Luopio

Pyh paljasti taas oikeat karvansa ja häneltä me saammekin paljon tietoa näistä omituisista lahkoista, joiden käsittämättömistä opeista vastaavat muita hyvin manipuloimaan kykenevät, osin sairaalloiset aikansa mediapersoonat.

Pyh kirjoitti näin:

>>> Näin sanoo Jumala:

Hepr. 10:38 "Kun vanhurskas palvelijani uskoo, hän saa elää, mutta jos hän luopuu, en häntä hyväksy." >>>>

Lukeeko tuossa todellakin, että "mutta jos hän luopuu adventtikirkosta, en häntä hyväksy?"

Eipä siinä taida niin lukea, vaan mm. adventistit luulevat siinä lukevan niin. Tosin Jehovan todistajat näkevät siinä sellaisen tekstin, että "mutta jos hän luopuu Jehovan todistajuudesta, en häntä hyväksy".

Mormonit näkevät siinä mormonikirkon ja niin edelleen.

Pyh tuossa juuri armollisesti todisti, että nämä oudot lahkot ja niiden vielä oudommat, enemmän tai vähemmän kajahtaneet kannattajansa todellakin pitävät itseään Taivaan portinvartijoina ja he määrittelevät sen, kuka sinne taivaaseen pääsee ja kuka ei.

Jumala ei tee sitä suinkaan, vaan nämä kajahtaneet lahkolaiset, tai ainakin he luulevat niin ja miksi eivät luulisi, kun sitä joka sapatti heidän päähänsä taotaan.

Lahkojen tunnuslause voisi olla se vanha tuttu: jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan. Siinä sitä kristillisyyttä koko rahalla, josta Jeesus olisi varmaan ylpeä tällä hetkellä.

Kun ihminen lähtee pois näistä laatikko-seurakunnista, niin häntä kutsutaan luopioksi, totuuden hylkääjäksi, aivan kuin näillä toinen toistaan oudoimmilla lahkoilla edes mitään totuutta olisi.

Se on keino itsepetokseen, jolla luhistuvat korttitalot pidetään kasassa. Me jääneet olemme Valossa ja poislähtevät joutuvat Pimeyteen.

Tuollaiset ajatukset omasta oikeasta Totuudesta ovat hyvin vaarallisia, sekä se kertoo ajatusmaailman kapeudesta ja hieman harhaisesta suhtautumisesta omaan paikkaan lukuisten yhteisöjen joukossa.

Nämä kajahtaneet lahkot kyllä löytävät Raamatusta yksittäisiä jakeita, joilla he perustelevat sitä, että seurakunnan sisällä olevat ovat jo Valossa ja kaikki muut pimeydessä, mutta he autuaasti unohtavat, että siellä Raamatussa on paljon jakeita, joilla voidaan helposti kumota heidän harhaiset suuruudenhullut kuvitelmansa ja yksi parhaista on seuraava Roomalaiskirjeen kohta, jossa kerrotaan mitä Jesaja kertoo:

Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.

Tämä yksi todella hienosti muotoiltu kohta romuttaa kaikki lahkojen harhaiset visiot siitä, että heillä on totuus ja he ovat jo Kristuksensa löytäneet ja he seisovat Isän oikealla puolella tuomitsemassa niin eläviä kuin kuolleita ja etenkin juuri nyt eläviä.

Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.

4

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.b.S

      Monet ovat tuon ilmaisseet tyylikkäästi:

      "Luopioituminen on oleellinen osa Raamatunkin kertomaa. Heimojumaluudesta luopioiduttiin Babylonin ylivallan aikoihin, Jeesus luopioitui vanhoista tavoista, Paavali luopioitui Jeesuksen tyylistä ja siitä versoi nykyisen kristillisyyden koko kirjo. "

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/5568567#comment-29748094

      • Kiitokset. Aina oppii jotain uutta.

        Tervetuloa palstalle. Tänne onkin jo kaivattu uutta verta, joka osaa ilmaista itseään selkeästi ja ymmärrettävästi.


      • H.b.S
        bushmanni kirjoitti:

        Kiitokset. Aina oppii jotain uutta.

        Tervetuloa palstalle. Tänne onkin jo kaivattu uutta verta, joka osaa ilmaista itseään selkeästi ja ymmärrettävästi.

        Kiits, kiits :D


      • Atkinson

        "Vain pieni jäännös lakiasi kiittää" - Adventtilauluja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe