Mimmonen on Arkkitehdinkatu?

Täältä tullaan Tre

Onko kokemuksia Arkkitehdinkadun loppupäästä punaisista kerrostaloista? Mimmosta seutua se on? Voiko lapsen kanssa muuttaa?? Hervannan keskustaan on ainakin tautisen pitkä matka.

Toisena vaihtoehtona oli Kotkansiivenkatu joka oli ihan syrjässä, ja vuokrakin oli ihan kamala, mutta seutu miellytti.

Hervantaan en millään muuttaisi, mutta onko tuolla Arkkitehdinkadun seudulla rauhallista?

14

2492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huga Huga Hei!

Tiedoksi, että Arkkitehdinkatu on osa Hervantaa, eikä muuksi muutu. Hervantaan en muuttaisi edes kilon palasina.

• Vähemmän häiriköitä

Kotkansiivenkatu on lapselle turvallisempi vaihtoehto.

• Hoh_hoijaa

Ja millä kriteerein mitattuna?

Nykyisin ongelmatapauksia ja häiriökäyttäytymistä on havaittavissa joka paikassa, eikä se "osaketalo" tai kalliimpi vuokrakämppä takaa yhtään mitään, mitä tulee asuinympäristön rauhallisuuteen.

Jos oikein rauhallista asuinympäristöä haluaa, silloin kannattaa muuttaa haja-asutusalueelle, jossa on riittävästi matkaa naapureihin. Kyllä naurattaa, etenkin itsensä ns. "paremmaksi väeksi" tituleeraavien ihmisten puheet mm. vuokralla asumisesta, vaikka itse elettäisiin viimeistä piirtoa myöden velkavetoisessa kuplassa.

Itse asun Arkkitehdinkadulla, eikä täällä ole meno yhtään sen rauhattomampaa kuin pääosin muuallakaan Etelä-Hervannassa. Toisekseen, Hervannassa asuu pienen kaupungin verran ihmisiä, joten väkimäärään nähden täällä on suhteessa paljon rauhallisempaa, kuin esimerkiksi jossakin naapurikuntien pikkulähiöissä.

Mutta, onhan Suomessa vielä ihmisiä, joiden käsitykset Hervannasta perustuvat edelleen 70-luvun puheisiin ja tekemisiin.

• määäääääääääääääääää

Olen asunut Hervannassa lapsineni jo liki 10 vuotta, enkä pois muuttaisi.
      Ja bussithan Hervannassakin kulkevat. useinkin vielä.

• åohjpåohb

Hervanta on tilastollisesti Suomen turvallisimpia paikkoja nykyään. Joka paikassa voi silti sattua ja tapahtua, mutta se on sattumasta eikä Hervannasta kiinni.

• Jookapri

Hervannassa on turvallista asua asukasmääräänsä nähden, lisäksi palvelut toimivat sekä julkinen liikenne toimii.
        Tietysti jos saa allergiaa jos näkee ulkomaalaistaustaisen ihmisen tai laitapuolenkulkijan niin parasta asua muualla.

• sdkgksdgjsjg

Hervanta on rauhallinen paikka asua.
      Maine on huono, mutta oikeesti on rauhallisempi kuin monet muut paikat tampereella.
      Jos pelkää ulkomaalaisia niin kannattaa muuttaa vaikka utsjoelle

• Arkkitehdinkatu

Oikein hyvä paikka asua, lapselle ei pahempi kuin metsä korpikaan, päinvastoin hervannassa oppii suvaitsevaisuutta eri ihmisryhmiä kohtaan joka on yhteiskunnalle hyväksi.

• Hoh_hoijaa

Kyllä se vain on niin, että oli paikka mikä tahansa, häiriökäyttäytymistä ei tarvitse kenenkään suvaita ja katsella. Osalla näistä pusi-pusi-ja-hali-hali-häröistä vain menee yltiömäinen suvaitsevaisuus kaiken muun järjellisen ajattelun edelle.

• sinnevaan

Muuta pois vaan.
      Hyvä paikka tuo on asua, ei mitään ongelmia ollut 20 vuoteen, kaapuhemmoja ei näy ja muutenkin mukavaa.

• kokemusta.on

Kuljet varmaan silmät kiinni ja korvatulpat korvissa! Eiköhän kysyjä jo ole kokenut mitä on asua Suomen Mogadishussa, kun kyseli sitä jo v. 2012.

• sivistyksenkeskellä
        kokemusta.on kirjoitti:

Kuljet varmaan silmät kiinni ja korvatulpat korvissa! Eiköhän kysyjä jo ole kokenut mitä on asua Suomen Mogadishussa, kun kyseli sitä jo v. 2012.

tosi rauhallinen paikka 30 vuotta asuttu. Ettäs tiät.

• Ei.koskaan.Hervantaan

Eikö Hervannan kerrostaloalueet ole poliisillekin jo no-go aluetta
        pahempia kin Mogadishussa

• Hoh_hoijaa

Kyllä huomaa, että kirjoittaja ei tiedä mistä puhuu ja yrittää provoilla lämpimikseen. Jos kerran asioista noin hyvin tiedät, kerro nyt samalla, mitkä osoitteet ovat "no go" aluetta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe