huostaanotetut lapset isä on taas kerran tappanut kolme lastaan ja itsensä johan edellisestä tapauksesta taitaa olla muutama viikko kuinkahan paljon näihin tapauksiin vaikuttaa se että me ei uskalleta hakea apua omaan väsymykseen ja mieliala ongelmiin minkä takia sen asian pitää olla niin hävettävää kertoa toiselle ihmiselle ettei jaksa tätä elämää ilman apua eihän lapsiakaan huostaan oteta ilman painavaa syytä vaikka monesti nämä huostaanotettujen vanhemmat ovat sokeita omille ongelmilleen ja sit tulee eteen muille se ettei viitsi eikä halua puuttua toisten asioihin vaikka huomaisivatkin ettei kaikki ole kohdallaan ehkä kumminkin meidän kaikkien kannattas opetella kysymään kanssaihmisiltä miten menee uskon että jokaiselle tarjoutuu aina sillon tällön tilaisuus että voitas ainakin yrittää tehdä jotain toisen ihmisen hyväksi.
äiti piilottaa
16
295
Vastaukset
- +-0
Olen kuullut joistakin tapauksista että apua on haettu muttei saatu. Auttajilla on ollut muuta menoa, tai on ollut viikonloppu jolloin ei olla töissä. Muutamille on sanottu että palataan asiaan maanantaina, jolloin apu on ollut myöhässä ja mitään ei ole ollut enää tehtävissä muuta kuin päivittely ja käsien yhteen lyöminen että miksikäs taas näin kävi.
Yleensä ei avun tarvitsijakaan kerro naapureille tai sukulaislleen vaikeasta tilanteestaan vaan yrittää tehdä omanlaisensa ratkaisun.
Kaitpa lasten huostaanottajillakin on ollyt syynsä tilanteeseen. Ei kait niitä ilman syytä olisi sinne otettu.- Naapuri vaan
Nyt taas virkamiehet kehottavat ottaman yhteyttä ja pyytämään apua kiperissä ja epäilyttävissäkin tapauksissa.
Viikko pari sitten eräs äiti kirjoitti lehdessä, miten vaikeaa on saada apua itsetuhoiselle nuorelle, joka asuu äidin luona, syrjäytyy ja käyttää outoja päihteitä.
Vastaanottoajatkin ovat kuukausien päässä, puhumattakaan jostain toimenpiteistä ja todellisesta avusta.
Kun sitten tapahtuu järkyttäviä asioita, päättäjät valittelevat, että ympäristö ei ole reagoinut, vaikka lienee huomannut "jotain" outoa perheessä.
Meneppä sanomaan sossuun, että epäilet naapurisi käytöstä. Miten siellä reagoitaisiin, jos sanoisit, että syrjäytyy, ei puhu, on omissa oloissaan...
- tiinaex...
mulle on taas sanottu että ambulanssin voi soittaa ja sairaalaan voi mennä suoraan jos on akuutti tilanne jos huomaa että ihminen on vaaraksi itselleen tai muille ja ollaan kerran yhdelle ystävälle soitettukin ambulanssi ja sillä kertaa hän pääsi siitä tilanteesta ohi koskaan ei tiedä millon uusia tulee ja onko sillon kukaan paikalla oot kyllä ihan oikeessa että todelliset avuntarvitsijat ovat hyvin taitavia peittämään ongelmansa huostaanottajilla on pätevät syyt vaan nämä ihmiset joilta lapsia huostaan otetaan pääsääntöisesti ovat itse sitä mieltä että ovat maailman parhaita ja rakastavampia vanhempia voivathan he toki rakastaa en sitä epäile mutta ovat kykenemättömiä syystä tai toisesta huoltamaan lapsiaan.
Ihminen elää vaiston varassa, samoin kuin eläin.
Eläin peittää mahdolliset vaivat, ettei viholliset huomaa, ja tule apajille.
Tämän päivän Suomi on vahvojen ja voittajien maa, jossa ei heikkoutta saa näyttää.
Eikä korjausta ole näköpiirissä.Erittäin hyvä ja harkittu kommentti. Ihminen emotionaalisesti aivan sama kuin 200 000 vuotta sitten.
Teotwawki kirjoitti:
Erittäin hyvä ja harkittu kommentti. Ihminen emotionaalisesti aivan sama kuin 200 000 vuotta sitten.
Voinhan minä olla väärässä, mutta jotenkin tuntuu, että 80-luvun jälkipuoliskolta läti Suomi menemään vinoon.
Tavallisesta elämästä on tullut melkein kirosana.
Jokaisen pitää jotenkin erottua.
Onnistujia hehkutetaan taivaaseen asti.
Tavallista elämää elävät on jo häviäjiä.
Epäonnistujilla pitää olla todella kova luonne, jos mielii selvitä.
Varsinkin miehillä, Niillä kun ei ole turvaverkkoa.
Naisilla on vähän enemmän, ainakin luulisin niin.
Nämä perhesurmat ja muut joukkosurmat on uusi asia, joita on vaikea ymmärtää.
Mutta jossakin mielessä minä umpikujaan ajautuneita miehiä ymmärrän.
Helpoimmat vaihtoehdot on ryypätä itsensä hengiltä, tai tehdä se muuten nopeammin.
Surullista se on, mutta näin se tulee jatkumaan.k-kotton kirjoitti:
Voinhan minä olla väärässä, mutta jotenkin tuntuu, että 80-luvun jälkipuoliskolta läti Suomi menemään vinoon.
Helpoimmat vaihtoehdot on ryypätä itsensä hengiltä, tai tehdä se muuten nopeammin.
Surullista se on, mutta näin se tulee jatkumaan."Epäonnistujilla pitää olla todella kova luonne, jos mielii selvitä." Niin se on, minulla kai sitten on se kova luonne.
Teotwawki kirjoitti:
"Epäonnistujilla pitää olla todella kova luonne, jos mielii selvitä." Niin se on, minulla kai sitten on se kova luonne.
Olen minä jotain Sinun vaiheista lukenut, ettei aina ole niin hyvin mennyt, mutta en nyt epäonnistujilla tarkoittanut Sinua.
Mutta hyvä, että joku selviytyy suuresta epäonnistumisesta.
Paljon puhutaan riskinotosta.
Harvalla on mahdollisuus ottaa turvallisesti riskiä.
Siihen pantataan talot ja mannut, perintöhopeatkin.
Jos riski realisoituu miinusmerkkisenä. Silloin tämän yhteikunnan kovuus tulee vastaan armottomana.. Silloin kaikki mahdolliset on vaanimassa osaansa kun hyeenalauma.
Aloituksessa mainittiin, ettei uskalleta hakea apua.
Minä en kyllä tiedä, mistä todellisiin vaikeuksiin ajautunut voisi apua edes hakea.k-kotton kirjoitti:
Olen minä jotain Sinun vaiheista lukenut, ettei aina ole niin hyvin mennyt, mutta en nyt epäonnistujilla tarkoittanut Sinua.
Mutta hyvä, että joku selviytyy suuresta epäonnistumisesta.
Paljon puhutaan riskinotosta.
Harvalla on mahdollisuus ottaa turvallisesti riskiä.
Siihen pantataan talot ja mannut, perintöhopeatkin.
Jos riski realisoituu miinusmerkkisenä. Silloin tämän yhteikunnan kovuus tulee vastaan armottomana.. Silloin kaikki mahdolliset on vaanimassa osaansa kun hyeenalauma.
Aloituksessa mainittiin, ettei uskalleta hakea apua.
Minä en kyllä tiedä, mistä todellisiin vaikeuksiin ajautunut voisi apua edes hakea.Joo, toi on aivan oikea analyysi, mutta apua saa jos osaa hakea oikeasta paikasta. Sitä ei vain kaikilla ole kykyä hakea, jos asiat ovat jo kovin pahasti solmussa.
k-kotton kirjoitti:
Surullista se on, mutta näin se tulee jatkumaan.Viimeinen lauseesi K-kotton on niin ikävän tosi.
Olen jo edellisissä tätä aihetta koskevissa alotuksissaa kertonut oman ajatukseni ja se pitää edelleen.
Siksi en tähän ole mitään kirjoittanut. En jaksa toistaa itseäni aina.
Edellisen perhesurman jälkeen jäi ikävä odotus koska seuraava ja se tuli turhan pian.tulisilla kirjoitti:
Viimeinen lauseesi K-kotton on niin ikävän tosi.
Olen jo edellisissä tätä aihetta koskevissa alotuksissaa kertonut oman ajatukseni ja se pitää edelleen.
Siksi en tähän ole mitään kirjoittanut. En jaksa toistaa itseäni aina.
Edellisen perhesurman jälkeen jäi ikävä odotus koska seuraava ja se tuli turhan pian.Jos tähän menoon muutosta halutaan, niin sen onlähdettävä täältä alhaalta päin, eikä kaikki yritä esittää hampaat irvessä kauniita ja rohkeita.
En usko, että ylempää tarjottavalla avulla on kovinkaan paljon merkitystä.
Niitä on harvoja miehiä, jotka lähtee toimistoon apua pyytelemään, tyyliin "minulla on paha olla, mitä minä teen".
Minä kun oon mies, ja jonkunmoinen ymmärrys miesten ajatusmaailmasta on.
Nämä perhesurmat menee yli minun ymmärryksen.
Nämä tekijät on minun mielestä säälittäviä, ja suomalaisen miehen ajatusmaailmaan ei kuulu olla säälittävä.- -
k-kotton kirjoitti:
Jos tähän menoon muutosta halutaan, niin sen onlähdettävä täältä alhaalta päin, eikä kaikki yritä esittää hampaat irvessä kauniita ja rohkeita.
En usko, että ylempää tarjottavalla avulla on kovinkaan paljon merkitystä.
Niitä on harvoja miehiä, jotka lähtee toimistoon apua pyytelemään, tyyliin "minulla on paha olla, mitä minä teen".
Minä kun oon mies, ja jonkunmoinen ymmärrys miesten ajatusmaailmasta on.
Nämä perhesurmat menee yli minun ymmärryksen.
Nämä tekijät on minun mielestä säälittäviä, ja suomalaisen miehen ajatusmaailmaan ei kuulu olla säälittävä."sen onlähdettävä täältä alhaalta päin"
Usein valtaan ja hyvään yhteiskunnalliseen asemaan hakeutuvat ne jotka hakevat valtaa sekä hyväksyntää. Nämä ihmiset eivät pyri itsenäisesti korjaamaan omia ongelmia vaan toivovat vallan kautta saavan apua ongelmiinsa. Ne jotka eivät saa riittävästi valtaa tai hakevat valtaa ja toivovat ongelmien katoavan sitä kautta, pettyvät kun elämä ei vallan ja hyvän yhteiskunnallisen aseman kautta tullutkaan paremmaksi. Tästä seuraa se että ihmisellä hajoaa pää kun ihmisellä on liikaa töitä ja asioita hoidettavana.
Hyvä yhteiskunnallinen asema ei takaa onnellisuutta tai avun saamista eikä ihmisen tulisi olettaa että muut kykenisivät auttamaan itseä omissa ongelmissa.
Ne jotka ovat hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa, he ovat usein päässeet sinne epäoikeudenmukaisin keinoin. Harvemmin kukaan hyvään yhteiskunnalliseen asemaan pyrkisikään ellei se tarjoaisi jotain etuja. Etujen tulee olla suuremmat kuin vastuun mikä tähän asemaan kuuluu jotta joku haluaisi tällaisen aseman. Harva haluaa nähdä paljon vaivaa päästäkseen johonkin asemaan ellei tämä asema tarjoa helpompaa elämää. Tämän vuoksi yhteiskunnassa on vikaa. Ne jotka ovat hyvässä asemassa, he harvemmin ovat vastuullisia, rehellisiä ja ahkeria ihmisiä. Toki hyvään asemaan voi päästä rehellisesti, ahkeruuden avulla, mutta jos tähän kuuluu vastuuta mikä ei tuo parempaa elämää, ei kukaan järkevä ihminen ota tällaista työtä vastaan. Jos joku ottaa tällaisen aseman vastaan, miten hän kykenee ottamaan vastuun muiden ihmisten elämästä? Ihmisillä on aina omat ongelmat omissa elämissä eikä kukaan ihminen kykene huolehtimaan toisen ihmisen elämästä kuin hyvin vähäisessä määrin. Kun Hyvinkäällä ammuskeltiin, kehoitti Päivi Räsänen kansalaisia kääntymään Jumalan puheille kaikissa ongelmissa. Jos sisäministeri kehoittaa tällaista, miten mikään asia korjaantuu jos ministeri ei kykene ratkaisemaan ongelmia ja kehoittaa mielikuvitusolennon ratkaisevan ongelmat? Toki tämä mielikuvitusolento saattaa ratkaista ongelmat koska ihminen voi mielikuvituksen avulla ratkaista ongelmat. Räsänen kuitenkin esimerkillään näytti sen että hän ei aio ottaa vastuuta vaan siirtää vastuun Jumalalle eli jollekin mitä ei ole olemassa. Räsänen näytti esimerkillään myös sen että tällainen kiero menettelytapa on hyväksyttyä yhteiskunnassa. Tällöin kaikki korruptio ja valheet ovat hyväksyttyjä menettelytapoja.
"suomalaisen miehen ajatusmaailmaan ei kuulu olla säälittävä."
Sääliin liittyy välittäminen ihmishengestä. Meillä aivopestään ihmisiä kirkon toimesta uskomaan Raamattuun joka etenkin Uuden testamentin osalta johtaa ihmisiä välittämään toisista sekä itsestä, mutta sillä tavoin että ihminen ei ajattele järkevästi. Jos yhteiskunta on näin korruptoitunut, ei ihmiset voi paljon muuta kuin ahdistua kaikesta tästä korruptiosta ja valheista. Ahdistuksesta seuraa sääli koska yksittäinen ihminen on voimaton muuttamaan yhteiskuntaa joka on läpimätä. Ainoa keino olisi perustaa uusi yhteiskunta missä käytettäisiin järkeä korruption sijaan. Tämä johtaisi väistämättä sotaan eikä kukaan järkevä ihminen sellaista kaipaa.
Suomalaismiehen osaan kuuluu säälittävyys ja säälin ymmärtäminen jos suomalaismies aikoo arvostaa ihmiselämää. Jos tarkoitus on luoda parempi yhteiskunta välittämättä ihmishengistä, tällöin säälin voi unohtaa.
- ...
Yhteisöjen hajoaminen.
Juup. noita juttuja ollut todella paljon viime aikoina. Samanlainen buumi kuin koulusurmissakin. Kertoo enemmän yhteiskunnasta kuin yksilöistä. Mulla epäilys että aika harvalla keneen puoleen kääntyä, kun ongelmia. Tällä tarkoitan nimenomaan sitä, että se apu ei missään tapauksessa saisi olla viranomainen, kyllä ihmisellä pitäisi sen verran läheisiä olla, että voi niitten kanssa purkaa asioita. Muta eipä niitä monilla ole, sitten tilataan poliisi ja ambulanssi siivoamaan jäljet ja lehdet saa lööppinsä taas.
=DW= - tiinaex...
pahalta tuntui kun kuunteli uutisia paikka missä ampumiset tapahtui ja ketkä löysivät.
- Ihmetyksen kummastus
Jäi vain kummastuttamaan tässä tapaulsessa sellainen seikka että iltapäivänettilehden eräässä videossa poliisi kertoi tapauksesta, ja sanoi että vanhemmat todennäköisesti näkivät tapahtuman.
Siis mitä? Ja sitten kerrotaan että illalla äiti löysi ulkorakennuksesta surmansa saaneet kun tuli kotiin. Aikamoinen kysymysmerkki ainakin mun päässäni syntyi, että mitä miehen vanhemmat ovat tehneet sen ajan ennen kuin äiti tuli kotiin. Normaalisti soitettaisiin heti viranomaisille. Ja sanovat etteivät tiedä miksi mies ampui itsensä ja lapsensa. Kyllähän nyt jotain on täytynyt taopahtua ennen ampumista kun vanhemmat ovat olleet paikallakin.
Salaileekohan vaimo jotain jos häpeää kun on pieni paikkakunta ja on kunnalla töissä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2057084
- 594662
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434434- 733302
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161965Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261717- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401583- 341469
- 1431247