Vanha pommi - vaihtoon vai itse myyntiin ?

miten kannattaa

Olis itellä vanha fiiatin resu joka vetelee viimeisiään. Sain just katsastus leiman vuodeksi, mutta vuoden päästä todennäköisesti pitää tehdä kunnolla töitä että menee läpi.

Sitähän sanotaan, että auto kun auto vuoden leimalla on vähintään 1500 euron arvoinen.
Haluaisin kuitenkin pommista eroon vielä kun siitä saa jotain ja ennen kuin leviää käsiin. Kumpi on järkevämpää; a) laittaa vaihdossa liikkeeseen. Nehän hyvittää siitä helposti 2500€ vai b) myydä itse nettiautossa 1500 eurolla jollekkin onnen-onkijalle ???

9

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisensteiner

Myydä tietenkin itse. Käytännössä liike ei hyvitä euroakaan sulle autosta - koita vaikka suoraan myydä se liikkeelle.

• kdkgksgkksgj

Mikään vaan auto ei oo vuoden leimalla 1500e arvonen. Tais tulla ykkönen vahingossa eteen

• Käytettyjen myyjä

vanhasta Fiatista ei kukaan liike hyvitä nettona yhtään mitään.
      Jos liike hyvittää 1000,- euroa niin se tarkoittaa sitä että ostettavan auton hinnassa on sen verran ilmaa.

Katsastettuja halpoja autoja saa ostaa ihan autoliikkeistä alkaen 500,- - 700,- euroa ja liike vastaa autoista kaupanteon jälkeen vielä virhevastuun puitteissa mutta yksityisellä ei ole mitään vastuuta eli sen mukaan hinnoittele oma autosi kun lähdet myymään sitä sillä tuoreen tai pitkän leiman argumentilla.

• Voittoa joka euro

Myy vaan nettiautossa. Tosin 1500 on utopiaa, mutta saat siitä sentään jotakin. Autokaupan teko liikkeessä on paljon helpompaa, kun ei tarvitse neuvotella kuin yhden auton hinnasta. Loppuunajetusta vaihtoautosta on liikkeelle vain harmia ja se näkyy alennuksessa.

• wedwdwwwwdwd

No nyt on hyvä paikka markkinoida jos juuri katsastettu.
      Ns resut niin leima ja saat 2000e vaihtoautona toiseen autoliikkeessä,
      niinhän ne moni markkinoi. Tietty raja menee tietysti koska kannattaa
      enää mennä autoliikkeeseen koska takkiin tulee, mainospuheet on
      vain mainoksia ei niitten ole pakko maksaa silti 2000e sun autosta.

Tai aja loppuun se kun vuosi on aikaa tai reilu, mieti!
      Sitten kauppaa sitä vaikka 300 eurolla ja kerro vikalista..

• Se kannattaa, jossa itse hyödyt eniten.
      Jos haluat vaihtaa tuoreempaan pirssiin, niin tarkkaile mikä liike mainostaa vahtotarjousta leimatusta autosta ja millä ehdoilla. Kyllä siellä voi olla iso ilmoitus 2000e leimatusta, mutta pienellä kirjoitettu esim että vain vähintään 10 000e hintaiseen autoon vaihdettaessa. "Saat" pommista siis 2000e, mutta maksat vähintään 8000e.
      Jos myyt itse nettiauton kautta, niin silloin oikeasti saat pommista jotain. Olkoon se vaikka 500e ja olvipatteri. Velkaa tai maksettavaa ei jää.

• uusionainauusi

sait leiman = vuoden lisäaikaa säästää rahaa parempaan autoon. Kannattaako sitä nyt heti vaihtaa johonkin toiseen käytettyyn kotteroon, mikset säästäisi vielä vuoden ja laittaisit sitten uuden auton?

• vanhaa en myy

itse olen säästänyt vanhat autot itselläni ja tallentanut näin omaa autoilu historiaa.vaihdan autoa niin harvoin 8-10 vuoden välein 3- 400000 ajettuani auto on arvoton.mutta tunne ja käyttö arvoa löytyy ja aina sitten uusi alfa alle.nykyisellä vielä 2-3 vuotta jos sitte tulis uusi malli tosta 159.stä ja vois jatkaa nautinnollisia kilometrejä eläkepäiviin loistavien ja persoonallisten autojen parissa.

• peukku +
        vanhaa en myy kirjoitti:

itse olen säästänyt vanhat autot itselläni ja tallentanut näin omaa autoilu historiaa.vaihdan autoa niin harvoin 8-10 vuoden välein 3- 400000 ajettuani auto on arvoton.mutta tunne ja käyttö arvoa löytyy ja aina sitten uusi alfa alle.nykyisellä vielä 2-3 vuotta jos sitte tulis uusi malli tosta 159.stä ja vois jatkaa nautinnollisia kilometrejä eläkepäiviin loistavien ja persoonallisten autojen parissa.

Haa, olisipa itsellänikin ollut tiloja säilyttää vanhat autoni vaikkei mulla mitään ihmeautoja ole ollutkaan mutta olisihan ne kiva ollut voida säilyttää :)

Harmillista ettei mistään autostani ole olemassa edes pienoismallia, vain valokuvat ovat muistona ja niitäkään ei filmiaikana turhan monta tullut otettua :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe