Onko jollakin palstalaisella JO kokemusta tälläisen höpöhöpöltä kuulostavan karkoittimen käytöstä? En itse ole oikein vakuuttunut siitä, että kesän trendiksi yrittävä ranneke häätäisi hyttyset pois tuosta vaan? Seuraavaksi kai tulee nilkkarengas ja kaulapanta ja tietenkin sävy, sävyyn väritettynä? ;-/)
...
http://www.groupon.fi/deals/koko-suomi/groupon/6971784?nlp=&CID=FI_CRM_1_0_0_168&a=1662
Älä etelän mies huido, käytä hyttysranneketta! ;D
42
6157
Vastaukset
- Eipä oo
kokemusta tuosta, mutta Autan hyttys/punkkisuoja on kyllä toimiva. Ei tuoksua, mutta eipä ole hyttysiäkään.
- PerErik
Toosi suomalainen mies juo pari pulloa kossua ja sammuu johkin risukkoon, ulkosalle kuitenkin, niin immuniteettijärjestelmä tekee tehtävänsä. Tarvitaan vaan n.10 000 verenhimoista sääskeä ja mäkärää, niin pistoskohdat ei enää kutia sen jälkiin.
Kuulostaa varmaan hiukan kivuliaalta toimenpiteeltä, mutta tuota kuulutaan aika paljon käytettävän näin Juhannuksen aikoihin. Eipähän tartte enää marjastusaikana sääskimyrkkyjen kanssa heilastella.
Varmaan tuolla rannekkeella on omat käyttäjänsä, jos siitä nyt sattuu olemaan apua sääskien karkoittamisessa. Ainakin partseille laitetut karkoitinlaitteet pitävät ötökät aika hyvin loitolla. Tosin niissäkin on suuria merkkikohtaisia eroja toimivuudessa.- ;)
On myös syytä ajatella, ellei ole liian rikas, että onko järkeä virittää tonteille karkoittajia muutaman hyttysen vuoksi? Tulee arvokkaita hyttysiä jotka muuten ovat ilmaisia luontokappaleita.
Muistan lukeneeni jutun, että eräs perhe viritti kalliihkon suristimen kotitalonsa terassille. Mutta se ei yksin riittänyt niin he virittivät pari muutakin masiinaa tontille ja havaitsivat, että on niistä apua - jonkin verran.
Hinnat pyörivät muistaakseni satasissa pär kappale. Eli hyttyspömpeleitäkin on.
Yhtä paljon hyötyä on, jos pukeutuu pääskyseksi. Tai sitten viskisiepoksi.
Olen elämäni aikana tullut huomaamaan, että olen itse oikein hyvä hyttyskarkotin. Toimii lähinnä niin, että olen kaukana muusta seurueesta ja kaikki itikat kimpussa. Johtunee siitä, että olen niin lämminhenkinen ihminen.- Mr Johnson
Täällä on sellaisia kokemuksia,että muu seurue ja itikat pysyvät loitolla minusta. Resepti on yksinkertainen: asu = verkkopaita kulahtaneet verkkarit. Piereskelet n. 3 min. välein. Näin helppoa se on. Muu seurue ja itikat pysyvät loitolla.
- Etelän karkote;)
Etelän terassimiehet käyttää ohra- ja muita juomia.
Kun kaksi tai kolme on kumottu, alkavat huitoa niin terassin täydesti, että siinä saa väistellä isompikin ihminen saati itikat.
Ominaista on myös, että he alkavat laulella vanhoja 60/70-luvun hittejä nuotin vierestä hipoen ja valtaosan sanoista unohtaen.
Myöhemmin illalla he eivät huomaa ininän vertaa, onko hyttysiä vai ei. - ingaliina
Ei taida olla paljon hyötyä mulle rannekkeesta soilla rämpiessä.Parhaan suojan antaa kun laittaa hyttyshupun päähän:)Kun on oikein helteinen ilma niin silloin voi laittaa vain sellaisen ohuen harsopaidan päälle jossa on huppukin.Näkyyhän se kyllä vähän läpi;)))Eikun terasseillekkin vain huput päähän;))) Jos on kova tuuli niin keskellä aukeaa suota ei haittaa hyttysistä ja ei tarvi olla kuin bikinit ja kumpparit jalassa;))Eikä välttämättä niitä bikineitäkään;))
Pitää katsoa onko täällä kaupoissa tuota ylhäällä mainittua Autan hyttyssuojaa.Kun on kerta hajutontakin.mitä sillä jussilla oli päällä kun alotti urakkansa siellä suolla..? tuskin se nyt bikineissään suon ojitti :-)
- ingaliina
kielibasa kirjoitti:
mitä sillä jussilla oli päällä kun alotti urakkansa siellä suolla..? tuskin se nyt bikineissään suon ojitti :-)
No ei tainnut siihen aikaan olla vielä bikineitä ja paheksuntaa olisi herättinyt jos naiset olisivat vähän pienemmissä vaatteissa esiintyneet;))
On se aika muuttunut ja miehilläkin on mukavampi katella vähäpukeisia perhosia;))
http://youtu.be/cGQyOGDtNg8 ingaliina kirjoitti:
No ei tainnut siihen aikaan olla vielä bikineitä ja paheksuntaa olisi herättinyt jos naiset olisivat vähän pienemmissä vaatteissa esiintyneet;))
On se aika muuttunut ja miehilläkin on mukavampi katella vähäpukeisia perhosia;))
http://youtu.be/cGQyOGDtNg8en tiie sen alman garderoobia jotta oisko sieltä miten paljon auringonpalvontaosastoa löytynnä.. se vaan keitti kaffea ja pisti ylimäärästä plöröä kun jussi ei huomannu. sekun oli nuuka mies :-)
- ingaliina
kielibasa kirjoitti:
en tiie sen alman garderoobia jotta oisko sieltä miten paljon auringonpalvontaosastoa löytynnä.. se vaan keitti kaffea ja pisti ylimäärästä plöröä kun jussi ei huomannu. sekun oli nuuka mies :-)
Varmaankin oli almalla uimapuku jossa oli lahkeet niin kuin miesten boxsereissa nykyään,jos hänellä oli tapana käydä uimassa ;))
Laittoiko hän lisää aina vettä vanhojen kahvin porojen päälle? Tuo nuukuuskin on joskus joillakin ihan sairaalloista ja se tahtoo olla niillä joilla on rahaa paljon mutta silti ei saisi kulua senttiäkään pankkitililtä:)) ingaliina kirjoitti:
Varmaankin oli almalla uimapuku jossa oli lahkeet niin kuin miesten boxsereissa nykyään,jos hänellä oli tapana käydä uimassa ;))
Laittoiko hän lisää aina vettä vanhojen kahvin porojen päälle? Tuo nuukuuskin on joskus joillakin ihan sairaalloista ja se tahtoo olla niillä joilla on rahaa paljon mutta silti ei saisi kulua senttiäkään pankkitililtä:))veikkaan kanssa, jotta jonkunnäkönen bokserisysteemi olis ollu tarjolla biitsireissua varten.. vaan ei siellä syvässä hämeessä varmaan kauheesti uitu.. jussi kuokki suota ja alma piti taloutta pystyssä..
almalla oli paha tapa laittaa ekstramäärä kaffepurua jottei ihan vettä tullu.. varsinkin tärkeemmille vieraille pappilasta :-)
vaan oikeessa oot.. mulla on lähipiirissä ihmisiä jokka ei kehanneet saapua olennaisiin hautajaisiin koska 600 kilometrin etäisyys olisi syöny sitä rahapussia ihan kohtuuttomasti :-)- ingaliina
kielibasa kirjoitti:
veikkaan kanssa, jotta jonkunnäkönen bokserisysteemi olis ollu tarjolla biitsireissua varten.. vaan ei siellä syvässä hämeessä varmaan kauheesti uitu.. jussi kuokki suota ja alma piti taloutta pystyssä..
almalla oli paha tapa laittaa ekstramäärä kaffepurua jottei ihan vettä tullu.. varsinkin tärkeemmille vieraille pappilasta :-)
vaan oikeessa oot.. mulla on lähipiirissä ihmisiä jokka ei kehanneet saapua olennaisiin hautajaisiin koska 600 kilometrin etäisyys olisi syöny sitä rahapussia ihan kohtuuttomasti :-)Aika ankealta kuulostaa tuo alman ja jussin elämä.Tai mistäpä sitä tietää kuinka mielenkiintoista se loppujen lopuksi oli;))Ei ollut tällaisia houkutuksia kuin tämä kahvilakin ;))
No nyt mä ymmärsin ,että jussi ei olisi raaskinut laittaa kahvinpuruja paljoa kun vieraille tarjottiin.
Niin ja on sellaisiakin että jos muistavat rahakirjeellä ,niin varmasti yrittävät syödä ja juoda itsensä ihan ähkyyn että saisivat edes vähän itse hyötyä menetetystä rahasta;))On sitten sellaisiakin ihmisiä jotka ei varmaan mitään anna vaikka ei itsellä olisi mitään käyttöä enää tavaralla.Ennemmin he hävittävät ne ,että kukaan ei vain hyötyisi niistä:))
vähän hämää tuo mainoslause "luonnollista aromia erittävä ranneke". eli sehän on haisurengas :-)
- annikoo..
Olishan se upeeta ...jos joku etelän mies huitoisi kaikki hyttyset loitolle..
ne kun tykkää minusta niin tosipaljon..... Tänään juuri keskustelin kahden naisen kanssa ...toinen pohjoisesta kotoisin....sanoi että ei yhtään vaivaa hyttyset ja toinen taas että ei voinut ulkona olla eilenkään illalla.....
Huvipuiston ranneke voisi olla miellyttävämpi....kun ei tuoksu...ja kalliskin kuin mikä....lapset pitää usein monta päivää niitä ranteessa....kuin muistona ihanasta päivästä.- ;)))
En vieläkään ole onnistunut tapaamaan ensimmäistäkään hyttystä henkilökohtaisesti. Siis anno domino 2012. Mutta en tosin liikukaan siihen aikaan kun ne inisevät, ja asun sen verta korkealla, etteivät ne jaksa nousta tänne edes hissillä. Jos niillä on korkean kammon paikka :)
Eikä sitä paitsi jaksaisi huitoa. Tiedän kokemuksesta, etteivät itikat hyljeksisi meikääkään. Ne suorastaan imeytyvät iholle jos pääsevät lähituntumaan. Halaavat koko kärsällään. - annikoo..
;))) kirjoitti:
En vieläkään ole onnistunut tapaamaan ensimmäistäkään hyttystä henkilökohtaisesti. Siis anno domino 2012. Mutta en tosin liikukaan siihen aikaan kun ne inisevät, ja asun sen verta korkealla, etteivät ne jaksa nousta tänne edes hissillä. Jos niillä on korkean kammon paikka :)
Eikä sitä paitsi jaksaisi huitoa. Tiedän kokemuksesta, etteivät itikat hyljeksisi meikääkään. Ne suorastaan imeytyvät iholle jos pääsevät lähituntumaan. Halaavat koko kärsällään.Sehän tässä korkeudessa asumisessa on hyväpuoli....hyttysiä ei ole....mutta eilen alkuillasta tuossa maanpinnassa oli aika paljon......ennen en ole täällä nähnyt niin paljoa kuin nyt oli....
- korkea paikka?
annikoo.. kirjoitti:
Sehän tässä korkeudessa asumisessa on hyväpuoli....hyttysiä ei ole....mutta eilen alkuillasta tuossa maanpinnassa oli aika paljon......ennen en ole täällä nähnyt niin paljoa kuin nyt oli....
Asuks sää Tiibetissä? ;-))
- annikoo..
korkea paikka? kirjoitti:
Asuks sää Tiibetissä? ;-))
Ei...kun asun Himalajalla...siinä naapurissa....Annapurnassa
- Kalkut taja;)))
annikoo.. kirjoitti:
Ei...kun asun Himalajalla...siinä naapurissa....Annapurnassa
Onko se se paikka missä Anna niminen nainen purnaa jatkuvasti:)
- annikoo..
Kalkut taja;))) kirjoitti:
Onko se se paikka missä Anna niminen nainen purnaa jatkuvasti:)
Juuri se sama paikka...purnaa ja purnaa ja pyytää välillä ...annapuranaa....
- ;)))
annikoo.. kirjoitti:
Juuri se sama paikka...purnaa ja purnaa ja pyytää välillä ...annapuranaa....
Purana ei hyvä lääke ilman pureskelua, poreena parempi.
Tjaa. Enpä tiiäkkään näist nykylääkkeistä kun aspi riina on vissiin ja melkein ainoa mitä olen käyttänyt lukuunottamatta tietenkin antibi-ei-idi-ootteja joskus:) - annikoo..
;))) kirjoitti:
Purana ei hyvä lääke ilman pureskelua, poreena parempi.
Tjaa. Enpä tiiäkkään näist nykylääkkeistä kun aspi riina on vissiin ja melkein ainoa mitä olen käyttänyt lukuunottamatta tietenkin antibi-ei-idi-ootteja joskus:)Melko mini-minimaalisen vähän olen myös mitään käyttänyt...pieniin kivistyksiin ei ole tarvetta käyttää..kipukynnys on senverran korkea...lääkärin määräyksestä puranaa..talvella leikkauksen jälkeen..kolmenapäivänä..
Se on kohta sunnuntai.... - ;)))
annikoo.. kirjoitti:
Melko mini-minimaalisen vähän olen myös mitään käyttänyt...pieniin kivistyksiin ei ole tarvetta käyttää..kipukynnys on senverran korkea...lääkärin määräyksestä puranaa..talvella leikkauksen jälkeen..kolmenapäivänä..
Se on kohta sunnuntai....Tottakai tosi paikan tullen joutuu ottamaan ja kannattaa ottaa lääkettä. Siksihän niitä on keksitty, vaikka joskus epäilyttää mikä on 'oikeaa' mikä feikkinä tehtyä.
Alkaa olla, sunnuntai,samoin aika pedin, se kuin kutsuisi. Ei jaksa rehkiä enää ylhäällä ja valveilla liian myöhä. Yötä. - thriler willer tri
annikoo.. kirjoitti:
Melko mini-minimaalisen vähän olen myös mitään käyttänyt...pieniin kivistyksiin ei ole tarvetta käyttää..kipukynnys on senverran korkea...lääkärin määräyksestä puranaa..talvella leikkauksen jälkeen..kolmenapäivänä..
Se on kohta sunnuntai....Tiedoksi: Burana ja vastaavat ibupfofeenia sisältävät särkylääkkeet tuhoavat maksasi, haimasi, munuaisesi. Meidän kotona ei niitä lääkekaapista löydy, eikä tule koskaan löytymään.
-Aspiriini on parempi. - :))
thriler willer tri kirjoitti:
Tiedoksi: Burana ja vastaavat ibupfofeenia sisältävät särkylääkkeet tuhoavat maksasi, haimasi, munuaisesi. Meidän kotona ei niitä lääkekaapista löydy, eikä tule koskaan löytymään.
-Aspiriini on parempi.Parasetamol parasta kunhan ei juo väkeviä ...
En suostu käyttämään ohovia enkä apua en muuta , kuin läpsintä...
Olen jo mustelmilla , mutta ei se haitaksi...
Pojosen kottaraista syö nämä etelän sääsket pirusti ja näitä piisaa.... - ihmettelevä:/)
:)) kirjoitti:
Parasetamol parasta kunhan ei juo väkeviä ...
En suostu käyttämään ohovia enkä apua en muuta , kuin läpsintä...
Olen jo mustelmilla , mutta ei se haitaksi...
Pojosen kottaraista syö nämä etelän sääsket pirusti ja näitä piisaa....Eikö se käy kovin häiritseväksi, kun muutama kymmenen kalasääskeä pyörii ympärillä ja nokkii reikiä nahkaasi? Ota järeät keinot käyttöön ja lasauta haulikolla, niin tokenevat!
- :))
ihmettelevä:/) kirjoitti:
Eikö se käy kovin häiritseväksi, kun muutama kymmenen kalasääskeä pyörii ympärillä ja nokkii reikiä nahkaasi? Ota järeät keinot käyttöön ja lasauta haulikolla, niin tokenevat!
Juu juu ei meri kovin kaukana :)
Hyttysiä ne on täälläpäin.
Hillat on lakkoja ja makkarakeitto on perunisoppaa :))
Aattelin ensin tuon ilmapistoolin ja sitten jos laskis tasoa vesipyssy olis kova sana ... - ihmettelevä:/)
Juu juu ei meri kovin kaukana :)
Hyttysiä ne on täälläpäin.
Hillat on lakkoja ja makkarakeitto on perunisoppaa :))
Aattelin ensin tuon ilmapistoolin ja sitten jos laskis tasoa vesipyssy olis kova sana ...Vieläkös siellä pohjoisessa tehdään mäkäräisistä hilloa? Siitä saa karppaajakin tarvitsemansa proteiinit helpolla tavalla. Entäs, missä on on hyttysten tapon sm-kisat tänä vuonna ja entäs,, entäs,,,-DD
ihmettelevä:/) kirjoitti:
Vieläkös siellä pohjoisessa tehdään mäkäräisistä hilloa? Siitä saa karppaajakin tarvitsemansa proteiinit helpolla tavalla. Entäs, missä on on hyttysten tapon sm-kisat tänä vuonna ja entäs,, entäs,,,-DD
Olen matkalla oppinut monta murretta ensin elelästä pohjoiseen ja sitten takaisin.
Tuota hillosta en tiedä , mutta näkäräisiä on otettu.
Taidan ne hyttyskisat järjestää tänne huitomis alueelle.
Suolla on juostu ja poronkusemaa :)
ja jänghällä joikattu.
Ei ole vielä porot kuollu lapista sitä jauhetta siellä on... oli aivan turistimatkailua asian tiimoilta...:) - heguli_pro
Olen matkalla oppinut monta murretta ensin elelästä pohjoiseen ja sitten takaisin.
Tuota hillosta en tiedä , mutta näkäräisiä on otettu.
Taidan ne hyttyskisat järjestää tänne huitomis alueelle.
Suolla on juostu ja poronkusemaa :)
ja jänghällä joikattu.
Ei ole vielä porot kuollu lapista sitä jauhetta siellä on... oli aivan turistimatkailua asian tiimoilta...:)-Hymmm? Olet juossut poronkusemaa? Montakos kusemaa vetäsit? Kolme talsii tunnissa ja 6 kusemaa taas pyöräilee heleposti samaisen reilun tunnin kuluessa. ,-/)
- heguli..*
heguli_pro kirjoitti:
-Hymmm? Olet juossut poronkusemaa? Montakos kusemaa vetäsit? Kolme talsii tunnissa ja 6 kusemaa taas pyöräilee heleposti samaisen reilun tunnin kuluessa. ,-/)
Poronkuseman pituudeksi väitetään wikissä maksimissaan 7,5 km, mutta sain eräältä Kittilän eläjältä sisäpiirin tietoa, että se on keskimäärin 3,5 kilometriä.. Ketäs pitäisi uskoa?
ps.poro ei kykene juostessaan kusemaan, joten sen on pysähdyttävä tarpeilleen.. Sellasta nippeli arvailua,-/) - Juoksee porosein.
heguli..* kirjoitti:
Poronkuseman pituudeksi väitetään wikissä maksimissaan 7,5 km, mutta sain eräältä Kittilän eläjältä sisäpiirin tietoa, että se on keskimäärin 3,5 kilometriä.. Ketäs pitäisi uskoa?
ps.poro ei kykene juostessaan kusemaan, joten sen on pysähdyttävä tarpeilleen.. Sellasta nippeli arvailua,-/)On väitetty sellaistakin jotta matka olisi 10 - 12 kilometriä eli peninkulma ei pennin kulma.
- PerErik
heguli..* kirjoitti:
ps.poro ei kykene juostessaan kusemaan, joten sen on pysähdyttävä tarpeilleen.. Sellasta nippeli arvailua,-/)Soitin Hethaan Morottajalle ja hää väitti heidän poronkuseman olevan 6 km ja tiedän ittekin, että kyl se reeni juostessa kuseksii ja papanoit pakoputkesta tiputtelee :)
- basaschka
PerErik kirjoitti:
Soitin Hethaan Morottajalle ja hää väitti heidän poronkuseman olevan 6 km ja tiedän ittekin, että kyl se reeni juostessa kuseksii ja papanoit pakoputkesta tiputtelee :)
vaan eikös se oo silleen että se poro ei juostessa kuseksi ja sen takia pitää välillä pysäyttää ettei tuu houssuseen.. :-)
- PerErik
basaschka kirjoitti:
vaan eikös se oo silleen että se poro ei juostessa kuseksi ja sen takia pitää välillä pysäyttää ettei tuu houssuseen.. :-)
Jo, vain se saattaa noinkin olla, jos asiaa ihan loogisesti ajatteleepi :) Istuskelin kerran ylä-lapin eräässä baarissa ja kertoilin etelänviisauksia paikallisille immeisille, niin kuulin monesti mulle sanottavan "vihta pora pahkaraikaa" tai jotain tohon suuntaan. Kysyin sit yheltä tutulta, että oliko tuo kehumista vai mitä, hää sanoi, jotta pidä se kumpana haluat, mutta se tarkoittaa, että "porot syö persettäsi" :))
PerErik kirjoitti:
Soitin Hethaan Morottajalle ja hää väitti heidän poronkuseman olevan 6 km ja tiedän ittekin, että kyl se reeni juostessa kuseksii ja papanoit pakoputkesta tiputtelee :)
Ei se ole niin pitkä matka :)
heguli..* kirjoitti:
ps.poro ei kykene juostessaan kusemaan, joten sen on pysähdyttävä tarpeilleen.. Sellasta nippeli arvailua,-/)Kyllä tuo jälkimmäinen on melkein oikee :))
Juoksen ja kävelen vain yhdenkerran tuon kuseman ...
Pyörällä liian helppo matkata ....)) - :))
Kyllä tuo jälkimmäinen on melkein oikee :))
Juoksen ja kävelen vain yhdenkerran tuon kuseman ...
Pyörällä liian helppo matkata ....))siis tuo 3.5 ja jotain on oikeeen :) poron kuseman matka....
PerErik kirjoitti:
Jo, vain se saattaa noinkin olla, jos asiaa ihan loogisesti ajatteleepi :) Istuskelin kerran ylä-lapin eräässä baarissa ja kertoilin etelänviisauksia paikallisille immeisille, niin kuulin monesti mulle sanottavan "vihta pora pahkaraikaa" tai jotain tohon suuntaan. Kysyin sit yheltä tutulta, että oliko tuo kehumista vai mitä, hää sanoi, jotta pidä se kumpana haluat, mutta se tarkoittaa, että "porot syö persettäsi" :))
Öhöm sinua on huijattu :)
hyvää jussia sinne ...:))
http://www.youtube.com/watch?v=xW1yChKfRQ8
- Vanha kunnon
Off, niin ei etelänkään mies huijo.
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288477929684.html?pos=ok-nln pari äkäistä sääskeä hyökkäili kimppuuni kun käväisin lähikaupassa jalkaisin ,. sääsket ovat täällä kyllä harvinaisia mut olen niin houkutteleva tapaus että eiväthän ne voineet vastustaa kiusausta vaan hakeutuivat varmaan pitemmänkin matkan päästä ihan mun seuraksi ,.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512284Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271204Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut851042Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55962Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11924- 68893
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me128888vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22803Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10793Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49769