Ajettelin paeta maasta.

d'artadan

Olen työtön. Tarkoitus ois jättää suomi ennen lumen tuloa. Kokemuksia? Mikä on paras väylä etsiä työtä. Lähden johonki maahan missä puhutaan tai ymmärretään englanti. Säästöillä pärjään uhden vuoden. Mikä on paras maa työllistyä?

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuluisa kirjailija

Voisit paeta ..Somaliaan. Siellä rannikolla voit liittyä merirosvoihin jotka kaappaavat laivoja. Ei ainaskaan tulisi aika pitkäksi. Niin . Ja sitten voisit kirjoittaa siitä seikkailusta kirjan. Saisit kuuluisuutta. Sitten Harlin voisi tehdä kirjasta elokuvan.jne...

• d'artadan

Kiitos vastauksesta. En usko että homma kaatuu verbaliikkaan. Rakastan seikkailuja mutta pyrin olemaan "oikean" puolella. No sinänsä vaaratilanteet ei ole mikään uus juttu minun kohdalla. Kerrankin johannesburgissa kun.... blaa blaa blaa. Mutta rikolliseksi en kuiteskaan ala. Enkä välitä julkisuudestakaan. Harlin voi tehdä elokuvia vaikka mielummin Marskista. Mut joo ajatuksessasi on ideaa, tosin valitsen puoleni enkä ala merirosvoksi. Moraali ei salli sitä. Luotiliivi-markkinoilla on tilaa mutta eettiset arvot pistää hanttiin. Toisaalta ymmärrän somalian merirosvojen tilanteen mutta silti merirosvous ei ole minun juttu.

• Autokuski evp

Riippuu varmaankin jonkin verran siitä, minkä alan töitä olet hakemassa, mutta jos olisin aikeissa lähteä johonkin ihan aikuisten oikeasti aloittamaan Uutta Elämää, niin kenties valitsisin Norjan. Vakavarainen, öljystä hyvän toimeentulon saava ja suomalaisiin jossain määrin jo tottunut maa, joka ei ole lähtenyt näihin liittovaltiohankkeisiin lainkaan mukaan. Kaikenlisäksi aivan käsittämättömän kauniit maisemat, jossa meidän peruskouluenglannilla saa ne välttämättömät asiat hoidettua, siitä sitten pikkuhiljaa norjaa opettelemaan...=)

• d'artagan

Itsekkin olen ajatellut norjaa. Tosin ruotsin kieli on välttävä ja norjan kieli olematon. Norjaa tukee myös fakta että siellä on muutama norski-tuttava. Alkuun pääseminen on vaan niin sairaan hankalaa. Lisäksi maasta poismuutto loppuelämäksi periaatteella ei ole niin yksinkertaista, joten siinä mielessä suomi-läheisyys on eduksi. Englanti mulla on hallussa. Ruotsi välttävä, norja olematon. Vois toimia ihan hyvin että ensin norjassa muutama vuosi siivous, kuljetus,raksa, kalatehdas hommia ja sitten kun oppii kunnolla kielen niin koulutustani vastaavaan työhön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe