Olemme nyt perheeni kanssa alkaneet harkita ponin ostoa. Olen ollut hevosten kanssa tekemisissä 8 vuotta ja nyt parhaillaan on eräs poni ylläpidossa. Olen siis 15-vuotias. Ongelmaksi kuitenkin muodostuu nyt raha. Tarvitsisin tietoa siitä, kuinka paljon poniin menee rahaa kuukaudessa. Tallipaikan saisimme luultavasti noin 250€ kuukaudessa.
Toivoisin, että vastanneilla olisi jonkinlaista kokemusta asiasta ja he tietäisivät mistä puhuvat. Olen saanut käsityksen, että hevoseen menisi noin 500€ kuukaudessa, mutta jos olet eri mieltä toivon että kerrot mielipiteesi / tietosi.
Oman ponin kustannukset
Bruun
1
67
Vastaukset
- Jokuuc
Moi!
Poniin menee rahaa kengitys-yms. väleistä riippuen ja kengityshinnasta riippuen se n. 400 euroa kuussa, siis jos tallivuokran saa 250 eurolla. Kengityshän maksaa yleensä jtn. 80 € ja kengitetään yleensä 1-2 kuukauden välein. Raspaukseen menee tietysti vuodessa yms. mutta jos hevonen ei tarvitse lisäruokintaa tallipaikan lisäksi niin varmaan 250 € vuokra 80 € kengitys = 330 €. Se tietysti riippuu, joskus menee näihin kaikkiin eläinlääkärijuttuihin ja varusteisiin enemmän, mutta perusterve hevonen niin varmaan siinä 400 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760