Jeesuksella ja Juudaksella keskinäinen sopimus/Liitto?

Rakkaus

Viimeinen ehtoollinen: Matteus; 26:20-29

Kun sitten oli tullut ilta, hän oli pitkällään pöydän ääressä niiden kahdentoista opetuslapsen kanssa. Heidän syödessään hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: Yksi teistä kavaltaa minut." Kovin murheellisina tästä he sanoivat joka ainoa hänelle: "Herra en kai minä ole se"? Vastaukseksi hän sanoi: "Joka pistää kätensä minun kanssani kulhoon, se kavaltaa minut. Tosin Ihmisen Poika menee pois, niin kuin hänestä on kirjoitettukin, mutta voi sitä ihmistä, jonka välityksellä Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi ollut sille ihmiselle, jos hän ei olisi syntynytkään." (Juudas hirtti Itsensä!) Vastaukseksi Juudas, joka oli kavaltamaisillaan hänet, sanoi: "En kai minä ole se, rabbi?" Hän sanoi hänelle: "Sinä Itse sanoit sen." Kun he jatkoivat syömistä, Jeesus otti leivän, ja esitettyään siunauksen hän taittoi sen ja antoi opetuslapsille ja sanoi: "Ottakaa, syökää. Tämä tarkoittaa minun ruumistani." Hän otti myös maljan, ja esitettyään kiitoksen hän antoi sen heille ja sanoi: "Juokaa siitä, te kaikki, sillä tämä tarkoittaa minun vertani, liiton verta, joka vuodatetaan monien puolesta SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI. Mutta minä sanon teille: tästä lähin en missään tapauksessa juo tätä viiniköynnöksen tuotetta ennen kuin sinä päivänä, jolloin juon sitä uutena TEIDÄN KANSSANNE Isäni valtakunnassa."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_ehtoollinen

Kuvassa Jeesuksen Kristuksen Oikealla puolella 6 opetuslasta ja vasemmalla puolella 6 opetuslasta.

Juudas oli vasemmalla puolella, mutta hirtti myöhemmin Itsensä, joten jäljelle jäi 5 opetuslasta. (Jeesuksen vasemmalla puolella)

Oikealle puolelle jäi 6 opetuslasta, joista 5 oli miehiä ja Yksi Nainen: Maria Magdaleena
Matteus: 27:55-56
Lisäksi siellä oli matkan päästä katselemassa monia naisia, jotka olivat seuranneet Jeesusta Galileasta palvellakseen häntä; heidän joukossaan olivat MARIA MAGDALEENA sekä Maria, Jaakobin ja Joseksen äiti, ja Sebedeuksen poikien äiti.

Tarina 10 neitsyestä, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. Viisi heistä oli tyhmää ja viisi oli ymmärtäväistä.
Matteus; 25:1-46

http://www.youtube.com/watch?v=f6j7kM8dskY

(Risti 5 kohdalla)

Jeesus Kristus menee siis naimisiin Maria Magdaleenan kanssa. (Neitsyt Maria)

(Kuningattaren kohdalla)

Johanneksen Ilmestys 21;1-27 (9)
Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, jotka olivat täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani ja sanoi: "Tule tänne, minä näytän sinulle Morsiamen, Karitsan Vaimon."

Maria Magdaleena on Karitsan tuleva Vaimo! ;)

Johanneksen Ilmestys 22;1-21
(16) Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan teille näistä asioista seurakuntien hyväksi. Minä olen Daavidin juuri ja jälkeläinen, se kirkas aamutähti.
(20) Hän joka todistaa näistä, sanoo: "Niin; minä tulen nopeasti." ;)
"Aamen! Tule, Herra Jeesus."
(21) Herran Jeesuksen Kristuksen ansaitsematon hyvyys olkoon pyhien kanssa.

Johanneksen Ilmestys 5:1-5
(5) Mutta yksi vanhimmista sanoo minulle: "Lakkaa itkemästä. Katso! Leijona, joka on Juudan heimosta, Daavidin juuri, on voittanut, niin että hän voi avata kirjakäärön ja sen seitsemän sinettiä."

Jesaja 11:10
Ja on tapahtuva sinä päivänä, että Iisain juuri seisoo merkkinä kansoille. Hänen puoleensa kääntyvät kysyvinä kansakunnat, ja hänen lepopaikastaan on tuleva loistoisa.

T: Last Angel (Suomi Leijona)

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville-Hart

      Da Vincin maalauksessa Kristuksen oikealla puolella on kuusi miestä, Kristusta lähimpämä rakkain opetuslapsi, oppilaista nuorin, Johannes Evankelista.

      Ilmestyskirjassa mainittu vaimo liittyy Raamatun morsiusmystiikkaan, jossa sulhanen on Kristus ja morsian/vaimo on seurakunta.

      Mistä olet saanut ajatukset, että Da Vincin maalauksessa olisi Maria Magdala ja että hän olisi Jeesuksen vaimo?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe