edetä työkyvyn/työnsopivuuden kanssa

neuvoja ois kiva

mitä kautta te olette edenneet työkyvynne/työnsopivuuden selvittämiseksi teille?

itellä lääkärit vaan järjestäan kyseenalaistavat työnsopivuuden mutteivat tee muuta kuin heitä ajatuksen ilmoille.

Olen aivan hukassa oleva nuori työuran alussa.

Mistä neuvoja tai ottaa yhteyttä

3

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roope Köykky

Älä kysele vaan anna palaa. Itse sairastui reumaan ensimmäisenä työvuotenani. Töissä käyty nyt 14 vuotta ja ei yhtään kivuista johtuvaa sairaslomapäivää. Vedä kunnon pillerit aamulla ja lähde töihin. Yritä kaikkesi ja kerrytä palkkaa. Jäät mahdollisesti sairauseläkkeelle 40-50 vuotiaana, jolloin iso palkka antaa ison eläkkeen.

Muista, töissä et saa koskaan kertoa sairaudestasi kenellekään, et edes lääkärille tai seuraavissa yt-neuvotteluissa tulee kenkää ja se tekee hallaa uralle.

Sanomattakin lienee selvää, että hakeudu helppoihin konttorihommiin. Mielellään sellaisiin, jossa saat itse liikkua vapaasti ympäri kaupunkia. Esim. alkuun myyntihommia ja myöhemmin asiakasvastuutehtäviä, päällikkö- ja johtotehtäviä.

• klölkölkölklkcöxkc

Itse sairastuin lukioikäisenä, ja nyt oon jo yli kolmekymppinen uratykki, matkustellut, opiskellut ja työskennellyt ulkomailla. Ei yhden yhtä sairaslomapäivää, ja lääkitys ollut matkassa teinistä saakka. Anna palaa!! Teen 14 h työpäiviä, mutta yritän aina mahdollisuuksien mukaan nukkua kunnon yöunet ja harrastaa liikuntaa, jotta kunto säilyy. En aio jäädä sairauseläkkeelle 40 vuotiaana. Äitiyslomalle ehkä kyllä. :)

• kuulopuheitav

Paljonko sairauseläke on esim. 20 vuoden työhistorialla 2000 euron bruttotuloilla kuukaudessa? Kuulin, et sairauseläke ois iso, mut en kyl usko tuota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      274
      5155
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      53
      4321
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      94
      3645
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2729
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      20
      1999
    6. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      46
      1863
    7. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      117
      1771
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      98
      1511
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      71
      1095
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      149
      1084
    Aihe