Jos on viidenkymmenen vuoden ajan laittanut joka
viikko 6.5 euroa osakkeisiin (vaihtoehto lotolle),
vuotuisen tuottoprosentin ollessa 10%, olisi
kokonaispotin arvo nyt miljoona euroa.
Onko 10 prosentin vuotuinen tuotto-odotus realistinen.
Paljonko osakkeet tuottaa tai on tuottanut reaalituottoa
(inflaatio vähennettynä).
paljonko osakkeet tuottaa
8
1680
Vastaukset
- myynyt osakkeet
tappioo noin 300% vuodesta 1999 . tuotto voi hyvinkin olla 0%
vuodessa vuosissa.- 4vuotta
luulisin omasta kokemuksesta että 20% vuodessa plussaa on sellainen normaali tuotto, mutta siihen tarvitaan tosi kylmäpäinen rahanpitelijä. Tuuli tuo ja vie, jossei pysy suunnitelmissaan.
Tuohon laskelmaasi en ota kantaa.. - krols
Vuoden 2000 kevään jälkeen ei ole osakkeita kannattanut omistaa. hex n. -70%.
- ursus
krols kirjoitti:
Vuoden 2000 kevään jälkeen ei ole osakkeita kannattanut omistaa. hex n. -70%.
....oikee asiantuntija. Osakkeisiin kannattaa aina sijoittaa, kysymys on vaan siitä mihin ja millä painotuksella. Historia nääs osoittaa, että osakkeet ovat aina tuottaneet parhaan koron sijoituksille.
Ja jos ei ole kannattanut omistaa osakkeita vuoden 2000 jälkeen, niin esimerkiksi Marimekon osakkeiden arvo on noussut kolmessa vuodessa 577%, Amerin noin 55%, Nokian Renkaat 246%, PKC Group 278%, Ponsse 124%... - entinen omistaja
ursus kirjoitti:
....oikee asiantuntija. Osakkeisiin kannattaa aina sijoittaa, kysymys on vaan siitä mihin ja millä painotuksella. Historia nääs osoittaa, että osakkeet ovat aina tuottaneet parhaan koron sijoituksille.
Ja jos ei ole kannattanut omistaa osakkeita vuoden 2000 jälkeen, niin esimerkiksi Marimekon osakkeiden arvo on noussut kolmessa vuodessa 577%, Amerin noin 55%, Nokian Renkaat 246%, PKC Group 278%, Ponsse 124%...ensinnäkään semmoisiin yrityksiin millä vaihto on hyvin pientä ja 100% nousuja ym laskuja ja varallisuus pieni, on liian iso riski sijoittaa. kyllähän nappikauppaa aina voi käydä millä osakkeilla vain, puhun nyt rahasata 50000e ja enemmän. asuntoosakkeiden arvo näyttäisi olkoonkin että nyt jotkut ovat jo korkealla siltikin, oikealla valinnalla pitävän arvonsa myös historian valossa.
- krols
ursus kirjoitti:
Ja jos ei ole kannattanut omistaa osakkeita vuoden 2000 jälkeen, niin esimerkiksi Marimekon osakkeiden arvo on noussut kolmessa vuodessa 577%, Amerin noin 55%, Nokian Renkaat 246%, PKC Group 278%, Ponsse 124%...Eihän noi nousuprosentit riitä mihinkään, jos osti v. 2000 esim. nokiaa, soneraa tai jotain höpöhöpö tj-tietoa. Nokian tarvis nousta 500% ja soneran 800 %(huomioitu osakemäärä), tj-ruppi 900 %, että pääsis ostaja omilleen.
- faktoja
krols kirjoitti:
Eihän noi nousuprosentit riitä mihinkään, jos osti v. 2000 esim. nokiaa, soneraa tai jotain höpöhöpö tj-tietoa. Nokian tarvis nousta 500% ja soneran 800 %(huomioitu osakemäärä), tj-ruppi 900 %, että pääsis ostaja omilleen.
Laskin, että v 2000 alusta nousu on salkulle ollut 57%. Eikä kuitenkaan ole mitään Marimekkoa tai muita onnenkantamoisia, vaan ihan tavallisia "savupiippija": Outokumpu, Fortum, Uponor, UPM, Huhtamäki jne. Olennaista on ettei ole hankittu tunnuslukuin näheden kalliita osakkeita vaan halpoja (kuten Sulo Vilen aina teki tankki täyteen sarjassa). Tietysti jos tyhmyyttään pisti rahansa "räkäteknoihin" ja Nokiaan, niin tappiota tuskin saa koskaan takaisin.
- juhis
jos haluaa pitkällä aikavälillä sijoittaa
niin itse laittasin metsäosakkeisiin poislukien
mreal. Tosin eihän mikään ole varmaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279