Jeesuksella ja Juudaksella keskinäinen sopimus/Liitto?

Rakkaus

Viimeinen ehtoollinen: Matteus; 26:20-29

Kun sitten oli tullut ilta, hän oli pitkällään pöydän ääressä niiden kahdentoista opetuslapsen kanssa. Heidän syödessään hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: Yksi teistä kavaltaa minut." Kovin murheellisina tästä he sanoivat joka ainoa hänelle: "Herra en kai minä ole se"? Vastaukseksi hän sanoi: "Joka pistää kätensä minun kanssani kulhoon, se kavaltaa minut. Tosin Ihmisen Poika menee pois, niin kuin hänestä on kirjoitettukin, mutta voi sitä ihmistä, jonka välityksellä Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi ollut sille ihmiselle, jos hän ei olisi syntynytkään." (Juudas hirtti Itsensä!) Vastaukseksi Juudas, joka oli kavaltamaisillaan hänet, sanoi: "En kai minä ole se, rabbi?" Hän sanoi hänelle: "Sinä Itse sanoit sen." Kun he jatkoivat syömistä, Jeesus otti leivän, ja esitettyään siunauksen hän taittoi sen ja antoi opetuslapsille ja sanoi: "Ottakaa, syökää. Tämä tarkoittaa minun ruumistani." Hän otti myös maljan, ja esitettyään kiitoksen hän antoi sen heille ja sanoi: "Juokaa siitä, te kaikki, sillä tämä tarkoittaa minun vertani, liiton verta, joka vuodatetaan monien puolesta SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI. Mutta minä sanon teille: tästä lähin en missään tapauksessa juo tätä viiniköynnöksen tuotetta ennen kuin sinä päivänä, jolloin juon sitä uutena TEIDÄN KANSSANNE Isäni valtakunnassa."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_ehtoollinen

Kuvassa Jeesuksen Kristuksen Oikealla puolella 6 opetuslasta ja vasemmalla puolella 6 opetuslasta.

Juudas oli vasemmalla puolella, mutta hirtti myöhemmin Itsensä, joten jäljelle jäi 5 opetuslasta. (Jeesuksen vasemmalla puolella)

Oikealle puolelle jäi 6 opetuslasta, joista 5 oli miehiä ja Yksi Nainen: Maria Magdaleena
Matteus: 27:55-56
Lisäksi siellä oli matkan päästä katselemassa monia naisia, jotka olivat seuranneet Jeesusta Galileasta palvellakseen häntä; heidän joukossaan olivat MARIA MAGDALEENA sekä Maria, Jaakobin ja Joseksen äiti, ja Sebedeuksen poikien äiti.

Tarina 10 neitsyestä, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. Viisi heistä oli tyhmää ja viisi oli ymmärtäväistä.
Matteus; 25:1-46

http://www.youtube.com/watch?v=f6j7kM8dskY

(Risti 5 kohdalla)

Jeesus Kristus menee siis naimisiin Maria Magdaleenan kanssa. (Neitsyt Maria)

(Kuningattaren kohdalla)

Johanneksen Ilmestys 21;1-27 (9)
Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, jotka olivat täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani ja sanoi: "Tule tänne, minä näytän sinulle Morsiamen, Karitsan Vaimon."

Maria Magdaleena on Karitsan tuleva Vaimo! ;)

Johanneksen Ilmestys 22;1-21
(16) Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan teille näistä asioista seurakuntien hyväksi. Minä olen Daavidin juuri ja jälkeläinen, se kirkas aamutähti.
(20) Hän joka todistaa näistä, sanoo: "Niin; minä tulen nopeasti." ;)
"Aamen! Tule, Herra Jeesus."
(21) Herran Jeesuksen Kristuksen ansaitsematon hyvyys olkoon pyhien kanssa.

Johanneksen Ilmestys 5:1-5
(5) Mutta yksi vanhimmista sanoo minulle: "Lakkaa itkemästä. Katso! Leijona, joka on Juudan heimosta, Daavidin juuri, on voittanut, niin että hän voi avata kirjakäärön ja sen seitsemän sinettiä."

Jesaja 11:10
Ja on tapahtuva sinä päivänä, että Iisain juuri seisoo merkkinä kansoille. Hänen puoleensa kääntyvät kysyvinä kansakunnat, ja hänen lepopaikastaan on tuleva loistoisa.

T: Last Angel (Suomi Leijona)

1

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville-Hart

Da Vincin maalauksessa Kristuksen oikealla puolella on kuusi miestä, Kristusta lähimpämä rakkain opetuslapsi, oppilaista nuorin, Johannes Evankelista.

Ilmestyskirjassa mainittu vaimo liittyy Raamatun morsiusmystiikkaan, jossa sulhanen on Kristus ja morsian/vaimo on seurakunta.

Mistä olet saanut ajatukset, että Da Vincin maalauksessa olisi Maria Magdala ja että hän olisi Jeesuksen vaimo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe