Tarkoitus on vaihtaa hyvät öljyt vastaostettuun autoon (Corolla 1.6VVT-i vm.2003). Ohjekirja suosittelee 5W-30 seuraavilla vaatimuksilla (merkkiä ei mainittu):
API SJ "Energy Conserving"
SL "Energy Conserving" tai ILSAC
Jos oikein ymmärsin, nykyajan öljyt ylittävät nämä vaatimukset helposti. Pohdinnan ja arvioiden lukemisen jälkeen olisi 3 hyvää vaihtoehtoa:
Castrol Magnatec 5W-40, Mobil 3000 5W-40 ja Teboil Diamond myös 5W-40. Kaikki ovat samassa hintaluokassa 26-28e/4L...ja luokituksetkin ovat aikalailla samat: API SM/CF, ACEA A3/B3/B4. Olihan se Mobilin uusin New Life 0W40:kin vaihtoehtona, mutta se on aivan turhan kallis. Tarkoitus olisi vaihtaa öljyt ainakin 10tk välein, ellei useammin. Niin ja öljyfiltterinä tulen käyttämään Motonetin Mann-suodatinta, se kun on menestynyt hyvin TM:n testissä.
Sopiiko nämä öljyt, vaikka ohjekirja suositteleekin 5W-30:sta? Entä luokitukset ja öljymerkkien erot?
Jos jollain olisi vielä suositella hyvää 75W-90 API GL4/GL5 vaihteistoöljyä, niin sekin kyllä auttaisi kovasti lähitulevaisuudessa.
Kiitos vastauksista.
Laadukkaat öljyt vs ohjekirja
39
8948
Vastaukset
- fdfsdf333
Kaikki nuo öljyt käyvät Toyotaan ihan hyvin. Yksi hyvä vaihtoehto on Shell Helix Ultra 5W-40. On Halpahallissa 29,90 per 5 litran kannu.
Kenen tahansa valmistajan vaihteistoöljy on hyvää kunhan luokitus täyttyy.- Castrol,Mobil
Kiitos vastauksesta.
Arvosteluja lukiessa sain tosiaankin sellaisen kuvan, että tämä castrolin magnatec 5W-40 olisi jotenkin muita vähän laadukkaampi vaihtoehto ja kun täälläpäin se maksaa alle 27e, niin se olisi ensimmäisenä mielessä.
Kun näin kaupassa sen purkin, jossa eri autonvalmistajien nimet..ja Toyota puuttui siitä listalta, niin alkoi epäilyttään. Japanilaisista siinä taisi olla vain Honda. Jotkut uudet Toyotan vaatimuksetko eivät osu kohdalle? Luulisi kuitenkin, että tämä uusi öljy täyttää helpostikin vm.2003 toyotan standardit...eikö? ja se alkup. 30 vs 40 viskositeetin ero ei pitäisi haitata? - vw-mann
"Kenen tahansa valmistajan vaihteistoöljy on hyvää kunhan luokitus täyttyy."
-Samaa voi sanoa moottoriöljystäkin. Ja sanonkin, eli kunhan vaatimukset täyttyvät, öljy on riittävän hyvää ja täyttää auton vaatimukset. Loppu on sitten vain "ekstraa" ominaisuuksissa. Ei tule niin vaikeaa tästä asiasta :)
En sitä "ekstraa" oikein ostele, eli Motoxin 5w-40 öljyllä päästelen menemään - ja mikäs siinä kun niissäkin on jo API SN luokat, eli laadukasta tavaraa! - sdasd2222
vw-mann kirjoitti:
"Kenen tahansa valmistajan vaihteistoöljy on hyvää kunhan luokitus täyttyy."
-Samaa voi sanoa moottoriöljystäkin. Ja sanonkin, eli kunhan vaatimukset täyttyvät, öljy on riittävän hyvää ja täyttää auton vaatimukset. Loppu on sitten vain "ekstraa" ominaisuuksissa. Ei tule niin vaikeaa tästä asiasta :)
En sitä "ekstraa" oikein ostele, eli Motoxin 5w-40 öljyllä päästelen menemään - ja mikäs siinä kun niissäkin on jo API SN luokat, eli laadukasta tavaraa!Tuota tuota...ei se, että öljy täyttää esimerkiksi tässä mainitun API SN-luokituksen kerro siitä vielä mitään muuta kuin sen, että se täyttää em. luokituksen. Onko se öljynä laadukasta so. säilyttää viskositeettinsa jne. muut olennaiset ominaisuudet on kokonaan toinen juttu.
- totatota
sdasd2222 kirjoitti:
Tuota tuota...ei se, että öljy täyttää esimerkiksi tässä mainitun API SN-luokituksen kerro siitä vielä mitään muuta kuin sen, että se täyttää em. luokituksen. Onko se öljynä laadukasta so. säilyttää viskositeettinsa jne. muut olennaiset ominaisuudet on kokonaan toinen juttu.
"ei se, että öljy täyttää esimerkiksi tässä mainitun API SN-luokituksen kerro siitä vielä mitään muuta kuin sen, että se täyttää em. luokituksen."
-Onpas taas kehäpäätelmiä...siis laatuluokitushan testaa juuri näitä mainitsemiasi "säilyttää viskositeettinsa jne. muut olennaiset ominaisuudet" -juttuja.
Se ei ole mikään "koristeteksti", vaan oikeasti ainoa riippumaton asia, millä öljyjä voi kaupassa vertailla. Toki viskositeetti on toinen juttu, mutta sitä ei toki pidäkään sotkea laatuluokkiin suoraan vaan viskositeetin valitset auton ja käyttöympäristön mukaan.
esimerkiksi api sn tietoja englanniksi "improved high temperature deposit protection for pistons, more stringent sludge control, and seal compatibility."
http://www.oilspecifications.org/api_eolcs.php
>>>ja vielä sanot, ettei luokitukset kerro mitään öljystä? mikä sitten kertoo? valmistajan merkki ja kivan värinen tarra kyljessä??? :D - totatota
sdasd2222 kirjoitti:
Tuota tuota...ei se, että öljy täyttää esimerkiksi tässä mainitun API SN-luokituksen kerro siitä vielä mitään muuta kuin sen, että se täyttää em. luokituksen. Onko se öljynä laadukasta so. säilyttää viskositeettinsa jne. muut olennaiset ominaisuudet on kokonaan toinen juttu.
Tässä vielä hieman lisää oppimateriaalia, mitä nämä luokitukset oikeasti tarkoittavat http://www.api.org/certifications/engineoil/categories/upload/motor_oil_guide_2010_120210.pdf
Lainaanpa täältä vielä tälläisen "The “CI-4 PLUS” designation identifies oils formulated to provide
a higher level of protection against soot-related viscosity increase
and viscosity loss due to shear in diesel engines."
>>>mielestäni tässä sanotaan selkeästi, että laatuluokitukset puuttuvat viskositeettiinkin ja sen pysyvyyteen - tuossa laatuluokassa pysyvyyttä on erikseen parannettu. Tokihan, esim ACEA A1/B1-luokkaankaan ei pääse ilman oikeaa viskositeettia. - sdfsdf222
totatota kirjoitti:
Tässä vielä hieman lisää oppimateriaalia, mitä nämä luokitukset oikeasti tarkoittavat http://www.api.org/certifications/engineoil/categories/upload/motor_oil_guide_2010_120210.pdf
Lainaanpa täältä vielä tälläisen "The “CI-4 PLUS” designation identifies oils formulated to provide
a higher level of protection against soot-related viscosity increase
and viscosity loss due to shear in diesel engines."
>>>mielestäni tässä sanotaan selkeästi, että laatuluokitukset puuttuvat viskositeettiinkin ja sen pysyvyyteen - tuossa laatuluokassa pysyvyyttä on erikseen parannettu. Tokihan, esim ACEA A1/B1-luokkaankaan ei pääse ilman oikeaa viskositeettia.Jos Motoxin/Eurolin/Pyroilin öljypurkin kyljessä on leima API SN se ei tee siitä esim. Mobilin/Castrolin/Fuchsin tms. veroista laadullisesti vaan kertoo ainoastaan sen, että se täyttää nuo kyseiset vaatimukset.
- Totatota
sdasd2222 kirjoitti:
Tuota tuota...ei se, että öljy täyttää esimerkiksi tässä mainitun API SN-luokituksen kerro siitä vielä mitään muuta kuin sen, että se täyttää em. luokituksen. Onko se öljynä laadukasta so. säilyttää viskositeettinsa jne. muut olennaiset ominaisuudet on kokonaan toinen juttu.
En ole missään vaiheessa väittänyt, että Motox olisi automaattisesti luokkaa Mobil/kumppanit. API-laatuluokitus ilmoittaa vain lähtötason, joka ylitetään. Sitä, paljonko öljy ylittää vaatimukset, ei välttämättä näe mistään (markkinapuheisiin ei tunnetusti kannata luottaa). Se ei yleensä ole oleellista, sillä esim. API SN vaativa auto toimii API SN öljyllä.
Mikäli tarvitsee parempaa öljyä, niin silloin sitä kannattaa ostaa, minulle tosin riittää Motox Täyssynt. 5w-40 ympäri vuoden, koska ajan tavallista ajoa. Hyvä, että asia taisi kuitenkin tulla selväksi.
- sdfsdf33
5W-40 on kuumana hieman paksumpaa kuin 5W-30 eli hieman vastusta enemmän mutta käytännössä ei juuri mitään vaikutusta.
- jervuske haidis
Ensisijaisena suosituksenahan tuohon koneeseen on nuo polttoaineensäästölirut, eli ACEA A1 tai A5-luokan öljyt. Itse käytin vastaavassa Castrol Magnatec 5w30 ACEA A1 öljyä ja vaihtoväli oli noin 8000km.
Pitäisi siihen sopia nuo tavallisemmatkin ölpät.
Motonetista en koskaan löytänyt suodattimeksi muuta, kuin sen halpiksen, ei ollut MANNia.
Vaihteistoöljyksi omalla kokemuksella suosittelisin Castrolia:
http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9038806&contentId=7071667
Toimii hyvin kesät talvet.- Castrol,Mobil
Kiitokset kahdelle edelliselle vastauksista ja neuvoista!
Ostaisin tosiaankin tuon Castrolin 5W-30, mutta kun sen saatavuus on todella heikkoa ja hinta melko korkea tuohon 5W-40:een verrattuna. Jopa tuolla suomenkielisellä castrolin sivustolla ei ole mainittu tuota 5W30.
Tämä 5W-40 on tosiaankin "ACEA A3/B3/B4, C3". Polttoaineen kulutus saattaa siis lisääntyä tuon viskositeetin takia, mutta muuten ei pitäis olla ongelmia? Autohan on tosiaankin -03 vuosimallia, luulisi että tämä castrol olisi päivittänyt öljyjään sen jälkeen ja että näin ollen laatuvaatimuksetkin ylittyisi.
Niin ja tarkoitus olisi vielä lisätä tuota X1R öljyn lisäainetta, sen kun onnistuin hankkimaan suht. halvalla.
Mann-suodattimia näyttäisi olevan monen paikkakunnan motonetin varastossa. Pitääpä lähipäivinä käydä ostamassa hyllyt tyhjiksi täälläpäin :) Kyseinen suodatin pärjäsi testeissä jopa paremmin, kuin Toyotan alkuperäinen/ylihintainen. - manoil...
Castrol,Mobil kirjoitti:
Kiitokset kahdelle edelliselle vastauksista ja neuvoista!
Ostaisin tosiaankin tuon Castrolin 5W-30, mutta kun sen saatavuus on todella heikkoa ja hinta melko korkea tuohon 5W-40:een verrattuna. Jopa tuolla suomenkielisellä castrolin sivustolla ei ole mainittu tuota 5W30.
Tämä 5W-40 on tosiaankin "ACEA A3/B3/B4, C3". Polttoaineen kulutus saattaa siis lisääntyä tuon viskositeetin takia, mutta muuten ei pitäis olla ongelmia? Autohan on tosiaankin -03 vuosimallia, luulisi että tämä castrol olisi päivittänyt öljyjään sen jälkeen ja että näin ollen laatuvaatimuksetkin ylittyisi.
Niin ja tarkoitus olisi vielä lisätä tuota X1R öljyn lisäainetta, sen kun onnistuin hankkimaan suht. halvalla.
Mann-suodattimia näyttäisi olevan monen paikkakunnan motonetin varastossa. Pitääpä lähipäivinä käydä ostamassa hyllyt tyhjiksi täälläpäin :) Kyseinen suodatin pärjäsi testeissä jopa paremmin, kuin Toyotan alkuperäinen/ylihintainen.Jos käytät noin laadukkaita öljyjä, eikä moottori kuluta niitä normaalia enemmän, voit kyllä ajaa niillä 15000 km vaihtovälein.
- jylpyn pylppy
Castrol,Mobil kirjoitti:
Kiitokset kahdelle edelliselle vastauksista ja neuvoista!
Ostaisin tosiaankin tuon Castrolin 5W-30, mutta kun sen saatavuus on todella heikkoa ja hinta melko korkea tuohon 5W-40:een verrattuna. Jopa tuolla suomenkielisellä castrolin sivustolla ei ole mainittu tuota 5W30.
Tämä 5W-40 on tosiaankin "ACEA A3/B3/B4, C3". Polttoaineen kulutus saattaa siis lisääntyä tuon viskositeetin takia, mutta muuten ei pitäis olla ongelmia? Autohan on tosiaankin -03 vuosimallia, luulisi että tämä castrol olisi päivittänyt öljyjään sen jälkeen ja että näin ollen laatuvaatimuksetkin ylittyisi.
Niin ja tarkoitus olisi vielä lisätä tuota X1R öljyn lisäainetta, sen kun onnistuin hankkimaan suht. halvalla.
Mann-suodattimia näyttäisi olevan monen paikkakunnan motonetin varastossa. Pitääpä lähipäivinä käydä ostamassa hyllyt tyhjiksi täälläpäin :) Kyseinen suodatin pärjäsi testeissä jopa paremmin, kuin Toyotan alkuperäinen/ylihintainen.Myöskin Mobil1 ESP 5w30 on hyvä valinta öljyksi. Puuilossa vielä kohtuuhintaita 45 eur/4l.
- pekku222
jylpyn pylppy kirjoitti:
Myöskin Mobil1 ESP 5w30 on hyvä valinta öljyksi. Puuilossa vielä kohtuuhintaita 45 eur/4l.
mobil 3000 5w30 maksaa n.28-29 euroa sitä olen corillassa käyttänyttäyttääa1/b1 sekä myös vaativamman luokan a5/b5 , myös motonetin ford formula 5w30 täyttää vaatimuksen ja puuilossa myydään teboil gold 5-30 acea A1/b1hintaan 22 e 4l.
- pekku222
Toyotan vaihteisto toimii hyvin mobilin shc 75w90 öljyllä.Öljyä menee 1,9 litraa eli 2 pulloa riittää.
- Castrol,Mobil
Kiitokset kaikille asiantuntevista vastauksista.
Puuilon nettiluettelossa näytti olevan vain teboil gold 5w40, ei siis 5w30. Pitääpä käydä vielä paikan päällä, ehkä se mobilin 5w30:kin löytyisi hyllyltä järkevään alle 30e hintaan.
Mitä haittoja voi käytännössä olla tuon mainitsemani castrol magnatec 5w40 käytöstä tässä -03 corollassa? Ovatko nämä magnatecin "aktiiviset molekyylit" pelkää mainospuhetta, vai tarjoaako tämä öljy oikeasti astetta parempaa suojaa muihin merkkeihin verrattuna. Castrolhan on kuulemma yleisestikin aika laadukas merkki.. - sdfsd3333
Castrol,Mobil kirjoitti:
Kiitokset kaikille asiantuntevista vastauksista.
Puuilon nettiluettelossa näytti olevan vain teboil gold 5w40, ei siis 5w30. Pitääpä käydä vielä paikan päällä, ehkä se mobilin 5w30:kin löytyisi hyllyltä järkevään alle 30e hintaan.
Mitä haittoja voi käytännössä olla tuon mainitsemani castrol magnatec 5w40 käytöstä tässä -03 corollassa? Ovatko nämä magnatecin "aktiiviset molekyylit" pelkää mainospuhetta, vai tarjoaako tämä öljy oikeasti astetta parempaa suojaa muihin merkkeihin verrattuna. Castrolhan on kuulemma yleisestikin aika laadukas merkki..Siihen moottoriin voi laittaa käytännössä mitä tahansa markkinoilla olevaa 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40 jne. öljyä. Sää ajattelet asiaa jo ihan liikaa.
- Hömppä olet
Castrol,Mobil kirjoitti:
Kiitokset kaikille asiantuntevista vastauksista.
Puuilon nettiluettelossa näytti olevan vain teboil gold 5w40, ei siis 5w30. Pitääpä käydä vielä paikan päällä, ehkä se mobilin 5w30:kin löytyisi hyllyltä järkevään alle 30e hintaan.
Mitä haittoja voi käytännössä olla tuon mainitsemani castrol magnatec 5w40 käytöstä tässä -03 corollassa? Ovatko nämä magnatecin "aktiiviset molekyylit" pelkää mainospuhetta, vai tarjoaako tämä öljy oikeasti astetta parempaa suojaa muihin merkkeihin verrattuna. Castrolhan on kuulemma yleisestikin aika laadukas merkki..Turhaa löpiset mokomia öljystä. Mikä tahansa luokitukset täyttävä öljy käy. Älä hyvä ihminen tee neuroosia itsellesi öljystä!
- htniol0onml
Castrol,Mobil kirjoitti:
Kiitokset kaikille asiantuntevista vastauksista.
Puuilon nettiluettelossa näytti olevan vain teboil gold 5w40, ei siis 5w30. Pitääpä käydä vielä paikan päällä, ehkä se mobilin 5w30:kin löytyisi hyllyltä järkevään alle 30e hintaan.
Mitä haittoja voi käytännössä olla tuon mainitsemani castrol magnatec 5w40 käytöstä tässä -03 corollassa? Ovatko nämä magnatecin "aktiiviset molekyylit" pelkää mainospuhetta, vai tarjoaako tämä öljy oikeasti astetta parempaa suojaa muihin merkkeihin verrattuna. Castrolhan on kuulemma yleisestikin aika laadukas merkki..Se korollan motti kestää millä tahansa synteettisellä enempi kuin kori.Eli aja 15 tkm välil vaan ja 5w-30 polttoaineen säästöluokitus öljyl.
- egewywtr
Polttoainetta kuluu enemmän tavallisilla 5w-40 öljyillä verrattuna tuohon 5w-30 polttoaineensäästööljyyn. Eikä ne 5w-40 öljyt ole mitenkään laadukkaampia kuin 5w-30. Itse laittaisin kyllä 5w-30 näillä polttoaineenhinnoilla.
- h6899
Polttoaineen säästö on luokkaa puoli desiä sadalla - ei kata öljyjen hinnaneroa.
- 46464374743
h6899 kirjoitti:
Polttoaineen säästö on luokkaa puoli desiä sadalla - ei kata öljyjen hinnaneroa.
Puoli desiä sadalla = 7,5 litraa 15000km = 13e säästö polttoaineessa eli voi hyvin kattaakkin vaikka ero olisi vain puoli litraa sadalla. Todennäköisesti kulutusero on paljon suurempikin jos käyttää polttoaineensäästöön tarkoitettua 5w-30 acea A1 öljyä.
- vujk6ö5
Pistä ihmees vaik motnet ford tai gm 5-30 öljyt.Säästävät hinnas(5l noin 25e) sekä polttoaineen kulutukses vrt 5-40.Ja älä useammin kuin 15tkm vaihda,nuo 5w-30 öljyt pysyy hyvinä sen matkan hienosti.
- Castrol,Mobil
Kiitos jälleen vastauksista. Kiinnosti nimenomaan tuon 5w-40 öljyn sopivuus, sillä alunperin oli tarkoitus ostaa tuo halpa/laadukas magnatec. Pitääpä tosiaan vertailla halpakauppojen tarjontaa ja 30vs40 öljyjen hintaeroja.
- Yaris_Mies
Kannattaa käyttää sen suosituksen mukaista viskositeettia, joka on 5w30.
Tuossa edullinen hyvin sopiva öljy ja on saman purkittajan kuin Castrol:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-0035 - 744
Yaris_Mies kirjoitti:
Kannattaa käyttää sen suosituksen mukaista viskositeettia, joka on 5w30.
Tuossa edullinen hyvin sopiva öljy ja on saman purkittajan kuin Castrol:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-0035Vaihteistoöljyksi Toyotiin suositellaan usein RedLinen MTL -öljyä. Itse olen tuota käyttänyt -04 Corollassa ja eron kyllä huomaa, vaihteet menevät paljon mukavammin päälle. Tuota öljyä löytyy mm. Motonetista. Vähän on kallista, n. 19€ purkki, mutta kun tilavuus on noin pieni, kaksi purkkia riittää.
Tämän auton moottorissä olen käyttänyt aina Mobil 0W-40 öljyä, yli 200 tkm. Normi 15 tkm vaihtoväli, ei kulu eikä muutakaan ongelmaa ole ollut. - Castrol,Mobil
744 kirjoitti:
Vaihteistoöljyksi Toyotiin suositellaan usein RedLinen MTL -öljyä. Itse olen tuota käyttänyt -04 Corollassa ja eron kyllä huomaa, vaihteet menevät paljon mukavammin päälle. Tuota öljyä löytyy mm. Motonetista. Vähän on kallista, n. 19€ purkki, mutta kun tilavuus on noin pieni, kaksi purkkia riittää.
Tämän auton moottorissä olen käyttänyt aina Mobil 0W-40 öljyä, yli 200 tkm. Normi 15 tkm vaihtoväli, ei kulu eikä muutakaan ongelmaa ole ollut.Kiitos, pidän nämäkin mielessä. Onko miten hankala tämä vaihteistoöljyn vaihto-operaatio näissä corolloissa?
- kävin kakalla
Castrol,Mobil kirjoitti:
Kiitos, pidän nämäkin mielessä. Onko miten hankala tämä vaihteistoöljyn vaihto-operaatio näissä corolloissa?
Ei ole vaikeaa. Vaihteiston alaosassa on tyhjennysproppu ja vähän ylempänä täyttöproppu.
Itse olen valutellut uudet öljyt aina sisään vaihteiston päällä olevan huohotus"propun" kautta, käy helpoimmin.
Ihan ehjään vaihteistoon en laittaisi Redlinen MTL:ää, on merkkihuollonkin mielestä liian "lirua" tavaraa. Mikäli synkat jo hieman väsähtäneet, niin silloin MTL jo ihan kohtuullista tavaraa.
- Castrol,Mobil
Noniin, päädyin sitten kuitenkin Castrol magnatecciin (5w40), kun sitä sai melko halvalla 27e/4L. Samalla lisäsin tuota x1r-litkua (http://www.indixon.com/x-1r.html) ja laitoin magneettisen öljypropun tavallisen tilalle. Suodattimeksi tuli tosiaankin motonetin Mann (5.90e).
Ensimmäisillä käynnistyskertoina corolla ei meinannut heti käynnistyä (lähti kuitenkin käyntiin aina toisella yrittämällä). Nyt kun on pari päivää ajettu, niin käynnistyy taas hetkessä, ei mtn ongelmia. Tätä taitaa olla normaalia uuteen öljyyn siirtyessä?
Vaihteistoöljyt valitsen täällä mainittujen castrolin, mobilin shc ja redlinen mtl vaihtoehdoista. Yksi paikallinen korjaamo suositteli ehdottomasti castrolia, toinen mobilia. Redlinestäkin löytyi USA:n foorumeita lukemalla melko ristiriitaisia kokemuksia.
Mitä mieltä täällä ollaan tuon x1r:n lisäämisestä myös tuohon vaihteistoöljyn sekaan? Sivustolla selvästi lukee, että se sopisi siihenkin. Sen verran harvinaista tavaraa, ettei käyttökokemuksia meinaa löytyä...- fsdf444
Ja mitäköhän tekemistä sillä öljyllä olisi sen käynnistyvyyden kanssa?
Ei herra isä... - Castrol,Mobil
fsdf444 kirjoitti:
Ja mitäköhän tekemistä sillä öljyllä olisi sen käynnistyvyyden kanssa?
Ei herra isä...Ennen öljynvaihtoa käynnistyi aina ekalla/ongelmitta, pari-kolme kertaa heti öljynvaihdon jälkeen on käynnistynyt toisella yrittämällä. Mitään muuta ei ole autoon tehty. Niin, mitäköhän tekemistä öljynvaihdon kanssa? :)
- fgdfg444
Castrol,Mobil kirjoitti:
Ennen öljynvaihtoa käynnistyi aina ekalla/ongelmitta, pari-kolme kertaa heti öljynvaihdon jälkeen on käynnistynyt toisella yrittämällä. Mitään muuta ei ole autoon tehty. Niin, mitäköhän tekemistä öljynvaihdon kanssa? :)
Ei yhtään mitään. Se, että jos olet onnistunut jotakin ryssimään konehuoneessa on taas ihan oma lukunsa.
- Anonyymi
fsdf444 kirjoitti:
Ja mitäköhän tekemistä sillä öljyllä olisi sen käynnistyvyyden kanssa?
Ei herra isä...Kyllä vaan notkeilla öljyillä käynnistyy paremmin pakkasilla. Itselleni tuli muinoin kansipahvivika autoon ja auton arvo oli niin mitätön ettei sitä kannattanut korjauttaa. Ajelin loppuajan vaihtelemalla Teboil Moniaste 15W-40 öljyjä 3tkm välein ennen kuin paalasin koko vehkeen. Viastaan huolimatta normiöljyillä käynnistyi pakkasilla helposti, mutta kyllä oli starttimoottori kovilla jäykemmillä öljyillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan notkeilla öljyillä käynnistyy paremmin pakkasilla. Itselleni tuli muinoin kansipahvivika autoon ja auton arvo oli niin mitätön ettei sitä kannattanut korjauttaa. Ajelin loppuajan vaihtelemalla Teboil Moniaste 15W-40 öljyjä 3tkm välein ennen kuin paalasin koko vehkeen. Viastaan huolimatta normiöljyillä käynnistyi pakkasilla helposti, mutta kyllä oli starttimoottori kovilla jäykemmillä öljyillä.
Siis kaivoit ketjun vuodelta 2012 ja melkein vastasit siihen aiheeseen.
Onko joulukännit jo päällä?
- multi-bena
Farmoil Universal 10W-30 käy joka paikkaan!
- Castrol,Mobil
Kokemuksia x1r:n lisäämisestä myös tuohon vaihteistoöljyn (castrol magnatec 5w40) sekaan? Corollassa ei taida olla magneettista öljyproppua, kannattaisiko sellainen laittaa? Ja oliko se proppu samankokoinen (14mm) kuin moottoriöljynkin?
- dsfdf333
Castrol Magnatec 5W-40 ei ole vaihteistoöljyä vaan MOOTTORIÖLJYÄ.
Miksi yleensäkään laadukas öljy pitäisi pilata jollakin lisäaineella???
- Castrol,Mobil
Niin tosiaankin...ajatusvirhe, tarkoitin castrolin uudempaa syntrans transaxle 75w-90 vaihteistoöljyä. Tuota x1r:ää lisäsin magnatec-moottoriöljyn sekaan, parinkin ammattiautoilijan neuvosta..ja kun ainetta on vielä reilustikin ja jotkut ovat sitä kehuneet myös vaihteistoissa...niin siksi ajattelin mahd. lisätä. Kokemuksia?
- Rolle...
Jos sulla on laadukkaat öljyt, Niin et tarvitse yhtään superhyper- lisäaineita sekaan. Öljyt suunnitellaan käytettäväksi sellaisenaan, lisäaine saattaa vaikuttaa öljyn ominaisuuksiin negatiivisesti. On taidettu taas kuluttajaa kusettaa linssiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261348Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2161170- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että281942IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel306934