Suomeen on syntynyt uusi työttömien ja köyhien ryhmä eli
"mega köyhät". Itse huomasin kuuluvani tähän etuoikeutettuun joukkoon. Tarkoitan niitä ihmisiä jotka olemme liian sairaita kertakaikkiaan
menemään töihin ja niitä jotka sinne eivät kertakaikkiaan pääse.
Kuukausitulot tukineen on parhaimillaan 170 €.
Eikä siinä itkemistä se on jotain 5 euroo ja 48 snt päivää kohden.
Tämä mega köyhyys vain on jotain sellaista mitä ihmiset eivät millään tajua.
Lähinnä päättäjät vieläkin näyttää olevan ihan yleisessä uskomuksessa,
että ihmisllä on :älypuhelin,internet,tulostin ja radio Novan juontajan mukaan
jopa imuri.
Se mitä minulle jää, riittää vallanmainiosti ruokaan ja se on tuen tarkoitus
alun perin... mielestäni. Tosin laissa mainitaan ihmisarvoa mukaileva elämä,
mutta jospa ihmisen arvo ei nykypäivänä ole kovin suuri =)
Ongelma tulee kuntoutuessa tai niissä yrityksissä.
Jos esim nyt sitten puuttuvat jalat ja haluaisi uimahalliin mennä,
niin pitää ensin omata ehjä rullatuoli. Ota perusosasta on sosiaalitoimen vastaus.(kaikkeen) No apinakin ymmärtää, ettei tuosta 170 € osta rulaltuolia. Mutta kuvitellaan nyt että sellaisen onnistui hankkimaan enne megaköyhyyttä,
niin alkaa silti paha olla sinne uimahalliin mennä.
5 € laaki työttömältä ja 3 x tämä tekee 15 € viikossa
60 € kuussa eli jää 110 € ja siitä bussi matkat pois koska bussikortti
kuuluu ottaa perusosasta 47 €.
Eli mennää kertamatkoilla 2,50 € x 6 = 12,50 x 4 = 50 €.
Tekee 110 € - 50 € = 60 € ja tuolla ei enää syödä terveellisesti.
Muutenkin upea katsoa mitä milloinenkin turvonnut SDP:n jäsen, ministerin salkkuapitävä milloinkin odottaa köyhällä olevan =)
En valita ketää, enkä syyllistä. Jotkut syntyvä vammaisina tai vammautuvat
kuten minä. Oli se sitten masennusta , jotain muuta psyykkistä tahi fyysistä,
niin jokaisen pitää pelata niillä korteilal mitä on jaettu =)
Kertokaa ihmeessä onko joku muukin havainnut että imurin rikkoutuminen pitää ennakoida noin vuoden päähän etc. Meinaan vähän välillä häiritsee,
ettei esim. nyt kesällä pääse asunnosta pois kun ei ole varaa pyörätuoliin tai kumeihin vanhat on niin paikattu että niissä on enemmän paikkaa kun kumia.
Jaa miten mulla köyhällä on internet??..Ei mulla oo koskaan ollut,
tää on naapurin Wlan yhteys jota käytän.
Mitä sellaista päättäjät tahi muu taho kertoo sinulla olevan mitä sinulla ei ole?
Mega köyhä
6
112
Vastaukset
- Vtkokng
hyvin sä jaksat megasairaana kirjoitella. Paljon työtä tarjolla näpyttelijöille, tuotetietojen hakkaamista nettikauppojen ylläpidossa. Eiköhän siinä rupea tervehtymään kun alkaa palkka juosta ja saa työkavereita.
Se että ei tee mitään on pahin syrjäyttäjä. Ystäväni muutti naisen perässä Vietnamiin muutama vuosi sitten. Näin kaverin jokin aikaa sitten ja puhuttiin aihhesta nimeltä syrjäytyminen joka otsikoissa. Hän ja varsinkin hänen vaimonsa ihmetteli mistä kyse, Vietnamissa kukaan ei pääse syrjäytymään, tekemistä riittää koko ajan ja ihmisiä ympärillä koko ajan.- En mä valittanut
Hieman olet kujalla..on siellä eri lait ja paragraafit ku täällä
myös sää olosuhteet.
Tarjoatko töitä?
No järkkää se tuoli ekaks niin katotaan sitten...
Jos olisit lukenut olisit havainnut että jalat puuttuvat..Ei kädet.
- Toimeentulotuen
Perusosa on muuten nykyään 460e kk.
Tästä jää siis käteen 15€ /päivä.
Rullatuolin saa ilmaiseksi lääkärintodistuksella. Paikallisen sairaalan välinehuolto korjaa ja huoltaa rullatuolit, sauvat ja muut apuvälineet - ilmaiseksi.
Myy tietokoneesi jos on vaikeaa.- oletko ostamassa?
prossu:486
muisti 16 mt
cd-asema: x 2 nopeuksinen
16 bittinen soundblaster äänikortti.
Paljos maksat?
Mut kiitti tipistä koitan saada jollain tapaa sen tuolin tonne...
Jos luit tarpeeksi niin sitä ei voi rikkinäisellä viedä rikkinäistä korjattavaksi.
Mutta soitan sinne nyt aamulla kun aukee ja kysyn voisko sen hakee
tai jotain, luulen et toi vois onnistuakkin. - sanat kohdalleen
Apuvälinelainaamosta ei irtoa rullatuoleja kenellekään. Rullatuolit ovat näet työtuoleja. Pyörätuolin sieltä voi kylläkin saada.
- onnen sairaslomalain
Mä jäin alkuvuodesta sairaseläkkeelle, ja tulot nousi lähes 400 e kk!!! Olin vuoden sairauspäivärahalla ja se kun loppu pääsin tilapäiselle sairaseläkkeelle/kuntoutuspäivärahalle. Ja tulot nousi huomasti!! Veroprosentti onnolla ja lisäksi tulee vielä yhdestä lapseta lapsikorotus ja asumistukea!! Nyt pärjää reilusti yli 1000 e kk tuloilla! Sairuseläke jatkuu varmaan pari votta eteenpäin ties vaikka en pääsisi koskaan enää töihin. Nyt kyll kelpaa. Teen parhaillaan remonttia asunossani, joten pakko tehdä nyt jos joskus paranee ja joutuu peruspäivärahalle, ei enää psytykkään.
Mutta tää on hyvä, ei veroa ja tulot reilusti yli tonnin kuussa! Jes!
Onneksi vamma on sellainen, että päsen liikkumaan, ajamaan autoa, eikä päältäpäin näe et oon sairaseläkkeellä, pystyy liikkumaan ja tekeen kaikkee. On kuin kesälomalla. Jes.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724847
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724644Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv812895Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222266Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska181732- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851308