SYNNIN SUMU

SYNNIN SUMU
(MARTTI SIMOJOKI: PÄIVÄN SANA 17.6.)

"Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin SUMUN" (Jes.44:22).
Raamattu puhuu pimeydestä, joka täyttää sielun. Raamatussa on myös lupaus, että Herra pyyhkii synnin pois niinkuin sumun.

Sumussa liikkuminen on vaikeaa. Varsinkin laivan on vaarallista kulkea sumussa. Ei nähdä, minne mennään.
Kun Raamattu puhuu synnin sumussa olemisesta, silloinkin tarkoitetaan vaarallista tilannetta; ei tiedetä, minne ollaan menossa ja siitä saattaa olla kohtalokkaat seuraukset. Synti sokaisee ihmisen.

Synnin sokaisema ihminen saattaa elää huoletonta elämää. Hän ei itse huomaa, mitä tekee ja minne menee. Hän luulee olevansa turvassa, mutta itse asiassa onkin kulkemassa kohti suurta onnettomuutta. Hän luulee olevansa oikeassa, mutta kulkeekin kohti kadotustaan.

Jumalan tietä kuljettaessakin kannetaan vielä mukana pahanilkistä sydäntä, joka alituiseen uhkuu tuota ilkeätä ja vaarallista myrkkyä...sydämestä lähtevät pahat ajatukset, himot ja halut.

Mutta Herra pyyhkii tuhoisan sumun. Ei vain kerran, vaan jatkuvasti. Sen tähden häntä on alati etsittävä, hänen apuansa huudettava, hänen lähellensä pyrittävä.
Kristillisyys on alusta loppuun saakka sitä, että syntinen ihminen pyytää saada asioida Herran Kristuksen kanssa.
Niin pian kuin tämä sisällinen uskonharjoitus lakkaa, sieluun tulee taas sumua, joka vie eksyksiin.

(MARTTI SIMOJOKI: PÄIVÄN SANA 17.6.)

8

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TAPIO522EIKIRJ

      VIRSI 201

      1.
      Tänne, Jeesus, tulimme
      pyhää sanaas kuullaksemme.
      Ole itse kanssamme,
      siunaa sana sieluillemme.
      Irrota nyt maasta mielet,
      kiitokseesi käännä kielet.

      2.
      Sokaistu on järkemme,
      synnin sumu sielun peittää.
      Siis, oi Jeesus, valaise,
      auta hengelläsi meitä.
      Uudeksi luo sydämemme,
      että sanaas tottelemme.

      3.
      Jeesus, valo maailman,
      sydämiimme aina loista.
      Kirkas kuva Jumalan,
      sielun pimeys jo poista.
      Anna meille uusi mieli,
      uudet korvat, uusi kieli.

    • jaikal.se

      Tapiolta hyvä avaus jossa evankeliumin ydin syntien anteeksiantaminen ja saaminen on esillä. Syntien anteeksisaaminen on siis kaksitahoista; Jumala antaa anteeksi ja ihminen saa anteeksi Jumalalta.
      http://www.jaikal.se/48683142

    • Näin asian näen !

      >>> Sen tähden häntä on alati etsittävä, hänen apuansa huudettava, hänen lähellensä pyrittävä >>>

      Tuosta niin 'hurskaasta' tekstistä puuttuu vain jotain uskovalle olennaista, joka sisältyy näihin sanoihin: "Kristus teissä, kirkkauden toivo". Me joko olemme hänessä tai emme ole.

      Kirjoitus vie sumuun. Ja siellähän te jo olettekin armovälineinänne. Oikeinpa edesmennyt arkipiispanne sanoi

      >>> Synnin sokaisema ihminen saattaa elää huoletonta elämää. Hän ei itse huomaa, mitä tekee ja minne menee. Hän luulee olevansa turvassa >>>

      Yksikään luterilainen tai helluntailainen ei ole turvassa ellei ole uskonut ja vastaanottanut vapahtajanaan Jeesusta Kristusta.

      • jaikal.se

        >>>Yksikään luterilainen tai helluntailainen ei ole turvassa ellei ole uskonut ja vastaanottanut vapahtajanaan Jeesusta Kristusta.


    • body

      "Synnin humu"

      SE ON TOSIAAN MENNEISYYDEN PÖLYÄ, JOSTA ON JO AIKA PÄÄSTÄ EROON.
      IHMINEN / KIRKKO/SEURAKUNNAT ELÄVÄT VIELÄ PAHASTI MENNEISYYDESTA JA "IHANNOIVAT" SELLAISTA MIKÄ KUULUU JO HISTORIAN SEDIMENTTEIHIN.

      SYNTIKÄSITE KUULUU MENNEISYYDEN TAIKAUSKOIHIN, JA NIILLÄ HALLITTIIN PRIMITIIVISISTÄ KULTTUURIA.

    • 35

      Taas heitetään helmiä sioille, ne kääntyvät ja tallaavat Jumalan sanan.
      Helluntailaisissa ja kristityissä on eri henki.
      Se tulee aina ilmi, kun nämä kaksi kohtaavat.

      Tänne ei kannata kirjoittaa Jumalan sanaa.
      Pelastakoot itsensä omilla teoillaan, se on helluntaiopin ydin.

      He vain "hylkäävät synnin, tekevät parannuksen ja alkavat elää vanhurskaasti".
      Siinä ei Jeesusta tarvita.

      • dnm.

        Usko ilman tekoja on kuollut.


      • 14
        dnm. kirjoitti:

        Usko ilman tekoja on kuollut.

        Se siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      625
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      573
    Aihe