Työntekijä perustaa saman firman. voiko estää?

voiko kyty

jos minulla on yritys ja otan siihen työntekijän. voinko vaatia häntä sitoutumaan siihen että ei perusta saman alan yritystä opittuaan alan minulla töissä? vaikka esim niin ettei saa 5 vuoteen perustaa saman alan yritystä?

14

3553

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diipadiidaa

Kyllähän näitä sopimuksia tehdään ja osa on jopa ihan päteviä. Jos kyse on erikoisosaamisesta, niin silloin sopimus kannattaa ehdottomasti tehdä. Sitten on näitä höpöhöpö sopimuksia, joilla ei ole mitään painoarvoa.

• YrittäjäYkä

Et voi. Ellet maksa palkkaa tuota viittä vuotta. Se on niitä yrittämisen riemuja.

• kirjanpitäjäääää

Esim.kampaamo-alalla ja kuntokeskuksen työsoppareissa
      (tosin vuokratyövoimasta kysy,eli oma tmi)
      olen asiaan törmännyt.

• .

Niillä ei ole mitään lainvoimaa.

• yrittäjä

Voit estää kilpailukieltosopimuksella, pätevällä sellaisella. Tämä ei ole sama asia, kuin joku itse tehty: "Juuso ei sitten hitsaa kahteen vuoteen omiin nimiin"

Toinen vaihtoehto on, että menet ja hakkaat työkyvyttömäksi.

Suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa. Minulla ykkönen toiminut hyvin.

• Pashapuhetta.

Ei perusduunarille voi tehdä kilpailukieltosopimusta. Kotiläksyksi annetaan selvittää miksi. 5 pisteen vihje: teet kilpailukieltosopimuksen ja ruopeat kyykyttämään duunaria 10-0. Ei voi irtisanoutua koska kilpailukielto.

• olet vajaa

Ime itseäsi pelle.

• Hevosmies.....
        olet vajaa kirjoitti:

Ime itseäsi pelle.

Jeba, onneks on jättimäinen mela niin ei selkä katkee.

• 27

Ajattele positiivisen kautta. Jos työntekijällä on potentiaalia pyörittää yritystä niin ehdota että tekee alihankintaa sinulle.

• hjördis.

Tai ota osakkaaksi, siinäkin on kassilinen hyviä puolia

• näinkin on käynyt
        hjördis. kirjoitti:

Tai ota osakkaaksi, siinäkin on kassilinen hyviä puolia

Tai maksa erityisen pätevälle ainakin kunnon palkkaa ja arvosta muutenkin, tai tämä lähtee kilpailijalle, ehkä perustaa oman firman, saatat olla silloin itse konkurssissa.

• yrittäjä kuitenkin s

Mulle kirjoitettiin työsopimukseen pykälä
      kilpailukielto:
      Työntekijä ei saa tehdä kilpailevaa toimintaa työsopimuksen aikana, eikä kahteen vuoteen sopimuksen päätyttyä.

Tämähän on ihan normi toiminta..... voithan työnantajana laatia minkälaisen pykälän työsopimukseen....tyhmähän sen allekirjoittaa jos on jotain muuta mielessä.

• 32

Ne on normiduunarille pääsääntöisesti pätemättömiä työsuhteen päätyttyä ja ihan riippumatta siitä allekirjoituksesta. Johtavassa asemassa olevia voi sitoa.

• weeddooooo

Aloittajalta hyvä esimerkki siitä miksi vierasta työvoimaa ei koskaan kannata palkata, tai jos palkkaa niin pitää laittaa tekemään sarjatyötä tai jotakin muuta yksinkertaista ja pitää tietotaito omissa käsissä.. Kun oppivat, perustavat muutoin viereen oman yrityksen.

Mikäli valtio haluaisi lisää työllisyyttä niin tuollaiset karenssiajat pitäisi laillistaa työsopimuksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      143
      3485
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1980
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      70
      1925
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      134
      976
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe