opiskelurahat, vaan työttömyysrahat ei ole paljon mitään sekään. Oletko te käynyt leipäjonossa saatte sieltä ilmaista ruoka ja ette tarvitsette olla nälkäsiä joka kaupungissa löytyy niitä. Kirkon kautta tai muualta. Tiedän mitä on kuin saa olla nälkäinen ja janottaa. Eikö teillä ole sitten mitään ruoka ja muuta? Olemme silti Suomessa käykää sosialivirastossa pyytämässä apua. Tsemppiä teille ja Jumalan siunausta!

    • hitaasti

      -meillä ainakin on perunan syönti kilpailut se kuka voittaa saa juoda järvestä vettä niin paljon kun jaksaa

      • millasoo

        Ihana perinne! :)


      • huh.

        kuka nyt bakteerista ja loisvettä joisi


    • jj

      tervetuloa kerhoon, reilu 10v viettänyt samoin - miettien mitä varaa tehdä/syödä.
      onneksi lopuvuodesta helpottaa :-)

    • Jokainen lukutaitoinen erottaa ylläpidon tekemät aloitukset. Mitä sitten? Aloituksen aihe oli mainio. ... Miten juhlia pienellä rahalla?

      Perunasalaattiohjeesta pidin! Lisäisin siihen vielä pieneksi silputtua sillä ja keitettyä kananmunaa. Herkku!

    • johnny-pp

      Käyttäisin nuo kolme päivää siihen että miettii miksi on elämässään onnistu niin huonosti notta 10 vuotta ollu perseauki. Köyhyys on mielentila. Hankkiudu siitä eroon ja tee jotain merkitsevää ja pistä rahaksi.

    • pärjään tällä

      Yksinäisen juhannus kassa noin 100€ ainakin minulla.
      Sen pitäisi riittää,en sijoita yhtään enempää.
      Sisältää uusia perunoita,makkaraa,jäätelö,mansikoita,naudan sisäfilettä.
      ynnä muuta.

    • liilis

      Ostakaa jotain halpaa murkinaa, kootkaa niistä eväät, menkää vaikka pyöräretkelle, istuskeleen, uimaan, ihan mitä vaan mukavaa haluu tehdä luonnossa. Tietenkin jos kelit sallii. Ei haittaa vaikkei ois kovin lämmin, vaatetta sit päälle ja mukaan tarpeeks. Hyvä siitä tulee kun ottaa ilosen menomeiningin :)

    • sentitön

      roskis ruoat-
      Kävisikö joku halpa kasvissalaatti ja vaikka lisäksi lihapullat tai nakit. Jos on lapsia
      niin lisäksi jokaiselle lasi limsaa.Ateria nautitaan koko perhe yhdessä hauskoja rupatellen.Näin tekee köyhä sentitön ja kaikilla on hyvä mieli.ONNELLINEN

    • Taivaskelpoinen

      Minulla ei ole yhtään hyvää syytä ostaa mitään ylimääräistä syötävää eikä ajanvietettä juhannukseksi. Tavallinen viikonloppu. Jos on hyvä sää nin käyn melomassa ja huonolla säällä käyn juoksemassa. Illalla keitän teetä ja syön ruisleipää. Joulu on ainut että ostan pöytään jotain jouluruokaa esim maksalaatikkoa.

    • trollikkaa

      provohan tää. aloittaja ei mitenkään kommentoi viestejä. joku tarjos 50 egee apuja vaan ei tuu siihenkään kommenttia.

      • eijaksamitäännimimer

        Noku, se tarjous oli tehty melkein viikkon päästä aloituksesta. Sehän sano odottelevansa naapurin koneella vastauksia. Ja vastauksia ei sillä siunaaman sekunnilla tullut, vaan vasta noin viikon päästä. ;D Ei kait se sit enää siellä naapurin koneella istuskellut....

        Joo, no oikeesti aika tyhmä aloitus. Kyllä niitä köyhiä ja yksinäisiäkin juhlapäiviä on itsekin tullut vuosien aikana paljonkin vietettyä. Joskus ollut seuraa ja menoja, joskus ollut rahaa, joskus taas ei. Sen mukaan eletään mikä on tilanne. Ei tosiaankaan ole mikään pakkomielle juhlapyhiksi ostaa kärrykaupalla ruokaa ja juotavaa kaupasta tai tuskailla ja stressata, että oisko jotain erityistä ohjelmaa tiedossa.

        Juhannus, Joulu tms., nehän voi vaan ottaa vähän pidempinä viikonloppuina ja nauttia vapaa-ajasta (jos on työssä käyvä ihminen) ja jos on työtön/opiskelija tms. niin nautiskella muuten vaan lököilystä, käydä kävelemässä tai lötköttää katsomassa tv:tä tai jotain muuta ei niin paljon rahaa vaativaa puuhailla.


      • sinappisilli

        Sama tuli mieleen, mutta väliäkö tuolla. Ajankohtainen aihe silti varmastikin monessa perheessä. Ainakin huomasin eräällä toisella keskustelupalstalla, että monet lapsiperheet ovat nyt tiukilla juhannuksena, kun usea luuli että lapsilisä tulee juhannukseksi, mutta tuleekin vasta ensi viikolla.


    • ikuisesti yksin

      Mulla on paljon rahaa mut ei yhtään ystävää, kaveria, sukulaisia eikä vanhempia. en jaksa lähtee mihinkään juhannuskena kun kukaan ei tykkää minusta. olen yksinäinen. Kaverit hylkäs kun en antanut niille rahaa ja elättänyt niitä. en jaks akatsella juoppoja jotka juo kolme kertaa viikos ja sit pyytävät lainaan rahaa et saavat lisää viinaa.
      olen varmaan vit.tumainen mies mut olen ennemmin ilman ystäviä kun annan käyttää hyväksi itseäni.

    • Äippä <3

      Köyhä juhannus meilläkin. Poikani kanssa asutaan kahden eikä rahaa liikoja ole kun ollaan molemmat työttöminä. No, Ostin tänään kaksi pakettia makkaraa ja salaatti tarpeet. Siinä se on meidän Juhannus.
      Parvekkeella grillataan makkaraa ja salaattia sen kera ja vettä kyytipojaksi. Koivun oksia ajateltiin käydä päivällä keräämässä ja laittaa parvekkeelle Juhanuksen kunniaksi. Luonnosta nauttiminen on ihan ilmaista. Ehkä poika menee kaverinsa luokse , mutta sitten mä nautin vaan rauhasta ja grillaan pojan kanssa sitten lauantaina :)

      Kun lapset oli pieniä ja mieskin vielä elossa niin muistan kun käytiin ostamassa sellanen pieni kaasu retkikeitin ja makakraa pari pakettia ja mentiin retkelle ja paistettiin retkikeittimellä makkaraa. Ne oli parhaita juhannuksia :)

    • Kesä83

      Työtön tällä hetkellä itse ja avokki tekee pikkusen jotain hommia, ei lapsia. Tosin säästöjä mulle kertyny kivasti joten pystyis kyllä kuluttelemaan jos tahtois, vaan en kuluta sen kummemmin.
      Kaverin ja avokin kanssa lentäjien jussiin joka n. 70 euroa, bensat kolmeen noin 20 euroa nuppi, viinapullo ostettu joka maksoi 8 euroa ja sekin puoleen hintaan kun sai pulloista ja tölkeistä yli 4 euroa, paikanpäällä jotain syötävää eli kymmenisen euroa. Kaikenkaikkiaan budjetti/nuppi noin: 110 euroa.

    • näin jussi menee

      Tyttö oli nätti kuin västäräkki,joka tarjosi pojalle suuta,poika oli hulivili luonteeltaan ja pyysi jotakin muuta.

    • kuva kertoo kaiken

      jep , voi! Siitä kuvasta näät , mitä pitää tehdä. Oma sauna ja rauha. Ei enää kiinosta oma piha , ei grillaaminen ukon , kavereiden , kaa, saunominen ja yhdessä sauna vastan tekeminen . jussi koivusta puhumattakaan.
      Biletystä ja pillua?

    • jk

      ei ehdotuksia

    • 7+16

      Niii,eikös niille jotka ovat töissä makseta kesäkuun alussa lomarahat.Vai joko nekin on poltettu...

    • ..

      No ei ne juhannusruoat tai kokon teko voi kovin kallista olla. Luulisi että vähän köyhemmilläkin olisi varaa niihin.

    • Vaikka näin

      Menee tätä lähettäessä ajan puolesta jo tiukille, mutta ovathan kauppojen ovet auki aattona aamupäivälläkin. Marketeista löytyy juhannuksen alla yleensä hyvinkin edukkaita makkara-, liha- ja limpparitarjouksia, kun sesonkituotteet kannattaa myydä pois saman tien. Jos kyseiset tuotteet eivät kuulu arkiseen kulutukseen, nyt niillä voi juhlia ruoan puolesta yhdessä perunoiden kanssa. Uudet, tässä vaiheessa yleensä kalliit ja erittäin multaiset (= saviset) perunat voi kyllä unohtaa ja ostaa niiden sijaan hyviä vanhoja ja jotain kasvista seuraksi.

      Sitten perheen kanssa retki luontoon ihailemaan luonnon kesäkukkia. Järviä ja mertakin tästä maasta löytyy pyörä- tai autoretkellä katseltavaksi, myös läheltä kaupunkeja. Valvotaan myöhään ja ihaillaan valkeaa kesäyötä. Lisää fiilistä löytyy radiosta, jossa soitetaan hieman erilaista musiikkia kuin muulloin.

      Siinähän se juhannus parhaimmillaan onkin, tulotasosta riippumatta. En keksimälläkään keksi, miten juhannuksen saisi rahalla jotenkin paremmaksi.

    • pärjäänperkl

      Jep. Lähellä olo perheen kanssa ei maksa mittään. Lapsille yllärinä voi hakea yömyöhään kotiin kaunistuksia- koivuja, luonnonkukkia yms. kuten minä juuri tein. Jos ihan ruokarahoista on puutetta, -ilman että rahat on juotu tai tupakoitu- kaupungin sosiaalihuolto tai srk:n diakonia työ auttaa kyllä. Tähän juhannukseen neuvot ei ehdi, mutta oikeasti pulassa oleville lapsiperheille löytyy kyllä vielä toistaiseksi apua

    • söpö AudiMies

      Minä en ymmärrä kuinka ihminen voi olla rahaton, täytyy todella sössiä asiansa, jos ei ole rahaa.

      Me ajelimme eilen näyttävästi uudella Audilla Espoosta Mikkelin seudulle juhannuksen viettoon. Auto pakattu laadukkailla juomilla yms. hyvällä. Maalaisserkut sitten kateellisin heti kallista autoamme ihastelemassa ja näkyihän tuo auto herättävän kateutta liikenteessäkin, kun vauhdikkaasti ohittelin nössöjä.

      • nou panic

        Mahtaa olla sulle pettymys, mutta ei tuollainen kateutta herätä, vaikka sä itseäsi pönkittääksesi siinä uskossa elää haluatkin. Aika surullista, jos elämän suurin onni on uusi audi.

        Söpö mies kuulostaa vähän nololta.


      • Huumorin kukka
        nou panic kirjoitti:

        Mahtaa olla sulle pettymys, mutta ei tuollainen kateutta herätä, vaikka sä itseäsi pönkittääksesi siinä uskossa elää haluatkin. Aika surullista, jos elämän suurin onni on uusi audi.

        Söpö mies kuulostaa vähän nololta.

        Söpö mies kuulostaa ihan hyvältä. Ja Audi siihen kaupan päälle: Ei paha!


    • 19+5

      No tietysti otatte PIKAVIPPIÄ!!! Sitähän täälläkin sivustolla mainostetaan oikein kunnolla, sen täytyy olla hyvä vaihtoehto silloin. Kyllä sen jälkeen on sinappia makkaran päällä. Ja kun pikavippiyhtiötkin mainostavat että:" Maksa myöhemmin, elä nyt. Paljonko pannaan?" niin otat kunnolla vaan vippiä ja kun he rupeavat kyselemään rahojen perään, niin sanot aina että maksan sitten myöhemmin.

    • nou panic

      Tämä juhannus, kuten joulu ja muut pyhät on onneksi niin maallistettuja ettei ole vaikeakaan suhtautua niihin vain yhtenä päivänä vuodesta ilman erityisiä toimenpiteitä. Asia on miten sen ajattelee. Jos tosiasiassa on yksin, köyhä, ei ole kesämökkiä, eikä juo viinaa, niin se on tosiasia. Jos tässä käy tilaansa itsesäälisesti surkuttelemaan, voi hyvinkin päättää vaikka päivänsä, mutta kun todellisuus on tätä mitä on, niin mennään sen mukaan. Juhannukseen pätee sama kuin jouluun, sunnuntai-iltana kumpikin on jo ohi.

    • töihin!

      Mene hyvä ihminen töihin! Ihan turha itkeä rahanpuutetta kun töitä kerran on! Ja jos ei suoraan pääse töihin niin sitten harjoittelun kautta tai jonkun kurssin ym. En tunne lähipiiristäni yhtäkään työtöntä, koska kaikki jotka ovat töitä halunneet ovat sitä saaneet. Puheet töiden puutteesta on siis täyttä palturia, kyse on vain omasta viitseliäisyydestä.

    • ....................

      Vitsi, kun ne puhkoo ne pakkaukset ja ne menee prassiin muistan, kun olin itse duunissa. Mielummin viedaan roskiin, kun leipajonoon ihmisten iloksi.

    • vitut juhannuksesta

      Tässä minun juhannukseni:
      Istun kotona tietokoneella, juon limpparia, enkä välitä paskan vertaa siitä onko nyt juhannus, vai vappu, vai joulu.

      Ajattelin ensiksi vetää perseet, mutta enpä taida tehdä sitäkään kun ei kiinnosta potea krapulaa.

      Minkä ihmeen takia tarvitsisi tehdä jotakin erityistä vain sen takia että on juhannus?

    • miksi menit

      ryyppäämään rahasi

    • On aikoihin eletty

      No huh huh. Jos ei kymmenessä vuodessa ole oppinut pistämään edes vähäisiäkään määriä rahaa pikkuhiljaa säästöön, kouluttautua paremmin tai muuten edetä parempaan työhön, niin syyttäkää vain itseänne, ettette pysty kunnolla juhannuksesta saatika elämästänne nauttimaan.

      Tämä teidän köyhyys varmaan Kataisen ja Jutan vika myöskin? Uskomatonta saamattomuutta.

    • MENKÄÄ TÖIHIN

      Miten ajattelitte ruokkia lapsenne, kun kerta rahaa ei ole? Sossutätien pitäisi viedä lapset paremman leivän ääreen.

      • hyvää juhannusta ...

        sossuämmät on hanurista!


    • meidän perheen köyhä juhannus meenee näin
      paistamme makkaraa ja uusiaperunoita ja salattitarpeet haemme omasta kaupunki puutarhasta ja sitten lähdemme koko perheen voimin kokkoa katselemaan ja samalla keräämme pulloja viimevuonna saimme illassa noin 100e ja pääsimme juhanniuksen jälkeen halvalle risteilylle turusta tukholmaan ettäå näin meillä on toimittu jo 10 vuotta eikä ole ollut tylsää ja samalla lapsetkin oppivat,että raha ei kasva puussa ja lapset odottavat joka juhannus innolla pullojenkeruuta ja lomaa perheenkesken laivalla

      • Ei ole totta

        No raha tehdään paperista ja paperi puusta eli kyllähän se puussa kasvaa tietyllä tapaa.

        JA JOS! tässä nyt aletaan kolikoiden koostumuksesta väittelemään ja sähköisestä rahasta niin sitten mennään kyllä jo naurettavuuksiin.


    • Helppo elämä

      Juhannus ei nyt niin kummoisia vaadi, ei ole viikonloppua kummempi ajallisesti. Ruokaan voi panostaa varaamalla jo hyvissä ajoin pakastimeen tarjouksista grillattavaa. Uusia perunoita saa ostaenkin jo juhannuksena halvalla, että suuremmalekin porukalle ostaa 20€:lla uutta perunaa. Itse kasvattaen uutta perunaa saa myös edullisesti vaikka parvekkeella kasvatellen. Kalaa saa helposti itse pyydettyä, melkein kaikki rupukalakin soveltuu hyvin savustettavaksi, esim. ne joutavat "lahnanläpärit" soveltuu hyvin savustettaviksi ja on mukavaa naposteltavaa lämpiminä. Savustuspönttö ei kummoisia kykyjä vaadi kierrätysrojusta itse väsäten.

      Polkupyöräily ja telttailu onnistuu vähilläkin varoilla, se on lapsista tosi mukavaa puuhaa, varusteet siihen ei maksa muutamaa kymppiä enempää ja ne kestää useita vuosia. Telttailla voi lasten kanssa vaikka omalla takapihalla!

      Me on käyty juhannuksena monasti Ite-taidenäyttelyissä, joihin pääsymaksu on yleensä varsin sopiva (2€/nuppi), lapsille on näissä näyttelyissä usein omat nurkkaukset. Ihan ilmainen paikka on, hieman yllättäväkin retkikohde juhannuksena, käymme hautausmaalla katsomassa läheisten haudat, viemme kukkiakin kotipihasta ja kävelemme rauhassa katselemassa kauniita istutuksia. Olemme käynneet katsomassa paikallisia kännykkämastoja lasten kanssa, niihin johtaa hyvä tie ja ovat yleensä korkealla mäellä, joten maisemat on mahtavat. Kiipeilemään ei tietenkään mennä mihinkään!

      Ongella on käyty monena juhannuksena lasten kanssa, samalla tulee saalistakin ja syötävää. Suomessa on lähes joka paikassa mahdollisuus onkimiseen ja on kokemus lapsille saada itse kalansaalista!

      Jos juhannuksena tuulee, voi lennättää leijaa, sen voi tehdä itse tai ostaa mm. Lidlistä saa ostaa joskus hyviä leijoja halvalla. Osa porukkaa voi puhaltaa saippuakuplia, nipusta piippurasseja riittää moneen kuplavispilään tarpeita ja tarjouksesta ostettu Fairy-pullo riittää koko kesäksi kuplien puhallukseen, kuplia voi puhaltaa myös limupillistä tehdyllä puhaltimella, kun halkoo vähän päästä ja levittää säteittäin ne leikatut kohdat.

      Jos teillä on ollut jo 10 vuotta matti kukkarossa, voisi olla paikallaan tarkkailla taloutta ja miettiä, miten se matti sieltä kukkarosta saataisiin pois. Eihän teillä vaan ole usein yrjö sylissä?

    • 1+12

      Todella omituisia kommentteja taas tässäkin ketjussa. Pitikin mennä lukemaan :(

      Meidänkin perheellä on rahat ollut tiukilla viimeiset 10 vuotta (eli sen jälkeen kun olen muuttanut omaan asuntoon). Ollaan hankittu lapset tosi nuorina, mikä on ollut minusta hieno asia ja ollaan miehen kanssa molemmat opiskeltu pitkään eli ollaan korkeasti koulutettuja. Tänä kesänä ollaan ensimmäistä kertaa molemmat kunnon töissä ja mies saa jopa lomarahaa :)

      Ei oo pahemmin oman talouden tarkkaileminen auttanut ja ei oo todellakaan tarvinnut ajatella, et tuhlais rahaa viinaa. Ihmisillä on kyllä taas niin outo ajatusmaailma. Ja ei oo todellakaan ollut varaa telttaa....edes käytettyyn. Kyllä ne rahat menee ihan vaan ruokaan ja vuokraan :)

      • Helppo elämä

        No tiukalla on sitten, jos ei telttaan ole varaa. Oliko 13€ meidän teltta, minkä ostin marketista ja sillä on menty, jos kestää kymmenen vuotta, ei varmaan kustannus eikä mikään.
        Johonkin ne teidän rahat sitten häviää. Ainakin meidän taloudessa (2 aikuista, 3 lasta) on talouden tarkkailu auttanut, sähköt kilpailutettu, puhelinliittymät päivitetty, vakuutukset kilpailutettu, turhia ostoksia karsittu, ruokaa tarjouksista ja suoraan tuottajilta (mm. kokonainen lampaanruho 2€/kg), WC-paperit suoraan tehtaalta yhteisostona, käytämme verojuristien palveluita jne. Jos itse ei hommaa hallitse, kannattaisi tehdä laskelmia asian osaavan ulkopuolisen kanssa. Nimittäin ulkopuolinen näkee helposti "vuotokohdat", joita ei kenties tule itse edes ajatelleeksi. Kumpikaan ei ilmeisesti ole kouluttautunut ekonomiksi... Hieno homma, että teillä on kuitenkin kummallakin kunnon töitä :)


      • Edelliselle....
        Helppo elämä kirjoitti:

        No tiukalla on sitten, jos ei telttaan ole varaa. Oliko 13€ meidän teltta, minkä ostin marketista ja sillä on menty, jos kestää kymmenen vuotta, ei varmaan kustannus eikä mikään.
        Johonkin ne teidän rahat sitten häviää. Ainakin meidän taloudessa (2 aikuista, 3 lasta) on talouden tarkkailu auttanut, sähköt kilpailutettu, puhelinliittymät päivitetty, vakuutukset kilpailutettu, turhia ostoksia karsittu, ruokaa tarjouksista ja suoraan tuottajilta (mm. kokonainen lampaanruho 2€/kg), WC-paperit suoraan tehtaalta yhteisostona, käytämme verojuristien palveluita jne. Jos itse ei hommaa hallitse, kannattaisi tehdä laskelmia asian osaavan ulkopuolisen kanssa. Nimittäin ulkopuolinen näkee helposti "vuotokohdat", joita ei kenties tule itse edes ajatelleeksi. Kumpikaan ei ilmeisesti ole kouluttautunut ekonomiksi... Hieno homma, että teillä on kuitenkin kummallakin kunnon töitä :)

        Oikein arvasit. Ei olla ekonomeja vaan luonnontieteilijöitä molemmat. Meidät rahat ei todellakaan häviä minnekään vaan pidän tarkkaa kirjaa siitä mihin meidän tulot menee. Ja jos tarkkoja ollaan niin ei ne säännölliset menot kaada meidän budjettia vaan kaikki yllättävät menot, joita ei ole pystynyt ennakkoon arvioimaan. Esimerkiksi edellisessä kuussa piti ostaa uudet silmälasit esikoiselle ja pakko viedä auto korjaamolle, koska mies tarvitsee autoa työssään. Kun ei suuria säästöjä vielä löydy, niin yllättävät menot vaikuttaa kuukauden budjettiin todella paljon. Meidän suurimmat vuotokohdat ovat ¨auto¨ ja bensakulut.

        Mutta tosiaan minun alkuperäisen avautumiseni pointtina oli, että alkoi ärsyttää, kun luki joidenkin kommentteja aloittajalle. Jos kysyy säästövinkkejä niin onko muka automaattisesti a) työtön laiskimus b) avuton raha-asioissa tai c) sotkenut raha-asiansa pikavippien kanssa?


      • Helppo elämä
        Edelliselle.... kirjoitti:

        Oikein arvasit. Ei olla ekonomeja vaan luonnontieteilijöitä molemmat. Meidät rahat ei todellakaan häviä minnekään vaan pidän tarkkaa kirjaa siitä mihin meidän tulot menee. Ja jos tarkkoja ollaan niin ei ne säännölliset menot kaada meidän budjettia vaan kaikki yllättävät menot, joita ei ole pystynyt ennakkoon arvioimaan. Esimerkiksi edellisessä kuussa piti ostaa uudet silmälasit esikoiselle ja pakko viedä auto korjaamolle, koska mies tarvitsee autoa työssään. Kun ei suuria säästöjä vielä löydy, niin yllättävät menot vaikuttaa kuukauden budjettiin todella paljon. Meidän suurimmat vuotokohdat ovat ¨auto¨ ja bensakulut.

        Mutta tosiaan minun alkuperäisen avautumiseni pointtina oli, että alkoi ärsyttää, kun luki joidenkin kommentteja aloittajalle. Jos kysyy säästövinkkejä niin onko muka automaattisesti a) työtön laiskimus b) avuton raha-asioissa tai c) sotkenut raha-asiansa pikavippien kanssa?

        Kieltämättä yllättävät menot sotkee tarkempaakin laskelmaa. Juuri meilläkin meni autosta ABS-jarrut ja vielä tuli öljyvuoto, ostimme pikaisesti toisen auton, koska autoa tarvitaan lähes päivittäin.
        Käytettyjä autoja saa nyt niin sopivasti, että suurempia korjauksia ei juuri kannata alkaa teettämään. Edellisellä halpiaisella ajelimme viisi vuotta, joten pääomakulu ei ollut mikään ongelma, saamme kumpikin kilometrikorvausta vuodessa enemmän, mitä tuollainen halpa auto maksaa, joten polttoainekuluakin pidän kohtuullisena, vaikka se onkin suurin yksittäinen menoerä.
        Autoilu onkin tarkkaa puuhaa, mekin on koetettu useampia vaihtoehtoja vuosien mittaan, mutta tämä halpisautoilu on osoittautunut edullisimmaksi, pelkkä halpa liikennevakuutus näihin halpiaisiin ja autoa ostettaessa koettaa pitää silmänsä auki, eli mahdollisimman paljon vähällä rahalla autoa ja renkaita, ne ajetaan loppuun suurempia investoimatta. Polttoaineen ostaminen halvalla on hieman hankalaa, mutta siihenkin olemme hankkineet alennuskortteja mm. ammattiyhdistyksen kautta 2,5cnt/l ja erilaisia kanta-asiakkuuksia 1,5cnt/l. Joskus meillä oli jopa oma säiliökin pihalla, johon saimme "ammattiautoilija-alennuksella" polttoainetta ja joskus öljy-yhtiön "koktailia" (tosi halpaa!), mutta nyt niitä ei enään ole tarjolla. Kaasuautoa harkitsemme nyt, sillä puolittaisi polttoainekulun ja käytettyjä kaasuautoja saa edullisesti.


    • opeljacia

      Ei mullakaan ole yhtään rahaa.Saan viikon päästä vasta muutaman satasen ja sitä ennen pitäs jostain sen verran saada lainattua että sais kissalle jotain syötävää ja ehkä itellekin jonkun makkarapaketin.Olishan se mukava näin juhannuksena vaikka kavereitten kans grillailla pihvejä,mut ei ole varaa.Meneehän nyt yks juhannus tässä kotonakin itekseenkin.Ihmiset on kovia valittaan jos ei ole just esimerkiks rahaa.Mä olen eläny vuosia sillain et koko ajan saa miettiä mistä sais sen verran rahaa et vois edes kunnolla syödä,tai ostaa muita perustarvikkeita.Olen viimeks juonutkin 10 vuotta sitten ja uudet farkut ostanu joskus 4 vuotta sitten.En mä silti valita ja olen suhteellisen tyytyväinen elämääni kuitenkin.

    • mattitäälläkin

      Edullista koko pereheen tekemistä juhannuksen, kokon katselu, piknik (kaupungit/puistot ihanan rauhallisia), uimaan, metsäretkelle ym.

      Edullista ja hyvää ruokaa, uudet perunat, silli, makkara, salaatti ja itsetehdyt sämpylät sekä muurikkaletut :)

    • ????????????????????

      Joko olet selvittänyt pääsi ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe