Miksi luen Raamattua

Aramis

MIKSI TÄTÄ KIRJAA OIKEIN LUEN, on hyvin keskeinen kysymys ja vaikuttaa elämään kokonaisvaltaisesti.

Jeesus sanoi: "Ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta." Hengellinen elämämme tarvitsee Jumalan sanaa pysyäkseen hengissä, kasvaakseen ja vahvistuakseen.

Entäpä ne, jotka ovat vankilassa ilman Raamattua ja kuitenkin säilyvät uskossa? Vankilassa Jumala varjelee erityisellä tavalla. Mutta hän ei ole luvannut siunausta ja varjelusta, jos tahallamme laiminlyömme Jumalan sanaa vapaina ollessamme. Ota tavaksi lukea joka päivä ainakin yksi luku raamattua ajatuksella.

"Pyhitä heidät totuudessasi, sinun sanasi on totuus." (Jeesus)
Raamattu on tärkeä pyhityksen väline. Jos laiminlyömme Jumalan sanaa, niin onko ihme jos pyhitystä ei tapahdu?

"Jokainen Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi..." (Timoteus)
Raamattu on apuväline kotimatkalla taivaaseen. Se lohduttaa, mutta se myös nuhtelee. Se on kartta jonka avulla suunnistamme. Se kertoo kompassin tavoin missä taivaallinen isänmaa on.

Ennen Raamatun lukemista itselläni on tapana rukoilla näin:

"Jumala, olen autiomaan halki matkalla kohti taivasta. Auta minua tällä matkalla sanasi kautta. Avaa mieleni ymmärtämään kirjoitukset. Pyhä Henki, ohjaa raamatunlukuani, aamen."

Raamattua onkin järkevä lähestyä rukouksella, koska se on Jumalan Hengen ohjaamana syntynyt. Uskon että Jumala on myös ohjannut Raamatun kokoamisen ohjeellisten kirjojen kokoelmaksi. Raamatun lukemisen jälkeen tapani on rukoilla:

"Tämä on Jumalan sana, Jumalalle kiitos. Rukoilen että se minkä luin, ei jäisi sydämessäni hedelmättömäksi, vaan tuottaisi mielesi mukaisen hedelmän, aamen."

Eikö riitä, että Raamatun lukee kerran elämässään läpi? Ei. Yhtä hyvin voisi kysyä, että eikö riitä, kun yhden vuoden elämässään syö ruokaa? Me tarvitsemme säännöllisesti niin hengellistä kuin maallista ravintoa. RAAMATUN LUKEMINEN EI ANNA MEILLE AINOASTAAN TIETOA, VAAN MYÖS VOIMAA. Vaikka osaisit ulkoa koko Raamatun, niin on silti tärkeä lukea sitä saadaksesi voimaa autiomaavaellukseesi.

Kirjasuositus: Bo Giertz, Jumala puhuu Raamatussa

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
        Maailman menoa
        108
        4731
      2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
        Ikävä
        29
        3463
      3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
        Ikävä
        45
        2400
      4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
        Ikävä
        50
        1528
      5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
        Ikävä
        36
        1453
      6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
        Ikävä
        38
        1266
      7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
        Sotkamo
        14
        1172
      8. 164
        1060
      9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
        Ikävä
        27
        1058
      10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
        Ikävä
        18
        1015
      Aihe