Finkkejä altaan madaltamiseen pyytäisin.

leskenlehti

Minulla on noin kolme metriä pitkä ja puoltoistmetriä leveä vesiallas. Syvyys on noin metrin. Tällähtkellä se on kuivillaan kun olen väsynyt täyttämään noinkin suurta allasta. Siinä on allaskumi pohjana johon on tullut muutama reikä joita olen yrtittänyt paikata mutta aina sieltä jostakin vuotaa ja vesi pakenee altaasta.

Nyt olen ajatellut madaltaa allasta.
Kysyisinkin teiltä siihen vinkkejä miten se olisi järkevintä tehdä.

2

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noins uunnilleen

Syvennä tai madalla niin pitää ottaa ensin se kumi pois. Sitten lisätään maata tai poistetaan maata.

Osta (en nyt muista puljun nimeä) poistomyynnistä kunnon kumia altaan pohjaksi. Takuuta sen 30 vuotta ja venymiskyky 300%. Ei hajoa ihan helposti. Sitten pohjat kuntoon, suodatinkangas, hienoa hiekkaa ja taas suodatinkangas ja kumi.

• leskenlehti

Kiitos kun vastasit ja annoit hyvät ohjeet.

Olisiko pois suljettu sellainen, että laittaisin sen kumin päälle jotain muuta kuin hiekkaa? Jotain painavaa ja viimeiseksi jotain pehmeää ja sitten allaskumi.
      Tarkoitukseni ei ole sinne laittaa mitään luontoa turmelevaa vaan ihan turvallista tavaraa josta pääsisin näin eroon.

Kuulostaa kreisiltä mutta voisiko joku neuvoa tai mitä kokemuksia teillä on?
      Mitään hiekan kärräämistä ym. siihen paikkaan on vaikea tuoda.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 499
      7404
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2588
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2561
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      159
      1879
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1748
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1469
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1148
    9. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    10. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1143
    Aihe